دلیل سرمایه گذاری شبکه اجتماعی و تاثیر آن در سئو

شبکه اجتماعی و تاثیر آن در سئو
سئو سایت

این روزها با گسترش تکنولوژی (خصوصا در بخش شبکه های اجتماعی) کسب و کارهای بسیاری، از بازار کار سنتی به بازار کار اینترنتی و آنلاین روی آورده اند و برخی از آن ها توانسته اند در این زمینه موفق تر از زمانی باشند که به صورت سنتی فعالیت داشته اند. علت پیشرفت آن ها فعالیت در شبکه های اجتماعی و داشتن وب سایت بوده است. البته به این معنا نمی باشد که کسب و کارهای سنتی نتوانسته اند پیشرفتی در کار خود داشته باشند و یا هر برندی که در فضای آنلاین کار کند حتما برنده است، بلکه شانس موفقیت در فروش به شدت افزایش خواهد یاقت.

چیزی که واضح و یک امر طبیعی است این است که با روی کار آمدن تکنولوژی، شبکه های اجتماعی و دنیای اینترنت مردم زمان کمتری را در بازارهای سنتی سپری می کنند و به جای آن با گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و گوگل اقدام به خرید و تهیه مایحتاج خود می کنند. بنابراین به راحتی می توانید به اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی در محیط پیرامون خود پی ببرید و مسئله دیگری که جا دارد اینجا اشاره ای به آن داشته باشیم تاثیری است که شبکه های اجتماعی می توانند بر روی سئو وب سایت شما داشته باشند که در ادامه بیشتر درباره دلیل سرمایه گذاری شبکه اجتماعی و تاثیر آن بر سئو صحبت خواهیم کرد.

نکته: امروزه با 100 دلار یا یک میلیون تومان می توانید مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید که 5000 نفر هم در آن شرکت کنند، حال آنکه این مسابقه با این میزان شرکت کننده در فضای فیزیکی حداقل 20 برابر آن برای شما هزینه در پی داشت و به هیچ عنوان چنین درگیری با مخاطبین را نمیتوانست برایتان به همراه داشته باشد

شبکه اجتماعی

در تعریف شبکه های اجتماعی می توان گفت شبکه هایی هستند برای ارتباطات انسانی و سرویسی در جهت توسعه در کسب و کارها و دیجیتال مارکتینگ. در حقیت شبکه اجتماعی نمایش و مطالعه ارتباط این گروه ها و اطلاعات و دانش بین آن ها می باشد که چند شبکه اجتماعی وجود دارند که جزء برترین شبکه های اجتماعی شناخته شده اند.

تاثیر شبکه اجتماعی بر سئو

شبکه های اجتماعی

برترین شبکه های اجتماعی

  • فیسبوک
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • توئیتر
  • رِدیت
  • گب
  • واین
  • پینترست
  • اَسک
  • تامبلر
  • فلیکر
  • گوگل پلاس
  • لینکدین
  • فوراسکوار
  • وی کی
  • کلاس میتس
  • میت آپ

شبکه های اجتماعی که در بالا به آن ها اشاره کردیم جزء برترین های شبکه اجتماعی شناخته شده اند که از میان آن ها در کشور ایران بیشتر از فیسبوک و اینستاگرام استفاده می شود و کارایی دارند. در حقیقت کسب و کارهایی که در ایران فعالیت دارند از این دو شبکه اجتماعی برای رونق دادن به کسب و کار خود استفاده می کنند و از اینستاگرام نسبت به فیسبوک باز بیشتر استفاده می شود.

سئو

با شبکه اجتماعی و برترین شبکه های اجتماعی که در دنیا وجود دارد آشنا شدید حال برای اینکه بهتر بتوانیم به دلایل سرمایه گذاری شبکه اجتماعی و تاثیر آن در سئو با شما عزیزان صحبت کنیم اجازه دهید بار دیگر به اختصار توضیح دهیم که اصلا سئو چیست؟!

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد که به مدیران وب سایت ها کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانند برای بهبود وب سایت خود تلاش کرده و در نتایج جستجو رتبه و جایگاه مناسبی را بدست آورند. البته نباید فراموش کنید که فرایند سئو سایت یک فرایند ساده و آسان نمی باشد و برای انجام آن نیاز به دانش، تجربه و صبر زیاد است.پ

شبکه اجتماعی

تاثیر شبکه اجتماعی بر سئو

دلیل سرمایه گذاری شبکه اجتماعی و تاثیر آن در سئو

  • افزایش آگاهی از برند/ شناساندن گسترده برند
  • افزایش میزان درگیری کاربران با برند بدون واسطه
  • شخصی سازی پیام ها
  • ارتباط مستقیم با مشتریان

افزایش آگاهی برند

بیشتر ارتباط هایی که در دنیای امروز انجام می شود از طریق ارتباط با دیگران، روزنامه و مجله، رسانه ها و….. می باشد که نیم بیشتر آن از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد بنابراین می توانیم بگوییم استفاده از شبکه های اجتماعی به شکل صحیح و به جا از آن ها می تواد بهترین بستر برای تبلیغات و برندسازی کسب و کارها باشد. این موضوع را به خوبی متوجه شده اید که در حال حاضر بسیاری از افراد هستند که به واسطه شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام توانسته اند بازار فروش خدمات و محصولات خود را افزایش دهند.

افزایش نرخ درگیری کاربران

وقتی من در جایگاه یک کاربر و مشتری وارد شبکه اجتماعی شما می شویم و با مطالعه محصولات و خدمات شما به نوعی به پیج و سایت شما علاقه پیدا کرده ام. بنابراین شما در جایگاه ادمین پیج و یا مدیر وب سایت باید کاری کنید تا من کاربر بیشتر جذب بشم و به مشتری ثابت شما تبدیل بشم.

تولید محتوا، پست گذاری، تبلیغات بهترین و راحت ترین کاری است که شما می توانید برای جذب  مشتری انجام دهید. شما با تحلیل هایی که از قبل بر روی کسب و کار خود انجام داده اید بدون شک با نیاز های مشتریان خود آشنا شده اید و خیلی راحت می توانید یک استراتژی تبلیغاتی برای شبکه اجتماعی خود باشید تا نرخ درگیری را در کاربران خود افزایش دهید و این دقیقا یکی از همان دلایل سرمایه گذاری شیکه اجتماعی و تاثیر آن در سئو می باشد. زیرا زمانیکه کاربر بتواند ارتباط خوبی با شبکه اجتماعی شما برقرار نماید شک نداشته باشید به سمت وب سایت شما هم جذب خواهد شد و باعث می شود که ترافیک سایت هم افزایش پیدا کند.

دلیل تاثیر شبکه اجتماعی بر سئو

افزایش آگاهی برند

شخصی سازی پیام

پیش تر عنوان کردیم که کسانی که وارد صفحه شبکه اجتماعی شما می شوند افرادی هستند که به محصولات و خدمات شما علاقه مند شده اند. شما با دریافت مشخصات مشتریان و کاربران خود می توانید برای آن ها پیام های شخصی ارسال کنید. وقتی کاربران پیام هایی از برند مورد علاقه شان دریافت می کنند بیشتر ترغیب می شوند تا از محصولات و خدمات آن برند استفاده نمایند.

ارتباط با مشتریان

مسئله آخر درباره دلایل سرمایه گذاری شبکه اجتماعی و تاثیر آن در سئو این است که شما بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. اکثر مشتریان به دنبال این هستند تا بتوانند با برند محبوب خود ارتباط مستقیم بگیرند و هیچ راهی بهتر از شبکه اجتماعی نیست که بتواند این امکان را، هم به مشتری و هم به شما بدهد. مشتریان شما می توانند با ارسال پیام خصوصی و ارسال کامنت زیر پست های شما به راحتی با فروشگاه تان ارتباط برقرار کنند. شما باید سعی کنید که پاسخ مشتریان خود را کامل و در اسرع وقت بدهید و آن ها را منتظر نگذارید.

حرف آخر

امیدوارم که مطلب امروز به شما کمک کرده  باشد تا بتوانید بین شبکه اجتماعی که در آن فعالیت دارید و سایت کاریتان تعادل برقرار کنید زیرا مدیریت کردن این دو به طور همزمان می تواند به جایگاهی که سایت شما در نتایج جستجو می تواند به دست آورد تاثیر بگذارد.

آموزش های مرتبط با سئو و شبکه های اجتماعی

%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA %D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C %D9%88 %D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A8 %D8%A2%D9%86 %D8%A8%D9%87 %D8%B3%D8%A6%D9%88

اشتباهات شبکه های اجتماعی و آسیب آن به سئو

Untitled 2 5

بهینه سازی وب سایت برای شبکه های اجتماعی

4.3/5 - (3 امتیاز)
32 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یک =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو