راه های افزایش سرعت سایت

سرعت سایت چیست؟
سئو سایت

یکی از موارد مهمی که در زمینه سئو سایت می تواند به شما کمک بسیاری کند سرعت بارگزاری سایت می باشد. زمان بارگزاری سایت باید چیزی کمتر از 3 ثانیه باشد هر میزان سرعت بارگزاری سایت برای کاربران بالاتر باشد شک نکنید تعداد زیادی از کاربران بدون لحظه ای معطلی سایت شما را ترک خواهند کرد، پس با ما همراه باشید تا راه های افزایش سرعت سایت را با هم بررسی کنیم.

این موضوع باعث می شود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو کاهش پیدا کند و در پی آن نیز فروش شما نیز کاهش یافته و ارزش وب سایت شما نیز در مقایسه با دیگر سایت های رقیب کم خواهد شد. اما برای اینکه بتوانید وب سایت خود را بخوبی مدیریت کنید و سرعت وب سایت خود را به همان زمان بارگزاری که در بالا به آن اشاره ای کرده ایم یعنی زیر 3 ثانیه برسانید باید از روش های افزایش سرعت سایت اطلاع کامل داشته باشید.

با اجرا کردن راه ها و روش های اصولی برای بالا بردن سرعت وب سایت خود می توانید سایت خود را از بحران نجات داده و کاربران خود را حفظ نمایید. زمانیکه سایت شما در کوتاه ترین زمان ممکن بارگزاری شود ترافیک وب سایت شما بالا خواهد رفت و کاربران بیشتری را جذب خواهید کرد و این موضوع بر روال فروش و رتبه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت.

همچنین این موضوع را حتما می دانید که افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب سایت باعث تجربه کاربری بهتر و افزایش تعداد صفحات بازدید شده می شود که در نتیجه سئو وب سایت شما نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

راه های افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

سرعت سایت چیست؟

سرعت سایت به دو بخش سرعت بارگزاری صفحه و سرعت پاسخگویی سرور تقسیم می شود میزان زمانی می باشد که محتوای یک صفحه به صورت کامل برای کاربران بارگزاری می شود را سرعت بارگزاری صفحه و زمان درخواست مرورگر تا شروع ارسال دیتا به سمت سرور را پاسخگویی سرور می گویند. هر چه میزان این زمان ها کمتر باشد سرعت سایت بیشتر خواهد بود. برای اینکه بتوانیم سرعت عملیات وب سایت خود را بالا ببریم باید راه های افزایش سرعت سایت را در وب سایت خود عملی سازیم تا بتوانیم به سئو وب سایت خود و بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب آن نیز کمک کرده باشیم.

راه های افزایش سرعت سایت

برای اینکه بتوانید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید راه های بسیاری وجود دارد در ادامه به چند نمونه از راه های افزایش سرعت سایت اشاره کرده ایم.

  • کوچک کردن حجم تصاویر
  • بهینه کردن فایل های جاوا اسکریپت
  • کم کردن کد های Css یا قراردادن آنها در فایل های جدا
  • استفاده از سرور های قوی تر و نزدیک تر به موقعیت جغرافیایی اکثر کاربران
  • حذف اِلمان های غیر کاربردی
  • حذف افزونه ها و ماژول هایی که از آنها استفاده نمیکنید

موارد مهم در بررسی سرعت سایت

  1. cls
  2. lcp
  3. tbt
  4. fid

این موارد همگی در سرچ کنسول گوگل قرار دارند و کافی است به بخش core web vitals بروید تا آنها را بررسی کنید.

افزایش سرعت سایت

راه های افزایش سرعت سایت

اهمیت سرعت سایت

تحقیقات بسیاری در سال 2000 تا 2016 نشان داده است که میزان توجه  انسان ها از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش پیدا کرده است شاید برایتان این سوال پیش آید که این موضوع چه ارتباطی با سرعت سایت و صاحبین وب سایت ها می تواند داشته باشد؟ زمانی که شما برای متقاعد کردن کاربران برای اینکه در وب سایت شما بمانند میتوانید این موضوع را در سرعت سایت خود پیدا کنید. زمانیکه وب سایت شما کند باشد و نتواند در مدت زمان کوتاهی مطالب و خواسته کاربران را بارگزاری نماید کاربران بدون اینکه بتوانند حتی کوچکترین صفحه را در وب سایت شما مشاهده کنند ترجیح می دهند که سایت شما را ترک نمایند.

با در نظر گرفتن مطالعه هایی که بر روی سایت هایی همچون سایت آمازون و گوگل انجام شده است ثابت شده است که هر یک ثانیه تاخیر در بارگزاری سایت باعث می شود آن سایت با 7% کاهش نرخ تبدیل، 11% کاهش تعداد صفحات بازدید شده و 16% کاهش رضایت کاربران مواجه شود بنابراین با دانستن راه های افزایش سرعت سایت می توانید سایت خود را از این روند کاهش دور کنید.

حتما این موضوع را می دانید که گوگل و موتورهای جستجو سرعت سایت را برای رتبه بندی سایت در الگوریتم های خود از مهم ترین فاکتورها قرار داده اند و هر چه سرعت سایت کم باشد طبیعتا موجب کاهش ترافیک سایت نیز می شود.

تا به این جا متوجه اهمیت سرعت سایت شده اید و دانستید که مهم ترین فاکتور موفقیت کسب و کارهای اینترنتی سرعت وب سایت آن کسب و کار می باشد. کاربران از طریق جستجو در گوگل سایت شما را پیدا می کنند و وارد وب سایت شما می شوند تا در آن نیاز خود را برطرف نمایند حال تصور کنید که چه مقدار زمان را باید صرف کنید تا صفحه ای که در وب سایت شما پیدا کرده است بارگزاری شود.

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید شما را با راه های افزایش سرعت سایت آشنا کردیم و از اهمیت اینکه چرا باید سرعت سایت خود را بالا ببرید نیز توضیح داده ایم. بنابراین تا جایی که ممکن است آنها را روی وب سایت خود اجرا و عملی سازید تا سرعت سایت خود را افزایش داده و به تعداد کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند نیز بیافزایید.
شما با توجه به سازگاری وردپرس وب سایت خود می توانید از افزونه های بیشماری که در سرعت سایت به شما کمک می کند نیز استفاده کنید. هر چه زمان لود شدن صفحات وب سایت شما کمتر باشد ترافیک وب سایت شما بیشتر خواهد بود و بدست آوردن رتبه مناسب در نتایج جستجو نیز کار چندان سختی برای شما و سایت شما نخواهد بود.

برای بررسی سئو سایت خود با ما همراه باشید.

4.2/5 - (4 امتیاز)
78 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو