ربات گوگل چیست

Googlebot
سئو سایت

گوگل ربات هایی دارد که کار آنها ایندکس کردن مطالب وب سایت است. رتبه گرفتن سایت و صفحات و تغییراتی که در سایت داده‌اید به عملکرد این ربات‌ها وابسته است. این نکته را در نظر داشته باشید زمانیکه گوگل صفحه ای را ایندکس نکند و شما مدام آن صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید کاربران زیادی از طریق کانال های بازاریابی به آن صفحه وارد می شوند و گوگل در اینصورت درخواست شما را نادیده می گیرد و آن صفحه را ایندکس می کند. هر چه میزان صفحات ایندکس شده وب سایت شما بیشتر باشید شانس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما بیشتر خواهد بود.

Googlebot

ربات گوگل

ربات گوگل چیست

ربات گوگل چیست؟ برنامه ای است کامپیوتری که به وسیله خود گوگل نوشته می شود تا به بررسی و پایش وب بپردازد. ربات گوگل صفحات جدید وب سایت شما را از طریق لینک ها شناسایی می کند و مطالب شما را ایندکس می کند. گوگل از کامپیوترهای بسیار زیادی استفاده می کند و ربات های خود را به تمام گوشه و کنارهای وب فرستاده تا صفحات جدید را بیابند و از اطلاعات آنها پی ببرند. در مطلب امروز می خواهیم درباره این موضوع توضیح دهیم.

انواع ربات گوگل

  • Googlebot desktop: بررسی و ایندکس نسخه دسکتاپی وب سایت ها را انجام می دهد
  • Googlebot mobile: این ربات به بررسی و ایندکس نسخه مویابلی سایت ها می پردازد.
  • Googlebot Video: ویدئوهای موجود در وب را بررسی می کند.
  • Googlebot Images: این ربات به پایش تصاویر موجود در وب می پردازد.
  • Googlebot News: مختص سایت های خبری است.

کارهایی که توسط ربات گوگل انجام میشود

  • Googlebot یا همان ربات گوگل اطلاعات صفحات وب سایت مانند کلمات، کدها و عکس ها را جمع آوری می کند.
  • ربات گوگل لینک هایی که در صفحات موجود باشد را در نظر می گیرد و از نقشه سایت هایی(Sitemap) استفاده می کند که شامل لینک هایی است که قبلا کشف کرده. ربات گوگل از داده ها برای تعیین مقاصد بعدی خود استفاده می کند.
  • کلیه دیتای جمع آوری شده توسط ربات گوگل به سرورهای گوگل ارسال می شود.
  • ربات گوگل در سایت ها لینک های جدید پیدا می کند و آنها را به لیست خود اضافه می کند تا بعدا به آنها مراجعه کند.
  • ربات گوگل تغییراتی را که در لینک ها مشاهده می کند را گزارش کرده تا ایندکس مطالب به آن صفحه آپدیت شود.

برای آشنایی با نقشه سایت مطلب سایت مپ چیست را مطالعه کنید.

انواع ربات گوگل

Googlebot

Crawl کردن صفحات وب سایت توسط ربات گوگل

برای اینکه از روند بهبود سئو سایت خود مطمئن شوید باید از ایندکس شدن مطالبی که منتشر می کنید نیز مطمئن باشید و این موضوع بسته به این است که تمام صفحات شما Crawl شده باشد یعنی اینکه صفحات مختلف در تمام اینترنت توسط ربات گوگل خوانده شده باشد. اما ربات گوگل چگونه صفحات وب سایت را کرال می کند؟

ربات گوگل روزانه از یک صفحه کار خود را شروع می کند و با راه های دسترسی که به صفحه های مختلف دارد هر کدام را نگه داشته و به نوبت آنها را Crawl (اگر می خواهید راجع به crawlerها و crawling بدانید با ما همراه باشد) می کند. بعد از اتمام هر صفحه به سراغ صفحات بعدی می رود و این امکان نیز وجود دارد که یک صفحه چندین بار توسط ربات گوگل کرال شود.

حتما پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید در مورد بات ها و ربات های گوگل دانش خود را افزایش دهید، حتما بخش الگوریتم های گوگل را بخوانید.

4.3/5 - (3 امتیاز)
70 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پانزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو