ساخت سایت سئو محور چیست؟

افزایش سرعت در ساخت سایت سئو محور

امروز قصد داریم برای شما همراهان همیشگی خود در باره ساخت سایت سئو محور توضیح بدهیم

در این مطلب قرار است نکاتی که هنگام طراحی سایت باید انجام شود را بگوییم انتحاب دامنه مناسب و انتخاب سرور خوب، انتخاب فریمورک مناسب و انتخاب بین cms آماده مثل وردپرس و جوملا، یا طراحی سایت با asp.net وphp را توضیح بدهیم، به بررسی دیگر نکات مانند ریسپانسیو بودن سایت، سرعت سایت و… نیز میپردازیم

اگر شما از آن دسته افراد هستید که برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کرده اید و برای آن هزینه زیادی را هم متقبل شده اید ولی هنوز موفق به بازگشت سرمایه اولیه خود نشده اید و دائما در حال جستجو کردن هستید که چرا وب سایت شما بازدید ندارد؟ چرا فروش ندارید؟ چرا دیده نمی شوید ؟ و چرا…

پاسخ همه سوالات شما نزد متخصصین سئو شرکت ما می باشد، پس با خواندن مقالات و آموزش سئو سایت در این زمینه، با ما همراه شوید تا شما را به اهدافتان برسانیم، زمانی که شما کسب و کار خود را راه اندازی می کنید علاوه بر پرداختن هزینه های اولیه مکان و مواد خام اولیه، باید هزینه های را هم برای طراحی سایت خود بپردازید تا از این راه و با داشتن یک وب سایت قوی و سئو شده با کیفیت بتوانید مشتریان را به سمت خود هدایت کنید.

ساده تر بیان کنیم اگر شما هر چقدر هم که یک سایت زیبا و بی نقصی را داشته باشید ولی سئو محور نباشد نمی توانید در کسب و کار خود موفق باشید و عملا یک کار بیهوده و بی سرانجامی را انجام می دهید و در نهایت به تعطیلی کسب و کار، و دلزدگی شما منجر می شود. بیشتر هزینه هایی که شما برای سایت پرداخت می کنید مربوط به خدمات سئو است هزینه های مربوط به سایت سئو محور در برگیرنده خدمات مربوط به تجزیه و تحلیل، برنامه نویسی، سئو داخلی و خارجی و سایر خدمات می باشد

گوگل برای اینکه شما را در رتبه بندی های برتر نتایج جستجو قرار بدهد معیارها و استاندارد هایی را تعیین کرده است که شما با رعایت کردن تک تک این موارد می توانید یک سئو موثر و کاربردی داشته باشید در جهت جذب مشتریان و کسب در آمد بیشتر. اولین معیار گوگل توجه به شیوه درست برنامه نویسی وب سایت است که باید تمام اصول و قوانین را به درستی در زمان استفاده از تگ های html را راعایت کنید. دانستن این نکته برای شما خیلی مهم است که بدانید طراحی وب سایت فقط داشتن یک ظاهر زیبا و کاربر پسند نیست.

زیرا زمانی که کاربر از روی ظاهر جذاب وارد سایت بشود و در هیچ کدام از صفحات سایت شما محتوای قابل فهمی را مشاهده نکند و پاسخ سوالات خود را پیدا نکند از سایت خارج می شود و این خروج برای شما امتیاز منفی از سمت گوگل به دنبال دارد.

حالا که از اهمیت تولید محتوا در سایت آگاه شدید، قطعا سوال شما این است که چگونه باید یک محتوای باکیفیت نوشت؟

تولید محتوا برای ساخت سایت سئو محور

شما به عنوان یک مدیر سایت یا یک وبلاگ نویس در زمان تولید محتوا، اولین چیزی را که باید مدنظر قرار بدهید توجه به نیازهای کاربران و شناسایی آن ها باشد زیرا تا کاربری نباشد سایت شما هم وجود نخواهد داشت پس این دو مکمل یک دیگر هستند چگونه؟

بعد از مشخص کردن دامنه کاربران خود و نیازهایی که آن ها دارند و با توجه به نوع کسب و کار خود شروع به نوشتن محتوا کنید در محتوا مرتبط خود، حتما باید از کلمات کلیدی اصلی که ( توضیح خلاصه شده از موضوع سایت است) استفاده کنید. البته باید به نسبت کلماتی باشد که شما در متن به کار برده اید یعنی اینکه اگر، متن شما شامل 1200 کلمه است شما باید بین 13 تا 14 بار کلمه کلیدی اصلی را تکرار کنید و علاوه بر این باید کلمات مرتبط و مترادف با کلمه اصلی خود را نیز 4 تا 6 بار تکرار کنید.

نکته مهم دیگر این است که حتما در عنوان محتوای خود و در زیر عنوان ها، کلمه کلیدی را قید کنید زیرا یکی از نکات اساسی و کاربردی سئو است و یادتان باشد متن شما همراه با مثال زدن در مورد چیزهای مرتبط به سایت باشد و همچنین از نقش سوال پرسیدن در محتوا غافل نشوید.

برای اینکه ماندگاری کاربر را در صفحات افزایش بدهید و ترافیک سایت را بالا ببرید حتما محتوای جدید ( غیر کپی ) که در برگیرنده جواب سوالات مشتریان است را تولید کنید و تلاش کنید که محتوای نوشته شما کم تر از 900 کلمه نباشد.

و هرگز غلط املایی نداشته باشید و از اصطلاحات و کلمات نا مفهوم استفاده نکنید زیرا از ارزش آن کاسته می شود. و گوگل برای این محتوا هیچ امتیاز مثبتی را در نظر نمی گیرد و در طرف دیگر هم بر روی رتبه بندی تاثیر منفی می گذارد.

ریسپانسیو کردن سایت برای سئو سایت

ریسپانسیو کردن سایت برای سئو سایت

ریسپانسیو کردن سایت برای سایت سئو محور

یکی از مواردی که هنگام ایجاد سایت سئو محور باید رعایت گردد ریسپانسیو بودن سایت است، چرا؟ چون ممکن است کاربران با دیوایس های گوناگون سایت شما را باز کنند، و نتوانند ظاهر سایت شما را به درستی ببینند، چطور؟ به این صورت که کاربر با موبایل گلکسی s9 سایت شما را باز کرده است و شما برای ابعاد موبایل سایت را بهینه نکرده اید، اتفاقی که میافتد این است که کاربر به دلیل چینش نامناسب المان های سایت در موبایل، از ادامه کار و مراجعه به سایت شما منصرف میشود.

خودتان را بجای کاربری قرار دهید که سایت شما را باز میکند، اگر چیدمان مرتب نباشد و بهم ریخته باشد ریسپانسیو (واکنشگرا) نباشد در جا صفحه سایت را میبندید و به سراغ سایت دیگری میروید.

نکات ریسپانسیو بودن سایت در مقالات قبلی بررسی شده است، در این بخش از علت اهمیت ریسپانسیو بودن سایت صحبت میکنیم که چگونه میتواند روی سایت شما تاثیر بگذارد.

تاثیر عمده ریسپانسیو بودن سایت میتواند روی CTR و نرخ پرش و تجربه کاربری باشد که همه اینها اگر کاهش بیابد ارزش سایت شما نیز کاسته میشود، برای بررسی ریسپانسیو بودن سایت میتوانید از ابزارهای آنلاین استفاده نمایید.

اهمیت انتخاب نام دامنه

این مبحث نیز کاملا تاثیر گذار است که اگر شما قصد دارید یک سایت کسب و کاری در هر زمینه ای راه اندازی کنید، باید نام دامنه را متناسب با آن انتخاب کنید، مثلا یک سایت پزشکی اگر با دامنه ای مشابه medical ایجاد شود در سئو سایت بسیار کمک میکند، زیرا ربات هوشمند گوگل این را تشخیص میدهد.

انتخاب نام دامنه مناسب با کسب و کار برای سئو

انتخاب نام دامنه مناسب با کسب و کار

راه های طراحی وب سایت سئو محور

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی

سئو داخلی

مربوط به اقدامات و کارهایی است که در داخل سایت انجام می گیرد مثلا کد نویسی، ایجاد لینک داخلی، افزایش سرعت، توضیحات متا، نوشتن محتوا، استفاده مناسب از کلمات کلیدی، قرار دادن عکس.

لینک داخلی چیست ؟

یعنی اینکه شما یک ارتباط را در بین صفحات سایت از طریق یک پیوند ایجاد کنید هدف از ایجاد لینک داخلی این است که می خواهیم کاربران را به تمام صفحات سایت هدایت کنیم یعنی آن ها با کلیک کردن بر روی لینک وادار به بازدید از قسمت های دیگر سایت می شوند با این اقدام شما هم توانسته اید ماندگاری کاربر درسایت را افزایش بدهید و هم اینکه رتبه خود را در نتایج موتورهای جستجو بالا ببرید و در کل موفق به داشتن یک سایت سئو محور شده اید.

افزایش سرعت سایت و تاثیر آن در ساخت سایت سئو شده

افزایش سرعت سایت و تاثیر آن در ساخت سایت سئو شده

افزایش سرعت

یکی دیگر از معیارهای وب سایت سئو شده این است که شما باید برای حفظ کاربر در سایت، سرعت لود صفحات را افزایش بدهید می توانید کدهای خود را بافشرده کردن فایل های مربوط به ان ها بهینه کنید، حجم تصاویر خود را کاهش بدهید البته حواستان باشد که این کاهش منجر به از دست دادن کیفیت عکس نشود.این امر کمک می کند حتی افرادی که سرعت اینترنتشان کم است بتوانند در کم تر از 3 ثانیه، از سایت شما بازدید کنند. و از خواندن مقالات شما لذت ببرند.

توضیحات متا

نوشتن این توضیحات باعث می شود که نظر کاربران به سمت سایت شما جذب بشود. نوشتن این توضیحات فرصت مناسبی است که شما خلاصه ایی از موضوع وب سایت خود را برای کاربر به نمایش بگذارید تا با خواندن آن تشویق به بازدید از سایت شما شود.

قراردادن عکس

 باید در جهت داشتن وب سایت سئو محور حتما عکس هایی را که در ارتباط با موضوع سایت است را همراه با تگ ALT در محتوا و صفحات سایت به کار ببرید.

سئو خارجی

به تمام کارها و اقداماتی گفته می شود که در خارج سایت شکل می گیرد به منظور بهینه سازی وب سایت

یکی از این اقدامات ایجاد بک لینک است، وقتی که شما محتوای با کیفیتی را انتشار داده اید که اطلاعات جدید و مفیدی را ارائه داده است. مدیران سایت های دیگر و کاربران متفاوت، با خواندن متن شما تصمیم می گیرند که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و به همین علت اقدام به ایجاد لینک خارجی برای شما می کنند و به این شکل شما را به دیگران معرفی می کنند و حمایت خود را از وب سایت شما اعلام می کنند

البته این یک اقدام دو طرفه است یعنی شما هم می توانید خودتان لینک خارجی به سایت های دیگر ایجاد کنید

نکات مهمی که باید در ایجاد لینک خارجی به آن توجه کنید این است که باید اعتبار وب سایت ها را به خوبی بررسی کنید هر چقدر که قدمت دامنه، بازدید سایت و کاربران آن ها بیشتر باشد به نفع شما تمام می شود چون می تواند ترافیک را به سمت سایت شما هدایت کند نتیجه تمام این اقدامات موفق شدن شما در جهت داشتن یک وب سایت سئو شده است. و در واقع نشان می دهد که شما طبق استانداردهای گوگل قدم برداشته اید و گوگل به پاس قدردانی ازشما رتبه وب سایت را افزایش می دهد.

راه دیگر برای ساختن وب سایت سئو محور استفاده از شبکه اجتماعی

شما می توانید با عضو شدن در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام سایت خود را به عنوان یک برند درجه یک به همگان معرفی کنید. 70 درصد افراد به محض بیدار شدن از خواب شروع به چک کردن شبکه های اجتماعی می شوند و به دنبال رفع نیازهای خود دائما در حال جستجو کردن می باشند، خود این افراد می توانند با لایک کردن، گذاشتن کامنت و به اشتراک گذاشتن پیج شما و پست هایتان با دیگران، به شما در جهت بهتر دیده شدن کمک کنند.

و در آخر اینکه باید توجه کنید که سایت شما از قابلیت واکنش گرایی برای تلفن های همراه برخوردار باشد.

سایت باید به گونه ایی باشد که در حالتی و با هر اندازه ای در نمایشگرهای مختلف مانند نمایشگر موبایل، تب لت، لپ تاپ، به خوبی دیده بشود و کاربران یک تجربه خوب از بازدید سایت شما در ذهنشان بماند.

نتیجه بهتر در ساخت سایت سئو محور

به عنوان آخرین حرف به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برای سایت خود غالب اختصاصی طراحی کنید چون بر روی سئو بسیار تاثیر گذار خواهد بود. یعنی به جای اینکه از غالب های آماده مانند وردپرس استفاده کنید بهتر است که خودتان یک غالب را کدنویسی و طراحی کنید زیرا قطعا کار کردن با آن برای شما راحت تر و بهتر خواهد بود چون شما دقیقا آن چیز هایی را که برای سایتتان نیاز دارید می توانید طراحی و سفارش سازی کنید و در کل کیفیت کار و طراحی خود را افزایش بدهید

نتیجه گیری

شما آموختید که بعد از طراحی سایت برای موفق شدن، افزایش درآمد و بازدید سایت باید یک سایت سئو محور داشته باشید که بتوانید در رتبه یک نتایج گوگل دیده بشوید و جایگاه خود را حفظ کنید به شما یاد دادیم که برای ساختن سایت سئو محور باید نکاتی را درباره نوشتن محتوا باکیفیت رعایت کنید از نقش کلمات کلیدی غافل نشوید

از خدمات پشتیبانی سئو مانند: سئو داخلی و خارجی، افزایش سرعت و استفاده از شبکه های اجتماعی و…. استفاده کنید تا به این شکل بتوانید یک سایت بهینه شده و کاربردی که هدفش ارائه خدمات به کاربران و جلب رضایت آن ها است داشته باشید

5/5 - (1 امتیاز)
82 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هجده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو