سن دامنه در سئو تاثیر دارد؟

اجزای دامنه
سئو سایت

یکی از نکات بسیار مهمی که بعد از تغییر برند برای وب سایت ها دارای اهمیت می باشد این است که سن دامنه در سئو تاثیر دارد؟ یا خیر؟! برای پاسخ دادن به این سوال می توانیم آن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم. مثلا اینکه اگر شما مدت زمان زیادی است که با همین دامنه به فعالیت خود مشغول هستید و در حال مدیریت کردن آن به سر می برید گوگل ترجیح خواهد داد که قدمت دامنه وب سایت شما را برای کسب رتبه در اولویت قرار دهد. در ادامه مقاله امروز سئو ایران با ما همراه باشید تا به این سوال به طور کامل تری پاسخ دهیم که سن دامنه چقدر می تواند بر سئو سایت شما تاثیر گذار باشد.

تاثیر سن دامنه بر سئو

سن دامنه

دامنه چیست؟

برای اینکه به این موضوع بپردازیم که سن دامنه در سئو تاثیر دارد؟! یا خیر. در ابتدا باید بدانیم که خود دامنه چیست؟! دامنه همان آدرس سایت است که شما با وارد کردن آن در مرورگرهای سیستم خود می توانید وارد سایت مورد نظرتان شوید. مثلا www.seoiran.com

حتما بخوانید: تاثیر دامنه بر سئو

در زبان ساده تر برای تعریف اینکه دامنه چیست؟ می توانیم بگوییم که زمانیکه شما قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی نمایید برای کسب درآمد مناسب از این کسب و کار باید آن را در یک منطقه مناسب و یک آدرس مشخص که در خاطر مشتریان شما بماند راه اندازی کنید. یک آدرس دقیق که تمام ویژگی های اصلی آن این باشد که کاربر بدون هیچ دردسری به راحتی بتواند آن را پیدا کرده و به آن چه می خواهد دسترسی داشته باشد در حقیقت باید بگوییم که دامنه یا همان آدرس سایت نشان دهنده هویت شما می باشد.

اجزای دامنه

  • نام دامنه
  • پسوند دامنه
  • انواع پسوند دامنه
  • پسوندهای عمومی
  • پسوندهای اختصاصی
  • پسوندهای دامنه ملی

سن دامنه در سئو تاثیر دارد؟

این مسئله که سن دامنه در سئو سایت فروشگاهی تاثیر دارد کاملا منطقی می باشد. البته این موضوع صرفا با در نظر گرفتن سن دامنه از روز ثبت دامنه چندان اهمیت بالایی ندارد.

مسئله ای که دارای اهمیت می باشد این است که چه زمانی سایت و صفحات وب سایت شما ایندکس شده اند زیرا گوگل به صفحاتی که عمر بالایی دارند و زودتر توانسته اند نسبت به سایر صفحات در دیتابیس نتایج موتورهای جستجو  قرار گیرند اهمیت بیشتر می دهد و این بدان معنا نمی باشد که عمر محتوا بیشتر مورد توجه قرار دارد بلکه منظور این است که یکی از چند صد فاکتور موثر در رنکینگ گوگل موضوع عمر محتواست.

بنابراین با مطالبی که در بالا به آن ها اشاره کردیم باید بگویم که اگر وب سایت خود را تازه راه اندازی کرده اید نباید نگران رقابت آن با وب سایت هایی باشید که سن دامنه آن ها بیشتر است. شما می توانید با کار کردن بر روی محتوا ها و خدمات وب سایت خود کاری کنید تا به راحتی سن دامنه خود را بالا برده و از رقبای خود سبقت بگیرید.

سن دامنه

اهمیت نام دامنه

ار تباط سن دامنه با سئو

پیش تر عنوان کردیم که اگر سن دامنه شما بالا باشد و وب سایت شما در دسته وب سایت هایی قرار گرفته باشد که برای گوگل شناخته شده است بدون شک این قدمت دامنه را برای اینکه بتواند رتبه و جایگاه مناسبی را برای سایت شما در نظر بگرید در اولویت قرار خواهد داد.

در حقیقت باید بگوییم که گوگل با اهمیت دادن به سن دامنه به دنبال این مسئله است که اثبات کند که وب سایت شما دارای اصل پایداری و اعتبار می باشد. قدرت دامنه یا همان اتوریتی دامنه بحثی از مرتبط با اینکه سن دامنه تا حدودی مطرح است اما بیشتر از آن اعتبار سایت در وب سایت اهمیت بیشتری دارد. یعنی اینکه ممکن است اعتبار یک دامنه 1 سال بیشتر از یک دامنه 3 ساله باشه. اجازه دهید این کوضوع را با یک مثال شفاف تر کنیم.

فرض را بر این بگیرید که شما مدیر یک فروشگاه اینترنتی می باشید که چیزی نزدیک به 4 سال است توانسته اید در کسب و کار خود اعتبار بدست آورده و مشتریان خود را دارید. در نقطه مقابل یک فروشگاه اینترنتی دیگر در حیطه کاری شما وارد حوزه کاری شما شده و فعالیت خود را آغاز می کند و نسبت به شما مشتریان بیشتر و فروش بیشتری دارد. طبیعتا برای شما این سوال پیش خواهد آمد که رقیب شما چطور توانسته است چنین کاری انجام دهد؟! باید در پاسخ به این سوال به شما عزیزان بگوییم که موارد بسیاری می تواند در موفقیت رقیب شما نقش داشته باشد. مواردی همچون قیمت، نحوه تبلیغات، دسترسی، تنوع، نحوه برخورد و موارد دیگر می تواند در موفقیت آن موثر بوده باشد. در نتیجه می توانیم به این مسئله اشاره داشته باشیم که تاثیر عمر دامنه در سئو به حدی نیست که مانع از توسعه کسب و کار آنلاین شما شود.

آموزش های مرتبط با دامین آتوریتی

Untitled 2

دامین آتوریتی

seo domain suffix 2

انتخاب دامنه در سئو

5/5 - (1 امتیاز)
70 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو