لوکال هاست چیست؟

لوکال هاست
سئو سایت

لوکال هاست

بعد از انتشار مقاله سئو چیست و بنا بر درخواست شما عزیزان در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم لوکال هاست چیست؟ لوکال هاست به عنوان فضای میزبانی محلی به حساب می آید که بر روی سیستم نیز نصب می شود و قبل از بارگذاری فایل های وب سایت بر روی هاست اینترنت، جهت آزمون و خطا نمودن برنامه ها با سرعت سریع تری نیز از آن استفاده می شود. برای مشاهده آدرس مورد نظر می بایست در مرورگر خود https://localhost یا http://localhost را تایپ نمایید.

این آدرس به آی پی 127.0.0.1 تنظیم شده است که این آی پی آدرس محلی کامپیوتر شما خواهد بود. و می توانید بر روی تمامی سیستم ها با تایپ آدرس http://localhost ، وب سرور مرتبط با همان سیستم را مشاهده نمایید.

دلیل استفاده از لوکال‌ هاست

جهت بررسی نمودن کدهای php نیاز خواهیم داشت تا به اینترنت دسترسی داشته باشیم. پس برای ایجاد یک سرویس استاندارد می بایست هزینه ای را پرداخت نماییم که گاها جهت اجرا و همچنین بررسی نمودن برنامه هایی که در مرحله آزمایشی می ‌باشند به صرفه نخواهد بود که هزینه ای پرداخت شود.

همچنین به‌ جز هزینه، امکان دارد که در برخی از مواقع به اینترنت و یا سرور دسترسی نداشته باشیم. در لوکال هاست می توانیم در هر زمان که بخواهیم تغییرات لازم را بر روی فایل ها اجرا نماییم.

دلیل استفاده از لوکال‌ هاست چیست؟

Local Host

از دیگر نکاتی که می‌ توانیم به آن اشاره کنیم این‌ خواهد بود که امکان دارد برنامه های ما دچار اشکالات احتمالی و امنیتی نیز شود که با قرار گرفتن بر روی اینترنت صدمات جدی به آن وارد خواهد شد. پس بهتر می باشد که جهت حفظ امنیت اطلاعات، آن ‌ها را نخست در کامپیوتر شخصی خود تست نموده و پس از نهایی شدن و بر طرف نمودن اشکالات و همچنین خطاها، آن ‌ها را بر روی هاست نیز قرار دهیم و فرآیند طراحی سایت را تکمیل کنیم.

نرم افزارهای ایجاد Local Host

وب سایت‌ ها با زبان php کد نویسی می ‌شوند که کامپیوتر ما نخواهد توانست از آن زبان پشتیبانی نماید ، به همین علت نیاز خواهد بود تا نرم ‌افزارهای مورد نیاز را نصب کنیم ، تا کدهای نوشته شده را تفسیر و سیستم ما را برای اجرای آن آماده سازد. جهت انجام این ‌کار می ‌توانیم نرم‌ افزارهای مورد نیاز را به صورت تک به تک بر روی سیستم نصب نماییم.

نرم افزارهای Local Host

نرم افزارهای ایجاد Local Host

که شامل ‌ وب سرور، زبان ‌های برنامه ‌نویسی تحت وب، سرور ایمیل، سرور ftp و … می باشد و یا در این خصوص می ‌توانیم از سرویس ‌دهنده‌ هایی که به طور یک پکیج کامل می باشند استفاده نماییم. که با توجه به نوع سیستم عامل ، همه نرم ‌افزارها و همچنین تنظیمات مرتبط با آن را به صورت یک‌ جا در خود دارد. نرم افزارهای کاربردی زیادی جهت ایجاد Local Host بر روی سیستم خود وجود دارد، که با نصب و همچنین راه اندازی این نرم افزارها خواهید توانست برنامه های وب سایت خود را بر روی سیستم اجرا نمایید. این نرم افزارها عبارتند از:

  1. wamp : برای سیستم عامل ویندوز
  2. lamp : برای سیستم عامل لینوکس
  3. xampp : می توان بر روی همه سیستم عامل ها از آن استفاده نمود
  4. mamp : برای سیستم عامل OS (پلتفرم مک)

WAMP SERVER

ومپ سرور یک برنامه بسیار قدرتمند است که در سیستم عامل ویندوز اجرا می شود. ومپ سرور سیستم شما را به یک Local Host تبدیل می نماید.
WAMP مخفف عبارات Windows ,Apache ,MySQL ,PHP می باشد و نشان گر این خواهد بود که این نرم افزار از چه ابزار و تکنولوژیی استفاده می نماید.

LAMP SERVER

LAMP مخفف عبارت Linux ,Apache ,MySQL ,PHP می باشد، LAMP SERVER دارای فضای متن باز می باشد که می توان از آن با استفاده از سیستم عامل لینوکس در برخی از قسمت ها تغییراتی را ایجاد نمود.

XAMPP SERVER

از XAMPP SERVER همانند دو برنامه قبل جهت ایجاد Local Host مجازی بر روی سیستم نیز استفاده می شود. XAMPP مخفف عبارات X-OS , Apache , Mysql , PHP است. معنی عبارت X-OS این خواهد بود که می تواند در انواع سیستم عامل های دیگر همانند ویندوز، لینوکس و مک استفاده شود. همچنین XAMPP از ابزارهایی مثلWeblizer ،Filezilla FTP Server ،Mercury Mail و Tomcat پشتیبانی می نماید.

MAMP SERVER

عبارت MAMP مخفف سیستم عامل macOS، سرور وب Nginx ،Apache، سیستم مدیریت پایگاه داده MySQL و PHP است.

EASY PHP

ولی نرم افزار ساده تری به نام Easy PHP نسبت به نرم افزارهای معرفی شده نیز وجود دارد که بر اساس Wamp می باشد.

نرم افزار EASY PHP هیچگونه تفاوتی با نرم افزارهای حرفه ای و سطح بالایی که معرفی شد ندارد بلکه دارای قابلیت جذاب Portable نیز می باشد.

که این قابلیت موجب خواهد شد تا شما بتوانید برنامه، دیتابیس و… خود را در هر سیستمی بدون احتیاج به اینترنت و یا نصب بر روی سیستم از آن استفاده کنید.

مزایای لوکال‌ هاست در طراحی وب سایت

  1. بالا رفتن سرعت طراحی وب سایت به علت عدم نیاز به رد و بدل شدن داده ها با هاست از طریق اینترنت
  2. کاهش هزینه‌ سرویس های اینترنت
  3. حفظ امنیت اطلاعات تا قبل از برطرف نمودن مشکل های احتمالی
  4. امکان انجام ویرایش ساده بر روی فایل‌ ها و همچنین پایگاه داده به علت دسترسی مستقیم به فایل ‌ها و بانک اطلاعاتی
  5. دارا بودن انجام تنظیمات ویژه جهت نمایش کامل خطاهای موجود برای انجام شدن ویرایش بر روی وب سایت

ایجاد لوکال هاست تقریبا شامل مراحلی همانند راه اندازی یک هاست خواهد بود. با این تفاوت که خیلی از تنظیمات امنیتی و یا عملیاتی در لوکال هاست همانند سرور انجام نخواهد شد. به علاوه این تنظیمات به صورتی انجام خواهند شد که همه خطاهای احتمالی در معرض دید برنامه ‌نویس باشند تا بتواند اشکالات احتمالی را پیدا و برطرف سازد.
سوالات متداول درباره لوکال هاست چیست؟

1 Local Host چیست؟
به فضای میزبانی محلی که برای بررسی سایت قبل از قرار گیری در هاست اصلی استفاده می شود لوکال هاست می گویند.
2استفاده از لوکال هاست چه مزیت هایی دارد؟
از مزایای استفاده از لوکال هاست می توان به کاهش هزینه های سرویس اینترنت، افزایش امنیت، ویرایش سریع و ساده فایل ها اشاره داشت
4.3/5 - (3 امتیاز)
83 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو