مهمترین الگوریتم گوگل برای سئو سایت

تغییرات هسته گوگل در 2020
سئو سایت

مهمترین الگوریتم گوگل برای سئو سایت کدام است؟

گوگل پر بازدیدترین و بزرگ ترین موتور جستجو است. تلاش گوگل همیشه در این راستا بوده است که بهترین و مرتبط ترین پاسخ را به کاربران خود ارائه دهد تا بتواند همه کاربران را تا حد امکان راضی نگه دارد و مناسب ترین پاسخ را به آنها دهد. هدف از ایجاد الگوریتم‌ های گوگل نیز رسیدن به همین منظور بوده است.

مهمترین الگوریتم گوگل برای سئو سایت عبارتند از الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوین، Helpful Content، الگوریتم eeat، الگوریتم فرشنس و الگوریتم مرغ مگس خوار

در ادامه به صورت دقیق تر با خود الگوریتم و روش کار الگوریتم ها در گوگل آشنا میشویم.

  • الگوریتم

الگوریتم عبارت است از مجموعه ای از دستورالعمل ها و قوانینی که همراه با جزئیاتی برای حل یک مشکل در تعداد محدودی از مراحل، هدفی خاص را دنبال می کنند. به زبان کامپیوتر، یک الگوریتم مرحله‌ ای را برای انجام یک کار کاملا مشخص در کامپیوتر تنظیم می کند.

  • الگوریتم گوگل

الگوریتم ‌های گوگل سیستم ‌هایی هستند که عبارات یا کلمات جستجو شده توسط کاربران را دریافت کرده، آن‌ ها را آنالیز و درک می کند و سپس به بررسی سایت‌ ها و تطبیق آن‌ ها با عبارات و یا کلمات سرچ شده می‌ پردازد و در نهایت بهترین نتیجه را برای کاربر نمایش می‌ دهد.

هدف الگوریتم های گوگل، بهبود پروسه سئو برای صاحبان وبسایت ها می باشد. این الگوریتم ها وبسایت ها را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس عملکرد آن ها محاسباتی پیچیده را انجام می دهند تا در نهایت به آن وبسایت نمره مثبت یا منفی بدهند.

مدیران سایت چه نکات سئویی را باید بدانند؟

مدیران سایت چه نکات سئویی را باید بدانند

به روز رسانی هسته Google چیست؟

این آپدیت لیستی از تغییرات در الگوریتم ها و سیستم های جستجوی Google است. مانند تغییرات معمولی نیست که برای بهبود نتایج جستجو میباشند، یک بروزرسانی که الگوریتمی است و بسیاری از سایت ها از جمله، وکالتی، املاک، پزشکی، اقامتی را دستخوش تغییرات در جایگاه و مورد هدف قرار داده است.

هدف اصلی به روز رسانی هسته گوگل چیست؟

ایجاد اثرات قابل توجه در نتایج جستجو در همه کشورها به تمام زبانها طراحی شده اند. تغییرات در رتبه بندی با اهمیت بالای محتوا، اگر محتوای شما قبلا از آخرین به روزرسانی رتبه بندی خوبی داشته الان رتبه بهتری میگیرد، برعکس این نیز صدق میکند.

تغییرات گوگل برای کرونا ویروست یا همان کوید19

با جهانی شدن ویروس کرونا،تغییر زیادی در رفتار جستجوی کاربران به وجود آورده است.گوگل به نحوی گفت که تا کنون این چنین نبوده که بیشتر جستجوها روی یک موضوع بوده باشد.که کاربران اکثرا به دنبال مطلع شدن از ویروس، یا مکان های پذیرش بیماران و.. بوده اند

تغیرات به وجود آمده این چنین بوده که بسیاری از جستجوهای مسافربری و تورها و… به شدت کاهش یافته است.

میتواند بروزرسانی 2020 نتیجه خوب برای سئو داشته باشد

چه کنیم تا تاثیر منفی از آپدیت 2020 نگیریم؟

چه کنیم تا تاثیر منفی از آپدیت 2020 نگیریم؟

گوگل همیشه گفته است اگر نتیجه منفی از بروزرسانی دریافت کردید چیزی برای رفع این موضوع وجود ندارد

توصیه گوگل به مدیران سایت در این زمینه این است

  • بهترین محتوا را تولید کنید
  • اختصاص دادن هر جستجو به یک موضوع خاص

الگوریتم گوگل برای سئو سایت

بهترین راه برای رتبه بندی کلمات کلیدی خاص، انجام سئو است. سئو در اصل روشی برای نشان دادن یک وب سایت یا صفحه وب در مورد یک موضوع خاص در نتایج جستجو است. در گذشته بسیاری از سایت‌ ها محتوای خود را پر از کلمات کلیدی می کردند. هنگامی که گوگل این موضوع را فهمید، الگوریتم خود را تغییر داد و این سایت‌ ها را جریمه کرد.

الگوریتم گوگل یک صفحه وب را می خواند و برای هر ویژگی مورد نظر در صفحه نیز یک مقدار عددی از پیش تنظیم شده، تعیین می ‌کند. سپس آن مقدار عددی به نتیجه نهایی اضافه می ‌شود. بنابراین، صفحه وبی که مطلوب ‌ترین ویژگی ‌ها را دارد به صدر رتبه ‌های صفحه صعود می‌ کند، زیرا این الگوریتم اهمیت بیشتری را به آن اختصاص می‌ دهد.

بنابراین، رتبه بندی ‌هایی که توسط الگوریتم ‌های گوگل تعیین می ‌شوند، روان هستند. معمولا امتیازات برتر متعلق به کسانی است که بهینه سازی موتور جستجو یا سئو را در سایت ‌های خود انجام می دهند و به مهمترین الگوریتم گوگل برای سئو سایت توجه می کند. صفحه‌ ای که برای یک کلمه کلیدی در لینک چهارم قرار دارد، ممکن است به لینک اول صعود کند یا به ته صفحه و لینک آخر سقوط کند، زیرا ممکن است محتوای آن و سایر صفحات تغییر کنند.

فرد سئو کار با در نظر گرفتن تمامی الگوریتم های گوگل، سئو سایت شما را با کیفیت بالا و به بهترین شکل انجام می دهد.

در این بخش، لیست الگوریتم های گوگل را به اختصار بررسی میکنیم

انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل

الگوریتم های بهینه سازی گوگل

انواع الگوریتم های بهینه سازی گوگل

هر کدام از الگوریتم های گوگل بخشی از وبسایت ها را تحلیل و بررسی و آنالیز می کنند و در نتایج و رتبه های آن تاثیرگذار خواهند بود. مهم ‌ترین الگوریتم‌ هایی که در افزایش رتبه سایت تاثیر گذار است شامل الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم کبوتر، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم گور خر، الگوریتم رنک برین و … می باشد.

  •  الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار جزو مهمترین الگوریتم گوگل برای سئو سایت می باشد. این الگوریتم در سال 2013 راه اندازی شده و به کلمات کلیدی و محتوای کم کیفیت حساس می باشد. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بر روی کلمات کلیدی تمرکز دارد و آن ها را تجزیه و تحلیل می کند و سعی می کند بهترین نتیجه را بر اساس جستجوی کاربر به او نمایش بدهد. این الگوریتم سعی می‌کند تا معنا و مفهوم عبارت و کلمات سرچ شده را درک کند و بدین ترتیب نتایج مرتبط ‌تری را به شما نمایش دهد.

استفاده از کلمات مترادف و هم معنی امروزه بسیار موثرتر از تکرار یک کلمه دقیق است و الگوریتم مرغ مگس خوار این مترادف‌ ها را می ‌شناسد و شانس بیشتری به سایت شما برای کسب رتبه بالاتر می‌دهد. این الگوریتم گوگل تاثیری مستقیم در رتبه وبسایت ها ندارد.

  • الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پاندا در سال 2011 راه اندازی شد. این الگوریتم، کسانی که مطلب های دیگر سایت ها را در وب سایت خود کپی می کنند را جریمه می کند و رتبه آن ها را پایین می آورد یا آن ها را از نتایج جستجو حذف می کند. این الگوریتم به محتوای تکراری، سرقت ادبی یا محتوای ناخوانا و تکرار زیاد کلمات کلیدی بسیار حساس است و با محتواهای ضعیف، کوتاه، بی‌کیفیت، کپی و بی ‌ارزش مقابله می ‌کند و در مقابل، محتواهای اصیل، منحصر به فرد و باکیفیت را ارزش‌گذاری کرده و ارتقا رتبه می‌دهد. هدف الگوریتم گوگل پاندا بالا بردن کیفیت تولید محتوا می باشد.

  • الگوریتم گوگل پنگوئن

از مهمترین الگوریتم های گوگل، پنگوئن می باشد که در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شده و به لینک‌ های نا خواسته یا نا مربوط و لینک‌ هایی مختلف با انکر تکست یکسان بسیار حساس است. اصولا گوگل به وبسایت هایی که لینک های ورودی به آن ها زیاد باشد امتیاز بیشتری می دهد، هر لینک یک رای مثبت برای وبسایت مورد نظر خواهد بود، حالا اگر فردی بصورت غیرمعمول لینک سازی کند، مطمئنا خطا کرده و جریمه خواهد شد. الگوریتم گوگل پنگوئن از کار کسانی که برای وبسایت خود لینک های اسپم می گرفتند و یا لینک می خریدند، جلوگیری می کند و آن ها را جریمه می کند.

  •   الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل یکی دیگر از مهمترین الگوریتم گوگل برای سئو سایت می باشد. این الگوریتم در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده و به سئو داخلی و خارجی ضعیف حساس می باشد. این الگوریتم روی کلمات جستجو شده توسط کاربران تمرکز دارد و هر بار که کلماتی جستجو می شود، اگر محتوای مفید و جامعی مناسب آن کلمه جستجو شده در آن وب سایت پیدا کنند در رتبه های بالاتری در نتایج ظاهر خواهد شد. الگوریتم کبوتر بر اساس محل شخص هم نتایج متفاوتی را به شخص نشان می دهد که اصطلاحا به آن سئوی محلی می گویند.

  • الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر بعد از بررسی ‌هایی که انجام می دهد، سایت‌ هایی که بی‌ کیفیت هستند، از قوانین پیروی نمی کنند و ارزشی ندارند، از موتور جستجو حذف می کند. عواملی چون واکنش گرا بودن، داشتن بارکد محصول،کوپن های تخفیف و راحتی خرید کاربران می تواند در رتبه یک فروشگاه اینترنتی از نگاه گوگل تاثیر بسزایی بگذارد.

  • الگوریتم رنک برین

این الگوریتم در سال 2015 راه اندازی شد و به عدم وجود ویژگی ‌های مرتبط با کوئری ‌های خاص، محتوای سطحی و UX ضعیف حساس است. الگوریتم رنک برین گوگل با بهره گیری از هوش مصنوعی طی سال های گذشته از آن پرده برداری شده و بر اساس آنالیز رفتار کاربر رتبه شما را جابجا می کند.

این الگوریتم ابتدا سعی می‌کند مفهوم عبارت سرچ شده را بفهمد بعد باتوجه به عوامل مختلف دیگر همچون موقعیت جغرافیايی، تاریخچه، علاقه‌ مندی‌های کاربر و …. بهترین نتیجه را نشان دهد. در این الگوریتم محتوای ارزشمندی که پاسخگو باشد و رضایت کاربر را در پی داشته باشد و نیاز او را بر طرف کند مورد توجه است نه تعدد محتوا.

بنابراین الگوریتم رنک ‌برین بیشترین تمرکز خود را بر روی رفتار کاربران و معیارهایی همچون نرخ کلیک، زمان ماندگاری کاربر برروی سایت، محتوای با ارزش و صحیح از لحاظ فهم و گرامری، لینک ‌‎های داخلی، خارجی مرتبط و کلمات و عبارات مفهومی قرار داده است.

 

آموزش های مرتبط با الگوریتم های گوگل

%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA %D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87 %DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84 min

تغییرات هسته گوگل

%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D9%85 %D9%87%D8%A7%DB%8C %DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84

الگوریتم های گوگل

4.5/5 - (4 امتیاز)
75 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو