مهم ترین فاکتورهای سئو سایت

رتبه سایت
سئو سایت

بارها در مقاله هایی که برای شما همراهان سئو ایران منتشر کرده ایم به این موضوع اشاره کرده ایم که کسب رتبه و جایگاه مناسب در نتایج جستجو گوگل برای صاحبین وب سایت ها دارای چه میزان اهمیتی می باشد و چگونه می توان به راحتی تکنیک هایی را به کار بگیرید تا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را بدست آورید و برای حفظ این جایگاه چه کارهایی را انجام دهید. بار دیگر  برای یادآوری بیشتر می خواهیم درباره مهم ترین فاکتورهای سئو سایت اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

همانطور که می دانید رتبه بندی سایت در کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین از مهم ترین فاکتورهایی می باشد که برای موفقیت سایت از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد زیرا کوچکترین تغییرات مخصوصا تغییر در کلمات کلیدی باعث افت سئو سایت شده و باعث می شود تعداد کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند نیز کاهش پیدا کند بنابراین اگر تعداد بازدید کنندگان سایت شما کاهش پیدا کند بدون شک مشتریان سایت شما نیز کاهش میابند.

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی سایت

فاکتورهای رتبه بندی سایت

اهمیت بکارگیری مهم ترین فاکتورهای سئو سایت

اهمیت دانستن مهم ترین فاکتورهای سئو سایت این است که به شما کمک می کند  تا زمانیکه الگوریتم های گوگل در حال بروز رسانی هستند و یا اینکه وب سایت شما با افت رتبه روبرو می شود بتوانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن برای رفع آنها اقدام کنید.

سئو کردن سایت به معنای نپرداختن به جزئیات سایت نمی باشد بلکه به معنی تمرکز کردن بر روی اولویت هاست. درست است که گوگل اصلی ترین فاکتورها را برای بهبود سئو سایت در اختیار شما قرار می دهد و با رعایت کردن این فاکتورها می توانید رتبه و جایگاه مناسبی را بدست آورید اما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که  توجه به فاکتورهای اصلی دلیل بر این نمی شود که دیگر فاکتورهایی که در بهبود سایت به شما کمک می کند را فراموش کنید و آنها را نادیده بگیرید پس باید فاکتورها را اولویت بندی کرده و براساس اولویت بندی پیش بروید در ادامه به مهم ترین فاکتورهای سئو خواهیم پرداخت.

مهم ترین فاکتورهای سئو سایت

همانطور که قبلا اشاره کردیم برای رتبه بندی سایت فاکتورهای بسیاری وجود دارند که می تواند به شما در این مورد کمک کند. ما در ادامه این مطلب به معرفی سه نمونه از فاکتورهایی که می تواند به شما در رتبه بندی سایت کمک کند پرداخته ایم و در واقع می توان گفت که این سه فاکتور از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت هستند.

فاکتورهای رتبه بندی سایت

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی سایت

فاکتور های سئو

  • تولید محتوا صحیح
  • لینک سازی اصولی
  • سرعت لود سریع
  • عمر دامنه

لیست بیش از 200 فاکتور سئو رو در لینک زیر مشاهده کنید. seo 200 factors

زمان و عملکرد سایت

منظور از زمان و عملکرد سایت مسلما زمانی نیست که شما سایت خود را راه اندازی کرده اید در واقع منظور از زمان و عملکرد سایت آن هنگامی است که وب سایت شما آماده انجام فعالیت خود و ایندکس شدن می باشد. این فاکتور تاثیر مهمی در رتبه و جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجو در گوگل دارد. در واقع هر چه میزان عمر سایت شما بیشتر باشد محبوبیت بیشتری در میان کاربران خواهید داشت ارزش و اعتبار وب سایت شما نزد گوگل نیز بیشتر خواهد بود

تاثیر بک لینک

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای رتبه و سئو سایت، بک لینک می باشد که روشی است برای سرعت رتبه بندی سایت همانطور که می دانید الگوریتم های گوگل در جستجوی سایت هایی هستند که از اعتبار بالایی برخوردار باشند بنابراین کسب بک لینک از سایتهای معتبر می تواند توجه آنها را بیشتر به خود جلب نماید. در حقیقت بک لینک ابزاری می باشد برای جابه جایی بین صفحات سایت.

تولید محتوای صحیح

برای موفقیت در سئو هر سایتی باید حتما تولید محتوا انجام شود، آنهم بصورت اصولی، یعنی:

  1. به صورت منظم تولید محتوا انجام دهیم
  2. یعنی محتوا ها کاربر پسند باشد
  3. محتوا ها را خودمان تولید کرده باشیم
  4. محتوا ها را یک سئوکار، بررسی و سئو نماید

همچنین دیده شده هر چه طول محتواهایی که در وب سایت خود منتشر می کنید بیشتر باشد می توانید از موتورهای جستجو امتیاز بیشتری دریافت کنید و زودتر به رتبه و جایگاهی که مد نظر دارید دست پیدا کنید. البته این موضوع با کمک گرفتن از لینک سازی اصولی امکان پذیرتر خواهد بود.

دلیل اینکه محتوا از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی سئو سایت به شمار میرود این است که هر چه طول محتوا بیشتر باشد آن محتوا از دیدگاه گوگل به عنوان یک محتوای جامع تر شناخته می شود و زمانیکه سایتی بتواند محتوایی که داری طول بیشتری باشد را تولید کند یعنی اشراف بیشتری در مورد آن موضوع داشته است و بیشتر مورد توجه گوگل قرار گرفته و گوگل به بررسی و تجزیه و تحلیل بیشتر درباره آن محتوا و آن سایت خواهد پرداخت و به آن سایت به دید یک وب سایت مرجع نگاه خواهد کرد.

این محتوا میتواند به شدت کاربردی تر و مفید تر شود اگر شما هم در بروز رسانی آن مشارکت نمایید.

برای بررسی سئو سایت خود با سئو ایران همراه باشید.

3.8/5 - (5 امتیاز)
71 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو