نکات مهم در انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه
سئو سایت

از مهمترین مراحل در راه اندازی کسب و کار اینترنتی  انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت می باشد زیرا نام دامنه ای را که برای وب سایت خود انتخاب می کنید در حقیقت همان نام برند شما می باشد و در واقع اولین چیزی است که می تواند نظر مخاطب را به خود جلب نماید

انتخاب نام دامنه به حدی مهم و دارای اهمیت می باشد که در آینده کاری می تواند کمک بسیاری به شما و برندتان بکند بنابراین باید اولین قدم را درست و محکم بردارید و نام مناسبی را برای دامنه سایت خود انتخاب نمایید.

مدیران وب سایت های بسیاری هستند که برای انتخاب نام دامنه در شرایط بحرانی قرار می گیرند و نمی دانند که چه کاری باید انجام دهند.

پیشنهاد ما در سئو ایران به شما دوستان این است که اگر در انتخاب نام دامنه وسواس بسیار دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهم در انتخاب نام دامنه آشنا کنیم تا راحت تر و بهتر بتوانید نام دامنه مورد نظر خود را پیدا کنید.

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

قبل از هر انتخابی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که برای انتخاب نام دامنه سایت خود اصلا احساسی عمل نکنید و از نام دامنه ای استفاده نکنید که بعد از مدت زمانی دلتان را بزند و بخواهید آن را عوض کنید.

نام دامنه در واقع بخشی از هویت کاری شما می باشد و  نمی توانید به سادگی آن را تغییر دهید. نام دامنه لباس تن نیست که اگر برایتان گشاد یا تنگ بود بلافاصله آن را عوض کنید. بنابراین در انتخاب نام دامنه باید دقت بسیار داشته باشید در ادامه به نکات مهم در انتخاب نام دامنه خواهیم پرداخت.

انتخاب نام دامنه مرتبط با کسب و کار

اولین موضوع نکات مهم در انتخاب نام دامنه این است که آن را مرتبط با کسب و کاری که در آن فعالیت دارید انتخاب کنید زیرا در صورتیکه نام دامنه با حوزه کاری شما در ارتباط نباشد این امکان وجود دارد که سئو سایت و برندسازی شما با مشکل مواجه شود.

ناگفته نماند که برخی از کسب و کارها هستند که از نام های خاص برای نام دامنه خود استفاده می کنند که هیچگونه شباهتی هم با کارشان ندارد.

اما پیشنهاد ما به شما دوستان این است که تا حد امکان از نام دامنه ای استفاده کنید که با کسب و کار شما در ارتباط باشد زیرا با این کار مخاطبین راحتر می توانند آدرس وب سایت شما را به خاطر بسپارند و همین موضوع در برندسازی به شما کمک خواهد کرد

استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه

شاید استفاده از کلمات کلیدی در انتخاب نام دامنه چندان هم مهم نباشند اما از فاکتورهای مهم در سئو به حساب می آیند.

شما با استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه خود این امکان را برای گوگل به وجود خواهید آورد که حوزه کاری شما را راحتتر تشخیص دهند.

خیلی از کسب و کارها هستند که از کلمه کلیدی شان در نام دامنه استفاده نمی کنند و همچنان رتبه خوبی را توسط گوگل کسب می کنند. ولی ما پیشنهاد می کنیم در صورت امکان شما این کار را در انتخاب نام دامنه خود مورد استفاده قرار دهید.

از نام های فارسی استفاده نکنید

مبحث دیگر در زمینه نکات مهم در انتخاب نام دامنه این است که از نام های فارسی استفاده نکنید. اغلب سایت هایی که با نام فارسی نام دامنه خود را انتخاب کرده اند بر این امید و باور هستند که بتوانند با استفاده از کلمات کلیدی درنام دامنه رتبه خوبی را توسط گوگل بدست آورند.

استفاده از نام های کوتاه ولی مخفف نه

در انتخاب نام دامنه برای وب سایت خود از عبارت های کوتاه و با معنی استفاده کنید عبارت های حداکثر 10 کارکتری. هر چه نام دامنه شما کوتاه تر باشد خیلی آسانتر در ذهن مخاطب نقش خواهد بست.

در حین اینکه از نام های کوتاه برای نام دامنه خود استفاده می کنید و می تواند بر روند سایت شما تاثیرات بسیاری داشته باشد استفاده از نام های مخفف به هیچ عنوان پیشنهاد ما به شما نمی باشد. البته استفاده از نام های مخفف در برخی از شرایط استثنا می باشد. مثلا آدرس سایت جشنواره وب و موبایل ایران به صورت مخفف iwmf است. چون ممکن بود خیلی طولانی شود و اینکه برند خاصی هم نیست!

سوالات مهم در انتخاب نام دامنه

1 استفاده از نام خود برای انتخاب نام دامنه درست است؟

از مهم ترین سوالاتی که ممکن است بسیاری از شما دوستان در انتخاب نام دامنه با آن مواجه باشید این است که می توانید از نام خود استفاده کنید و یا این کار درست نمی باشد.

جوابی که می توانیم به شما دوستان بدهیم این است که اگر کسب و کاری که در آن فعالیت دارید برپایه برندسازی خودتان باشد می توانید از نام و نام خانوادگی خود استفاده کنید اما در صورتیکه وب سایت شما مربوط به موارد عمومی تر باشد بهتر است از نام دیگری استفاده نمایید.

معمولا آن دسته از افرادی که قصد برندسازی شخصی دارند از نام خود به عنوان نام دامنه استفاده می کنند.

1 پسوند دامنه بر روی سئو سایت تاثیر گذار است؟

در پاسخ به این سوال باید به شما دوستان بگوییم که پسوند دامنه  نمی تواند بر روی سئو تاثیر گذرا باشد زیرا تا به امروز آزمایش هایی بر روی پسوندهای دامین انجام نشده که نشان دهنده این موضوع باشد که می توانند به تنهایی بر سئو سایت تاثیر گذار باشند یا خیر.

اما از آنجایی که ما در کشورمان از وب سایت های ایرانی استفاده می کنیم و مخاطبین شما ایرانیان هستند بهترین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از پسوند هایی همچون .ir می باشد که شما با این کار دسترسی را برای افراد ایرانی به سایت سریع تر خواهید کرد و به اختصار بر بهبود سئو نیر کمک خواهید کرد.

حرف آخر

از آنجایی که عنوان کسب و کار و نام دامنه بسیار مهم می باشد و اکثر کسب و کارهای بزرگ برای انتخاب نام دامنه  چندین ماه زمان می گذارند اگر وب سایت شما کوچک می باشد سعی کنید زمان زیادی را به این موضوع اختصاص ندهید بلکه در کنار دیگر کارهایی که انجام می دهید به فکر نام دامنه مناسب باشید و با این کار از اشتباهات رایج سئو که ممکن است در وب سایت خود با آن ها روبرو شوید جلوگیری کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
62 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 14 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو