واکنشگرایی و تاثیر آن بر سئو

ریسپانسیو چیست
سئو سایت

در قسمت بهینه سازی کدها در ساختار سایت مفهومی وجود دارد به نام واکنشگرا یا همان ریسپانسیو. به سایت های واکنشگرا وب سایت هایی گفته می شود که با توجه به دستگاه ( موبایل، تبلت، کامپیوتر) مورد استفاده کاربران قرار می گیرد تغییر شکل داده  و با توجه به دستگاه محتوای سایت را برایشان نمایش می دهد.
از آنجایی که بسیاری از افراد روزانه با تافن های هوشمند خود بیشتر سر وکار دارند آمار نشان داده است که بخش قابل توجهی از جستجوهای گوگل به وسیله تلفن های هوشمند صورت گرفته است.

گوگل الگوریتمی را برای ارزشمندتر کردن سایت های واکنشگرا و استاندارد در نمایش موبایل در نظر گرفته است تا واکنشگرایی و تاثیر آن بر سئو جدی تر شود. بنابراین امروزه سایت های بسیاری حالت واکنشگرایی را برای وب سایت خود جدی گرفته اند  زیرا نمایش وب سایت بر روی موبایل جذابیت بسیاری دارد و می تواند نقش تعیین کننده ای برای سئو سایت داشته باشد.

واکنشگرایی و تاثیر آن بر سئو

ریسپانسیو

ریسپانسیو چیست؟

در طراحی وب سایت ها نکته ای که باید به آن توجه بسیاری شود عرض صفحه نمایش است. سازگاری ابعاد سایت در دستگاه های مختلف را ریسپانسیو سایت یا واکنشگرا بودن سایت می گویند. یعنی اگر وب سایت شما Responsive web design نباشد زمانیکه کاربران بخواهند با دستگاه های دیگری مانند تلفن همراه وارد وب سایت شما شوند به راحتی نمیتوانند از اطلاعات وب سایت شما بهره مند شوند و برای اینکه محتواهای وب سایت شما را به راحتی بتوانند مورد مطالع قرار دهند باید سایت را zoom کنند.

اما اگر وب سایت شما ریسپانسیو باشد دیگر نیازی به zoom شدن نیست و در هر دستگاهی به راحتی می توان به آن دسترسی داشت و در این حالت کار برای کاربران وب سایت آسان تر خواهد بود. واکنشگرایی و تاثیر آن بر سئو از اهمیت بسیاری نزد آن دسته از افرادی که به کسب و کار اینترنتی و آنلاین مشغول می باشد برخوردار است.

شاید بهتر باشد اینگونه عنوان کنیم از دلایلی که باعث می شود مخاطبین از طریق گوگل به جستجوی سایت های مختلف بپردازند اهمیت واکنش گرا بودن سایت یا ریسپانسیو بودن سایت ها می باشد. بنابراین هر چه این وب سایت ها بتوانند رابطه بهتری را با مخاطبین خود برقرار کنند طبیعتا با افزیش ترافیک بالایی روبرو خواهند شد که این موضوع از دید گوگل مخفی که نمی ماند هیچ بلکه برای گوگل دارای اهمیت نیز می باشد و می تواند در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نیز تاثیر گذار باشد.

مزایای واکنشگرایی سایت

  • طراحی دلخواه سایت برای موبایل
  • افزایش فروش در وب سایت های فروشگاهی
  • افزایش سرعت بارگذاری سایت در موبایل
ریسپانسیو

واکنشگرایی و تاثیر آن بر سئو

واکنشگرایی و تاثیر آن بر سئو

بدون شک تمام کارهایی که شما بر رو ی وب سایت خود انجام می دهید به این خاطر است که در نتایج گوگل به رتبه و جایگاه مناسبی دست پیدا کنید و بتوانید پیشرفت داشته باشید یکی از کارهایی که می تواند به شما در این زمینه کمک کند واکنشگرایی یا همان ریسپانسیو کردن وب سایت می باشد.

زمانیکه کاربران با محیط سایت شما آشنا شوند و به نوعی با محیط وب سایت شما خو گرفته و به آن عادت کنند می توانند برای شما بازدیدکنندگان بیشتری را به وجود آورند و ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند در این زمان است که واکنش گرا بودن برای سئو سایت شما سودمند خواهد بود. بنابراین واکنشگرایی و تاثیر آن بر سئو را برای وب سایت خود مهم دانسته و برای بهبود سئو سایت خود و بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب در نتایج جستجو گوگل از تکنیک هایی که می تواند به شما و وب سایتتان در این زمینه کمک کند استفاده کنید.

برای بهینه سازی سئو وب سایت خود با سئو ایران همراه باشید.

4.2/5 - (4 امتیاز)
73 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو