چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس چیست؟
سئو سایت

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

تیم سئو ایران در ادامه مقالات سئو وردپرس قصد دارد به این سوال شما دوستان که پرسیده اید چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟ در مقاله امروز پاسخ دهد پس تا انتهای مطلب امروز با ما همراه باشید.

وردپرس چیست؟

بدون شک بارها شده است که از خودتان پرسیده باشید که آیا با وردپرس می توان یک سایت را راه اندازی کرد یا خیر؟! ما امروز می خواهیم به شما سیستم مدیریت محتوای وردپرس را معرفی کنیم و بگوییم که چگونه می توانید با وردپرس وب سایت موفقی داشته باشید.

در تعریف اینکه وردپرس چیست؟ به یک زبان ساده می توان گفت که یک سیستم مدیریت محتوا سایت ساز می باشد که به کمک آن شما قادر خواهید بود وب سایت و وبلاگ موردنظر خود را در زمینه های مختلف راه اندازی کنید.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و به کمک آن قادر خواهید بود هر نوع وب سایتی را با وردپرس راه اندازی کنید. با دانلود کردن آخرین نسخه درست از وردپرس بعد از اینکه برای سایت خود یک هاست مناسب را تهیه کردید می توانید وردپرس را دانلود شده را نصب کرده و با کمک این سیستم مدیریت محتوا کارهای لازم را بر روی سایت خود انجام دهید.

Wordperess

وردپرس

توابع وردپرس چیست؟

توابع وردپرس در حقیقت یک سری کدهای php هستند که از آن ها برای نمایش دادن اطلاعات در وردپرس استفاده می شود. حتما برایتان سوال پیش آمده است که این اطلاعات پویا چه اطلاعاتی هستند؟ اطلاعات پویا همان اطلاعاتی هستند که در پایگاه داده های وردپرس قرار دارند مثل: محتوای نوشته، برچسب، دسته بندی نوشته و … که با قرار دادن توابع وردپرس مربوطه در قالب همان افزونه های وردپرس می توانید آن ها را در سایت و صفحات مختلف نمایش دهید.

توابع وردپرس به صورت پیش فرض هستند و شما می توانید با کدنویسی کردن در قالب وردپرس توابع جدیدی را برای خود بسازید. پس ما نمی توانیم بگوییم که صد در صد توابع وردپرس تنها به تعداد خاصی منتهی می شوند.

توسعه وردپرس

روزانه 10 ها plugin (افزونه) برای وردپرس ساخته می شود، که کارکردن با آنها بسیار ساده و کار راه انداز است. تا کنون بیش از 700 افزونه ی حرفه ای برای وردپرس ساخته شده است. این افزونه ها توسعه وردپرس را بسیار ساده کرده اند به نحوی که افراد با چند ساعت وقت گذاشتن و کمی جستجو می توانند حتی خودشان مشکلات سایت های خود را برطرف نمایند. همچنین در مواردی که نیاز به برنامه نویسی داشته باشید به این علت که برنامه نویسان زیادی با php کار می کنند هیچ موقع لنگ نمی مانید و هزینه ای هم که پرداخت می کنید کمتر از سایر زبان های برنامه نویسی می باشد.

میشه به وردپرس اطمینان کرد؟

سوال دیگری که برای بسیاری از دوستانی که از ما پرسیده اند چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟ پیش آمده است این بوده که آیا می شود به وردپرس اطمینان کرد؟

در جواب به این دوستان باید بگوییم که اگر نسبت به استفاده از وردپرس برای راه اندازی سایت خود شک دارید و یا اینکه هنوز اطمینان کامل ندارید که می خواهید از این قالب استفاده نمایید ما به شما پیشنهاد می کنیم که سایت هایی را که در قالب وردپرس طراحی و راه اندازی شده اند مشاهده کرده و با یکدیگر مقایسه کنید.سایت هایی مانند: ورزش سه، بانک ملت، نی نی سایت

این ها جند نمونه از وب سایت هایی هستند که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در آنها استفاده شده است و می توانند به شما اطمینان دهند که استفاده از قالب وردپرس برای سئو سایت شما می تواند تاثیرگذار باشد.

نکته مهم دیگر که می تواند خیال شما را در انتخاب سیستم مدیریت محتوای وردپرس راحت کند این است که تا به امروز چیزی نزدیک به 70 سایت در دنیا وجود دارند که از وردپرس استفاده می کنند و به همین خاطر است که وردپرس محبوب ترین نرم افزار وبلاگ نویسی است که بسیاری از شما با آن آشنایی دارید.

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

طراحی قالب وردپرس

طراحی و قالب وردپرس چگونه است؟

اینکه وردپرس چیست؟ توابع وردپرس چه توابعی هستند؟ چگونه می شود به وردپرس اطمینان کرد؟ سوالاتی هستند که تا به اینجا برای شما همرارهان سئو ایران به آن ها پاسخ داده شده است.

حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که طراحی ظاهری و قالب وردپرس چگونه است؟ بعد از اینکه شما نصب و راه اندازی وردپرس را با موفقیت به اتمام رساندید نوبت به طراحی طاهری آن می رسد که شما می توانید آن را به سلیقه خود تغییر دهید.

برای این کار می توانید در پیشخوان وردپرس خود در بخش پوسته ها تغییراتی را که می خواهید بر روی طراحی ظاهری وردپرس خود اعمال کنید. پوسته وردپرس، قالب وردپرس یا همان WordPress theme طرح ظاهری وب سایت شما را تشکیل می‌دهند. بیشترین تعداد قالب های موجود برای طراحی سایت برای وردپرس ساخته شده و معمولا 200 قالب به محض بروزرسانی وردپرس خود را بروز می کنند.

بعد از اینکه قالب مناسب وردپرس خود را انتخاب کردید می توانید با تغییر دادن چیدمان المان های مختلفی که در سایت خود دارید مانند: بخش های دسته بندی، مطالب، دیدگاه ها و… ظاهر سایت خود را نیر تغییر داده و بخش های مختلف سایت به سلیقه خود آماده کرده و یک وب سایت اختصاصی در اختیار داشته باشید.

رابطه خوب وردپرس با موتورهای چستجو

از مهم ترین دلایلی که می توانیم در پاسخ به این سوال که چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟ به آن اشاره داشته باشیم رابطه خوبی است که وردپرس با موتورهای جستجو دارد و این مسئله برای مدیران وب سایت ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

اینکه موتورهای جستجو وب سایت شما از میان انبوهی از وب سایت های مختلف انتخاب کرده و بالاترین رتبه و جایگاه را برای آن در نظر بگیرد یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که با داشتن قالب وردپرس می توانید به آن دست پیدا کنید.

خوشبختانه وردپرس به گونه ای طراحی و کدنویسی شده است که طبق استانداردهای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است به همین خاطر با جرات می توانیم بگوییم که وردپرس از نظر سئو برای موتورهای جستجو یک گزینه عالی برای راه اندازی وب سایت می باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید  از قالب و افزونه وردپرس برای سایت خود استفاده کنید حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید

یه جمله معروف هست که میگه وردپرس همه چیزو به شما میده اما 80% / اگر بخوام راحت تر بگم شما نمی تونید یه فروشگاه خیلی پیچیده با وردپرس داشته باشید، اما می تونید یه فروشگاه خوب وردپرسی داشته باشید و هر زمان دیگه احساس کردید که هم کسب و کارتون بزرگ شده هم سایت جوابگوی نیازهای شما نیست اون موقع برید به سرغ استفاده از سایت های کد نویسی شده 0 تا 100.

توابع وردپرس

امنیت وردپرس

امنیت وردپرس

دلیل دیگری برای اینکه به شما بگوییم که چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟ امنیت وردپرس می باشد. همه ما این موضوع را به خوبی می دانیم که امنیت سایت بسیار مهم می باشد. زیرا اگر سایت از امنیت بالایی برخوردار نباشد به راحتی توسط هکرها اطلاعات قابل ذسترسی خواهد بود و این یعنی یک خطر بزرگ برای رتبه و جایگاهی که در نتایج موتورهای جستجو دارید. در مقاله تاثیر امنیت سایت روی سئو به طور دقیقتر به این موضوع پرداخته ایم.

ما به طور 100 درصد نمی توانیم در دنیای وب تضمینی درباره امینت سایت دهیم برای مثال وقتی بانک ها و حتی خود سایت های تامین کننده ی امنیت و سایت های مهم کشورهای گوناگون با هزینه های بسیار زیاد برای تامین امنیت باز هم مورد حمله و هک قرار می گیرند پس این امکان برای سایت هایی که با وردپرس نیز ساخته شده اند وجود دارد که هک شوند. همچنین اگر سایتی که با وردپرس ساخته شده و حتی از برنامه های جانبی برای بهبود امنیت در آن بکار گرفته شده و بطور کامل ایمن و بروزرسانی هم شده باشد باز راه های دیگری هستند که افراد بتوانند سایت ما را به خطر بیاندازند.

پیشنهاد میکنیم برای حفظ امنیت وردپرس قبل از انجام هر کاری سعی کنید برای وردپرس خود یک هاست مناسب و مطمئن خریداری کنید و بعد از آن قالب ها و افزونه های اورجینال وردپرس را مورد استفاده قرار دهید. فراموش نکنید که وردپرس خود را همیشه بروز نگه دارید.

مزایای سئو وردپرس

همان طور که در بالا گفته شد، سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهینه‌ترین و سئو فرندلی‌ترین سیستم‌ها برای قرار گرفتن در نتایج موتورهای جستجو می‌باشد که می‌تواند به فرآیند بازدهی و نتیجه گرفتن سئو سایت شما کمک بسیاری بکند. از مهم‌ترین مزایای سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای سئو می‌توان به امنیت قابل کنترل آن و همچنین بهینه بودن حدودی کدهای قالب‌های مختلف آن اشاره کرد. علاوه بر این، تنوع بالای افزونه‌های سئو برای نصب در وردپرس به شما این امکان را می‌دهد تا حتی بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، بتوانید سئو سایت خود را از لحاظ ساختار، محتوا و کدها بهینه نمایید. در حالی که اگر سایت شما یک CMS اختصاصی به زبان‌هایی مانند PHP، لاراول، و… باشد، بدون دانش برنامه‌نویسی قادر به ایجاد تغییرات لازم برای سئو در آن نخواهید بود و برای ایجاد امنیت کافی در آن‌ها احتیاج به برنامه‌نویسی پیشرفته می‌باشد. سیستم مدیریت محتوای جوملا نیز از این بابت مشابه وردپرس است و برای سئوی آن می‌توانید از افزونه‌های مختلفی کمک بگیرید که در مقاله «افزونه های سئو جوملا» به معرفی آن‌ها پرداخته ایم. اما تفاوت وردپرس در این است که تنوع افزونه‌های سئو آن بسیار بالا است. معروف‌ترین و کاربردی‌ترین افزونه سئو در وردپرس افزونه Yoast می‌باشد که در مقاله «آموزش افزونه Yoast» به آن پرداخته ایم. سایر افزونه‌های سئو وردپرس را می‌توانید در مقاله «۶ افزونه برتر سئو وردپرس» مشاهده نمایید.

بهترین سایت های ایرانی که با وردپرس ساخته شده اند

downloadha.com
Tejaratnews.com

alibaba.ir/mag

digiato.com

click.ir

eligasht.com/Blog

1pezeshk.com

chetor.com

gadgetnews.net

iranestekhdam.ir

همچنین وردپرس در دنیا نیز طرفداران زیادی دارد و حدود 20 سایت از 200 سایت برتر جهان (رتبه 1 تا 200 الکسا) با وردپرس ساخته شده و همینطور طبق آمارهایی که در سال های 2018 و 2019 توسط w3techs.com منتشر شد حدود 30% از وب سایت های جهان با وردپرس ساخته شده اند.

حرف آخر

در این مقاله با وردپرس آشنا شدیم و دانستیم که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای سایت‌ساز است که با استفاده از آن می‌توان اقدام به طراحی و ساخت سایت کرد. همچنین متوجه شدیم که از توابع وردپرس می توان برای نمایش هر نوع محتوا و اطلاعاتی استفاده کرد. راستی وردپرس به شدت در ایران طرفدار داره و برای همین دستتون برای خیلی از کارها از هر سیستم مدیریت محتوایی باز تره.

با سئو و بهنه سازی وردپرس آشنا شدیم و متوجه این موضوع شدیم که امنیت وردپرس هم مانند سایر نرم افزارها برای وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و اینکه وردپرس چقدر درمیان موتورهای جستجو محبوبیت دارد.

ما سعی کردیم در این مقاله به مهمترین سوالات شما دوستان درباره اینکه چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟ پاسخ دهیم و امیداوریم که با مطالعه این مقاله توانسته باشیم شما را برای راه اندازی یک وب سایت در قالب وردپرس راهنمایی کرده باشم.

سوالات متداول درباره وردپرس

1برای یک سایت فروشگاهی بهتر است از سیستم وردپرس استفاده کنیم یا CMSهای اختصاصی؟
وردپرس علیرغم مزایای زیادی که دارد، برای سایت‌های بزرگ و در حال توسعه پیشنهاد نمی‌شود؛ چرا که امکان اضافه کردن برخی قابلیت‌های تخصصی به آن وجود ندارد. با این حال اگر به یک سایت فروشگاهی ساده بدون امکانات ویژه نیاز دارید وردپرس می‌تواند گزینه خوبی باشد.
2آیا وردپرس امنیت بالایی دارد؟
امنیت سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای سایت‌هایی با حساسیت امنیتی بالا مانند سایت‌های بانکی و معاملاتی، وردپرس پیشنهاد نمی‌شود. اما برای سایت‌های معمولی‌تر می‌توانید از وردپرس و افزونه‌های امنیتی آن استفاده نمایید.
3آیا سئو وردپرس نیاز به دانش برنامه نویسی دارد؟
در هر صورت سئو سایت ملزم ایجاد تغییراتی است که بهتر است برای آن‌ها مسلط به برنامه‌نویسی باشید. اما افزونه‌های بسیاری در وردپرس وجود دارند که این کار را برای شما انجام خواهند داد.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

seo wordpress

سئو وردپرس

 

Untitled 2 4

بهترین راه افزایش سرعت وردپرس

4.5/5 - (2 امتیاز)
73 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 12 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو