از چه سایت و شرکتی چه نوع هاستی تهیه کنیم

چه نوع هاستی تهیه کنیم
سئو سایت

از چه سایت و شرکتی چه نوع هاستی تهیه کنیم

در این مطلب سئو ایران میخواهیم بدانیم که بهتر است از چه سایتی host خود را خریداری نماییم.در ابتدا با مفهوم هاست آشنا می شویم.هاست در زبان فارسی با عنوان میزبان نیز شناخته میشود، از طریق هاست داده ها،خدمات و برنامه هایی،از طریق ارتباط با دیگر host ها روی شبکه ارسال و یا دریافت میشود.

در واقع هاست فضایی است که بر روی سرورهایی با سیستم عامل لینوکس و ویندوز قرار دارد.سرور های لینوکس و یا ویندوز بر اساس طراحی وب سایتتان انتخاب میشود. در صورتی که سایت خود را به صورت اختصاصی کدنویسی کرده باشید برای مثال سایت را با استفاده از زبان برنامه نویسی اختصاصی مانند php یا  sp.netطراحی کرده باشید،لازم است تا از هاست سرور ویندوز استفاده نمایید. در غیر اینصورت میتوانید از host های روی سرور لینوکس از جمله وردپرس و یا جوملا استفاده کنید که با سیستم مدیریت محتوای آماده شناخته میشود.

برای راه اندازی یک سایت به هاست نیاز دارید، بعد از اینکه محتوای یک سایت، تصاویر و فایل های دیگر را ایجاد کردید باید از طریق یک host آن را در معرض دید کاربران قرار دهید. هاست ها به عنوان گره طبقه بندی میشوند، البته یک گره بصورت گسترده تر است که شامل هر چیزی متصل به یک شبکه میشود،در صورتی که هاست به یک آدرس Ip نیاز دارد.

سوالی که بعضی کاربران به دنبال جواب آن هستند این است که آیا میتوانیم هاست را بصورت رایگان نیز تهیه کنیم. در جواب این سوال میتوانیم به شما بگوییم که هاست رایگان برای افرادی مناسب است که سایت خود را به صورت تفریحی راه اندازی کرده اند و برای مقاصد تجاری مناسب نیست. host رایگان با محدودیت هایی که برای کاربر در نظر گرفته انتخاب مناسبی نمیباشد و شاید تنها دلیلی که میتواند کاربر را برای استفاده از آن جذب کند،رایگان بودن آن باشد.باید دقت داشته باشید برای موفقیت در راه اندازی سایتتان در جهت افزایش سودآوری،ارائه خدمات و انتقال اطلاعات باید ازهاست مناسب استفاده نمایید.

هر کاربر هاست خود را با توجه به هدف خود از طراحی سایت باید خریداری نماید. برای خریداری هاست لازم است نوع فعالیت کسب و کارتان و همچنین محدوده خدمات رسانی و تجارت خود را مد نظر قرار بدهید و سپس برای خرید هاست از سایت ها و شرکت های داخلی و یا خارجی اقدام نمایید.

هاست یا سرور؟ داخل ایران یا خارج ایران؟

هاست یا سرور؟ داخل ایران یا خارج ایران؟

 

هاست داخل ایران یا خارج ایران؟

شما میتوانید هاست خود را هم از داخل ایران و هم از خارج کشور تهیه کنید اما ممکن است این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که کدام هاست را انتخاب کنید. در مطالب قبلی عنوان کردیم که هاست خود را باید بر پایه نیاز و نوع فعالیت کسب و کارتان انتخاب نمایید به این معنی که اگر فعالیت،خدمات رسانی و تجارت کسب و کار شما به صورت بین المللی است سرور خود را از سایت ها و شرکت های خارجی تهیه نمایید. برای شرکت هایی که حوزه فعالیتشان به داخل کشور محدود میشود هاست ایران مناسب تر است.در ادامه به مزایای استفاده از سرور ایران و سرور خارج ایران اشاره میکنیم تا شما بتوانید انتخاب مناسب تری برای راه اندازی وب سایت خود داشته باشید.

مزایای استفاده از هاست ایران

  • سرعت بالا

زمانی که خدمات شما محدود به داخل کشور میباشد،متعاقبا کاربران شما نیز کاربرانی هستند که از داخل کشور به سایت شما مراجعه مینمایند. هر چقدر فاصله کاربر و هاست کوتاه تر باشد،سرعت دسترسی بالاتر است

  • عدم وجود ریسک تحریم

با توجه به شرایط فعلی و تحریم هایی که وجود دارد،اگر شما سرور ایران را انتخاب نمایید ریسکی از این جهت برای شما وجود ندارد.

  • بهبود پرداخت آنلاین

اگر سایت شما خدمات و محصولاتی را بصورت آنلاین ارائه میدهد، هاست ایران گزینه مناسب تری برای شما میباشد. همانطور که گفته شد هاست ایران از سرعت بالایی برخوردار است و میتواند باعث کاهش بروز مشکلات احتمالی هنگام پرداخت های اینترنتی بشود.

مزایای استفاده از هاست خارج کشور

  • پهنای باند

هاست های خارج از کشور دارای تکنولوژی بالاتر، پهنای باند بیشتر و ترافیک بیشتری هستند

  • کیفیت دیتاسنترها

از لحاظ دسترسی به اینترنت وکیفیت دیتا سنترها،هاست های خارج از کشور از سطح بالایی برخوردار هستند.

هزینه خرید هاست

در حال حاضر شما میتوانید با رجوع به سایت های معتبر خرید هاست،میزبان مناسب فعالیت خود را خریداری بفرمایید. این امکان برای شما وجود دارد که با  پرداخت هزینه 82000 تومان، هاست لینوکس سی پنل ایران با فضای 500MB و پهنای باند نامحدود را خریداری کنید و برای خرید هاست لینوکس سی پنل آلمان با فضای 500MB و پهنای باند ماهیانه 10GB، مبلغ 152000 تومان را پرداخت نمایید.

در مورد هاست ویندوز ایران نیز خرید سالیانه آن با  مبلغ 354000 تومان با فضای 1024MB و پهنای باند ماهیانه 20000MB امکان پذیر میباشد وهزینه خرید هاست ویندوز آلمان با فضای 1000MB و پهنای باند 20000MB سالیانه 452000 تومان میباشد.

هاست اختصاصی یا اشتراکی؟ سرور اختصاصی یا هاست؟

هاست اختصاصی یا اشتراکی؟ سرور اختصاصی یا هاست؟

انواع هاست

  1. هاست مجازی

هاست مجازی در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. host مجازی قابل تقسیم است، به این معنی که برای مثال اگر سه کاربر داشته باشید فضای رم و هارد دیسک بین این سه کاربر تقسیم میشود. هاست های مجازی قابلیت انعطاف پذیری و تنظیمات زیادی دارند و همچنین قابلیت ارتقا نیز برای آن ها وجود دارد.

  1. هاست اشتراکی

در هاست اشتراکی بر روی یک سرور تعداد زیادی سایت قرار دارد. در host اشترکی اگر یک سایت بازدید بالایی داشته باشد باعث میشود که بر سرعت سایت شما هم تأثیر بگذارد.هاست اشتراکی هزینه بالایی ندارد اما دارای محدودیت های سخت افزاری میباشد.

  1. هاست اختصاصی

هاست اختصاصی برای افرادی که قصد دارند سایتی با فضا و پهنای باند بالا راه اندازی کنند مناسب میباشد همچنین مدیریت این سرور آسان است و پیچیده نمیباشد. و به دلیل استفاده از منابع اختصاصی محدودیت های آن کمتر از هاست اشتراکی میباشد.

تفاوت هاست و سرور

یک سرور به فضاهای کوچک تقسیم شده است که تعذاذ زیادی وب سایت روی آن قرار گرفته است و از آن به صورت مشترک استفاده میکنند و هاست یک فضایی از سرور است که سایت شما بر روی آن قرار میگیرد. اطلاعات،تصاویر و فایل هایی که شما میخواهید درسایتتان نمایش پیدا کند در فضای هاست ذخیره میشود.

تفاوت هاست و سرور

تفاوت هاست و سرور

دستیابی به ترافیک مورد نیاز سایت

ترافیک سایت به این معنا است که چه مقدار از اطلاعات و محتوای سایت شما،بیینده را جذب کرده است و اطلاعات سایت شما به او انتقال یافته و بازدید کرده است.نکته مهمی که در ارتباط با ترافیک سایت باید در نظر بگیرید این موضوع است که این ترافیک واقعی باشد به این معنی که کاربر برای استفاده از محصولات و خدمات شما وارد سایت شما شده باشد و این دریافت اطلاعات از طریق صفحات وب سایت های دیگر یا سایت های تبلیغاتی نباشد و به صورت اتفاقی به صفحه شما راه پیدا نکرده باشد..

حال سوالی که به ذهن بسیاری افراد میرسد،این است که چطور به ترافیک مورد نظرمان برسیم.در پاسخ میتوانیم بگوییم برای اینکه شما بتوانید به ترافیک مورد نیاز خود برسید راه هایی وجود دارد،از جمله تبلیغات کارآمد، برای مثال شما میتوانید از سیستم تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنید و در قبال پرداخت هزینه ای،ترافیک سایت خو را بصورت هدفمند افزایش دهید.

یک روش دیگر که برای دستیابی به ترافیک مورد نظرتان میتوانید انجام دهید تبلیغات در شبکه های مجازی میباشد که تأثیر آن امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست.باید تلاش کنید که بازدید از سایت شما بالا برود و سایت خود را به روز رسانی کنید.تلاش کنید در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرید،بسیاری از کاربران فقط به سایت هایی رجوع میکنند که در صفحه اول گوگل ظاهر میشوند.یکی از نکات طراحی سایت ریسپانسیو بودن آن است،دقت کنید که صفحات وب سایت شما جلوه خود را در دستگاه های هوشمند دیگر از دست ندهد.

4.4/5 - (17 امتیاز)
19 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو