چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم؟

انتخاب دامنه خوب
سئو سایت

اگر تصمیم به راه اندازی و طراحی وب سایت گرفته اید و هدف شما از این کار این است که بتوانید وب سایتی را طراحی کرده و رتبه مناسبی را در موتورهای جستجو در گوگل بدست آورید در ابتدای کار باید عوامل تاثیر گذاری را که در این راستا به شما کمک می کنند را بخوبی شناخته و بتوانید در تصمیم گیری خود آنها را به کار ببرید تا سئو سایت شما بدون مسئله باشد.

از مواردی که در طراحی وب سایت خود باید آن را مد نظر داشته باشید انتخاب دامنه برای وب سایت می باشد اما باید بدانیم که چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم؟ در مطلب امروز به این موضوع خواهیم پرداخت که برای اتخاب یک دامنه خوب چه کارهایی را باید انجام دهیم.

دامنه چیست؟

دامنه در حقیقت به معنای “گسترده” می باشد. همانطور که قبل تر عنوان کردیم اولین کاری که برای طراحی و راه اندازی وب سایت باید انجام دهید داشتن یک دامنه می باشد که همانند آدرس منزل شما عمل می کند که بدین وسیله اطرافیان می توانند با شما در ارتباط بوده و سراغ شما بیایند.

حال فرض کنید که شما کسب و کار سنتی و فیزیکی خود را به یک کسب و کار اینترنتی و آنلاین تبدیل کرده باشید و محصولات و خدمات خود را به این وسیله به مشتریان خود ارائه می دهید. کسب و کار فیزیکی شما مسلما دارای محل ثابتی می باشد مانند مغازه که به نوعی آدرس منحصر به فرد خود را دارا می باشد که افراد می توانند برای تامین نیاز خود به آن مراجعه کنند.

در کسب وکارهای آنلاین نیز باید آدرس مشخصی وجود داشته باشد که آن دسته ار افراد که به وسیله گشت در اینترنت نیاز خود را برطرف می کنند بتوانند به آن مراجعه کنند که به این آدرس اینترنتی وب سایتی که ما برای حرفه خود راه اندازی کرده اید دامنه گفته می شود.

در حقیقت در تعریف دامنه می توان گفت که آدرس اینترنتی کسب وکار آنلاین شما می باشد که به وسیله آن می توانید در روند سئو وب سایت خود نیز موثر باشید و رتبه مناسبی را با افزایش ترافیک وب سایت در نتایج جستجو بدست آورید. اما برای این کار باید بدانید که چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم؟ تا در کسب وکار اینترنتی و آنلاینی که راه اندازی کرده ایم بتواینم موفق بوده و مشتریان بیشتری را جذب نماییم.

چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم؟

برای اینکه بداینم چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم؟ باید یک سری معیارها و اصول ابتدایی که در انتخاب دامنه باید به آنها توجه داشته باشیم را در نظر بگیریم.

از معیارهایی که در انتخاب دامنه خوب می تواند به ما کمک کنند عبارتند از:

  • نام دامنه باید کوتاه و کمتر از 12 حرف باشد
  • نام دامنه باید به راحتی در ذهن ها ماندگار شود
  • به هیچ عنوان از اعداد و کارکتر های اضافه در انتخاب نام دامنه استفاده نکنید
  • از کلمات کلیدی در نام دامنه استفاده کنید
  • از پسوند های رایج و متداول جهت ثبت دامنه استفاده کنید
  • آدرس دامنه شما باید منحصر به فرد باشد و به هیچ عنوان کپی برداری شده نباشد
  • بهتر است نام دامنه مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت باشد
  • دامنه مناسب برای همه به یک شکل نوشته می شود
  • دامنه سایتتان را از همان ابتدای کار به ثبت برسانید

حال با مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم متوجه این موضوع شده اید که انتخاب یک دامنه خوب تا چه حد مهم می باشد. دامنه در حقیقت نشان دهنده هویت شما می باشد بنابراین هر چه در انتخاب آن دقت بیشتری داشته باشید در واقع به هویت خود اهمیت داده اید و میتوانید وب سایتی را طراحی و راه اندازی کنید که برای کاربران شناخته شده باشد البته این در صورتی می باشد که وب سایت خود را به خوبی مدیریت کرده و راه هایی را که برای بدست آوردن رتبه مناسب در موتورهای جستجو لازم می باشد بر وب سایت خود عملی کرده باشید تا وب سایت شما در بهترین جایگاه در گوگل نمایش داده شود.

ابزارهای مناسب برای انتخاب یک دامنه خوب

با تعریف دامنه آشناشدیم و دانستیم که برای انتخاب یک دامنه خوب چه کارهایی باید انجام دهیم. امامسئله دیگری نیز وجود دارد که در موضوع چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم؟ می تواند به شما که می خواهید وب سایتی را راه اندازی کرده تا کسب وکار خود را جهانی کرده و به آن رونق دهید کمک بسیاری می کند.

برای انتخاب یک دامنه خوب باید ابزارهای مهمی را نیز در نظر داشته باشید که با در نظر گرفتن آن ابزارها می توانید برای سایت خود بهترین دامنه را داشته باشید و در بررسی سئو سایت خود با مسائل کمتری روبرو خواهید شد.

استفاده و کار با ابزارهایی که در انتخاب دامنه مناسب می تواند به شما کمک کند کار جندان سخت و دشواری نمی باشد و می توان گفت که کار با هر یک از آن ها با ابزار دیگر شبیه می باشد و تنها به خلاقیت شما در استفاده از آن ابزارها احتیاج دارد تا شما صاحب یک دامنه مناسب باشید.

ابزارهایی که برای انتخاب دامنه مناسب می توانید از آنها استفاده کنید شامل مواردی همچون دامینر، جستجوی دامنه ناب، انتخاب اسم و نامگذاری می باشد که در ادامه درباره هریک از این ابزار به اختصار توضیح داده ایم.

دامینر

شما می توانید برای انتخاب یک دامنه مناسب با وارد کردن نام مورد نظر خود از این ابزار پیشنهادات جالبی را دریافت کنید. ابزار دامینر علاوه بر اینکه به شما دامنه معرفی می کند برای شما انواع آزاد و غیر آزاد بودم دامنه را نیز مشخص می کند.

جستجوی دامنه ناب

شما به وسیله ی آن می توانید خاص ترین اسامی را با پیشوند و پسوند های مناسب تولید کنید. جستجوی دامنه ناب ابزاری است که وضعیت دامنه را از لحاظ ثبت برای شما مشخص می کند و شما به راحتی می توانید دامنه ای را که مد نظر دارید انتخاب کنید.

انتخاب اسم

این ابزار به شما کمک می کند تا با ترکیب کلمات مورد نظر شما بهترین دامنه را داشته باشید این ابزار دارای گزینه هایی می باشد که با اتخاب آن شما می توانید شرایط متفاوتی را برای دامنه خود در نظر بگیرید

نامگذاری

با وارد کردن کلمه کلیدی که لیست کرده اید با کمک این ابزار می توانید دامنه هم قیافه با کلمات ورد نظر خود را در اختیار داشته باشید

5/5 - (2 امتیاز)
71 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو