برای یاد گرفتن سئو از کجا شروع کنم؟

یادگرفتن سئو از کجا شروع کنم
سئو سایت

برای یاد گرفتن سئو از کجا شروع کنم

یادگیری سئو کار چندان پیچیده ای نیست تنها کافی است با کمک روش هایی که در ادامه مطلب به شما آموزش می دهیم، اقدام به بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه کنید (البته صبر و تلاش هم نیازه). پیش از هر چیز باید بگوییم که خیالتان از این موضوع آسوده باشد که شما برای سئو نیاز به هیچ گونه علم و دانش پیش نیازی ندارید. برای یاد گرفتن سئو از کجا شروع کنم؟صفحه آموزش سئو در سایت ما، مرجع تمام آموزش های سئو است.

آموزش سئو مقدماتی

آموزش سئو

آشنا بودن با فضای اینترنت و سایت ها تنها پیش نیازی می باشد که نمی شود آن را هم چالشی خاص بیان کرد. وقت گذراندن در فضای اینترنت و وبگردی در سایت های مختلف تا حد زیادی می تواند به شما در یادگیری سئو و اجرای دستورالعمل های آن کمک کند. در صورتی که هیچ تجربه ای در این زمینه ندارید، باید بدانید که آشنا شدن با این فضا برای علاقمندان به آن بین ۱ تا ۳ماه زمان میبرد. البته برای سئوکار حرفه ای شدن حداقل ۲ سال زمان لازم است.

هدف سئو را درک کنید

هر کسب و کاری هدف متفاوتی دارد از بازاریابی دیجیتال دارد اما همه آنها به دنبال افزایش درآمد خود هستند و این هدف سئو است. با بهبود جایگاه سایت  در نتایج serp ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد و بعد از آن با بهبود تجربه کاربری یا cx می توانید کاربران را به مشتری تبدیل کنید. قبل از اینکه غرق در آموزش سئو شوید لازم است تا با عملکرد موتورهای جستجو بیشتر آشنا شوید.

هر موتور جستجویی دارای ربات، عنکبوت یا خزنده است که در اینترنت برای یافتن محتوای جدید در سایت ها و رتبه بندی آنها می خزند. زمانی که شما چیزی در اینترنت سرچ می کنید و نتایجی را مشاهده می کند حاصل فعالیت این ربات ها است.

مقالات آموزشی سئو برای تازه کارها

سایت Udemy یکی از بزرگ ترین ارائه کنندگان فیلم های آموزشی می باشد که در کلیه زمینه ها مشغول به فعالیت است. علاوه بر آن در خود گوگل نیز مقالات مفید زیادی میتوانید بیابید.

سایت های searchengineland.com , searchenginejournal.com , searchenginereports.net نیز مقالات بروز و خوبی دارند.

مقالات آموزشی سئو

مطالعه مقالات آموزشی سئو

پکیج های آموزشی جهت یادگیری سئو

پکیج آموزشی سئو را می توان دومین گام جهت یادگیری منسجم روش های سئو به حساب آورد. بسیاری از افراد نسبت به هزینه کردن برای خریداری پکیج های آموزشی یا حضور یافتن در دوره های سئو گارد دارند. این افراد تصورشان بر این است که می توانند با مطالعه کردن مقالات آموزشی، سئو را یاد بگیرند و بعد از آن “تجربه کردن” است که بهترین مکمل برای حرفه ای یاد گرفتن سئو است.

اما موضوعی که باید از آن اطلاع داشته باشید این است که شاید شما خارج از این فضا باشید و شخصی که تجربه بیشتری دارد، از داخل دقیق تر با آن برخورد کند. گفتنی است که پکیج ها و همچنین دوره های آموزشی سئو، شما را با کلیه نکاتی که برای سئو وب سایت به آن ها احتیاج دارید، آشنا می کنند.

مقالات آموزشی سئو

مقالات آموزشی سئو برای تازه کارها

شخص بنده زمانی که پکیج های آموزشی سئو وردپرس را ضبط می کردم، در این فکر بودم که اگر در آغاز کارم به همچین فیلم های آموزشی دسترسی داشتم، دیگر نیازی نبود تمام عمرم را بر روی آزمون و خطا های خیلی سطحی بگذارم و یک وب سایت را مکررا پاک کنم و از نو بسازم. برخی نکته ها در زمینه سئو وجود دارد که افراد از همان ابتدای کار که اقدام به طراحی یک وب سایت می کنند، باید اطلاع داشته باشند و در داخل وب سایت اعمال کنند.

اگر این کار صورت نگیرد، بعدها تغییر دادن آن موجب وارد شدن آسیب شدید به رتبه های وب سایت و از بین رفتن زمان زیادی می شود. پکیج آموزشی به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین تجربه و یا مطالعات مداوم شما شود بلکه استفاده کردن از آن ها می تواند شما را در مدت زمان کمی با تجربیات چندین ساله کار کردن یک سئو کار حرفه ای آشنا کند که این امر در مسیر شما بسیار با ارزش است تا حدی که ممکن است باعث شود راه 3 ساله را در 1 سال سپری نمایید.

بعد از آن مطالعات و تجربیات شخصی نیز که کسب کرده اید، مکمل این آموزش ها می شود و در زمان معقولی به سطح کیفی بسیار بالایی شاید در جایگاه یک متخصص سئو، می رسید. با این اوصاف، عقیده شخصی بنده این است که شرکت نمودن در یک دوره آموزشی کامل و یا خریداری یک پکیج آموزشی کامل در آغاز کار برای اشخاصی که قصد شروع را دارند، بسیار کمک کننده است و ارزشش را دارد که مبلغی را برای آن هزینه کنید به این دلیل که از طریق این کار دیگر نیازی نیست که نگران برگشت هزینه باشید.

یکی از مهم ترین مراحل یادگیری سئو از اینجا شروع میشه

طراحی یک وب سایت جهت یادگیری سئو

بی شک شیرین ترین و تلخ ترین قسمت یادگیری سئو، تجربه کردن است. شخصا سئو کار هایی را که آموزش می فروشند و پروژه سئو را قبول نمی کنند را اصلا به رسمیت نمی شناسم به این دلیل که بنده هنوز هم از پروژه هایی که انجام می دهم، کلی تجربه کسب می کنم. شما نیز پس از گذراندن یک دوره آموزشی یا مطالعه کردن به صورت سطحی، بایستی بار دیگر به سراغ اطلاعات و نکاتی که جمع آوری کردید بروید و آن ها را حداقل در یک وب سایت هرچند ساده پیاده سازی نمایید.

طراحی سایت جهت آموزش سئو

طراحی سایت برای یادگیری سئو

آن لحظه ای که مشاهده می کنید با اجرای یک تکنیک، رتبه سایتتان از 10 سایت قدیمی و معتبر بیشتر شده، واقعا حس بدون قیمتی است. موردی که در پیاده سازی شیوه های سئو باید به آن اشاره کنیم این است که اگر روش غلطی اجرا شود، ممکن است وب سایت افت هم داشته باشه به عبارتی زحمت های شما آن طور که باید نتیجه نداده و این بخش تلخ یادگیری سئو است که خود بنده از این اتفاقات بسیار زیاد داشتم.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنم اگر تمایلی ندارید که به عنوان کارآموز در شرکتی فعالیت کنید، یک سایت ساده راه اندازی کنید و فضای عملی اجرای تکنیک ها را برای خودتان ایجاد کنید. امروز دیگر راه اندازی وب سایت به دانش خاص و ویژه برنامه نویسی نیاز ندارد چرا که وردپرس با ارائه سیستمی آماده و به صورت استاندارد، می تواند مناسب ترین وب سایت را تقدیم شما کند.

لازم به ذکر است که حدود 455 میلیون از وب سایت های فضای اینترنت با وردپرس طراحی شده اند و برای یادگیری راه اندازی وب سایت نیز با این سیستم هم نهایتا یک هفته مطالعه نیاز است. علاوه بر آن سیستم های سایت ساز بسیاری وجود دارد که در اینترنت با یک جستجوی 20 دقیقه ای می توانید خیلی از آن ها را بشناسید.

تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که سعی کنید وب سایت تان در زمینه ای باشد که به آن علاقه مند هستید. از آن جا که قرار است داخل این وب سایت محتواهایی را بنویسید و تولید کنید، بهتر است که با موضوع این کار کاملا آشنا باشید و دغدغه ای برای کسب اطلاعات در مورد آن نداشته باشید.

سایت های موفق را آنالیز و بررسی کنید

از جمله ثمرات بسیار خوبی که راه اندازی وب سایت برای شما دارد، این است که مرتبا می خواهید ببینید آن سایتی که الان رتبه اول را کسب کرده، چیکار اقداماتی را انجام داده است. این آنالیز ها و تحلیل هایی که انجام می دهید تا حد زیادی می تواند سطح دانش و مهارت شما رو افزایش دهد.

آنالیز سایت های موفق

روش آنالیز سایت های موفق

جدا از بحث تحلیل رقبا که در هر پروژه ای وجود دارد، آنالیز کردن وب سایت های موفق ایرانی و خارجی از لحاظ سئو تا حد زیادی می تواند اطلاعات و سرنخ های خوبی را به شما بدهد. منظور از آنالیز را زمانی که به این مرحله دست یافتید، کاملا درک می نمایید اما به عنوان مثال بررسی محتوا های وب سایت، عناوین تیتر ها، میزان مطالب نویسی و آپدیت وب سایت ها، لینک هایی که بین صفحات وب سایت تبادل شده و همچنین آمار هایی که میزان فعالیت خارجی متخصصین سئو بر روی آن وب سایت را نمایش میدهند، همه راهنماهای بسیار خوبی برای شما می باشند.

عضو شدن در انجمن های سئو جهت یادگیری سئو

انجمن های سئو، عضو شدن در گروه های تلگرامی و … برای اشخاصی که پایه ها و اصول سئو را یاد گرفته اند، بسیار مفید است از این جهت که برای انجام هر کاری قادر هستید از هم گروهی هایتان کمک بگیرید. گروه های گفتگو نیز در زمینه سئو وجود دارد برای مثال انجمن سئو موز یکی از آن ها است و انجمن خارجی دیگر سئو چت می باشند که به طور معمول داخل آن ها بحث هایی مطرح می شود که بسیار فراتر از سرچ کردن در موتور جستجو است.

عضویت در انجمن سئو برای لینک سازی

عضویت در انجمن سئو جهت پیشرفت در سئو

در قدم پنجم یا ششم یادگیری سئو، عضو شدن در این گروه ها و هفته ای حدود 2 ساعت زمان صرف کردن برای مطالعه گفتگوها یا مطرح نمودن سوالات تان، می تواند در گذر زمان شما را هم رده با بهترین سئو کار های دنیا کند.

همگام بودن با آپدیت های جدید گوگل

تا این جا حدودا از فضای شروع یادگیری سئو دور شده اما به نظر خوب است که بدانید مقصد کجاست و مسیر یادگیری این حرفه را تا بهترین حد، به صورت دقیق ببینید. گام آخری که برای یادگیری سئو یا در حقیقت قدرتمند تر ساختن آموخته های سئو وجود دارد، بروز بودن و آپدیت بودن نسبت به الگوریتم های گوگل می باشد. گوگل تمام تلاش خود را بر این امر نهاده است که به طور مداوم هوشمند تر شود به صورتی که بتواند مانند یک انسان انتخاب کند و تنها وب سایت هایی که شایسته و لیاقت اول بودن را دارند، اول از همه نمایش دهد.

همگام بودن با آپدیت های جدید گوگل

بروز بودن با الگوریتم های گوگل

شما باید خودتان را بروز نگه دارید و مشاهده کنید که گوگل چه نوع معیار هایی را برای این رتبه بندی های جدید در نظر گرفته است و در نهایت شما نیز از آن ایده های جدیدی بگیرید و در ایده آل ترین نحو ممکن از رقبایتان پیشی بگیرید. گفتنی است که این روش یک روش کارآمد و تضمینی برای افرادی است که قصد دارند سئو را به صورت حرفه ای یاد بگیرند.

سوالات متداول

  1. برای یادگرفتن سئو از کجا شروع کنیم؟
    یادگیری سئو کار پیچیده ای نیست، کافی است با کمک روش هایی که در ادامه مطلب به شما آموزش می دهیم، اقدام به بالا بردن اطلاعات خود در زمینه سئو، لینک سازس و تولید محتوا کنید ، با داشتن صبر و تلاش
  2. مهم ترین بخش های سئو که باید یاد بگیریم کدام بخش هاست؟
    تبیین استراتژی محتوا، تولید محتوا، لینک سازی و سئو فنی از مهم ترین بخش های سئو میباشد
  3. آیا بدون محتوا میشه در سئو موفق شد؟
    در 99% موارد خیر
4.5/5 - (2 امتیاز)
73 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو