آموزش گوگل ترندز

گوگل ترندز
سئو سایت

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه قدر خوب می شد اگر می توانستید یک آمار کلی از روند جستجو کاربران در سراسر جهان را با تفکیک کردن منطقه جغرافیای آن ها در اختیار داشته باشد؟

این مسئله چه از روی کنجکاوی باشد و چه از روی اینکه بخواهید برای کسب و کار خود بهترین ها را در اختیار داشته باشید می تواند بسیار سودمند باشد. خبر خوب این است که برای دستیابی به این قبیل آمارها ابزاری وجود دارد به نام گوگل ترندز که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می شود. با ما همراه باشید با آموزش گوگل ترندز در سئو ایران.

یه نکته ی مهم با ذکر یه مثال اول میگیم که خیلی چیزای ترند براتون روشن بشه

مثلا در گوگل ترند میزنید بلیط

بهتون یه نمودار نشون میده که از 0 تا 100 روی اون نمودار ترسیم شده

حالا اگر در همین بخش مثلا بزنیم بلیط هواپیما

قطعا این نموادار اعدادش کمتر از بلیط خالی هست

اما این به این علت است که در بلیط گوگل بلیط هواپیما و بلیط قطار و هرچیزی که در اون بلیط وجود داره رو شمارش کرده و مجموع آنها را در ترند “بلیط” نمایش داده

گوگل ترندز چیست؟

قبل از ینکه بخواهیم شما را با آموزش گوگل ترندز آشنا کنیم در ایتدای امر باید بدانید که اصلا گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز ابزاری است که به شما میزان محبوبیت کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو گوگل نشان می دهد. در حقیقت این ابزار با در اختیار داشتن ویژگی های خاص به شما این امکان را می دهد که شما به عنوان مدیر وب سایت و یا کاربر سایت یک درک خوب و مناسبی از جدیدترین و داغ ترین جستجوهای گوگل در مورد کلمات کلیدی را در اختیار داشته باشید.

آموزش گوگل ترندز

گوگل ترندز

مزیت گوگل ترندز

پیش تر عنوان کردیم گوگل ترندز دارای قابلیت های بسیاری می باشد. در ادامه می خواهیم به چند مزیت دیگر از گوگل ترندز اشاره کنیم.

  • درک بهتر کاربران با توجه به کلمت کلیدی که بیشترین سرچ را در موتورهای جستجو داشته اند.
  • مقایسه دو کلمه کلیدی که بیشترین کاربرد را برای شروع کسب و کار شما در دنیای اینترنت دارد
  • بهتر شناختن رقبای خود در زمینه کاری که فعالیت دارید
  • بهبود دادن سئو سایت و محتوای وب سایت به شکلی که می توانید محتوای تولید شده را به نیازهای کاربران سایت خود نزدیکتر کنید
  • انتخاب درست و صحیح کلمات کلیدی با سرچ آن ها در سایت گوگل ترندز
  • بهبود بخشیدن سئو محلی وب سایت خود

آموزش گوگل ترندز

دانستید که گوگل نرندز چیست؟ و چه مزیت هایی را دارا می باشد. حال می خواهیم آموزش گوگل ترندز را بیشتر برای شما شرح دهیم.

کار کردن با گوگل ترند بسیار ساده است و شما می توانید آن را به صورت رایگان در اختیار داشته باشید. تنها با داشتن یک  آدرس ایمیل می توانید به راحتی از تمام امکانات Google Trends استفاده نمایید. برای این کار کافی است که عبارت آموزش گوگل ترندز را در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ کنید و وارد سایت گوگل ترندز شوید. با وارد شدن به این سایت صفحه ای برای شما باز می شود که صفحه اصلی گوگل ترندز می باشد.

*همینجا پیشنهاد میکنیم آموزش گوگل آنالیتیکس را حتما بخوانید.

روش کار گوگل ترندز

روش کار کردن Google Trends با دیگر ابزارهایی که در اختیار دارید فرق دارد. مثلا ابزارهایی مانند Keyword Planner اطلاعاتی که بر اساس سرچ کردن بدست آمده اند را به صورت دقیق برای شما نمایش می دهند در صورتیکه ابزار گوگل ترندز آن اطلاعات را به صورت اعداد و ارقام نسبی در اختیار شما قرار می دهند یعنی اینکه بیشترین حجم جستجو به عنوان 100 و فقدان جستجو به عنوان صفر می باشد.

بنابراین دقت داشته باشید که اعدادی را که گوگل ترندز برای شما نشان می دهند واقعی نیستند و تعداد واقعی مجموع جستجوهای انجام‌گرفته را نشان نمی‌دهد، بلکه حاکی از آمار اجمالی جستجو است.

google trends

کاربرد گوگل ترندز

نکات مهم در نحوه کارکرد گوگل ترندز

  • درک بهتر مخاطب
  • ابزاری برای فروش بهتر در دنیای اینترنت
  • درک بهتر رقبا

زمانیکه شما متوجه این مسئله شوید که مخاطبین وب سایت شما در دنیای اینترنت و گوگل بیشتر به دنبال چه کلماتی هستند و کدام کلمات را بیشتر سرچ می کنند بدون شک بهتر و راحتتر می توانید برای بهبود سئو وب سایت خود کارهای لازم و تاثیر گذار را انجام داده و به کسب و کار خود رونق دهید. با آموزش گوگل ترندز شما می توانید مخاطبین خود را بهتر و بیشتر شناخته و نیازهای آن را درک کنید.

نکته بعدی اینکه شما می توانید ایده های خوبی را برای محصولات و خدمات خود به کمک گوگل ترندز پیدا کنید. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم نحوه کار با گوگل ترندز بسیار آسان می باشد و می تواند به شما ایده های بسیار خوبی درباره کسب و کارتان به شما بدهد.

در آموزش گوگل ترندز متوجه شدید که چقدر راحت می توانید کسب و کار خود را با توجه به نیاز و علاقه کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند راه اندازی نمایید. این مسئله در تحلیل سایت رقبا هم می تواند به شما کمک بسیاری کند. زمانیکه شما به خوبی متوجه این مسئله شوید که چگونه می توانید از گوگل ترندز استفاده نمایید به راحتی می توانید عبارت های کلیدی خود را با عبارت های کلیدی سایت رقیب مورد مقایسه قرار دهید.

حرف آخر

تیم سئو ایران در این مقاله سعی کرده است ویژگی های گوگل ترندز را در قالب آموزش گوگل ترندز برای شما همراهان عزیز ارائه دهد. ویژگی هایی که بدون شک می تواند در کسب و کار اینترنتی و سنتی که دارید یک تحول بزرگ را به وجود آورد.

آموزش های مرتبط با گوگل

rich card seo

آموزش Rich Cards

Untitled 4

بررسی رتبه سایت در گوگل

3.3/5 - (3 امتیاز)
78 / 100

1 Comment

  1. قارچ گفت:

    الان این آموزش بود ؟؟؟
    آموزشتون بدرد خودتون میخورد.
    حتی مقایسه کلمات کلیدی را هم توضیح ندادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو