بهینه سازی سئو سایت چیست؟

بهینه سازی سئو سایت
سئو سایت

بهینه سازی سئو سایت

در این مقاله می خواهیم به نحوه ی بهینه سازی سایت بپردازیم. در ابتدا یک بار دیگر و به طور اختصار کلمه سئو چیست؟ را تعریف می کنیم. سئو مخفف عبارت لاتین Search Engine Optimization میباشد که همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد و این مفهوم در سالهای اخیر کمی تغییر کرده و به تجربه کاربران از سایت اهمیت بیشتری میدهد (Search Experience Optimization) به نحوی که این موضوع واقعا به جزء لینک سازی و تولید محتوای حرفه ای به نکات طراحی سایت و برنامه نویسی سایت نیز بر می گردد.

بهینه سازی سئو وب سایت

آموزش بهینه سازی سئو وب سایت

در حقیقت می بایست فرآیندی در سایت ایجاد گردد که هم محتوای خوب و جذاب و هم طراحی پویا و کاربر پسندی داشته باشید تا کاربر را درگیر سایت خود نمایید. این عوامل از سال 2016 کم کم در موتورهای جستجو بسیار اهمیت بیشتری پیدا کرد تا اینکه از سال 2019 به صورت خیلی جدی به آن در گوگل بها داده شد، در نتیجه افرادی که برای سئو سایت خود نتایج خوبی می خواهند بدست آورند باید به این چند عامل اهمیت دهند.

بهینه سازی سئو سایت چیست؟

بهینه سازی seo سایت با عنوان بهینه سازی نرخ تبدیل یک رویکرد علمی برای بهبود عملکرد وب سایت شما است. در حالت کلی هر مشتری بالقوه که از سایت شما بازدید می کند، و با توجه به نیاز خود در سایت درخواست هایی ارائه می دهد و کارهایی انجام می دهد(به طور مثال مشتری یا کاربر با شما تماس می گیرد، یا از طریق سایت فرم ارسال می کند و درسایت شما ثبت نام میکند)

به این اقدامات “تبدیل” گفته می شود. درواقع نرخ تبدیل ،درصد بازدیدکنندگان ازسایت شما را نشان می دهد، هرچه وب سایت شما نیازهای اولیه کاربران را برآورده کند، احتمال تبدیل آنها بیشتر است.

بهینه سازی SEO وب سایت بیشتر مربوط به ایجاد تغییرات جزئی در قسمت هایی از وب سایت شما است. وقتی به صورت جداگانه مشاهده می شود، این تغییرات ممکن است به عنوان پیشرفت های افزایشی به نظر برسد.اما وقتی با سایر بهینه سازی های وب سایت ترکیب شوند، می توانند تأثیر قابل توجهی در تجربه و عملکرد کاربر سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک داشته باشند.

بهینه سازی seo سایت

بهینه سازی seo سایت

شما باید یک وب سایت ایجاد کنید تا به سود کاربران شما باشد و هرگونه بهینه سازی سئو سایت باید در جهت بهتر کردن تجربه کاربر باشد. یکی از این کاربران موتور جستجو است که به سایر کاربران کمک می کند تا محتوای شما را کشف کنند.

بهینه سازی سئو سایت در مورد کمک به موتورهای جستجو برای درک و ارائه مطالب است. ممکن است سایت شما در مقایسه با سایر سایت ها کوچکتر یا بزرگتر باشد و محتوای بسیار متفاوتی را ارائه دهد، اما مباحث بهینه سازی سئو باید در تمام سایت ها با اندازه ها و انواع مختلف اعمال شود. امیدواریم راهنمای ما در این مقاله ایده های تازه ای در مورد چگونگی بهینه سازی سئو سایت شما ارائه دهد.

چگونه سئو سایت را انجام دهیم؟

همانگونه که در مقالات پیشین برایتان عنوان شده است “سئو” علمی است که زیر شاخه های زیادی دارد. پس برای بهینه سازی سئو سایت باید سایت نیز از جوانب متعددی مورد بررسی و نیاز سنجی قرار گیرد تا بتوانیم استراتژی درست و مناسبی برای بهینه ساری آن بکار ببریم، تا کم کم سایت بر اساس استراتژی ها و روش های صورت گرفته روی آن به هدف مورد نظرش در موتور جستجو نزدیک شود.

همچنین برای موفقیت در بهینه سازی سئو سایت و رسیدن به نتایج بالا در گوگل و دیگر موتورهای جستجو می توانیم از متخصصین حرفه ای سئو کمک گرفته و از آنها مشورت بگیریم.(اگر خودتان فرصت نمیکنید به صورت کامل آموزش ببینید و بر روی سئو سایتتان کار کنید) پیشنهاد میکنیم مقاله مشاور سئو را بخوانید.

نحوه بهینه سازی سئو سایت

اگر سایت شما هم در نتایج گوگل نمایش داده شود، حتما در کسب و کارتان موفق تر خواهید شد. بهینه سازی سئو سایت زمانی به اوج می رسد که کاربران در زمان جستجو در گوگل مطلب مورد نظر خود را در همان رتبه های بالا در صفحه اول مشاهده می کنند. پس برای داشتن ورودی خوب و ترافیک بالا از موتورهای جستجو، لازم است که سایت شما به گونه ای طراحی و برنامه نویسی شده باشد که اصول بهینه سازی را در آن رعایت کرده باشید، پس پیشنهاد میکنیم از تمام متد ها، روش ها و آموزش های گفته شده در مقالات تخصصی در سایت استفاده کنید تا بتوانید شاهد نتیجه مطلوب خود در گوگل باشید.

برای بهینه سازی حرفه ای سایت، نیاز به ابزارهای برای بررسی سئو سایت دارید، بهترین ابزار آنالیز سایت از نظر سئو، سرچ کنسول (وبمستر گوگل)است، این آموزش وبمستر یکی از راه های خوب برای موفقیت در بهینه سازی سایت است که توصیه می کنیم بخوانید تا دانش خود را در زمینه سئو و مدیریت سایت افزایش دهید. بهینه سازی سایت یک پروسه همیشگی است و اگر توقع دارید یک شبه به نتیجه مطلوبی برسید به سراغ روش های دیگری برای فروش کالا و خدمات خود باشید.

سئو سایت

بهینه سازی سئو سایت

پنج دلیل برای بهینه سازی سئو سایت شما

1.در بهینه سازی seo خود را برای مخاطبان خاص خود بهینه و موثر کنید

  • بهترین مطالب ممکن را برای مخاطبان خود ارائه دهید
  • یک تجربه کاربر پسند و مفید در وب سایت ایجاد کنید
  • برای بهینه سازی سئو سایت محتوا خود را اولویت بندی کنید این کار بسیار ارزشمند است

گوگل از بیش از 200 سیگنال رتبه بندی استفاده می کند تا تصمیم بگیرد کدام بخش از مطالب در صفحه اول نتایج موتور جستجو ظاهر می شود. این الگوریتم به علائمی توجه می کند که یک صفحه وب خاص به جستجوگرها می دهد.

هنگامی که روی SEO تمرکز می کنید ، کلمات کلیدی معنایی اولیه مربوط به محتوا و اطلاعات جستجوی مورد نظر را انتخاب می کنید. شما مطالبی را می نویسید که مردم دوست دارند آنها را بخوانند. پس مطمئن شوید که اطلاعات متا را ارائه می دهید این امر به درک بهتر گوگل کمک میکند.

شما با هدف بهینه سازی سئو سایت دقیقاً مانند گوگل روی جذب بازدید کنندگان به سمت یک هدف خاص تمرکز کرده اید. ودر نظر دارید دقیقاً نیازها و درخواست های اولیه و مهم بازدید کنندگان را برآورده کنید.

2 .در بهینه سازی seo ترافیک ارگانیک خود را رشد دهید.

حدود یک درصد از کل درآمد خود را صرف تبلیغات کسب و کار خود کنید گرچه ممکن است این درصد کم به نظر برسد با این حال ، جذب ترافیک ارگانیک از طریق سئو رایگان است. برای توسعه و تبلیغ محتوا باید هزینه بپردازید ، اما این تقریباً به اندازه پرداخت هزینه برای هر کلیک نیست.

نتایج نشان می دهد هنگامی که میزان نزدیکی را بین جستجوگرانی که از طریق جستجوی ارگانیک به سایت شما می آیند با افرادی که از طریق تبلیغات پرداخت جذب می شوند،رابا هم مقایسه می کنید. جستجوی ارگانیک نزدیک به 15 درصد محاسبه می شود ، در حالی که جستجوی پرداختی کمتر از 2 درصد است.

در نتیجه شما بهتر است زمان و پول خود را برای رشد ترافیک ارگانیک سرمایه گذاری کنید. ممکن است بیشتر طول بکشد ، ولی منجر به تبدیل های بیشتر می شوند.

3. در بهینه سازی سئو از ترافیک موجود سرمایه گذاری کنید

وقتی وقتی افراد به وب سایت شما مراجعه می کنند باید تمرکز و تلاش شما بر روی این مورد باشد که یک تصویر ماندگار ایجاد کنید و آنها را ترغیب به بازگشت کنید.

برای بهینه سازی سئو سایت دریابید که بازدیدکنندگان چگونه به سایت شما رجوع می کنند.

آیا آنها از پایین صفحه پیمایش می کنند ؟

چند بار بر روی تماس با شما برای (CTA) کلیک می کنند؟

اگر کاربری در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده است ، می توانید بعداً با ارائه پیشنهادات، مشاوره و موارد دیگر با آنها تماس بگیرید همچنین می توانید بازدید کنندگان را تشویق کنید که شما را در کانال های اجتماعی دنبال کنند.

4 . در بهینه سازی سئو، وب سایت خود را وادار کنید تا سخت تر کار کند

هر کسی می تواند یک وب سایت ایجاد کند ، حتی یک وب سایت زیبا ، اما به مراتب کمتر می توان وب سایتی ایجاد کرد که با اطمینان بتواند نرخ تبدیل را ایجاد کند متوسط نرخ تبدیل در کل صنایع کمتر از 2.5 درصد است

برای بهینه سازی سئو سایت شما باید مخاطبان خود را از نزدیک مطالعه کنید و نیازهای اولیه آنها را برآورده کنید

وقتی نیازهای مهم کاربران خود را اولویت بندی کردید می توانید انتظار افزایش نرخ تبدیل را داشته باشید. افرادی که از سایت شما بازدید می کنند به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا می کنند و از برند شما قدردانی می کنندو آن را به دیگران معرفی می کنند

5 . در بهینه سازی seo سایت آنچه را به مخاطبان ارائه بدهیدکه می خواهند و انتظار دارند
بهینه سازی seo و نرخ تبدیل به صورت دستی کار می کنند. اگر انتظارات مخاطبان خود را برآورده کنید و به آنها کمک کنید تا آنچه را که می خواهند پیدا کنند ، مشتری را مطمئن و کارخودتان را تضمین خواهید کرد.

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی seo

سئو سایت چقدر زمان می برد؟

مسلما این سئوال برای خیلی از شما پیش آمده است که بهینه سازی سئو سایت چقدر زمان بر است؟ و چقدر زمان می برد تا سایتشان در صفحه اول گوگل نمایش داده شود؟! طبیعتا پاسخ صریح، روشن و دقیقی برای این سئوال وجود ندارد زیرا این سایت شما و رقبایتان در گوگل هستید که زمان موفقیت در سئو را مشخص می کنید، در واقع هیچ شخصی نسبتی با گوگل ندارد که این زمان را برای شما کوتاه تر کند، بلکه این دانش سئو می باشد که می تواند این زمان را برای شما کاهش دهد. و مشخص نیست که چه زمانی گوگل این تشخیص را می دهد که سایت شما چه زمانی می تواند به عنوان یک سایت پاسخ دهنده خوب و مناسب برای سوالات کاربران در صفحه اول قرار گیرد.

همیشه سئو کاران و افرادی که جزء تیم سئو هستند تمام تلاش خود را انجام میدهند تا طبق اصول سئو داخلی و خارجی سایت مورد نظر را هدایت کنند و با استفاده از ابزارهای آنالیزی مانند وبمستر تولز گوگل و ابزارهایی مانند آن مشکلاتی که سایت مورد نظر دارد را رفع کرده تا بتوانند با این کار ترافیک و رتبه سایت را بهبود ببخشند. همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره شده، یکی از عواملی که در زمان به نتیجه رسیدن پروژه ها تاثیر مستقیم دارد به نوع فعالیت و روش کار سئوکار سایت برمیگردد. سئو سایت از دو طریق انجام می شود: سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید white hat SEO می باشد که می بایست از تیم سئو خود بخواهید به سمت روش های بلک و سیاه نروند.

مدت زمان سئو و بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت

برای کسب اطلاع از آخرین اخبار سئو و بهینه سازی سایت با سئو ایران همراه شوید.

راه‌های تقویت سئو یک وب سایت چیست؟

چنان چه شما قصد داشته باشید رتبه وب سایت خود را ارتقاء دهید باید بگوییم که برای این کار تنها دو روش پیش رو دارید. اولین روش معروف به روش سئو کلاه سیاه می‌باشد که موتورهای جستجو گوگل به هیچ آن‌ها را توصیه نمی‌کند و آن را جزو روش‌های غیرقانونی به حساب می‌آورد و چنان چه متوجه این موضوع شود که جایگاه کنونی وب سایت شما با کمک سئو کلاه سیاه بدست آمده است، آن را با پنالتی رو به رو می‌سازد و این که وب سایت شما را جریمه و مشکلات متعدد دیگری را برای آن فراهم می‌کند.

اما روش دوم که یک روش قانونی و توصیه شده توسط موتورهای جستجوگر گوگل است به سئو کلاه سفید معروف است. سئو کلاه سفید شامل تمامی مواردی است که گوگل آن‌ها را تاکید کرده و شما با صرف زمان نسبتا طولانی می‌توانید وب سایت خود را به رتبه بالایی برسانید. در ادامه مطلب شما را با چندین روش اصولی جهت بالا بردن سئو وب سایتتان آشنا خواهیم کرد.

روش های اصولی بالا بردن سئو وب سایت

استفاده از کلمات کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی همیشه توصیه می‌شود و برای گوگل بسیار حائز اهمیت هستند. سعی داشته باشید از کلمات کلیدی مرتبط با هر کسب و کار استفاده نمایید و این تا حد امکان از معادل انگلیسی آن‌ها نیز استفاده نمایید.

  • توجه به تگ Title

گفتنی است بعد از تگ متا، تگ عنوان بسیار مهم است، بهتر است برای تگ عنوان از کلمات کوتاه، با معنی و مرتبط استفاده کنید.

  • توصیفات مناسب در تگ متا

این توضیحات باید تا ۱۶۰ کاراکتر طول داشته باشد و این که از نظر گوگل بسیار مهم و حیاتی است. ایت توضیحات باید شامل مواردی باشد که وب سایتتان را بهتر و بیشتر به کاربران بشناساند. در مقاله اهمیت متا تگ و اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.

  • استفاده از گوگل پلاس

از آن جهت گفته می‌شود که حتما از گوگل پلاس استفاده نمایید چرا که صفحات گوگل پلاس همچون وب سایت ایندکس می‌شوند و به همین دلیل می‌توانند در بالا بردن رتبه وب سایت شما نقش بسیار پررنگی را داشته باشند.

شیوه بهینه سازی سئو سایت خود

  • تجزیه و تحلیل تمام داده های وب سایت خود
  • انجام تحقیقات دقیق کلمات کلیدی
  • تولید مطالب نسبتا طولانی و پر ارزش
  • هینه سازی seo در صفحه صورت گیرد.
  • برای سئو خارج از صفحه بهینه سازی کنید
  • بهینه سازی seo سایت برای موبایل
  • سرعت صفحات
  • از لینک های با کیفیت استفاده کنید

ابزارهای کمی بهینه سازی سئو سایت

راه دیگر برای دستیابی به بهینه سازی وب سایت استفاده از ابزار نرم افزاری برای ردیابی رفتار کاربر در سایت شما و استفاده از آن داده ها برای بررسی وشناسایی است. این روش مستقیم و قابل اندازه گیری “بهینه سازی وب سایت کمی” نامیده می شود زیرا از داده های کمیتی استفاده می کند

ابزار بهینه سازی وب سایت کمی شامل موارد زیر است

  • Google Analytic این برنامه رایگان است
  • Kissmetrics برای درک اینکه چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند بسیار عالی است

ابزارهای کیفی بهینه سازی وب سایت

UserTesting.com فیلم های ضبط شده از افرادی را که سعی در انجام کارهای خاص در سایت شما دارند ، برای شما ارسال می کند. در این ویدیوها ، کاربران از تفکر خود صحبت می کنند. بنابراین شما می توانید در هنگام تعامل افراد با سایت خود احساساتی که در حال فکر کردن به آن هستند را درک کنید. ولی این کاربران لزوماً جزئی از مخاطبان هدف شما نخواهند بود بنابراین اگر شما در حال بازاریابی در یک مکان خاص هستید ، بینش آنها ممکن است خیلی مفید نباشد.

Feng-Gui به جای استفاده از داده های افراد واقعی، سعی در پیش بینی چگونگی پاسخگویی کاربران به وب سایت شما با استفاده از الگوریتم مبتنی بر داده های هزاران مطالعه قابل ردیابی را دارد.

به دست آوردن رتبه بالا در گوگل

به دست آوردن رتبه بالا در گوگل

نتیجه گیری کلی در باره بهینه سازی سئو سایت

SEO می تواند بسیار پیچیده باشد ، اما اصول اولیه کار را به شما می دهد. با جمع آوری اطلاعات بیشتر و انجام تحقیقات دقیق کار خود را برای بهینه سازی سئو سایت شروع کنید. محتوا را برای مخاطبان خود بنویسید، اما اطمینان حاصل کنید که از رقبا بهتر است. کمپین های جداگانه ای را برای جستجوگرها در صفحه و خارج از صفحه ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما به سرعت در هر دو دسکتاپ و موبایل بارگیری می کند و تا آنجا که ممکن است بک لینک ها را جذب می کنید.

سپس بیاموزید که چگونه وب سایت خود را برای نرخ تبدیل بهینه می کنید تا تمام ترافیک خوب و موثر را هدر ندهید. بر تجربه کاربر و الگوبرداری که از طریق گزارش رفتار کاربر به دست آورده اید، تمرکز کنید. با گذشت زمان ، مشاهده خواهید کرد که ترافیک و تبدیل ها بر اساس سخت کوشی شما افزایش می یابد. اگر برای بهینه سازی سئو سایت محتوای همیشه سبز با کیفیت بنویسید، می توانید برای سالهای آینده ترافیک بیشتر و ایجاد نرخ تبدیل بالاتری را برای سایت خود به دست آورید.

سوالات متداول درباره بهینه سازی سئو سایت

1چرا بهینه سازی وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است؟
بهینه سازی وب سایت به دلیل این که می‌تواند وب سایت شما را در صفحه نخست گوگل قرار دهد بسیار مهم است و این که با قرار گرفتن لینک وب سایت شما در این صفحه، کاربران زیادی جذب خواهید کرد که مسلما باعث افزایش ترافیک وب سایت می‌شود.
2بهینه سازی وب سایت به چه میزان زمان نیاز دارد؟
به طور قطعی نمی‌توان گفت که سئو و بهینه سازی وب سایت چقدر زمان می‌برد و این موضوع به عوامل بسیاری از جمله میزان رقابتی که در زمینه کسب و کار شما وجود دارد، وابسته است.
3روش های اصولی بالا بردن سئو وب سایت کدام اند؟
روش‌هایی همچون استفاده از کلمات کلیدی، توصیفات مناسب در تگ متا، توجه به تگ و همچنین استفاده از گوگل پلاس از جمله مهم‌ترین روش‌هایی است که افراد می‌توانند برای ارتقاء وب سایت خود استفاده نمایند.

4.4/5 - (7 امتیاز)
86 / 100

2 Comments

  1. SEO IRAN گفت:

    حتما از حضور یک آدم با سلیقه که تجربه زیادی داره در پروژه تون بهره ببرید و ازش بخواین که به بهینه سازی سایت هم توجه داشته باشه در زمان طراحی بخش های مختف سایت

  2. ملکی تهران گفت:

    واقعا خسته شدیم
    برای بهینه سازی هرچی هزینه کردیم خوب پیش نرفته
    ببینید میگن رپرتاژ خوبه و کمک میکنه
    ما هر 45 روز طبق گفته دوستان یک رپرتاژ خوب رفتیم اما رتبه سایت بدتر شده.
    برای چک کردن بهینه سازی، هزینه هاتون به چه صورته؟
    زمان هم کم داریم و میخوام تا پاییز نتیچه بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو