سئو کلاه سیاه، سئو سیاه چیست؟

Black Hat Seo
سئو سایت

مجموعه روش ها و اقداماتی که با نقض کردن معیارها و شرایط موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه و جایگاه سایت در کلمات کلیدی را افزایش میدهد و معمولا برای توسط هکرها، سازندگان ویروس و افرادی که کارهای غیر اخلاقی با کامپیوتر انجام میدهند را اصطلاحا سئو کلاه سیاه میگویند. در ادامه کاملا در مورد سئو کلاه سیاه توضیح خواهیم داد تا با خطرات آن آشنا شوید.

سئو کلاه سیاه Black Hat Seo

عملی که به وسیله آن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو به وسیله نقض کردن قوانین بالا می رود را سئو کلاه سیاه Black Hat Seo می گویند که کاملا در مقابل اصول سئو اخلاقی قرار دارد. استفاده از تکنیک ها و استراتژی های سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo) یا همان سئو منفی امکان دارد در مدت زمان کوتاهی رتبه و جایگاه شما را در گوگل افزایش دهد اما در آینده برای وب سایت شما مشکلات جبران ناپذیری خواهد داشت، که جبران این مشکلات احتیاج به زمان و تلاش بسیار بیشتری دارد. زمانیکه موتور جستجوی گوگل ، روش سئو سایت شما را سئو کلاه سیاه Black Hat Seo را تشخیص دهد امکان اینکه وب سایت شما را در سند باکس بگذارد وجود دارد. و این کار باعث جریمه و پنالتی شدن سایت شما خواهد شد. پس با صرف نظر از خوب و بد بودن روش‌های سئو ، بطور کلی می‌توان آن‌ها را به دو دسته‌ی کلاه سفید و کلاه سیاه تقسیم کرد.(سئو کلاه خاکستری نیز بین این دو روش قرار میگیرد)

سئو کلاه سیاه Black Hat Seo

Black Hat Seo

 

 تکنیک ها و روش های بد سئو کلاه سیاه Black Hat Seo

روش ها و تکنیک هایی توسط سئو کلاه سیاه Black Hat Seo انجام می شود که باعث دور زدن و گمراه کردن گوگل می باشد که در زیر به چند نمونه از این روش ها و تکنیک ها اشاره می کنیم.

روش های گمراه کننده سئو کلاه سیاه شامل:

  • صفحات مشکوکی که دارای ویروس و تروجان هستند
  • کپی کردن
  • استفاده زیاد از کلید واژه اصلی و زیر شاخه های آن
  • مخفی کردن بخش هایی از سایت
  • گزارش های تخلف مکرر روی سایت شما
  • استفاده بیش از حد و تکرار مدام کلمات کلیدی
  • استفاده از pbn های بد
  • لینک دادن های بسیار زیاد در شبکه های اجتماعی
  • لینک فارم
  • دستکاری کردن لینکها
  • خرید بک لینک
  • استفاده بیش از حد و بدون برنامه از سایت های تبلیغاتی
  • لینک های افزایش دهنده رنک سایت

سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه سفید

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو مارکتینگ از مهم ترین فعالیت های تجارت الکترونیک به حساب می آید. سئو یک تبلیغ بلند مدت تلقی می شود و در دنیای امروزه  برای کسب و کار به کار بدن و استفاده از آن واضح است. به خاطر بهبود الگوریتم ها و هوش های مصنوعی موتورهای جستجو مخصوصا گوگل روز به روز سئو در حال پیشرفت و تکامل به سر میبرد. سئو دارای جنبه ها و انواع مختلفی می باشد تا بتواند مسیر را برای سایت های مفید راحت و هموار کند برای سایت هایی که میخواهند با دور زدن گوگل و استفاده از سئو کلاه سیاه موفق به کسب رتبه در گوگل شوند مقابله کند.

در مقاله های بعدی برای سئو سایت حرفه ای با ما همراه باشید تا درباره سئو کلاه سفید White Hat Seo بیشتر مطلع شوید.

چگونه سئو کلاه سیاه را گزارش دهیم؟

می توان گفت که شما به دو دلیل می توانید سئو کلاه سیاه را گزارش دهید اول این که وب سایتتان ممکن است تحت تاثیر موارد مخربی همچون هک شدن، سئو منفی به دلایل مختلف همچون بک لینک های مضر، مشکلات ویروسی و … قرار گرفته باشد و حالت دوم این است که شما نتایج اسپمی را در قسمت نتیجه جستجو، دیده اید.

برای حالت اول شما می توانید گزارشی را مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن وب سایتتان بوسیله عوامل مخرب، تهیه کنید و آن را بوسیله malware review در کنسول جستجوی گوگل به ثبت برسانید. شما همچنین قادر خواهید بود که کمپین های سئو منفی ایجاد شده علیه خود را از طریق ابزار Disavow Links گوگل استفاده کنید تا با کمک آن اقدام به شناسایی بک لینک های اسپم کنید و آن ها را گزارش دهید.

برای رفع مشکل حالت دوم خود گوگل صفحه ای را تعبیه کرده به نام webspam report که شما در آن جا می توانید تمامی مشاهدات خود را گزارش دهید، لازم به ذکر است از این ابزار بایستی با احتیاط استفاده شود چرا که هر وب سایتی که دارای رتبه بالاتر نسبت به شما است، اسپم نخواهد بود و این که گزارش های اسپمی که خودشان از نوع اسپم هستند، به عنوان سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شوند.

چرا بایستی از سئو کلاه سیاه دوری کنیم؟

پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه و در هیچ شرایطی از روش های سئو کلاه سیاه استفاده نکنید چرا که مطمئنا از طرف گوگل و همچنین دیگر موتورهای جستجو، جریمه خواهید شد. درست است که این روش ها برای مدت کوتاهی به شما کمک می کنند تا بتوانید ترافیک خوبی را برای وب سایتتان کسب کنید اما از طرفی مطمئن باشید روزی گوگل متوجه این موضوع خواهد شد چرا که به صورت مکرر وب سایت ها را بروزرسانی می کند و آن وقت است که وب سایت شما را با پنالتی رو به رو می سازد. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که رفع پنالتی گوگل اصلا کار راحتی نمی باشد و حذف شدن شما از نتایج جستجو گوگل به منزله از بین رفتن تمامی کسب و کار شما است.

سوالات متداول درباره سئو کلاه سیاه

1سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه در واقع عملی است که با کمک آن می توان قوانین تعریف شده گوگل برای ارتقاء رتبه سایت ها را نقض کرد. با کمک این روش تنها می توان برای مدت کوتاهی به رتبه دلخواه دست یابیم اما طولی نخواهد کشید که با مشکلات جبران ناپذیری رو به رو می شوید.
2تکنیک های بد سئو کلاه سیاه کدام اند؟
از جمله تکنیک های بد سئو کلاه سیاه عبارت است از خرید بک لینک، کپی کردن، لینک فارم، استفاده زیاد از کلیدواژه اصلی و همچنین گزارش مکرر تخلف برای وب سایت.
3سئو کلاه سیاه چه تاثیری بر کسب و کار ما دارد؟
سئو کلاه سیاه موجب افزایش ترافیک وب سایتتان خواهد شد اما نه برای مدت طولانی چرا که وب سایت شما به طور مداوم توسط گوگل بروزرسانی می شود و در صورت مشاهده سئو کلاه سیاه، شما را با پنالتی رو به رو می سازد که این خود مشکل جدی برای وب سایت تلقی می شود.

3.8/5 - (6 امتیاز)
77 / 100

3 Comments

  1. SEO IRAN گفت:

    سئو کلاه سیاه در ایران واقعا اشتباه جا افتاده
    چون 2 مدل سئو کلاه سیاه وجود داره
    که یکی کاملا خطرناکه که همه راجع بهش صحبت می کنند
    اما روش کلاه سیاه دیگری هم وجود داره که اتفاقا به دلیل هزینه بالایی که داره کسی دنبالش نمیره اما احتمال موفقیتش به مراتب بیشتره

  2. SEO IRAN گفت:

    لزوما این طور نیست ، گاهی یک مجموعه که 1 ماه دیگه نمایشگاه داره … نیاز داره که سئوی سایتش رو بهتر کنه و اغلب میرن به سمت سئو کلاه سیاه

  3. SEO IRAN گفت:

    معمولا توصیه نمیشه
    اما اگر یک سئو کار با تجربه در کنارتون باشه میتونه ریسک کار رو کاهش بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو