رفع پنالتی گوگل

رفع پنالتی گوگل

رفع پنالتی گوگل

پنالتی در گوگل چیست؟

پنالتی گوگل یعنی جریمه شدن رتبه سایت و کاهش رتبه سایت توسط گوگل، که معمولا وب سایت هایی دچار آن میشوند که مدیران آنها تلاش کرده اند تا بوسیله روش های غیراستاندارد در سئو سایت که به آنها {سئو کلاه سیاه} می گویند جایگاه بهتری در نتایج گوگل را به دست بیاورند.

ولی در مقابل گوگل به واسطه بروز رسانی الگوریتم های خود، سریعا این سایت های متخلف را شناسایی و جریمه می کند و آن ها را از لیست نتایج جستجو پاک می کند.

الگوریتم های گوگل مانند پنگوئن با بررسی های لازم می توانند تشخیص بدهند که بهینه سازی سایت به شکلی مخرب و غیر مجاز انجام شده است و باجریمه کردن سایت رتبه سایت به شدت افت می کند و ممکن است کلمات کلیدی در نتایج جستجو دیگر نمایش داده نشود و حذف بشوند. چطور بفهمیم گوگل سایتمان را پنالتی کرده؟

سئوالی عجیب که کاربران ناشی آنرا تکرار میکنند:

آیا الگوریتم همان پنالتی است؟

رفع پنالتی گوگل

آیا الگوریتم همان پنالتی است

خیر کاملا هیچ ارتباطی ندارند، در واقع الگوریتم ها مجموعه ایی از قوانین محاسباتی هستند که گوگل آنها را برای رتبه بندی سایت ها وضع کرده تا بتواند تشخیص دهد، کدام سایت درست تر عمل میکند و کدام سایت اشتباه پیش میرود.

مثلا الگوریتم های پاندا و پنگوئن، به صورت خودکار سایت های با کیفیت را از سایت های بی ارزش و متخلف تشخیص می دهند و با در نظر گرفتن موقعیت فعلی آن ها تصمیم می گیرند سایت را جریمه کنند یا رتبه آنرا بهبود بخشند.

اگر شما از معیارهای الگوریتم های گوگل پیروی نکنید سایت خودتان را پنالتی می کنید، اولین جریمه از دست دادن ترافیک سایت است که چشیدن طعم آن برای هر وب سایتی بسیار تلخ است. تصور کنید تا هفته قبل روزانه 500 نفر به سایت شما سر میزدند و از امروز قرار به بعد تنها 50 نفر وارد سایت شما میشوند.

در ادامه به بررسی اینکه پنالتی شده ایم یا نه و روش های رفع پنالتی گوگل می پردازیم.

آیا سایت دچار پنالتی گوگل شده است؟

رفع پنالتی گوگل

آیا سایت دچار پنالتی گوگل شده

اگر متوجه شدید که به طور ناگهانی سایت شما دچار افت رتبه شده است و یا اینکه صفحاتی از آن حذف شده است شک نکنید که توسط گوگل جریمه شده اید و این قطعا به دلیل به کارگیری روش های غیر مجاز در سئو است.

پس بهتر است با خودتان صادق باشید و شروع به تغییرات لازم در قسمت هایی که مشکل ایجاد کرده است بدهید و خود را از پرداخت پنالتی به گوگل رها کنید.

علت پنالتی گوگل چیست؟

رفع پنالتی گوگل

علت پنالتی گوگل چیست

محتوا بی کیفیت

یکی از علت های مهم پنالتی گرفتن سایت، انتشار محتوای به سرقت رفته در صفحات سایت یا نوشتن یک محتوای کوتاه و بی ربط است.

پانداها همواره در حال جستجو کردن و دستگیر کردن سایت هایی هستند که به جای تولید محتواهای منحصر به فرد، از محتوای سایت های دیگر استفاده می کنند دقیقا با این عمل یک کپی هستند از یک سایت دیگر، که این رفتار به شدت باعث عصبانیت پانداها می شود و سایت را ملزم به قرار گرفتن در شرایط پنالتی می کنند.

تعدد بیشمار کلمات کلیدی اصلی در متن

لطفا برای ارتقا رتبه دست به هر کاری نزنید اگر فکر می کنید با تکرار بی رویه کلمه کلیدی در متن موفق به فریب دادن گوگل می شوید در اشتباهید.

زیرا این عمل به شدت از سمت گوگل محکوم به پرداخت پنالتی است زمانی که کاربر درحال خواندن یک پاراگراف است که فقط با کلمه کلیدی پر شده است باعث نارضایتی می شود چونکه اصلا متوجه نمی شود شما هدفتون از نوشتن این محتوا چه بوده است پس سایت را ترک می کند و گوگل متوجه این نارضایتی می شود.
ما به شما پیشنهاد می کنیم که به جای این کار بهتر است در کنار کلمات کلیدی اصلی، از کلمه های مترادف با آن استفاده کنید تا به جای جریمه شدن امتیاز مثبت بگیرید.

فاجعه خرید لینک

شاید بتوانید با خریدن بک لینک مدتی خوشحال باشید و سریعا رتبه سایت خود را افزایش بدهید اما به روزی فکر کنید که الگوریتم های گوگل متوجه اقدام مخرب شما بشوند و خرید بک لینک برایتان نتیجه معکوس بدهد و پنالتی پرداخت کند.

بک لینک ساید بار چیست؟ همان لینک های خریداری شده هستند که در بخش header و footer سایدبار قرا می گیرند.

این لینک ها با یک Anchor text در تمام صفحات قرار می گیرند و سایت می تواند به اندازه تمام صفحات ایندکس شده وب سایت لینک دهنده با یک محتوا لینک بگیرد و باعث خوشحالی شما شود اما بعد از مدتی نتیجه این عمل غیر اخلاقی در سایت پرداخت پنالتی به گوگل است.
تیم حرفه ای سئو ایران به شما توصیه می کند برای ایجاد بک لینک بهتر است از راه اصولی آن که در مقاله های مربوط به سئو خارجی برایتان به خوبی قوانین بک لینک را شرح داده ایم، اقدام کنید.

نقش تگ H1 در دریافت پنالتی گوگل

این تگ با این که، اگر به شیوه ایی درست در سایت استفاده شود باعث افزایش رتبه خواهد شد، اما در عین حال به همان اندازه اگر بخواهید به تعداد بالا از آن استفاده کنید نقش کاربردی خود را از دست می دهد زیرا باعث می شود که گوگل درک درست خود را از صفحات سایت شما از دست بدهد.

لینک شکسته علت پنالتی گوگل است

حواستان باشد و دقت کنید که وجود لینک شکسته به دفعات مکرر در سایت، باعث جریمه شما می شود زیرا این امر نارضایتی کاربران را بالا میبرد و این موضوع را، به گوگل میرساند که سایت کاربران را به نتیجه دلخواه نمیرساند.

ریدایرکت و پنالتی گوگل

برای بهبود صفحه ریدایرکت 301 گزینه خوبی است اما باید در زمان ایجاد آن حواستان به نکاتی باشد یعنی اینکه وقتی از یک صفحه قدیمی به صفحه جدید ریدایرکت 301 می دهید باید تمام لینک هایی که به صفحه قبلی داده شده است در حالت ویرایش شده به صفحه جدید منتقل کنید تا از افت سرعت در زمان بارگذاری جلوگیری بشود زیرا می تواند جایگاه شما در نتایج را دستخوش تغییرات منفی بکند.

نکته دیگر درباره ریدایرکت ها که باید رعایت کرد این است، تا جایی که می توانید کم تر از آن ها استفاده کنید تا سایت بهینه تری داشته باشید.

نقش هاست در گرفتن پنالتی گوگل

چه چیزی ممکن است باعث قطع شدن سایت بشود و باعث خطا در خزنده های گوگل گردد؟ کاملا بدیهی است که این قطعی به علت کیفیت پایین هاست شما است که بر روی سرعت بارگذاری تاثیر می گذارد و وجود خطای سرور را در سرچ کنسول نشان می دهد
همه این دلایل کافی است برای اینکه سایت گرفتار پنالتی گوگل بشود.

نقش سرعت در گوگل پنالتی

سرعت بارگذاری صفحات جز فاکتورهای کلیدی و اولیه تاثیر گذار در رتبه بندی سایت است.

تصور کنید خودتان وارد یک سایت می شوید بیشتر از 3 ثانیه طول می کشد که صفحه مورد نظر شما لود بشود در این حالت قطعا کلافه می شوید و سایت را ترک می کنید.

پس آنچه را که برای خود نمی پسندید برای کاربران دیگر هم نپسندید و تلاش کنید که سرعت بارگذاری صفحات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا کاربران از بازدید سایت شما تجربه خوشایند داشته باشند و ماندگاری آن ها در سایت برای شما امتیاز مثبت داشته باشد و جریمه گوگل شامل شما نشود.

ابزار تشخیص پنالتی گوگل

رفع پنالتی گوگل

ابزار تشخیص پنالتی گوگل

ابزار گوگل سرچ کنسول برای تشخیص جریمه گوگل

زمانی که سایت شامل پرداخت جریمه به گوگل است در سرچ کنسول برای شما پیغام می آید.در صفحه تغییرات الگوریتم علت پنالتی شدن شما را نشان می دهد.

آیا  رفع پنالتی گوگل در سایت امکان پذیر است؟ بله با تدابیر لازم رفع می شود.

روش های رفع پنالتی گوگل چیست؟ باید برای بهینه سازی سایت و ارتقا رتبه و همچنین جلوگیری از جریمه گوگل تمامی مراحل سئو را به شکل استاندارد انجام بدهیم.

مراحل پیاده سازی استاندارد سئو کدام است ؟

  • انتشار محتوای با کیفیت و غنی
  • استفاده از سئو کلاه سفید
  • پیاده سازی لینک خارجی و لینک داخلی با روش های طبیعی
  • افزایش سرعت
  • قابلیت موبایل فرندلی
  • ایجاد کلمات کلیدی به تعداد اندازه در متن

سخن پایانی

نتیجه می گیریم برای جلوگیری از پنالتی گوگل، هرگز برای بهینه سازی سایت از روش های سئو کلاه سیاه استفاده نکنیم. زیرا زمانی که الگوریتم گوگل متوجه اقدامات مخرب شما بشوند به شدت جریمه می شوید و سایت شما از نتایج جستجو پاک می شود و تمام اعتبار خود را از دست می دهید.

4.5/5 - (8 امتیاز)
84 / 100

2 Comments

  1. ساغر۷۷ گفت:

    چرا مثالهاتون عملی و کاربردی نیست؟
    مثلا برای رفع پنالتی در گوگل بگید اگر در گذشته این کارها رو کردید و پنالتی شدید و رتبتون کم شده باید، باید این کارها رو انجام بدین

  2. زهرا احمدی گفت:

    ممنون از توجه شما
    درباره محتوا و فعالیت هایی که در گدشته انجام میشده و در اینده نباید انجام شود توضیح داده شده است.
    در اینده در مطلبی جداگانه مثال برای حالت های مختلف پنالتی شدن و رفع آن بیان میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو