سئو مارکتینگ چیست؟

سئو مارکتینگ
سئو سایت

آموزش های مرتبط با سئو مارکتینگ

ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ

ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ

تکنیک کامنت مارکتینگ

تکنیک کامنت مارکتینگ

سئو مارکتینگ چیست؟

سئو مارکتینگ چیست؟ یکی از گام‌های مهم و اساسی در ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال، سئو سایت می‌باشد. واژه‌ی SEO مخفف شده‌ی عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. هیچ حرکت خارق العاده و جادویی در سئو وجود ندارد بلکه تنها فرآیندی متداوم و تئوریک در جهت ارسال سیگنال‌های اعتبار سایت شما به ربات‌های خزنده گوگل می‌باشد.

حتما بخوانید: آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟

اصولا گوگل از چندین فرمول پیچیده ریاضی به نام الگوریتم استفاده می‌کند تا به هر وب سایت مطابق جستجوهایی که کاربران در گوگل انجام می‌دهند نمره بدهد تا بفهمد کدام وب سایت باید برای آنچه مردم به دنبال آن هستند بهترین رتبه را داشته باشد. اما این الگوریتم هیچ گاه ثابت نمانده و هر چند ماه یک بار تغییراتی در راستای شناسایی هوشمندانه‌تر سایت‌های لایق برای قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل می‌کند. در سال‌های اخیر نیز گوگل با به کارگیری هوش مصنوعی، حساسیت بسیار بالاتری را در رتبه‌بندی سایت‌های خود مطابق با نیاز کاربران اعمال کرده است.

سئو مارکتینگ چیست؟

سئو مارکتینگ

یک مثال جالب در مورد الگوریتم های گوگل: الگوریتم های گوگل مانند سطل هایی هستند که گوگل در اختیار دارد و سایت شما را داخل آنها قرار داده تا به میزان کیفیت سایت، پیوندهای خارجی به سایت شما و نحوه اعتماد مردم به سایت شما امتیاز داده و این سطل بر این اساس پر می‌شود. سایت‌هایی در صدر نتایج گوگل قرارمی گیرند که سطل پر‌تری نسبت به سایت وب سایت‌ها داشته باشند.قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی می‌باشد که رشد چندین برابری درآمد کسب و کار شما را به همراه خواهد داشت و این موضوع تنها پاداش سایت‌هایی خواهد بود که تمامی اقدامات لازم را در جهت بهبود کیفیت و عملکرد سایت خود برای بازدید کنندگان انجام دهند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی سئو مارکتینگ و تکنیک های آن بپردازیم.مزایای سئو مارکتینگسئو مارکتینگ یا بازاریابی سئو همان طور که از نامش پیداست به معنی جذب بازار هدف از طریق موتور جستجوی گوگل می‌باشد. این روش تبلیغاتی که هدفمند‌ترین بازدید کنندگان را به سایت شما سرازیر می‌کند، نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالاتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد. سئو مارکتینگ دو بازار هدف مستقیم و غیر مستقیم دارد. بازار هدف مستقیم سئو مارکتینگ کاربرانی هستند که داخل گوگل کلمات کلیدی مربوط به محصولات و خدمات شما را جستجو می‌کنند. نهایتا وارد سایت شما می‌شوند.

مزایای سئو مارکتینگ

مهم ترین مزایای سئو مارکتینگ

بازار هدف غیر مستقیم سئو، مشتریانی هستند که از طریق تبلیغات سایت شما داخل سایت‌های دیگر، به صفحه شما ورود پیدا می‌کنند. تمامی این فرآیندها طی مراحل سئو داخلی و سئو خارجی سایت اتفاق می‌افتد. موضوعی که در سئو مارکتینگ بسیار اهمیت دارد این است که به این امر به چشم یک ابزار بازاریابی نگاه کنید و تمام تلاش خود را در جهت جذب کاربران ورودی به سایت خود به کار بگیرید.همان طور که در مواجهه با یک مشتری حضوری، با دقت و حوصله به راهنمایی او پرداخته و سعی می‌کنید جذابیت برند و محصولات خود را چندین برابر نشان دهید، این موضوع در سئو و محتوای سایت شما نیز باید اتفاق بیفتد.

زمانی که محتوا و عملکرد تکنیکال سایت شما از همه لحاظ یک تجربه کاربری خوب را در جهت پاسخگویی به نیازهای مشتری ایجاد کند، دقیقا مشابه زمانی است که شما رضایت و اعتماد مشتری حضوری خود را به دست آورده‌اید تا محصولات و خدمات شما را خریداری کند.شاید تا سه یا چهار سال پیش، سئوکارها می‌توانستند با بکارگیری ترفندهای سئو کلاه سیاه و بدون توجه به کیفیت محتوا و عملکرد سایت به رتبه‌های خوبی در گوگل دست پیدا کنند. اما در سال‌های اخیر با افزایش تمرکز و حساسیت ربات‌های گوگل بر روی رضایت بازدید کنندگان از مفید بودن نتایج، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها نصیب سایت‌هایی خواهد شد که با رعایت اصول سئو اخلاقی به رقابت در این بازار می‌پردازند. اصول سئو مارکتینگ

اصول سئو مارکتینگ

اصول و روش های سئو مارکتینگ

سئو مارکتینگ نیز همانند سایر روش‌های بازاریابی، اصول خاص خود را دارد. چرا که رفتار مشتریان شما در فضای آنلاین، کمی متفاوت با مشتریان حضوری در بازار خواهد بود و برای داشتن یک بازاریابی سئو موفق، باید از ابزارهای مناسب جهت تحلیل رفتارها کاربران اینترنتی خود استفاده کنید. در این جا به معرفی مهم‌ترین اصول سئو مارکتینگ می‌پردازیم:

  • کلمات کلیدی هدفمند را شناسایی کنید

    اولین گام در داشتن یک سئو مارکتینگ موفق، شناسایی کلمات کلیدی هدفمند می‌باشد. شما باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را به گونه‌ای کشف کنید که هم آمار جستجوی بالایی در میان کاربران بازار هدف شما داشته باشند و هم سایت شما به خوبی بتواند پاسخگوی آن جستجوی کاربر باشد. برای این کار می‌توانید از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید.

جستجوی کلمات کلیدی هدفمند

تحقیق کلمات کلیدی هدفمند

  • از اهمیت تایتل و متا دسکریپشن صفحات غافل نشوید

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو مارکتینگ که کمتر منبعی به آن پرداخته است، تایتل و متا دسکریپشن صفحات سایت می‌باشد که در نتایج گوگل نشان داده می‌شود. در واقع اصلی‌ترین شاخصی که نرخ کلیک سایت شما را تعیین میکند، عنوان سئو و توضیحات متا می‌باشند. این بخش‌ها علاوه بر این که باید شامل کلمات کلیدی صفحه خود باشند، باید به حدی جذاب باشند که کاربران گوگل را ترغیب به کلیک بر روی سایت شما از میان سایر نتایج جستجو بکنند.

  • از تکنیک ‌های بازاریابی محتوا بهره بگیرید

    اگر هنوز از تفاوت بازاریابی محتوا با سئو مارکتینگ آگاهی ندارید، مطالعه مقاله تفاوت بازاریابی سئو و بازاریابی محتوا به شما پیشنهاد می‌شود. به طور کلی بازاریابی محتوا یکی از زیر شاخه‌های بازاریابی سئو می‌باشد که میتواند تا حد زیادی به افزایش ترافیک ورودی سایت شما کمک کرده و همچنین تاثیرات مثبتی در برندینگ شما داشته باشد. هیچ چیز به اندازه محتوای جذاب و با کیفیت، به جذب مشتریان سایت شما کمک نمیکند.
    در واقع هر چقدر هم که سایت شما از ساختار، عملکرد و طراحی با کیفیتی برخوردار باشد تا زمانی که محتوای آن جذاب، مفید و به روز نباشد هیچ کمکی به بازاریابی سئو شما نخواهد کرد. تکنیک‌های بازاریابی محتوایی از متون صفحات گرفته تا تصاویر، عنوان ها، ویدئوها، پادکست‌ها و به طور کلی هر نوع از محتوایی که داخل صفحات سایت شما می‌نشیند را شامل می‌شود.

  • از Structured Data استفاده کنید

    استفاده از کدهای اسکیما و Structured Data در صفحات سایت شما باعث می‌شود تا آن صفحات به شکل متمایز‌تری در نتایج ظاهر شوند. البته مبحث داده‌های ساختار یافته در سئو بسیار گسترده است و انواع بسیار زیادی را شامل می‌شود. اما به طور کلی این داده‌های غنی باعث می‌شوند تا جزئیات بیشتری از سایت شما در نتایج گوگل نشان داده شود و جذابیت آن برای کلیک کاربران افزایش پیدا کند. رایج‌ترین اطلاعاتی که با استفاده از Structured Data در نتایج گوگل به نمایش درمی آیند عبارتند از: قیمت و وضعیت موجودی محصولات، سوالات متداول، آدرس و تلفن و لوگو کمپانی، نام نویسنده و تاریخ انتشار مقاله و…

  • سئو گوگل مپ را جدی بگیرید

    اگر هنوز اقدامات لازم برای سئو گوگل مپ را انجام نداده اید، حتما سری به مقاله آموزش سئو گوگل مپ بزنید. این موضوع یکی دیگر از عوامل موثر در سئو مارکتینگ شما می‌باشد. در اکثر جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود، یک Local Pack از گوگل مپ در ابتدای نتایج نشان داده می‌شود که در آن سه سایت برتر نتایج جستجوی محلی به همراه آدرس، شماره تلفن و نظرات درباره آن‌ها نشان داده می‌شود.
    بسیاری از کاربران گوگل، کمپانی مورد نظر خود را از میان نتایج Local Pack انتخاب می‌کنند که این موضوع می‌تواند تا حد زیادی به ارتقا، بازاریابی سئو شما کمک کند. دو گام اصلی در سئو گوگل مپ، ثبت سایت در نقشه گوگل و گرفتن نظرات مثبت زیاد از کاربران در آن جا می‌باشد.

گوگل مپ

سئو گوگل مپ

  • اقدام به تولید محتوای ویدئویی کنید.

    کاربران بیشتر جذب سایت هایی می شوند که دارای ویدئو، گیف، عکس و بطور کلی محتواهای بصری و تصویری هستند. برای اینکه کاربران جذب سایت و خدمات شما شوند نیاز به محتوای ویدئویی دارید. زمانی که کاربر در سایت شما تنها متن بخواند هر چقدر هم که آدم صبوری باشد خسته شده و به نتایج جستجو بر می گردد و این سبب افزایش نرخ پرش سایت شما می شود. محتواهایی ویدئویی از بروز این اتفاق در سایت شما جلوگیری می کنند.

سئو مارکتینگ چیست؟

1سئو مارکتینگ به چه معناست؟
سئو مارکتینگ یا بازایابی سئو به معنای بکارگیری تکنیک‌های لازم در جهت جذب مشتری از طریق بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل می‌باشد.
2سئو مارکتینگ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟
سئو مارکتینگ یک روش تبلیغاتی می‌باشد که با ورود ترافیک هدفمند به سایت شما، نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی نسبت به سایر روش‌ها دارد.
3مهم‌ ترین اصول سئو مارکتینگ چیست؟
استفاده از تکنیک‌های بازاریابی محتوا، انتخاب کلمات کلیدی هدفمند و انجام امور لازم در راستای افزایش نرخ کلیک، مهم‌ترین گام‌های سئو مارکتینگ می‌باشند.
4.5/5 - (6 امتیاز)
82 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو