۵ تکنیک کامنت مارکتینگ حرفه ‌ای

۵ تکنیک کامنت مارکتینگ حرفه ‌ای

۵ تکنیک کامنت مارکتینگ حرفه ‌ای

برای رقابت در دنیای دیجیتال مارکتینگ، همواره باید به تکنیک‌های جدید مسلط باشید تا در مواقع لازم، آن‌ها را به کار بگیرید. یک بستر مناسب در این حوزه، بخش نظرات در پست‌های سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌باشد که با استفاده‌ی صحیح از کامنت مارکتینگ می‌توان از آن در جهت برندینگ و حتی سئو سایت استفاده کرد. کامنت مارکتینگ یک ترفند بازاریابی مشترک در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. اگر صاحب صفحه پابلیک در اینستاگرام باشید، حتما برای شما هم پیش آمده است تا با کامنت‌های تبلیغاتی با محتوایی مانند «از صفحه ما هم بازدید کنید» مواجه شوید. این یک مثال ضعیف از تکنیک کامنت مارکتینگ است که البته بازدهی چندانی هم ندارد. اما اگر با کاربردها و تکنیک های کامنت مارکتینگ آشنا شوید، می‌توانید هم به سئو سایت خود کمک کنید و هم ترافیک ورودی به صفحه خود را افزایش دهید.

آموزش های مرتبط با کامنت مارکتینگ حرفه ‌ای

ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ

ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ

تاثیر تبلیغات بر سئو

تاثیر تبلیغات بر سئو

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ ( Comment Marketing ) یا بازاریابی دیدگاه، یک روش دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که به معنی استفاده‌ی تبلیغاتی از بخش نظرات در پست‌ها می‌باشد. از این روش می‌توان در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های فروشگاهی و بلاگ‌ها استفاده کرد. اما اگر با روش صحیح کامنت مارکتینگ آشنا نباشید، ممکن است فعالیت شما اسپم به حساب بیاید و علاوه بر جریمه شدن سایت یا صفحه‌ی شما، منجر به بازدهی بسیار منفی و پایینی شود. در این مقاله قصد داریم شما را با تکنیک‌ های کامنت مارکتینگ و جذب مخاطب از طریق آن، آشنا کنیم. برای درک بیشتر موضوع بازاریابی دیدگاه ، بهتر است ابتدا با انواع اصلی انجام آن آشنا شوید؛ زیرا comment marketing بسته به هدف انجام آن، انوع مختلفی دارد.

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع کامنت مارکتینگ

اگر قصد دارید روش کامنت مارکتینگ را در برنامه‌ی بازاریابی دیجیتال خود قرار دهید، باید ابتدا هدف خود از انجام آن را مشخص کنید. بازاریابی دیدگاه با اهداف مختلفی از جمله برندینگ، سئو سایت، افزایش بازدید صفحه و… انجام می‌گیرد که با توجه به هدف آن، تکنیک‌ های کامنت مارکتینگ نیز مطابق با آن تغییر می‌کند. در این جا به معرفی معروف‌ترین و کاربردی‌ترین انواع کامنت مارکتینگ می‌پردازیم.

  1. کامنت مارکتینگ با هدف گرفتن بک لینک

همان طور که می‌دانید، یک بخش جدایی ناپذیر سئو خارجی، بک لینک‌های سایت شما می‌باشند. فرآیند گرفتن بک لینک از سایت‌های دیگر، گاهی به صورت طبیعی و گاهی به صورت دستی انجام می‌گیرد. در مقاله‌ی «انواع بک لینک» به طور دقیق‌تر به بررسی این موضوع پرداخته ایم. بهترین حالت گرفتن بک لینک، این است که محتوای سایت شما به حدی با کیفیت و به روز باشد که کاربران و ادمین‌های سایت‌های مختلف، خودشان به انتشار مطالب سایت شما با ذکر منبع بپردازند.

این موضوع یکی از اصول سئو کلاه سفید می‌باشد. از آن جایی که سایت ‌های نوپا، شانس کمتری برای گرفتن لینک به صورت طبیعی دارند، معمولا از گزینه‌ی خرید بک لینک و یا ساخت بک لینک به صورت دستی استفاده می‌کنند. گوگل هنوز هم به لینک‌سازی خارجی به صورت دستی امتیاز می‌دهد ولی با توجه به اسپمی بودن این روش، احتمال جریمه شدن این سایت‌ها با آپدیت الگوریتم گوگل بسیار بالا است. از این رو، لینک‌سازی خارجی باید با احتیاط زیادی انجام گیرد. اما ارتباط کامنت مارکتینگ با لینک‌سازی خارجی چیست؟ بسیاری از سایت‌ها و انجمن‌ها در بخش نظرات پست‌های خود، به کاربران اجازه‌ی درج لینک تبلیغاتی می‌دهند.

این امکان در فرم اطلاعات شخصی کاربر و یا متن نظر قرار داده شده است. اغلب سئوکارها از این بخش‌ها برای گرفتن بک لینک به سایت خود استفاده می‌کنند. البته باید خیلی خوش شانس باشند تا ادمین آن سایت، کامنت‌های اسپمی را قبول کند و آن‌ها را پاک نکند. در غیر این صورت، پاک شدن بک لینک‌ها می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل افت رتبه سایت در گوگل باشد. در صورت قرار گرفتن لینک سایت در کامنت، علاوه بر بالا رفتن اعتبار دامنه سایت شما، رتبه آن با انکر تکست مربوطه نیز در نتایج گوگل ارتقا داده می‌شود. البته به شرطی که از این روش comment marketing ، در سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالا و اسپم اسکور پایین استفاده شود.

  1. بازاریابی دیدگاه با هدف بهبود سئو

یکی از تکنیک‌ های کامنت مارکتینگ، استفاده از محتوای چالشی است که کاربران را ملزم به درج نظر کند. این روش که امروزه در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌شود، برای صفحات وب منجر به بهبود سئو آن صفحه در اثر تقویت محتوای UGC و ارتقاء رتبه در نتایج گوگل خواهد شد. گوگل امتیاز زیادی به درج نظرات توسط کاربران در صفحه‌ی سایت شما می‌دهد. به طور کلی، هرچه نرخ تعامل کاربر با صفحه‌ی شما بیشتر باشد، آن صفحه نمره‌ی سئوی بالاتری می‌گیرد. در ادامه به بررسی دقیق‌تر تاثیر کامنت مارکتینگ در سئو صفحات می‌پردازیم.

  1. کامنت مارکتینگ با هدف افزایش فروش

برای همه‌ی ما پیش آمده است که هنگام خرید از یک فروشگاه اینترنتی، ابتدا به نظرات کاربران توجه می‌کنیم. در واقع، گرفتن کامنت از کاربران سایت و مشتریان، یکی از بهترین روش‌های اعتمادسازی در مخاطبان می‌باشد. مخصوصا هنگامی که آن نظرات، نشان از رضایت مشتریان از خرید از آن مجموعه داشته باشد. هر چه صفحه‌ی یک محصول، نظرات مثبت بیشتری دریافت کند، افراد بیشتری ترغیب به خرید آن محصول خواهند شد.

تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو سایت

همان طور که در بالا گفته شد، دو تا از اهداف اصلی comment marketing ، مربوط به سئو و بهینه‌سازی سایت می‌باشد. در واقع، از بازاریابی دیدگاه ، به دو شکل برای سئو سایت استفاده می‌شود: گرفتن بک لینک و افزایش نرخ تعامل کاربران با صفحه سایت شما. توجه داشته باشید گرفتن بک لینک با استفاده از کامنت مارکتینگ، باید در سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالا، اسپم اسکور پایین و ترجیحا محتوایی مرتبط با کلمات کلیدی شما انجام گیرد. در غیر این صورت احتمال پنالتی گوگل بسیار بالا است.

تاثير كامنت ماركتينگ بر سئو سايت

تاثير كامنت ماركتينگ بر سئو سايت چیست؟

یکی دیگر از راه‌های بهبود سئو سایت با استفاده از کامنت مارکتینگ، محتوای جذاب صفحات می‌باشد. این محتوا باید طوری تنظیم شود که بازدید کنندگان را ترغیب به درج کامنت کند. در این صورت حتما نظرات همه کاربران را پاسخ دهید؛ چرا که با این کار علاوه بر افزایش نرخ تعامل، محتوای صفحه شما نیز مرتبا به روزرسانی می‌شود. به روز شدن محتوا، افزوده شدن بر متن و همچنین افزایش چگالی کلمات کلیدی، همگی مواردی هستند که در اثر کامنت مارکتینگ بر سئو سایت شما تاثیر مثبت خواهند داشت.

اصول کامنت مارکتینگ حرفه‌ای

اصول کامنت مارکتینگ حرفه‌ای

بهترین اصول کامنت مارکتینگ حرفه‌ای

در این جا قصد داریم شما را با ۵ تا از بهترین تکنیک ‌های کامنت مارکتینگ آشنا کنیم. امیدواریم این روش‌ها بتواند منجر به بهبود سئو سایت شما و همچنین افزایش فروش شود.

  1. اولین گام مهم در کامنت مارکتینگ، انتخاب صحیح هدف انجام آن است. این موضوع تعیین کننده‌ی محتوای مورد نیاز شما برای بازاریابی دیدگاه خواهد بود. همچنین در محتوای خود باید بدانید که به معرفی چه چیزی می‌پردازید. آیا هدف شما معرفی برند است یا محصول و خدمات؟
  2. گام دوم، انتخاب محتوای مناسب برای کامنت مارکتینگ است. اگر قصد گرفتن کامنت از بازدید کنندگان را دارید، باید محتوایی بلند، سئو شده و چالشی باشد. اگر خودتان قصد درج کامنت دارید، باید محتوای کوتاه و مفید استفاده کنید.
  3. اگر قصد کامنت مارکتینگ بلند مدت دارید، باید مرتبا محتوای به روز در سایت خود وارد کنید. سایت‌های راکد، معمولا از کامنت مارکتینگ در بلند مدت نتیجه‌ای نمی‌گیرند.
  4. یک ایده‌ی خوب برای پست‌های چالشی، اظهار نظر در مورد مسائل روز می‌باشد. موضوعاتی مانند قیمت دلار، کرونا، آلودگی هوا و… به شدت می‌توانند کاربران سایت شما را تحریک به درج کامنت کنند.
  5. حتما در نظرات خود، یک راه ارتباطی برای کاربران وارد کنید. این روش هنگامی استفاده می‌شود که شما بخواهید در بخش نظرات صفحات دیگران اقدام به تبلیغات کنید. این راه ارتباطی می‌تواند شماره تماس، آدرس سایت، آیدی شبکه‌های اجتماعی و… باشد.

سوالات متداول درباره تکنیک‌ های کامنت مارکتینگ

1کامنت مارکتینگ برای سئو خوب است یا بد؟
اگر محتوای صفحه سایت شما نظرات زیادی دریافت کند، برای سئو سایت شما خوب خواهد بود. اگر خود شما به درج کامنت تبلیغاتی در سایت‌های بی‌اعتبار بپردازید، تاثیر منفی در سئو خواهد داشت.
2هدف از انجام کامنت مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیدگاه با سه هدف بهبود سئو با دریافت نظرات کاربران، گرفتن بک لینک از سایت‌های دیگر و همچنین افزایش فروش و برندینگ در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد.
3بهترین روش کامنت مارکتینگ چیست؟
بهترین روش comment marketing ، تولید محتوای جذاب و چالشی جهت ترغیب بازدیدکنندگان به درج کامنت می‌باشد. این کار هم در سئو سایت و هم در برندینگ و اعتمادسازی بازدیدکنندگان صفحه شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

4.3/5 - (3 امتیاز)
75 / 100

1 Comment

  1. علی گفت:

    به نظر من تو این زمینه ها باید به سایت هایی مثل فراچارت و ارز دیجیتال و آر ام چارتس بیشتر دقت کرد . اما باید دید کامنت گذاری اصولی رو باید به چه شکلی گذاشت که حالت اسپم نشه. راجع به این توضیح تکمیلی بدین ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + پانزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو