تاثیر تبلیغات بر سئو

تاثیر تبلیغات بر سئو
سئو سایت

به عنوان شخصی که داری وب سایت است خود را جای کاربری بگذارید که به وب سایت شما مراجعه کرده و به دنبال مطلب مورد نظرش است اما با یک سری تبلیغات مواجه می شود که به هیچ عنوان ارتباطی با موضوعی که در جستجوی آن است ندارد چه حسی پیدا می کنید؟ طبیعتا مجبور هستید تمام صفحات تبلیغات را یکی یکی ببندید تا به آنچه می خواهید دسترسی پیدا کنید.

اما گاهی مجبور می شوید بر روی تبلیغات کلیک کنید و تب های زیادی را باز کنید که ناخواسته هستند. همان طور که می بینید تاثیر تبلیغات بر سئو که در دنیا امروز ما کاربرمحور شده است بیش از این حرف ها است! در مطلب امروز می خواهیم درباره تاثیر تبلیغات بر سئو با شما همراهان سئو ایران صحبت کنیم.

تبلیغات سئو

تاثیر تبلیغات بر سئو

تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو سایت

گوگل ادوردز چگونه بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تأثیر می گذارد؟ به گفته گوگل:

هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی سرمایه گذاری در زمان و صرف دلار در بازاریابی آنلاین، چند تفاوت مهم را باید در نظر گرفت، از جمله تفاوت بین تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) و رتبه بندی SEO (بهینه سازی موتور جستجو).

آیا تبلیغات در گوگل ادوردز بر سئو سایت تاثیر می گذارند؟ آیا برای گوگل سایت های که در این پلتفرم تبلیغاتی، تبلیغ می کنند در نتایج جستجو ارجحیت دارند؟ اگر پاسخ به این سوال بله بود، پس ادوردز مستقیما می توانست باعث افزایش رتبه سایت شما شود. اما جواب منفی است. تبلیغات ادوردز به هیچ عنوان به طور مستقیم بر سئو سایت تاثیر ندارند. تصور تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو سایت غلط و متاسفانه بسیار رایج است. هیچ از این دو به طور مستقیم بر هم تاثیر نمی گذارند. هرچند اگر توجه کنید از واژه مستقیم استفاده کردم.

در حالی که تبلیغات به طور مستقیم بر رتبه بندی موتور جستجوی سایت تاثیر ندارند و یا به آن صدمه ای نمی زنند، ادوردز می تواند (و باید) بر استراتژی SEO سایتتان تاثیر بگذارد. توصیه ای که ما اغلب به کسب و کار ها می کنیم این است که پیش از سرمایه گذاری بر سئو سایت، یک کمپین جستجوی گوگل ادوردز راه اندازی کنند. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که چرا این ایده به نظر ما خوب و موثر است.

تاثیر ادوردز بر سئو

تبلیغات گوگل ادوردز

تاثیر ادوردز بر استراتژی سئو

هنگامی که در حال سرمایه گذاری بر سئو سایت هستید، یکی از بدترین سناریو ها، رتبه بندی شماره #1 برای کلمه کلیدی یا عبارتی است که یا فروش کمی دارد یا هیچ فروشی ندارد. تصور کنید که ماه ها تا سال ها برای رتبه بندی شماره 1 یک کلمه کلیدی مرتبط با بیزینستان پول و زمان و منابع گوناگون صرف می کنید تا در نهایت متوجه شوید که ترافیک دریافتی به فروش تبدیل نخواهد شد.

به همین دلیل تحقیقات کلمات کلیدی برای SEO بسیار مهم است. شما باید وب سایت خود را کاملا برای کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید وگرنه تمام تلاش هایتان به هدر می رود. اما حتی با این وجود، ریسک مناسب نبودن کلمات کلیدی برای سایتتان وجود دارد. در اینجاست که کمپین جستجو گوگل ادوردز به کارتان می آید. شما می توانید تبلیغاتی با کمپین جستجو گوگل ادز راه اندازی کنید و طی چند روز تا چند هفته، تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی برای سئو سایتتان بیشترین ارزش و تاثیر را به جهت هدف گذاری دارند.

مطمئنا تبلیغات در گوگل برای شما هزینه های در بر خواهد داشت، اما به نظر خودتان صرف هزینه برای به دست آوردن نتایج لحظه ای و سریع ارزشش را ندارد؟ شما با این کار در زمان صرفه جویی عظیمی خواهید کرد.

تبلیغات PPC یا SEO؟

بهبود سایت با ایجاد ارتباط بیشتر صفحات با نیاز کاربران، می تواند به رتبه بندی سایت در نتایج جستجو کمک کند. لیست های جستجو رایگان هستند و هیچ کس نمی تواند برای دریافت رتبه ای بهتر هزینه پرداخت کند، زیرا گوگل کاملا به این موضوع متعهد است که محتوای جستجو برای کاربرانش مفید و قابل اعتماد باشد.

تبلیغات ppc مانند گوگل ادز، تبلیغات آنلاین پولی هستند که در کنار جستجو های مربوطه و سایر مطالب وب به نمایش در می آیند. اینکه یک کمپین تبلیغات کلیکی راه بیاندازید، برخلاق تصور عوام کمکی به رتبه بندی سئو سایت نمیکند. با این حال، تبلیغات کلیکی می توانند در ارتباط با طیف وسیع تری از مخاطبین آنلاین مفید واقع شوند. بنابراین گفته ها، تجارت شما باید از کدام یک استفاده کند: تبلیغات ppc یا seo؟ در ادامه نحوه کار هریک و مزایایشان را بررسی می کنیم.

تبلیغات کلیکی یا سئو؟

تبلیغات PPC یا SEO

تفاوت SEO و PPC چیست؟

SEO یا بهینه سازی موتور جستجو، شیوه ای است برای درج محتوا در سایت به نحوی که پتانسیل بهبود دیده شدن سایت توسط موتور های جستجو و کاربران را داشته باشد. به عبارت دیگر، سئو سایت به سایتتان کمک می کند که در جستجو های مرتبط در رتبه های بهتر نمایش داده شوند. هنگامی که در تلاش هستید سئو سایتتان را بهبود بخشید، باید به نکاتی اعم از اطمینان حاصل کردن از وضوح، مفید بودن و مشخص بودن نوشته های درون آن توجه کنید. موضوع تجارتتان را با زبانی ساده و قابل فهم توضیح دهید و سعی کنید کلماتی را که فکر می کنید کاربر هنگام جستجوی آنلاین از آن ها استفاده می کند را در نوشته هایتان وارد کنید.

به این نکته توجه کنید که با اصطلاحات جستجویی که در سایتتان گنجانده اید، همچنان باید مخاطبتان افرادی باشند که امیدوارید از سایتتان دیدن کرده و تبدیلی انجام دهند نه اینکه سعی کنید هدفتان را الگوریتم های گوگل قرار دهید و گوگل را فریب دهید. بک لینک هایی در سایت های مرتبط با سایتتان نیز می توانند منجر به رتبه بندی بهتر سایت شما شوند. برای نتایج ارگانیک هیچ هزینه ای داده نمی شود. شما همچنین می توانید با استفاده از Search Console گوگل در مورد نحوه عملکرد محتوای سایت و جستجوی ارگانیک گوگل اطلاعات بیشتر و مفیدی کسب کنید.

PPC به چه معناست و چرا ممکن است به آن نیاز داشته باشم؟

گوگل ادوردز پلتفرم تبلیغاتی گوگل، تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای هر کلیک، است که به صاحبان مشاغل اجازه را می دهد بر روی فرصت هایی قیمت گذاری کنند که تبلیغاتشان را در کنار دیگر نتایج ارگانیک و طبیعی جستجو به نمایش در آورند، درست در زمانی که افراد به دنبال آنچه ارائه می دهند، هستند.

شما تنها زمانی موظف به پرداخت هزینه هستید که شخصی برای بازدید از سایت و یا تماس با شما، بر روی تبلیغتان کلیک کند. به علاوه، می توانید در هر زمانی تغییراتی را در تبلیغاتتان اعمال کنید، تا به گروه خاصی از افراد (با توجه به علاقه، منطقه جغرافیایی و …) دسترسی پیدا کنید. تبلیغات گوگل ادوردز مناسب شرکت های کوچکی است که نمی توانند مرتبا سئو سایت خود را به روز کنند تا فروش، تخفیفات و تغییرات فصلی را در چیزی که ارائه می دهند منعکس کنند.

گوگل ادز همچنین با نمایش تبلیغات در وب سایت های مربوطه در شبکه نمایشی گوگل، می توانند بیزینس شما را خارج از شبکه جستجو هم ارتقا دهند. GDN (شبکه نمایش گوگل) از هزاران سایت در سراسر وب تشکیل شده است، جایی که می توانید با مشتریان بالقوه بیشتری ارتباط برقرار کنید. تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو سایت بسیار جزئی است و رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما را بهبود نخواهد بخشید.

تبلیغات کلیکی چیست؟ ppc به چه معناست؟

تبلیغات یا ppc به چه معناست؟

چرا تبلیغات گوگل ادوردز بر سئو سایت تاثیر ندارد؟

همانطور که پیشتر نیز گفتیم گوگل متعهد است مناسب ترین و مرتبط ترین نتایج ممکن را به کاربرانش نمایش دهد. اگر کاربران قادر باشند با پرداخت هزینه رتبه های تاپ و خوب گوگل را از آن خود کنند، کاربران اطلاعاتی را به دنبالشان هستند را دریافت نخواهند کرد.

بخواهیم عمیق تر توضیح دهیم، برای رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو دو نوع سیگنال مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. سیگنال های مستقیم فاکتور هایی هستند که به صورت مستقیم تاثیری ملموس بر رتبه بندی سایت و افزایش ترافیک آن می گذارند که از مهم ترین سیگنال های مستقیم ایجاد بک لینک است.

سیگنال های غیر مستقیم به طور نامحسوس بر روی رتبه سایت تاثیر می گذارند و دلیل غیرمستقیم خواندنشان دریافت نکردن اطلاعات دقیق و کامل از آن ها است، از جمله سیگنال های غیر مستقیم می توان به شبکه های اجتماعی اشاره کرد. حال این سوال پیش لینک تبلیغات در وب سایت گوگل بک لینک محسوب می شوند؟ خیر! این لینک ها به صورت nofollow هستند و توسط خزنده های گوگل دیده نمی شوند.

تاثیر غیرمستقیم ادوردز بر سئو سایت

تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو سایت به صورت غیرمستقیم به شیوه های زیر امکان پذیر است:

  • نوعی برندینگ اتفاق می افتد. به این صورت که کاربران هنگامی که به دنبال محصول خاصی هستند و آن را در گوگل جستجو می کنند، با دیدن نام برند تجاری شما در صدر نتایج جستجو، آن را به خاطر می سپارند و دفعه های بعدی برای خرید محصول مورد نظرشان نام برند شما را جستجو می کنند و بر روی سایت شما کلیک می کنند. به این ترتیب اعبارتان پیش گوگل نیز افزایش خواهد یافت.
  • لینک تبلیغ و یا صفحه ای خاص از سایتتان به اشتراک گذاشته شود. این کار نیز به طور غیر مستقیم می تواند موجب بهبود رتبه سایتتان شود؛ چطور؟ به این صورت که افراد تبلیغ شما را می بینند، از دیدن صفحه لندینگتان لذت می برند و لینک آن را در شبکه های اجتماعی خود شیر می کنند. افراد بر روی این لینک کلیک کرده و تعداد کلیک های سایتتان را بالا می برند، به همین ترتیب شاهد تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو سایت خواهیم بود.
تاثیر غیرمستقیم ادوردز بر سئو

تاثیر غیر مستقیم ادز بر سئو

اما آیا می توان از ابزارهای Google Ads برای اهداف SEO استفاده کرد؟

Google Ads دارای مجموعه ای از ابزارها است که می توانید با استفاده از آنها بهترین روش بهینه سازی سایت خود را بیابید. به عنوان مثال ابزار کیورد پلنر می تواند به شما کمک کند لیستی از اصطلاحات مربوط به کسب و کار خود را بیابید که جستجوهای زیادی دارند که می توانید سپس آن ها را در محتوای سایتتان وارد کنید. همچنین می توانید از ابزار های ردیابی گوگل ادز برای فهمیدن اینکه آیا تغییراتی که در سایت و یا کمپین های تبلیغاتی اعمال کرده اید منجر به بازدید و یا تبدیل بیشتر شده اند یا نه استفاده کنید.

سئو سایت بهتر است یا تبلیغات گوگل ادوردز؟

این موضوع به خودتان بستگی دارد که کدام یک برای تجارت شما بهتر است اما لازم به ذکر است که هم تبلیغات ادوردز و هم سئو سایت به طرق مختلفی می توانند به شما کمک کنند. این روز ها بسیاری از افراد هنگامی که به دنبال رستوران خوب اطرافشان می گردند و یا به دنبال پاسخ سوال هایشان هستند، اولین کاری که می کنند در گوگل جستجو می کنند در این زمان هم سئو و هم ادوردز می توانند هنگامی که کاربران به دنبال آنچه که شما ارائه می دهید هستند، برایتان مفید واقع شوند و کمکتان کنند با آن ها ارتباط برقرار کنید.

سئو به شما بهترین فرصت را به جهت پیدا شدن سایتتان در نتایج جستجو می دهد، حتی اگر مراحل بهینه سازی آن برای عملکرد سریع اندکی زمانبر باشد. تبلیغات گوگل به شما امکان می دهند سریعتر، بدون توجه به مقیاس و اندازه تجارتتان، به مشتریانتان دست پیدا کنید و همچنین به شما این امکان را می دهد که کمپین هایتان را سفارشی ایجاد کنید.

تاثیر تبلیغات بر سئو

طبیعتا وب سایت ها برای اینکه بتوانند هزینه های خود را تامین کنند نیاز به این دارند که در وب سایت خود از تبلیغات نیز استفاده کنند. اما تبلیغات باید به گونه ای باشد که مشکلاتی را برای وب سایت شما به وجود نیاورد. این مشکلاتی که ممکن است به وسیله تبلیغات در وب سایت به وجود آید عبارتند از: افزایش سرعت بارگذاری سایت ها، افزایش فشار کاری ربات گوگل و بودجه های Crawl در گوگل.

این نکته را فراموش نکنید که در تجارت های پر رقابت مانند طراحی سایت، تبلیغات به قدری زیاد و مرتبط است که در ساعاتی از روز شما همواره 4 باکس تبلیغاتی فعال در بالای صفحه مشاهده می کنید. بنابراین تبلیغات این چنینی مشتریان زیادی را به خود جذب خواهد کرد و زمانیکه وب سایت شما در جایگاه اول تا سوم باشد طبیعتا این بازدیدکنندگان بیشتر خواهد شد و این در صورتی است که شما بتواند با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به آن نتایج دست پیدا کنید.

نکاتی برای بهینه سازی تبلیغات در سایت

  • جلوگیری از پخش خودکار تبلیغات ویدیویی یا اجتناب از قرار دادن تبلیغات در سایت هایی که کاربر انتظارش را ندارد
  • کسب اطمینان از این که تبلیغات محتوای اصلی سایت را بلاک نمی کند
  • کسب اطیمنان از این که تبلیغات منجر به انتشار بدافزارها نمی شوند
  • کسب اطمینان از این بابت که تبلیغات سرعت سایت را پایین نمی آورند
تاثیر تبلیغات بر سئو

تبلیغات موتور های جستجو

جایگاه تبلیغات در سئو

عامل اصلی که باعث می شود ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کند اصل محتوا است نه تبلیغات. البته تاثیر تبلیغات بر سئو هم می تواند مهم باشد. به طور کلی سمت چپ صفحات و بالا وب سایت، بهترین موقعیت برای قرار دادن تبلیغات است. شکل تبلیغات می تواند روی جایگاه و رتبه وب سایت شما هم اثر گذار باشد در حقیقت تبلیغات باید شکل تبلیغ داشته باشند نه اینکه بخشی از اصل محتوا را دربر بگیرد.

اگر کاربر روی لینکی کلیک کند و توقع داشته باشد به سمت مطلب دیگری هدایت می شود، اما این لینک او را به سمت تبلیغات بکشاند مطمئنا تاثیرات منفی آن را در سئو سایت خود شاهد خواهید بود. بنابراین باید تبلیغات شما در وب سایت به گونه ای باشد که کاربر را خسته نکند و علاوه بر مشاهده تبلیغات بتواند به آنچه در جستجوی آن بوده نیز دسترسی پیدا کند.

سوالات متداول درباره تاثیر تبلیغات بر سئو

1تبلیغات چه تاثیری روی سئو دارد؟
2آیا تبلیغات سبب افزایش ترافیک می شود؟
3در سایت خود تبلیغات کنیم سئو آسیب می بیند؟
اگر تبلیغات به گونه ای باشد که سرعت سایت را کند نکند و کاربر را در رسیدن به هدفش یاری کند سئو سایت آسیب نمی بیند. البته اگر قصد قرار دادن لینک فالو دارید باید مراقب باشید.
4.4/5 - (5 امتیاز)
80 / 100

2 Comments

  1. Mohsen گفت:

    سلام خسته نباشید می‌خواستم بیشتر در مورد خدمات شما ورای SEO بدونم و هزینه اینکار

  2. sahar amrollahi گفت:

    سلام وقت به خیر
    لطفا با مجموعه سئو ایران تماس بگیرید
    09102221134

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 9 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو