ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ چیست؟
سئو سایت

مطالب مرتبط با سئو و دیجیتال مارکتینگ

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

تاثیر تبلیغات بر سئو

تاثیر تبلیغات بر سئو

ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ

قبل از اینکه برای شما درباره ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ توضیح بدهیم بهتر است که در ابتدا کمی درباره سئو توضیح بدهیم و درباره دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم.

سئو چیست؟

SEO به معنای بهینه کردن وب سایت برای موتورهای جستو گوگل می باشد. برای اینکه بتوانید یک سیستم کاربردی و کاربر پسند را به منظور ارائه خدمات به مشتری را ایجاد کنید. باید همواره مراحل سئو را به شیوه اساسی پیاده سازی کنید.

مراحل سئو شامل :

  • انتشار محتوای با کیفیت و جدید
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب
  • پیاده سازی سئو داخلی
  • پیاده سازی سئو خارجی
  • پیاده سازی سئو کلاه سیاه
  • پیاده سازی سئو تکنیکال
  • پیاده سازی سئو محلی

نکته: ( اگر علاقه مند هستید که درباره مراحل سئو بیشتر بدانید می توانید مقاله هایی که در باره آن ها نوشتیم را بخوانید)

به بیان ساده تر سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت و تولید محتوا انجام می دهیم تا بتوانیم به این وسیله نرخ ترافیک سایت را افزایش بدهیم و رضایت کاربران را فراهم کنیم.

به طور کلی باید اهداف سایت شما هم راستا با اهداف گوگل باشد و استانداردهای آن را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

سئو چیست؟بهینه کردن وب سایت برای موتورهای جستو گوگل

بهینه کردن وب سایت برای موتورهای جستو گوگل

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به هر گونه بازاریابی خدمات و محصولات که به شکل آنلاین از طریق ( اینترنت، موبایل و سایر دستگاه های الکترونیکی ) ارائه شود دیجیتال مارکتینگ می گویند. شما به وسیله دیجیتال مارکتینگ می توانید در حداقل زمان و به سرعت با مشتریان خود در ارتباط باشید و به آن ها با کم ترین هزینه خدمات بدهید.

شما به آسانی با دیجیتال مارکتینگ و چند کلیک ساده می توانید به بازار هدف و مشتریان دست پیدا کنید. حالا وقت آن رسیده است که بگوئیم سئو با دیجیتال مارکتینگ چه رابطه ایی دارد

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

تمام هدف سئو در دیجیتال مارکتینگ این است که مخاطبان بتوانند به آسانی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند درواقع کاری که سئو در دیجیتال مارکتینگ انجام می دهد این است که به تمام مشتریان و مخاطبان مختلف کمک کند تا به بتوانند شما را در بین هزاران رقیب پیدا کنند

یکی از راه های کشاندن مشتریان به سمت وب سایت و برند شما استفاده از تبلیغات است که سئو در دیجیتال مارکتینگ این کار را به خوبی انجام می دهد وقتی که حجم بازدید سایت افزایش پیدا کند رتبه سایت هم بالا می رود و شما به عنوان برند محبوب در ذهن کاربران شکل می گیرید.

با یک مثال برایتان می گوئیم که سئو با یک تبلیغ می تواند برایتان چه کار کند.

تصور کنید شما یک مغازه ساعت فروشی دارید که برای آن یک اسم ساده انتخاب کرده اید و از تمام محصولات خود نیز عکس گرفته اید این کار باعث می شود چشمان مخاطب را به خود جذب کنید و آن ها از شما درباره محصولی که عرضه می کنید سوالاتی بپرسند و این دقیقا زمانی است که آن ها از رضایت و هیجان خرید محصول شما تصمیم می گیرند شما را به دوستان خود معرفی کنند

می بینید سئو در دیجیتال مارکتینگ چه کارهای خارق العاده ایی می تواند انجام بدهد، تا دیروز مغازه شما بدون به کار گیری سئو هیچ نظم خاصی نداشت و در حالتی ناشناخته با حداقل درآمد به سر می برد و امروز که سئو دیجیتال مارکتینک را برای خود پیاده سازی کرده است به یک برند بزرگ تبدیل شده است.

کرولینگ سایت چیست؟

یکی از نکات کلیدی  برای موفقیت درسئو مارکتینگ نقش کرولینگ می باشد که نباید از آن قافل بشوید. Crawl  کردن به این صورت است که گوگل یک مجموعه از ربات های خزنده دارد به نام عنکوبت که آن ها را به سراغ سایت ها می فرستد تا محتوا های جدید را پیدا کنندو به آن امتیاز مثبت بدهند تا از نظر رتبه شما را رشد بدهند.

عنکبوت ها می توانند از طریق لینک های موجود در صفحات و URL ها محتوا را تشخیص بدهند، البته توجه کنید به دلیل اینکه کاربران مدام در حال بروزرسانی کردن محتوای خود هستند عمل کرولینگ ماهی یک بار انجام می شود. آیا موتورهای جستجو فقط محتوای متنی را کرول می کنند؟ بله فقط محتوا را Crawl می کنند یعنی تصویر، ویدیو، کدهای برنامه نویسی و در نهایت قالب های سایت را هرگز کرول نمی کنند.

تاثیر رتبه بندی سایت بر روی دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه شما هم بتوانید در اقتصاد جهانی آنلاین فعالیت کنید باید همواره تلاش کنید که وب سایت شما در رتبه بالایی در نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد یعنی اینکه بتوانید گوگل را راضی کنید که سایت شما را ایندکس کند. تمام متخصصان سئو هدفشان این است که در صفحه اول نتایج قرار بگیرند زیرا اولین جایی که نظر کاربران را به خود جلب می کند همین صفحه است.

برای ایندکس شدن سایت در گوگل چه کار کینم؟

برای اینکه شما بتوانید سایت را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و باعث بشوید گوگل صفحات سایت را ایندکس کند باید نکاتی را رعایت کنید از جمله:

توجه به محتوا: چگونه محتوایی بنویسید که جریمه نشوید؟ ما به شما یاد می دهیم که محتوای بهینه منتشر کنید. اولین چیزی که درباره محتوا باید مشخص کنید هدف شما است شما باید به خوبی کسب و کار خود را درک کنید مخاطب خود را شناسایی کنید نیازهای آن ها و همچنین نیازهای مربوط به بازار هدف خود را مشخص و اولویت بندی کنید و با در نظر گرفتن این فاکتورها محتوای مرتبط خود را ایجاد کنید

هر بار که کاربران با سرچ کردن وارد سایت شما می شوند موتورهای جستجو سریعا شروع به تجزیه و تحلیل محتوای شما می کنند. پس لازم است برای داشتن سئو حرفه ایی در سایت محتوای شما بلند، خاص و جدید باشد از کلمات کلیدی به اندازه استفاده کنید و یادتان باشد که نقش کلمات مترادف با کلمه اصلی را در محتوا دست کم نگیرید، خب تا اینجای کار با رعایت این نکات در باره محتوا یک گام به موفقیت نزدیک شده اید و برای ایندکس شدن سایت توسط جستجو گرها مورد توجه قرار گرفته اید.

توجه به توضیحات متا : توضیحات متا دقیقا چیزی است که می توانید با آن به ذهن مخاطب نفوذ کنید و آن را تشویق به کلیک کردن کنید

توضیحات متا یک متن کوتاه و خلاصه درباره موضوع سایت است اما همین متن کوتاه می تواند بهترین گزینه برای هدایت کاربران به سمت سایت شما باشد تا جایی که می توانید این چند عبارت متا را به گونه ایی بنویسید که کاربر با دیدن آن هیجان زده بگوید این همان چیزی است که می خواهم و وارد سایت شما شود

اگر علاقه دارید درباره متا تگ ها بیشتر بدانید می توانید مقاله ایی که درباره آن نوشته ایم را مطالعه کنید.

توجه به لینک ها : لینکها دو دسته هستند لینک های داخلی و لینک های خارجی

لینک داخلی چیست ؟ این لینک در خود سایت برای رفتن به دیگر صفحات ایجاد می شود که اگر بتوانید به شیوه ایی درست با نوشتن کلمات کلیدی مناسب آن را ایجاد کنید به شما تبریک می گویئم یک قدم دیگر به موفقیت برای رتبه برتر نزدیک شده اید

لینک خارجی یا بک لینک: بک لینک توسط سایت های دیگر برای شما ایجاد می شود یا اینکه برعکس شما می توانید به سایت های دیگر لینک بدهید

اما چیزی که در اینجا قابل توجه است اعتبار سایت هایی است که به شما لینک می دهند اگر وب سایت هایی باشند که از عمر دامنه آن ها بیش از 5 سال می گذرد و برند هستند بسیار با ارزش است چون این سایت ها ترافیک بالایی دارند که آن را به سایت شما هدایت می کنند پس یک قدم دیگر به بهبود سئو سایت نزدیک شده اید

توجه به میزان دسترسی به سایت : وقت آن رسیده است که سرعت لود شدن صفحات را بررسی کنید یکی دیگر از عواملی که گوگل تصمیم می گیرد در صورت بهینه بودن، سایت را ایندکس کند افزایش سرعت سایت است، با کم کردن حجم تصاویر و فشرده کردن فایل های برنامه نویسی می توانید سرعت پایین سایت را افزایش بدهید تا بتوانید ماندگاری کاربران را نیز تضمین کنید.

ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نقش موبایل فرندلی در دیجیتال مار کتینگ

همه ما به خوبی می دانیم که در دنیای امروزی شاید فقط ده درصد از مردم برای جستجوهای خود در اینترنت از موبایل استفاده نکنند

اما نود درصد مابقی مردم دائما در حال سرچ کردن با گوشی های موبایل خود هستند و همه این رفتارها به شما یادآوری می کند که برای موفق شدن در دنیای دیجیتال مارکتینگ باید حتما وب سایت شما قابلیت موبایل فرندلی را داشته باشد

یعنی اینکه اگر کاربران با هردستگاه دیگر مثل موبایل و یا تبلت قصد بازدید از سایت شما را دارند بتوانند به راحتی وارد بشوند و تمام صفحات شما را بازدید کنند و یک تجربه کاربری خوب برای آن ها رقم بخورد.

آیا تمام معیارهای سئو در دیجیتال مارکتینگ ثابت است

خیر این چنین نیست فاکتورهای سئو دائما با توجه به نیازهای کاربران و بازار که به صورت مستمر در حال تغییرات هستند، تغییر می کند.

و چون تمام تلاش سئو در دیجیتال مارکتینگ برآورده کردن نیاز کاربران و ارائه خدمات و محصولات به بهترین شکل به آن ها می باشد فاکتورهای سئو به ناچار باید تغییر کنند و به روز بشوند و خود را با نیازهای جدید سازگار کنند.

تفاوت سئو با دیجیتال مارکتینگ

واقعیت این است که هیچ تفاوتی بین سئو و دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد و این دو همواره برای موفق شدن مکمل یکدیگر هستند و نمی توانیم بگوئیم یکی بر دیگری ارجحیت دارد

سئو تلاش می کند از راه به دست آوردن رتبه برتر در نتایج موتورهای جستجو کاربران را به سمت خود جذب کند درحالی که دیجیتال مارکتینگ به طور مستقیم بر روی جذب کاربران تمرکز می کند تا آن ها رابه مشتری دائمی تبدیل کند.

اگر شما هدفتان این است که دیجیتال مارکتینگ را به صورت جامع پیاده سازی کنید باید سئو و دیجیتال مارکتینگ را در کنار هم پیاده سازی کنید.

اگر به دنبال این هستید که بازدید سایت را با رضایت کاربران افزایش بدهید باید حتما سئو را انجام بدهید و اگر به دنبال برندینگ و اعتبار هستید و می خواهید بازدیدکنندگان را به مشتری وفادار تبدیل کنید دیجیتال مارکتینگ را باید انجام بدهید

تفاوت سئو با دیجیتال مارکتینگ

تفاوت سئو با دیجیتال مارکتینگ

آیا سئو دیجیتال مارکتینگ هزینه زیادی می خواهد؟

برای اینکه شما بتوانید کاربر را به مشتری تبدیل کنید باید یک سری کارها را انجام بدهید روش کار به این شکل است که شما با مشتری آشنا می شوید و تا زمانی که خرید آن نهایی می شود و حتی بعد از خرید شما در کنارش خواهید بود و آن را پشتیبانی  می کنید.

به این وسیله شما می توانید با تجزیه و تحلیل مناسب و شناسایی مشتریان هدف خود هزینه ها را به حداقل برسانید و اثربخشی بازاریابی خود را افزایش بدهید

دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما می دهد که به صورت رایگان و به کمک ابزارهای بازاریابی بتوانید تبلیغات و فرآیندهای بازاریابی سفارشی سازی شده داشته باشید که باعث کاهش هزینه و نرخ تبدیل می شود.

جمع بندی

هدف سئو در دیجیتال مار کتینگ این است که با طی کردن روش های استاندارد مخاطبان را جذب سایت کند و بازدید را افزایش بدهید و رتبه بندی نتایج را نیز بهبود ببخشد و دیجیتال مارکتینگ تمام هدفش این است که مخاطبانی که به سایت وارد می شوند را به مشتری دائمی تبدیل کند و محصولات خود را به آن ها بفروشد.

سوالات متداول درباره ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ

1سئو چیست؟
به بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو سئو می گویند
2دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به هر گونه بازاریابی خدمات و محصولات که به شکل آنلاین از طریق ( اینترنت، موبایل و سایر دستگاه های الکترونیکی) ارائه شود دیجیتال مارکتینگ می گویند.
3آیا سئو با دیجیتال مارکتینگ فرق دارد؟
خیر این دو مکمل یکدیگر هستند و پایه و اساس سئو، دیجیتال مارکتینگ است و انجام یکی بدون دیگری نتیجه نخواهد داد.
4.5/5 - (8 امتیاز)
85 / 100

1 Comment

  1. یاسر تبریزی گفت:

    کاش راجع به کلیات دیجیتال مارکتینگ و اینکه چه بخشایی هم داره صحبت میکردید
    به نطرم سئو برای اونهایی که جایی در فضای فیزیکی خیلی خدماتشون ارائه نمیشه و به قول معروف بورسی برای کارشون وجود نداره، فوق العادس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − پنج =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو