آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟

آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟
سئو سایت

از سال 2000 میلادی که گوگل ادز به وجود آمد، بسیاری از وبمستران بر این گمان بودند که با استفاده از این راه می توانند موجب بهینه سازی و موفقیت در سئو سایت شوند. اما آیا واقعا این طرز فکر صحیح است؟ آیا تبصره ای در این زمینه وجود دارد؟ اگر می خواهید بدانید که آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟ یا خیر این مقاله مخصوص شماست، پس با دقت مطلب را بخوانید. ابتدا میگوییم گوگل ادز چیست؟ سپس به مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو می پردازیم.

گوگل ادز چیست؟

برای اینکه بدانید آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟ لازم است ابتدا با google ads آشنا شوید. گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل توسعه یافته است. تبلیغ کنندگان در گوگل ادز، برای نمایش تبلیغات و برندینگ، پیشنهاد خدماتشان، فروش محصولات خود و یا بازدید بیشتر ویدیوها، سایت خود را به جستجو کنندگان در گوگل پیشنهاد می دهند. این تبلیغات غیر رایگان است و در کمتر از 12 ساعت در صفحات برتر نتایج موتورجستجو گوگل قرار می گیرند.

تاثیر ادز بر سئو سایت

آیا ادوردز به سئو آسیب می زند؟

اینکه عده ای فکر می کنند با دریافت کلیک از این طریق می توانند به سئو سایت کمک کنند، فرضیه ای اشتباه است. اما با توجه به بررسی ها، پس از انجام گوگل ادز می توان نتیجه گرفت که شاید ادوردز به صورت غیر مستقیم بر سئو تاثیر گذاشته باشد. (آنهم به این دلیل که مشتری شما در این حوزه قبلا نام شما را دیده)

اگر گوگل ادز به سئو کمک نمی کند چرا انجام دهیم؟

این روش سبب می شود تا کاربران بسیار زیادی با برند و سایت شما آشنا شوند و حتی ممکن است کاربر به مشتری تبدیل شود. آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟ همانطور که گفته شد حتی ممکن است ادوردز به صورت غیر مستقیم بر سئو سایت تاثیر بگذارد.

عده ای هم که قصد سئو ندارند، فقط از ادوردز استفاده می کنند تا به کمک آن مشتری به دست آورند. هر چند دقت داشته باشید ادروز به تنهایی قطعا کمک چندانی به سئو سایت نخواهد کرد.

2 روایت از تاثیر ادوردز بر سئو سایت:

از زمان های دور خیلی ها این 2 باور را داشته اند:

  1. سایتی که ادز رفته، حتما گوگل میگه » محتوای خوبی نداشته، پس در نتایج گوگل نیارمش بالا
  2. سایتی که به گوگل پول پرداخت کرده، اگر در سئو موفق شود، دیگر به گوگل هزینه ای نخواهد داد، بنابراین چرا در نتایج آنرا ارتقاع دهد.

گوگل ادز چطور بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟

با توجه به ابهامات گفته شده که ادز بر سئو تاثیر ندارد و به سوال آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟ پاسخ کامل داده شد. اما احتمالاتی نیز در پشت آن وجود دارد. هنگامیکه کاربر از طریق ادز با سایت شما آشنا شود و تبدیل به مشتری شود، قطعا باز هم به سایت شما مراجعه می کند. این دوباره مراجعه کردن کاربر به سایت سبب بهبود سئو سایت خواهد شد.

تاثیر گوگل ادز بر سئو سایت

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

مورد بعد اینکه وقتی کاربر سبب افزایش سشن های سایت شود بر سئو سایت تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

بیشتر بدانید: تفاوت کلیک و سشن

لازم است در این بخش از مقاله آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟ بگوییم به طور کلی گوگل ادز به طور مستقیم هیچ تاثیری بر سئو سایت ندارد و فقط به طور غیر مستقیم به شما کمک می کند تا کمپین های SEO خود را بهبود بخشید.

آیا ممکن است تبلیغات به سئو آسیب بزند؟

معمولا، خیر. اگر سایت شما تبلیغات اسپم نمی کند و می توان به راحتی از آن استفاده کرد، احتمالاً مشکلی ندارید. با این حال، مواردی وجود دارد که باید بدانید تا مطمئن شوید که ترافیک به دلیل تبلیغات را از دست نمی دهید.

گوگل ادوردز

تاثیر گوگل ادوردز

بررسی تاثیر گوگل ادز بر سئو سایت

امروزه روش های بسیار زیادی برای انجام تبلیغات وجود دارد که از بهترین آنها در صورتی که درست اجرا شود، انجام تبلیغات گوگل ادز می باشد. گوگل ادوردز به سایت هایی که آن را انجام می دهند کمک می کنند تا بتوانند در رتبه های اول گوگل با کلمات کلیدی مورد نظر ظاهر شوند.

بهینه سازی سئو برای سایت از مهم ترین و بهترین روش هایی است که وبمستران با انجام ترفند های آن موجب بالا آمدن جایگاه سایت ها می شوند. بسیاری از افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت دارند گمان می کنند که گوگل ادز بر سئو وب سایت تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی داشته و با قرار دادن لینک در آن موجب بهینه سازی کل سایت از نظر سئو می شوند.

تاثیر گوگل ادز بر سئو

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو

به صورت کلی می توان گفت ترفند های سئو به دو صورت می توانند بر سایت اثر بگذارند که عبارت اند از: تاثیر مستقیم و غیر مستقیم. آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟ استفاده از گوگل ادز یکی از ترفند هایی است که با آشنا سازی کاربران با برند مورد نظر، موجب تاثیر غیر مستقیم بر سئو سایت می شوند. حتی بسیاری از وبمستران برای افزایش فروش خدمات و یا محصولات سایت، در زمان های مناسب، از گوگل ادوردز استفاده می نمایند.

چرا تبلیغات گوگل بر سئو سایت تاثیر نمی گذارد؟

اصلی ترین و مهم ترین دلیلی که سبب می شود گوگل ادوردز روی سئو سایت تاثیر نگذارد این است که خود گوگل چنین می گوید. طبقه گفته گوگل و با وجود برخی از افسانه ها و ادعاها تبلیغات گوگل تاثیری بر رتبه بندی سئو نمی گذارد. این یک پاسخ واضح و صریح برای سوال آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟ است. نمی خواهید به پاسخ گوگل اعتماد کنید؟ برای شما بیشتر توضیح می دهیم تا به پاسخ گوگل ایمان بیاورید.

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

گوگل ادز بر سئو تاثیر می گذارد؟

تنها کافی است تصور کنید که اگر یک دامنه یا کسب و کار تبلیغات گوگل ادز را ایجاد می کرد و جایگاهش در رتبه بندی تغییر می کرد دیگر عملا گوگل بی معنی می شد و خود google با مشکلات قانونی بسیاری روبرو می شد.

آیا لینک های موجود در صفحات ادز گوگل به صورت FOLLOW است؟

حال می خواهیم از زبان خود گوگل به سوال آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟ پاسخ دهیم. به گفته گوگل “گذاشتن لینک در صفحاتی از سایت خود که برای آنها ادوردز گوگل رفته اید، هیچ تاثیر مستقیمی به روی سئو سایت شما نمی گذارد”. یعنی تمام لینک هایی که شما در آن صفحات قرار دهید، به صورت NOFOLLOW بوده و در صورتی که کاربر به روی آن کلیک نماید، ممکن است تاثیری بر سئو سایت شما بگذارد.

گوگل بر این عملکرد استوار است که هیچ یک از عملکرد های صفحات ادز را چه مثبت و چه منفی بر سئو سایت تاثیر نداده و از آن برای تعیین رتبه استفاده نکند. در تصویر زیر همانطور که میبینید در کنار تبلیغات کلمه Ad آمده.

گوگل ادوردز

تصویر گوگل ادوردز

 

چرا بسیاری از کاربران به دنبال گوگل ادوردز برای سایت خود هستند؟

آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟ با این حال که گوگل ادز هیچ تاثیر مستقیمی بر سئو سایت می گذارد چرا بسیاری از افراد می خواهند از این روش برای بالا آوردن سایت خود در رتبه های بالای گوگل استفاده کنند؟

با استفاده از این روش، در صورتی که به درستی انجام شود، می توان محصولات و یا خدمات سایت را به خوبی برای مشتریان ارائه داد. همچنین می توان موجب به وجود آوردن مشتریان دائمی برای سایت شد. چرا که بسیاری از کاربران با گوگل ادز آشنا نبوده و گمان می کنند که سایت شما به دلیل محبوبیت بسیار بالا در بین برترین سایت ها قرار دارد.

چه زمانی بهتر است از گوگل ادوردز برای سایت خود استفاده نماییم؟

نمی توان به صورت دقیق زمان مشخصی برای انجام این نوع تبلیغات در نظر داشت اما می توان گفت در صورتی که محصولات بسیار خوبی ارائه می دهید و فعالیت های سئو سایت خود را به خوبی انجام داده و فروش و نرخ کلیک مناسبی ندارید، می توانید با استفاده از ادز گوگل موجب آشنا شدن بسیاری از کاربران با برند سایت خود شده و از فروش بسیار خوبی بهره مند شوید.

زمان مناسب برای گوگل ادز

زمان مناسب برای گوگل ادوردز

جمع بندی

با خواندن مطالب بالا به سوال آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟ پاسخ داده شود و دریافتید که گوگل ادز را نمی توان یک راه مستقیم برای بهینه سازی سئو سایت دانست. چرا که ربات های گوگل هیچ یک از رفتار های کاربران در صفحات ادوردز را بررسی نکرده و از آن برای تاثیر دادن بر سئو سایت استفاده نمی کند.

این راه تبلیغاتی تنها می تواند موجب شناخته شدن برند شما برای کاربران و افزایش فروش سایت شما شود. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از گوگل ادز برای سایت، فرآیندی بسیار تخصصی بوده و اگر در این زمینه اطلاعت کمی دارید توصیه می شود به هیچ عنوان آن را انجام ندهید و بر عهده تیم متخصص قرار دهید.

سوالات متداول درباره آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر دارد؟

1آیا می توانیم بگوییم استفاده از گوگل ادز تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت می گذارد؟
خیر، چراکه تاثیر این راه کاملا غیر مستقیم بوده و تنها می تواند موجب آشنایی کاربران با برند شما و همچنین افزایش موقتی میزان فروش سایت شود.
2آیا می توانیم به راحتی با دانش اندک از تبلیغات گوگل برای صفحات سایت خود استفاده کنیم؟
خیر، چرا که استفاده از این راهکار بسیار تخصصی بوده و اگر دانش زیادی در این زمینه ندارید به هیچ عنوان توصیه نمی شود که به صورت شخصی این تبلیغات را برای سایت خود فعال نمایید، گاها دیده شده این تبلیغات هم بودجه کارفرما و هم رتبه سایت را از بین برده
3آیا لینک های NOFOLLOW هیچ تاثیری بر سئو سایت نمی گذارد؟
نمی توان گفت که این نوع لینک ها به هیچ عنوان هیچ تاثیری ندارد. اما در صورتی که کاربران به روی آن کلیک نمایند، ممکن است تاثیر مثبتی بر سئو سایت بگذارند.
5/5 - (2 امتیاز)
77 / 100

Comments are closed.

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو