سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید
سئو سایت

سئو کلاه سفید White hat Seo

اقداماتی که برای بهینه سازی وب سایت در نتیجه موتورهای جستجوی استفاده می شود، باید در راستای قوانین و اصول معرفی شده توسط الگوریتم های گوگل مورد استفاده قرار گیرد. شاید بارها کلمه سئو کلاه سفید یا White Hat Seo به گوشتان خورده باشد و آن را شنیده باشید یکی از روش ها و تکنیک های سئو سایت حرفه ای و بهینه سازی وب سایت است که در ادامه بیشتر درباره آن و کاربرد هایش توضیح خواهیم داد.

سئو کلاه سفید چیست؟

نقطه مقابل سئو کلاه سفید White hat seo را می توان سئو کلاه سیاه Black Hat Seo دانست. در حقیقت سئو کلاه سفید شامل تمام تکنیک های صحیح سئو اخلاقی است که علاوه بر حفظ یکپارچگی وب سایت به بهتر شدن وضعیت سایت در گوگل کمک خواهد کرد، همچنین این اتفاق در عملکرد وب سایت شما در نتایج دیگر موتورهای جستجوی تاثیری مشابه و + خواهد گذاشت. روش های کلاه سفید به هیچ عنوان قوانین موتورهای جستجو را نقض نمی کند. سئو کلاه سفید یک سری اقدامات مفید است که در ادامه باهم آنها را بررسی می کنیم.

سئو کلاه سفید شامل چیست؟

  1. محتوای خوب
  2. انتشار تعداد مناسب محتوا و بر اساس زمانبندی درست
  3. ایجاد لینک های بسیار کم اما بسیار هوشمندانه
  4. استفاده از کد های سبک در طراحی سایت
  5. عدم دریافت کلیک های غیر اورگانیک
  6. استفاده از کلمات کلیدی توصیفی مناسب و با تعداد منطقی
  7. ارائه دادن محتوا و مطالب و خدمات با کیفیت در وب سایت به نحوی که خواننده را درگیر کند
  8. راحتی کاربران برای گشت و گذار در وب سایت که با عنوان تجربه کاربری آنرا می شناسیم
  9. تبلیغات هدف مند و در راستای اهداف سئو
  10. استفاده از فضاهایی مانند شبکه های اجتماعی جهت گرفتن سوشیال سیگنال

سئو کلاه سفید دربر گیرنده تمام موارد فوق می باشد.

سئو کلاه سفید White Hat Seo

White Hat Seo

اهمیت سئو کلاه سفید White hat Seo 

اهمت رعایت نکردن اصول سئو کلاه سفید در این است که باعث جریمه سایت توسط گوگل می شود که این جریمه ها در بهبود نتیجه رتبه وب سایت شما در گوگل برایتان مشکل ساز خواهد شد. اما جای نگرانی نیست زیرا موتورهای جستجوی گوگل برای شما فرصت های مناسب و جدیدی را می تواند ایجاد کند تا شما بتوانید کاربرهای بیشتری را برای سایت خود پیدا کنید. زیرا گوگل بهترین موتور جستجو در دنیاست که توسط صدها میلیون نفر مشاهده می شود.

در واقع گوگل میتواند بازار فروش شما را از یک مغازه کوچک در یک خیابان، به بازاری به وسعت یک کشور افزایش دهد و به سراسر شهر ها محصولات و خدمات خود را ارائه کنید، در نتیجه خارج شدن از نتایج گوگل نیز می تواند صدمات جبران ناپذیری را در میزان فروش شما رقم بزند. گوگل قوی ترین کانالی است که می تواند به سایت شما فروش بیشتر، رتبه بهتر و رنک پایین تر بدهد. پس تا حد ممکن تمام تلاش خود را انجام دهید که توسط گوگل جریمه نشوید.

تکنیک های سئو کلاه سفید

در این قسمت می خواهیم به چند نمونه کوتاه درباره تکنیک های سئو کلاه سفید White hat seo اشاره کنیم تا به شما در بهبود رتبه و جایگاه وب سایتتان کمک کند.

تکنیک های سئو کلاه سفید یا همان White hat seo شیوه های نوین سئو را شامل می شود:

  • استفاده از فایل های صوتی (پادکست ها) که به تازگی رونق خوبی یافته اند و به راحتی وایرال میشوند.
  • افزایش سرعت سایت که برای گوگل مهم تر از گذشته شده.
  • حضور جدی تر در شبکه های اجتماعی که هم به نوعی تبلیغ کار شماست و هم خودشان ورودی به سایت می دهند
  • تولید محتوای جذاب برای خواننده با این دید که خواننده را اصلا خسته نکنیم.
  • برای نسخه موبایل سایت خود برنامه ریزی کنید و به مخاطبان سایت خود مناسب گوشی آنها سایت را نمایش دهیم تا تجربه بهتری از سایت ما داشته باشند
  • مهم بودن راحتی کاربر برای گشت و گذار در سایت
سئو کلاه سفید چیست

سئو کلاه سفید

چیزی که همیشه برای گوگل و دیگر موتور های جستجو اهمیت داشته این موضوع بوده که خود را با تکنیک های جدید بروز نگه دارند و در مقابل فریب کاران روش های جدیدی برای تشخیص روش های غیر حرفه ای ارائه دهند تا جلوی پیشرفت سئو کاران کلاه سیاه گرفته شود و سئو کاران درست کار یا همان سئو کاران کلاه سفید به نتایج دلخواه خود برسند.

آیا سئو کلاه سفید همیشه بهترین انتخاب محسوب می‌شود؟

این موضوع که سئو کلاه سفید انتخاب مناسبی است یا خیر تنها به اهداف شما بستگی دارد برای مثال اگر شما به دنبال ساخت یک برند ماندگار و دائمی هستید بی‌شک باید از سئو کلاه سفید استفاده کنید اما اگر که اهداف شما به صورت کوتاه مدت می‌باشد و کسب و کار شما در زمینه‌هایی همچون بلیط هوپیما و فروش ارز و سایر کلمات پر رقابت می‌باشد، بهتر است از سئو کلاه سفید استفاده نکنید چرا که نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد و دوره سئو بسیار زمان بر خواهد بود.

درست است که ما طرفدار سئو سفید هستیم اما بدون شک این روش برای اشخاصی که در زمینه سایت‌های شرط‌بندی و… فعالیت دارند موفقیتی را به دنبال نخواهد داشت. هر چند هم که شما مایل باشید از روش سئو کلاه سفید استفاده کنید اما رقبایتان با استفاده از روش سئو کلاه سیاه شما را از جایگاهی که قرار دارید پایین می‌کشند. بر خلاف این موضوع نیز زمانی وجود دارد که در یک کسب و کار قانونی فعالیت دارید، در این حالت شما قطعا بایستی از روش سئو کلاه سفید استفاده نمایید و مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

اهمیت بهینه‌سازی سایت با اصول کلاه سفید

همان طور که می‌دانید روش سئو کلاه سیاه ریسک بالایی دارد حتی در صورتی که شما کاملا بر استراتژی‌هایی که در روندکاریتان باید انجام دهید، مسلط باشید، در حای که در زمان‌های گذشته بسیاری از مدیران وب سایت‌ها بر این اعتقاد بودند که روش سئو کلاه سفید بسیار زمان بر است و آن را مناسب رتبه‌بندی صفحات وب سایت نمی‌دانستند. گفتنی است امروزه این چنین نیست و شما با استفاده از بسیاری روش‌ها که گوگل در اختیارتان قرار داده است، می‌توانید کاری کنید تا رتبه سایت خود را با کمک سئو کلاه سفید ارتقاء دهید، بدون آن که لازم باشد به روش سئو کلاه سیاه رو بیاورید.

همواره این نکته را مدنظر داشته باشید زمانی که شما از سئو کلاه سفید به جای سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنید، رتبه سایت خود را تضمین کرده‌اید در حالی که در روش دیگر به هیچ وجه همچین قطعیتی وجود ندارد و این موتورهای جستجوگر گوگل که به طور مرتب در حال بروزرسانی وب سایت‌ها هستند و بلاخره پی به سئو کلاه سیاه خواهند برد و به راحتی وب سایت شما را جریمه می‌کند.

سوالات متداول درباره سئو کلاه سفید

1سئو کلاه سفید چیست؟
زمانی که شما برای ارتقاء وب سایت خود از روش‌های قانونی استفاده می‌کنید و تکنیک‌ها را طبق شرایطی که گوگل مشخص کرده انجام می‌دهید، گفته می‌شود که شما از روش سئو کلاه سفید استفاده کرده اید.
2برای سئو کلاه سفید از چه تکنیک هایی می توان استفاده کرد؟
شما می‌توانید برای سئو کلاه سفید از روش‌هایی همچون تولید محتوا خوب، دریافت نکردن کلیک‌های غیر ارگانیک، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات هدفمند و… استفاده کنید.
3آیا روش سئو کلاه سفید بهتر از سئو کلاه سیاه است؟
قطعا بله، اگر کسب و کار شما قانونی است توصیه می‌کنیم حتما از روش سئو کلاه سفید استفاده کنید چرا که این روش یک روش قطعی و تضمین شده برای ارتقاء رتبه سایت شما است.

4.4/5 - (17 امتیاز)
82 / 100

9 Comments

  1. SEO IRAN گفت:

    بله ، به روش های صحیح در سئو به صورت کلی ، سئو کلاه سفید (یا همون سئو درست) گفته میشه

  2. SEO IRAN گفت:

    لطفا اینجا سئوالات مربوط به سئو کلاه سفید رو بپرسید و برای موارد دیگه از صفحه مربوطه اقدام کنید تا موضوعات تفکیک شده پیش برن
    متشکرم

  3. shirin گفت:

    یعنی اکر ما موارد سئو کلاه سفید را در سایتمان انجام بزنیم سئوش بالاتر میره؟

  4. علیرضا فاتحی گفت:

    خیلی ممنون از محتوای پر بارتون می خواستم بدونم جریمه سایت توسط گوگل چگونه است؟ به این خاطر که ما سئو کار قبلیمون ازمون جدا شده و دسترسی بهش نداریم … میخوایم پنالتی نشیم

  5. ژیلاشیبانی گفت:

    آیا می شه بک لینک را در کل خارج از پروسه سئو کلاه سفید دانست؟

  6. SEO IRAN گفت:

    خیر به هیچ عنوان این طور نیست
    و بک لینک خود یکی از ارکان اصلی در سئو کلاه سفید است.

  7. SEO IRAN گفت:

    این مطلب رو مطالعه کنید.

    جریمه سایت توسط گوگل

  8. شهاب گفت:

    سلام میخواستم بدونم بهترین و مهم ترین تکنیک در سئو کلاه سفید چه می باشد؟

  9. روشنک رستمی گفت:

    لینک سازی داخلی مهم ترین تکنیک سئو کلاه سفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو