آیا خرید بک لینک اشتباه است

بک لینک
سئو سایت

آیا خرید بک لینک اشتباه است؟

به طور تقریبی می توان بیان کرد که تمام وبمستران و سئو کاران از تاثیر منفی خرید بک لینک اشتباه بر سئو و بدست آوردن لینک های زیاد و نامناسب اطلاع دارند. سئوالی که اکثرا برای خوانندگان مطرح است این می باشد که خرید بک لینک از سایت های با پیج رنک بالا چه تاثیری دارد؟ و اینگه گوگل به چه صورت متوجه این موضوع می شود که پولی تهیه شده اند یا واقعی و ارزشمند هستند؟ و اینکه آیا واقعا خرید بک لینک اشتباه است یا خیر

شما به عنوان صاحب سایت که به دنبال سئو حرفه ای و کسب یک جایگاه خوب و مناسب در نتایج گوگل هستید و برای کسب و کار خود برنامه ریزی دراز مدتی را در نظر گرفته اید، مسلما خرید بک لینک روش خوب و مناسبی نمی باشد حتی ممکن است شما را با مشکلات جدی روبرو کند. در حقیقت گوگل از بک لینک به عنوان یک رای مثبت در الگوریتم های خود استفاده می کند با این شرط که این بک لینک از جانب کاربران واقعی به شما داده شده باشد.

هرچه میزان رای های مثبت که در اینجا همان بک لینک ها می باشند (راه شناسایی سایت شما) بیشتر باشد امکان موفق شدن سایت شما در نتایج گوگل بیشتر خواهد بود و گوگل به سایت شما بیشتر بها خواهد داد. مسئله ای که وجود دارد این است که کاربر فکر میکند اگر بتواند رای (بک لینک) بخرد قادر خواهد بود موتور جستجو را هم نیز فریب دهد در صورتیکه نظارت گوگل بر خرید بک لینک خیلی قدرتمندتر است و با تمام ابزار های هوش مصنوعی خود این موضوع را بررسی می کند تا سایت های کم ارزش تر به راحتی در نتایج بالا نیایند.

تاثیر بک لینک بر نتایج گوگل

اجازه بدهید این مطلب را با یک مثال شروع کنیم. فرضا شما از یک سایت خیلی معتبر که جایگاه و رنک بالایی دارد بک لینک گرفته باشید طبیعتا تاثیر زیادی بر سئو سایت شما می گذارد.

 

خرید بک لینک اشتباه است

تاثیر بک لینک بر سئو

 

گوگل با کمک کلماتی که در اطراف بک لینک ها وجود دارد موضوع سایت ها را تشخیص می دهد. بطور مثال سایت های زیادی در صفحات خود به سایت آمازون ارجاع میدهند که معمولا در جملات آنها کلمه “Books” به چشم میخورد به همین دلیل شما با جستجوی این کلمه در گوگل سایت آمازون را در رتبه های بالا و بعد از کتابخانه گوگل و ویکی پدیا مشاهده خواهید کرد ولی برای سایت آمازون به این وسعت و قدرت، کلمه “Cars” بعنوان یک کلمه کلیدی شناخته نمیشود زیرا هیچ لینک ورودی مناسبی برای آن ندارد. و تنها زمانی خرید بک لینک برای سایت شما موثر خواهد بود که از سایت های معتبری که در زمینه کاری با سایت شما مرتبط هستند لینک بخرید (و معمولا چون خود این سایت ها با شما رقیب هستند این کار بسیار دشوار خواهد بود) پس در واقع خرید بک لینک اشتباه است(در کل از هر سایتی نمی توان بک لینک خرید)

البته عوامل بسیار دیگری وجود دارد که مفید بودن یا مضر بودن لینک را مشخص می کند ، اما همین که به خودی خود سایتی با خرید بک لینک بخواهد موفق شود، ممکن نخواهد بود.

باز هم تکرار می کنیم

خرید بک لینک اشتباه است

وقتی در سایت های گوناگون چه ایرانی و چه خارجی جستجو میکنید مسلما با این موضوع برخورد کرده اید که این سایت ها در حال فروش بک لینک هستند تا جذب و تاثیر گذاری بیشتری روی سایت مورد نظر به وجود بیاید. حال اگر شما به عنوان شخصی مبتدی هیچ اطلاعی از خرید بک لینک نداشته باشد و از ضرر های آن مطلع نباشید مسلما خیلی راحت فریب خواهید خورد و هم پول و هم زمان و هم سایت خود را از بین خواهید برد و این موضوع در نهایت باعث از بین رفتن سئو سایت شما برای همیشه می شود. نتیجه گیری که میتوان از این موضوع کرد این است که اگر درباره بک لینک اطلاعت کافی نداشته باشیم خرید بک لینک اشتباه است و برای شما و سایتتان مشکلات زیادی به وجود خواهد آورد. از جمله این مشکلات گوگل دانس (یا همان رقص گوگل و سند باکس می باشد)

الگوریتم های گوگل که بک لینک ها را بررسی میکنند

در اینجا به الگوریتم هایی میپردازیم که بک لینک ها را بررسی میکنند میپردازیم:

الگوریتم پنگوین

الگوریتم chair

الگوریتم PageRank

الگوریتم گوگل فرد

الگوریتم لینک اسپم

اشتباهات لینک‌سازی کدام‌اند

همان طور که می‌دانید خرید بک لینک کار بسیار اشتباهی است و اغلب کسانی که مدیر وب سایت هستند از این راه اشتباه برای بالا بردن رتبه وب سایتشان استفاده می‌کنند اما بی‌شک با نتیجه‌ای معکوس رو به رو می‌شوند مخصوصا این که بک لینک‌ها را از وب سایت‌هایی خریداری کنند که از نظر گوگل اعتبار چندانی ندارند.

لازم به ذکر است در کنار خرید بک لینک، اشتباهات دیگری نیز وجود دارد که توصیه می‌کنیم به هیچ وجه آن‌ها را در مورد وب سایت خود مرتکب نشوید. در ادامه شما را با مهم‌ترین اشتباهات لینک سازی در سئو آشنا خواهیم کرد:

  • انکرتکست بی‌ربط به محتوا
  • لینک‌سازی اسپم
  • استفاده از یک نوع بک لینک
  • تمرکز بر کمیت
  • ثبت بک لینک در سایت‌های غیرمرتبط
  • تولید سریع تعداد زیادی بک لینک
  • تبادل لینک در سطح وسیع
  • تکرار بیش از حد عبارت کلیدی در انکرتکست
  • ‌عدم درج بک لینک با برند سایت
  • تعداد کم بک لینک در شبکه‌های اجتماعی
  • ‌عدم بررسی لینک‌های جدید

همان طور که گفته شد اگر قصد افزایش رتبه سایت خود را دارید و برای این کار قصد دارید از لینک سازی استفاده نماید، به هیج وجه نباید اشتباهات بیان شده در بالا را مرتکب شوید چرا که روز به روز شاهد افت رتبه خود خواهید شد و دیگر این که موارد بالا همگی جزو اشتباهات مهلک از نظر گوگل به حساب می‌آیند که هر کاربری ممکن است در زمینه لینک‌سازی آن‌ها را مرتکب شود.

پس چه نوع بک لینک‌هایی را می‌توان ایجاد کرد؟

همان طور که گفته شد موارد بالا را در زمینه لینک بیلدینگ خارجی نباید انجام داد اما به راستی ما برای لینک‌سازی و ثبت بک لینک باید چه شرایطی را داشته باشیم؟ و یا این که اگر قصد خرید بک لینک را داشته باشیم باید به چه مواردی توجه کنیم؟

در ادامه مطلب شما را با مهم‌ترین این شرایط آشنا خواهیم کرد:

  • به دو یا سه صفحه از وب سایت شما لینک دهند
  • وب سایت‌هایی که با موضوع وب سایت ما، مرتبط باشند
  • خرید رپورتاژ را می‌توان یکی از بهترین و موثرترین روش‌های ثبت لینک به حساب آورد
  • در تمامی صفحات وب سایت مبدا تکرار نشوند
  • زمانی که شما قصد دارید با کمک یک کلمه کلیدی، در گوگل رتبه کسب کنید به هیچ وجه نبایستی از آن به عنوان انکر تکست به صورت افراطی استفاده نمایید
  • به هیچ اقدام به خرید بک لینک در فوتر ننمایید.
  • بک لینک‌ها را از وب سایت‌هایی بگیرید که دارای اتوریتی بالا و نزدیک به شما هستند.

سوالات متداول درباره خرید بک لینک

1آیا خرید بک لینک کار اشتباهی است؟
خرید بک لینک هم می‌تواند باعث بالا رفتن سئو وب سایت شود و هم این که رتبه آن را کاهش دهد، پس لازم است خرید بک لینک در شرایطی باشد که تمام استاندارد‌های و شرایط لازمه را دارا باشد.
2برای لینک سازی باید چه شرایطی وجود داشته باشد؟
وب سایت‌هایی که با موضوع وب سایت ما، مرتبط باشند، لینک در تمامی صفحات وب سایت مبدا تکرار نشوند، به دو یا سه صفحه از وب سایت شما لینک دهند، اقدام به خریداری رپورتاژ کنید، استفاده نکردن افراطی از کلمه کلیدی به عنوان انکرتکست از جمله شرایطی است که توصیه می‌شود در هنگام خریداری بک لینک و ثبت بک لینک، به آن‌ها توجه شود.
3اشتباهات رایج لینک سازی چیست؟
تمرکز بر کمیت، انکرتکست بی‌ربط به محتوا، عدم درج بک لینک با برند سایت، عدم بررسی لینک‌های جدید و استفاده از یک نوع بک لینک از جمله رایج‌ترین اشتباهاتی است که اغلب کاربران مرتکب می‌شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
75 / 100

8 Comments

  1. تهمینه آ گفت:

    بالاخره خرید بک لینک درسته یا غلط

  2. فرشاد توحیدی گفت:

    سلام چه روشی را به جای بک لینک پیشنهاد میکنید؟

  3. زهرا تقوی گفت:

    شما فرمودید اگر درباره بک لینک اطلاعت کافی نداشته باشیم خرید بک لینک اشتباه است این اطلاعات چه مواردی می توانند باشند؟

  4. نازنین گفت:

    سلام این موضوع بک لینک خیلی زیاده و پیچیده است میشه لطفا بیشتر راجبش بگید
    واقعا بخریم یا نخیریم؟؟؟؟؟

  5. عماد گفت:

    سلام
    من یه سوالی دارم
    تعداد لینک های من توی گوگل وبمستر قسمت لینک ها زده 29109 ولی توی الکسا زده 211 کدومش واقعی هست؟
    تعداد کل بک لینک ها رو کدوم ابزار درست نشون میده ؟
    به کدومش میشه اعتماد کرد ؟
    و سوال دومم اینکه ایا با این تعداد بک لینک خرید بک لینک کار درستی هست؟؟؟؟؟؟

  6. تینا حسین زاده گفت:

    اگر خرید بک لینک اشتباه است چرا سایت هایی که در حال فروش بک لینک هستند با آنها برخورد نمی شود.

  7. شیواگلخانه گفت:

    سلام می شه چند تا سایت خوب برای گرفتن بک لینک در ضمینه عکاسی معرفی نمایید، مرسی

  8. SEO IRAN گفت:

    درسته
    خیلی از سایت ها با رفتن الکسا اسمشونم کم رنگ تر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو