الگوریتم گوگل دنس Google Dance

الگوریتم گوگل دنس
سئو سایت

الگوریتم گوگل دنس Google Dance چیست؟

یکی از روش های گوگل که به وسیله آن سایت ها را مورد آزمایش قرار دهد را الگوریتم گوگل دنس می گویند. در حقیقت گوگل دنس باعث می شود که رنک سایت شما در گوگل بالا و پایین شود. این آزمایش گوگل به قدری سخت و دشوار است که حتی خود گوگل ممکن است چند روز یا چند هفته مقدار زیادی از ایندکس های سایت ها را حذف کند.(صفحاتی که در دیتابیس موتورهای جستجو از هر سایتی ثبت می شود). و مجدد بعد از آنکه آزمایش خود را انجام داد ایندکس سایت ها را بر میگرداند. این آزمایشات گاهی موجب میشود که چند روزی سایت کلا از نتایج گوگل حذف شود.

در واقع نمی توان گفت که این الگوریتم گوگل چیز بدی است ولی این امر کاملا طبیعی است و این امکان وجود داره که هر سایت به آن گرفتار شود. مسئله ای که به نظر بد می آید این است که گوگل هیچ بازده زمانی مشخصی را برای این آزمایش خود اعلام نکرده است. زمانیکه چنین اتفاقی میافتد باعث می شود که اکثریت وبمستر ها نگران و دستپاچه شوند و در این شرایط سعی می کنند با کد نویسی و یا خرید بک لینک حضور خود را پر رنگ کرده تا نتیجه مطلوب و بهبود بخش را بدست آورند. بهتر است بدانید که گوگل دنس Google Dance فقط یک امتحان و آزمایش دشوار است.

الگوریتم گوگل دنس Google Dance چیست؟ علت استفاده از آن چه می باشد؟ گوگل به طور روزانه در حال بررسی کردن وب سایت های مختلف می باشد و تلاش می کند به وسیله الگوریتم های طراحی شده خود سایت های متخلف را از سایت های استاندارد متمایز کند و هر کدام از آن ها را در جایگاه اصلی خود در نتایج موتورهای جستجو نمایش بدهد.

یکی از این الگوریتم ها گوگل دنس است که به هدف بررسی کردن رتبه بندی سایت ها معرفی شده است، البته ناگفته نماند که گوگل به طور قطعی هیچ وقت وجود یا عدم وجود الگوریتم گوگل دنس را تائید نکرده است.

الگوریتم گوگل دنس چه توانایی هایی دارد؟

الگوریتم گوگل دنس توانایی این را دارد که در حداقل زمان رتبه سایت را پایین بیاورد یا به همان سرعت رتبه سایت را بالا ببرد به راحتی می تواند جایگاه وب سایت ها را با یکدیگر جا به جا کند یعنی به شدت بر روی رنک سایت ها تاثیر می گذارد.

الگوریتم گوگل دنس می تواند با بررسی کردن رفتار کاربران مثلا میزان ماندگاری آن ها در صفحات که نشان دهنده رضایت یا عدم رضایت آن ها از محتوای شما می باشد تصمیم بگیرد سایت هایی را که در رتبه های پایین نتایج قراردارند یعنی در جایگاه دوم و سوم هستند را برای مدتی در جایگاه اول نتایج نمایش بدهد.

الگوریتم گوگل دنس

Google Dance

ولی اگر همین سایت ها برای بهینه کردن بیشتر تلاش نکنند توسط الگوریتم گوگل دنس به صورت جهشی دوباره به نتایج پایین جستجو سقوط می کنند و شانسی را که الگوریتم گوگل دنس به آن ها داده بود را از دست می دهند. آیا انتشار محتوای با کیفیت و جدید در صفحات، شما را از چشمان الگوریتم گوگل دنس مخفی می کند؟ جواب این سوال خیر است، زیرا در دنیای سئو جابه جا شدن ناگهانی رتبه سایت کاملا طبیعی است.

چرا گوگل از گوگل دنس استفاده می کند؟

برای اینکه هیچ سایتی نتواند در مدت زمان کم به نتایج خیلی خوب در سئو دست پیدا کند و علاوه بر این متوجه شود ، سایت مذکور میخواهد با اطلاعات غیر مفید و با استفاده از سئو کلاه سیاه بالا بیاید یا اینکه با تحمل زمان و محتوای مفید و به نوعی سئو کلاه سفید در نتایج گوگل موفق شود. برای این 2 موضوع گوگل مجبور به استفاده از روشی با نام گوگل دنس شده ، که سایت ها را در نتایج بالا و پایین می برد تا عکس العمل آنها(مدیران سایت) نشان دهد که صاحب سایت به دنبال استفاده از چه روشی است .(روش های سالم و یا دور زدن گوگل)

الگوریتم گوگل دنس چیست

توضیح Google Dance

 

جابه جایی رتبه ها که در گوگل به وجود می آید و باعث آن ها هم الگوریتم گوگل دنس است تا سال 2017 زمان کمتری به طول می انجامید اما جدیدا به خاطر آپدیت شدن الگوریتم پاندا، بررسی تغییرات سئو سایت توسط گوگل به صورت لحظه ای انجام می شود و رنک سایت با ترکیبی از آزمایشات گوگل و تغییرات سئو نوسان بسیاری به خود میگیرد و زمانی را که گوگل دنس Google Dance برای بررسی صرف میکند خیلی بیشتر از قبل است. و تشخیص این موضوع برای افرادی که در سئو تخصص ندارند مسئله ساز است که آیا دلیل افت رتبه سایت در گوگل از جانب گوگل دنس است و یا اینکه سایتشان به صورت واقعی دچار پیشرفت و یا پسرفت شده است. در این زمان مشاوره گرفتن از سئو کارهای با تجریه از هر زمانی بیشتر توصیه میشود.

در هنگام گوگل دنس Google Dance چه کار کنیم؟

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شده است میخواهیم به چند نمونه از عواملی که در زمان الگوریتم گوگل دنس سایتتان به وجود می آید و باید آنها را رعایت کنید تا به سلامت از این دوران عبور کنید، اشاره می کنیم.

الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم رقص گوگل

یکی از مسائلی که می توان گفت بدترین حالت ممکن در این برهه ی زمانی می باشد از دست دادن خونسردی مدیر و مالکان سایت است. در این زمان اصلا به سراغ این روش ها نروید که مجدد بخواهید کدها را به روز و بهینه کنید. به هیچ عنوان توصیه نمی شود که بک لینک بخرید (که اگر مقاله قبل را مطالعه کرده باشید خرید بک لینک به نوعی اشتباه است خصوصا در این زمان موجب رقص بیشتر سایت خواهد شد)، تغییر کلمات کلیدی و استراتژی سایت، تغییر عنوان صفحات و تغییرات اساسی قالب را اصلا در این مدت انجام ندهید.

الگوریتم گوگل دنس منجر به چه چیزی خواهد شد؟

ممکن است با وجود اینکه تمام نکات و استانداردهای مربوط به تولید محتوا را رعایت کرده باشید و یک محتوای بسیار جذاب را به کاربران ارائه داده باشید اما بازهم به محض بروزرسانی کردن سایت متوجه افت ناگهانی رتبه سایت شده باشید این اتفاق نتیجه کار الگوریتم گوگل دنس است.

آیا محتوای خود را حذف کنید؟ خیر در این زمان بهتر است هیچ اقدامی مانند پاک کردن محتوا یا خرید بک لینک یا لینک سازی را انجام ندهید. زیرا این جهش ربطی به خوب یا بد بودن محتوای شما ندارد و به دلیل تغییر در سیستم رتبه بندی گوگل است.

الگوریتم گوگل دنس

آموزش الگوریتم گوگل دنس

الگوریتم گوگل دنس کدام وب سایت ها را هدف قرار می دهد؟

در پاسخ به این سوال این نکته را باید تذکر بدهیم که گوگل دنس سایت خاصی را مورد بررسی قرار نمی دهد. یعنی دامنه فعالیت سایت ها نمی تواند فاکتوری برای الگوریتم گوگل دنس باشد. اما با این حال می توان گفت سایت هایی هستند که در مقایسه با سایت های دیگر بیشتر درگیر الگوریتم گوگل دنس می شوند. مانند سایت های زیر:

  • سایت هایی که هیچ کدام از استاندارد ها و اهداف مد نظر گوگل را رعایت نمی کنند یعنی با انجام تکنیک های سئو سیاه مانند کپی کردن و سرقت محتوا از سایر سایت ها، ایجاد لینک های بیشمار یا خریداری شده یا اقدام به اسپم کردن لینک ها، همه این موارد بهانه ایی است که مورد هدف الگوریتم گوگل دنس Google Dance قرار بگیرند.
  • سایت های دیگر که الگوریتم گوگل دنس به سراغ آن ها می رود آن هایی هستند که دامنه های تازه تاسیس دارند
  • وب سایت هایی که سئو سایت را به شکل درست انجام نمی دهند لینک های درون صفحه ندارند، سرعت لود صفحه در آن ها پایین است،هدفشان ازکسب و کار مشخص نیست مطالب نامرتبط درسایت منتشر می کنند و در کل هیچ توجهی به رضایت کاربران ندارند.
  • سایت هایی که قابلیت موبایل فرندلی را ندارند و درهیچ شبکه اجتماعی دیده نمی شوند و از گذاشتن قسمت کامنت در صفحات قافل هستند.
  • سایت هایی که از کلمات کلیدی جدید استفاده می کنند.

آیا الگوریتم گوگل دنس همان Sandbox است؟

خیر این دو با هم دیگر فرق دارند. پس چرا سندباکس و گوگل دنس باهم اشتباه گرفته می شوند؟ گاهی ممکن است وب سایت ها دائما در حال جا به جا شدن رتبه باشند که همان درگیری با الگوریتم گوگل دنس می باشد این اتفاق زمانی است که وب سایت در سندباکس گوگل قرار گرفته است.

گوگل دنس و سندباکس

الگوریتم گوگل دنس در مقابل سندباکس

چرا در سند باکس قرار گرفته است؟ زمانی که سایت ها تازه تاسیس هستند دائما در حال تست شدن از سمت گوگل می باشند برای تعیین اینکه اسپمر هستند یاخیر در سند باکس گوگل قرار می گیرند پس دامنه جدید دلیلی برای در سند باکس قرار گرفتن و جابه جا شدن رتبه می باشد.

اگر الگوریتم گوگل دنس سایت ما را هدف قرار داد چه کنیم؟

اگر درگیر الگوریتم گوگل دنس شدیم چه اقداماتی انجام بدهیم تا رها بشویم؟ ممکن است اولین فکری که می کنید این باشد که باید حتما رتبه و جایگاه قبلی خود را پس بگیرم و به همین دلیل شروع به اقداماتی مانند: بهینه کردن مجدد سایت، خرید بک لینک، تغییر هاست بکنید، یا تصمیم می گیرید که سریعا کلمات کلیدی خود را تغییر بدهید و برچسب ها را عوض کنید.

اما شما سخت در اشتباهید ما به شما پیشنهاد می کنیم که در این حالت هیچ کدام از این کارها را انجام ندهید زیرا بالا و پایین شدن رتبه از سمت الگوریتم گوگل دنس کاملا طبیعی است. بهترین کار این است که شما به مانند قبل محتوای با کیفیت و تازه در صفحات خود منتشر کنید، سرعت بارگذاری صفحات را چک کنید و تلاش کنید که تمام استانداردها را برای سئو رعایت کنید.

جریمه شدن توسط الگوریتم گوگل دنس

جریمه شدن سایت توسط گوگل دنس

یادآوری میکنیم اگر دچار الگوریتمGoogle Dance شدید فراموش نکنید که تمرکز خود را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید و به انتشار و تولید محتوای خوب و اورگانیک مشغول باشید و فرآیند و کاری که برعهده داشته اید را ادامه دهید. شما می توانید این آزمایش سخت گوگل را یک فرصت مناسب در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را برای سایت خود بدست آورید چون بارها دیده شده است که بعد از سپری کردن این آزمایش سایت جایگاه بهتر و بالاتری را بدست آورده است.

همچنین لازم است با سندباکس گوگل آشنا شوید، چرا که دقیقا عملکردی مشابه دارد و کاملا بر روند پیشرفت سئو سایت تاثیر میگذارد. پس در موقع گوگل دنس بهترین کار = تولید محتوای خوب و عدم تغییرات سریع در روش کاری است که در گذشته انجام میشده.

روش تشخیص رقص گوگل

باید این نکته را مدنظر داشته باشید که به راحتی نمی‌توان گوگل دنس را تشخیص داد به طوری که حتی کارشناسان و متخصصانی که در زمینه سئو فعالیت دارند نیز گاهی در تشخیص گوگل دنس دچار اشتباه می‌شوند چرا که نمی‌توان هر نوسانی را به حساب رقص گذاشت.

گاهی اوقات نوسانات و کاهش ناگهانی رتبه وب سایت شما ممکن است نتیجه سئو منفی باشد و یا این که به خاطر سئو معکوس و… باشد حتی ممکن است شما از طرف گوگل جریمه شده باشید و یا این که جهت لینک گرفتن از وب سایت‌هایی استفاده کرده‌اید که اسپم بوده اند. نه تنها این موارد بلکه مشکلاتی همچون خطاهای سرور و ایندکس نشدن سایت شما نیز ممکن است باعث بروز نوساناتی شود که کاربر به اشتباه از آن به عنوان رقص گوگل یاد می‌کند.

برای این که مرتکب چنین اشتباهی نشوید توصیه می‌شود همیشه و به طور مداوم، وب سایت خود را به همراه تمامی لینک‌هایش را با وبمسترتولز تحت نظر داشته باشید و چنان چه متوجه شدید که مشکل ایجاد شده از سمت وب سایتتان نیست آن وقت می‌شود این گونه برداشت کرد نوسان رتبه به دلیل رقص گوگل بوده است.

آیا Google Dance بر سئو تاثیرگذار است؟

شما برای سئو وب سایت خود نیاز دارید تا بسیاری از تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت را انجام دهید، این تکنیک‌ها با گذشت زمان و بر اساس نحوه و چگونگی عملکرد الگوریتم‌هایی بدست آمده‌اند که توسط گوگل برای موتورهای جستجو، ایجاد شده اند. اما در جواب این سوال که آیا گوگل دنس بر روی سئو وب سایت‌ها تاثیرگذار است یا خیر باید بگوییم که گوگل دنس به صورت مستقیم بر روی سئو تاثیر ندارد و همانند سایر الگوریتم‌ها نمی‌توان برای آن معیار شخصی را در نظر گرفت.

برای مثال شما از الگوریتم مرغ مگس خوار جهت بهینه‌سازی کلمات کلیدی، استفاده از تصویر و انکرتکست‌ها استفاده می‌کنید اما در مورد الگوریتم گوگل دنس نمی‌توانید بگویید که چه معیارهایی وجود دارد تا بتوانید بر اساس آن ها، وب سایت خود را بهینه کنید. تنها راه حلی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید این است که وب سایت خود را از نظر کاربران، جذاب کنید برای مثال:

  1. از تیترهای جذاب استفاده کنید
  2. از توضیحات متا خوب استفاده کنید
  3. محتوای با کیفیت استفاده نمایید
  4. المان‌های بصری را در وب سایت به کار گیرید.

نتیجه گیری

ما در مقاله خود تلاش کردیم که شما را به خوبی با الگوریتم گوگل دنس آشنا کنیم. آموختید که الگوریتم گوگل دنس Google Dance برای تست کردن وب سایت ها است که می تواند به راحتی، سایت هایی را که سئو خوب یا بد دارند را، از یکدیگر تشخیص بدهد و هر کدام را در جایگاه واقعی خود بنشاند.

گوگل دنس به گونه ایی طراحی شده است که اجازه نمی دهد حق وب سایت هایی که استانداردهای گوگل را عایت می کنند ضایع بشود و در رتبه پایین نتایج دیده بشوند و در عوض سایت هایی که سعی دارند با سئو سیاه و فریب دادن از گوگل امتیاز مثبت بگیرند در جایگاه برتر بنشیند. به شما پیشنهاد می کنیم همواره از راه های قانونی در حال بهینه سازی سایت خود باشید تا هیچ گاه الگوریتم گوگل دنس سراغتان نیاید

سوالات متداول درباره گوگل دنس

1گوگل دنس چیست؟
از جمله روش‌هایی که گوگل از آن جهت رتبه دهی سایت‌ها استفاده می‌کند، در واقع رتبه یک وب سایت را افزایش یا کاهش می‌دهد، الگوریتم گوگل دنس می‌باشد.
2آیا گوگل دنس بر روی سئو وب سایت تاثیرگذار است؟
خیر، گوگل دنس به طور مستقیم بر روی سئو تاثیری ندارد و دلیل آن هم این موضوع است که معیار مشخصی برای این الگوریتم در نظر گرفته نشده است.
3بهترین راه حل برای تشخیص گوگل دنس چیست؟
از آنجایی که راه مشخصی برای تشخیص گوگل دنس وجود ندارد توصیه می‌شود برای تشخیص آن وب سایت را به طور دائم با وبمستر تحت نظر داشته باشید و چنان چه مشکلی وجود نداشت، احتمالا دلیل نوسان بوجود آمده گوگل دنس خواهد بود.
4.7/5 - (3 امتیاز)
78 / 100

2 Comments

  1. saeed گفت:

    سلام

    بعضی از سئو کارها می گویند که تو گوگل دنس حذف ایندکس وجود نداره این مطلب درسته ؟

  2. SEO IRAN گفت:

    بله ارتباطی بین گوگل دنس و حذف شدن ایندکس ها وجود نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 4 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو