کاربرد هوش مصنوعی در سئو سایت

هوش مصنوعی
سئو سایت

هوش مصنوعی چیست

Artificial intelligence یا همان هوش مصنوعی به تکنولوژی گفته می شود که می تواند با دریافت اطلاعات کافی تصمیم های هوشمندانه بگیرد. هوش مصنوعی یکی از شاخه های علم کامپیوتر است که مانند هوش انسان بر روی کامپیوترها عمل می کند. هوش مصنوعی در سال 1943 توسط دو پژوهشگر به نام های McCulloch و Pitts شروع به کار کرد.

با توسعه پیدا کردن تگنولوژِی در کسب و کار مفهوم بازاریابی دیجیتال نقش پررنگ تری به خود گرفته است. سئو دیگر به پر کردن صفحات وب به وسیله کلمات کلیدی محدود نمی شود بلکه الگوریتم های هوشمند موتورهای جستجو از صاحبان وب سایت ها خلاقیت و نوآوری های منحصر به فرد را طلب می کنند. و این نشان دهنده ارتباط سئو با بازاریابی محتوا می باشد.

هوش مصنوعی

Artificial intelligence

انواع هوش مصنوعی

  • هوش مصنوعی محدود (Artificial Narrow Intelligence)
  • هوش مصنوعی عمومی (Artificial General Intelligence)
  • سوپر هوش مصنوعی (Artificial Superintelligence)

کاربرد هوش مصنوعی در سئو سایت

برای اینکه با کاربرد هوش مصنوعی در سئو سایت بیشتر آشنا شویم باید بدانیم که چه الگوریتم هایی در این کار تاثیر گذار و چه الگوریتم هایی بی تاثیر هستند. از الگوریتم های تاثیر گذار بر کاربرد هوش مصنوعی در سئو سایت می توان به دو الگوریتم Penguin Algorithm و Hummingbird اشاره کرد. و الگوریتمی که تاثیری بر کاربرد هوش مصنوعی در سئو سایت ندارد الگوریتم Hilltop Algorithm است که در ادامه درباره هریک به اختصار توضیحاتی خواهیم داد.

الگوریتم هیلتاپ

یکی از قدیمی ترین الگوریتم های گوگل که به شناسایی سایت های معتبر و حرفه ای می پردازد Hilltop Algorithm است. از این الگوریتم برای شناسایی صفحات تخصصی برای شناسایی سایت های معتبر استفاده میشود. الگوریتم هیلتاپ در سئو در واقع هدفش شناسایی صفحات حرفه ای برای رتبه بندی بهتر است. با معرفی الگوریتم هیلتاپ به عنوان قدیمی ترین الگوریتم گوگل تاثیر بسیاری بر سئو دارد زیرا با بدست آوردن بک لینک از سایت های معتبر به وب سایت ها کمک میکند تا در بالاترین رتبه در گوگل دیده شوند و علتش این بود که از دایرکتوری ها به عنوان یک منبع معتبر برای شناخت سایت های با کیفیت استفاده می شد. با تمام این ویژگی هایی که الگوریتم هیلتاپ دارد نمی توان آن را جزء آن دسته از الگوریتم هایی دانست که نقش هوش مصنوعی را در گوگل بتواند اجرا کند.

هوش مصنوعی

Penguin Algorithm

الگوریتم پنگوئن

برای رسیدن به نتایج مطلوب در جستجو گوگل و اینکه نتیجه بدست آمده با خواسته کاربران مطابقت داشته باشد نیاز به این دارد که از الگوریتم های مختلف استفاده شود. و گوگل این امکان را در اختیار صاحبان وب سایت ها قرار داده است و الگوریتم های بسیاری را در بر دارد. یکی از این الگوریتم های مهم در گوگل که نقش مهمی را در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ایفا می کند الگوریتم پنگوئن است.

Penguin Algorithm از مهم ترین الگوریتم های به روزرسانی الگوریتم های گوگل است که نقش مهمی در کاربرد هوش مصنوعی در سئو سایت دارد. الگوریتم پنگوئن نقش این را دارد تا بر روی وب سایت های غیر مفید تمرکز کند. شناسایی وب سایت هایی که بک لینک زیادی خریداری کرده اند، محتوای بی کیفیت تولید می کنند از جمله کارهایی است که Penguin Algorithm انجام میدهد.

همچنین این الگوریتم با شناسایی وب سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اند تلاش می کند که سایت های با کیفیت را در صدر موتور جستجوی گوگل قرار دهد. از آنجایی که سئو سایت دیگر به راحتی گذشته نیست بنابراین یک سئو کار حرفه ای باید با افزودن به دانش و تجربه خود دیدی بهتر و عمیق تر برای فرایند سئو داشته باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

یکی دیگر از الگوریتم هایی که در کاربرد هوش مصنوعی در سئو سایت نقش دارد الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird است. الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2009 با هدف افزایش نتایج گوگل به عنوان جدیدترین الگوریتم بهبود نتایج گوگل معرفی شد.

کاربرد هوش مصنوعی در سئو سایت

Hummingbird Algorithm

Hummingbird بر روی عباراتی که کاربران جستجو می کنند تمرکز دارد و امکان این را به گوگل می دهد تا آن را تجزیه و بررسی کند و همین موضوع باعث می شود که دسترسی کاربران برای پاسخ به سئوالاتی که در جستجوی آن ها هستند افزایش پیدا کند. هدف از به کارگیری الگوریتم مرغ مگس خوار در گوگل این است که نتایج بصورت واقعی تر و کامل تر برای کاربران نمایش داده شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید Hummingbird برای بهبود موتور جستجوی خود و تکمیل دو الگوریتم پاندا و پنگوئن معرفی شده است.

4.5/5 - (4 امتیاز)
30 / 100

1 Comment

  1. زهرا گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله خوبتون و تیم خفن سئو ایران
    سایت هوش مصنوعی هیوا هم قابلیت های خوبی داره و پیشنهادش میکنم، من ازش چند بار استفاده کردم . ممنون میشم یه مقاله هم در مورد راهنمای استفاده از این سایت بنویسین
    خیلیا نمیشناسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 7 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو