ارتباط سئو با بازاريابی محتوا

سئو
سئو سایت

ارتباط سئو با بازاريابی محتوا

از اين موضوع كه روزانه چند مطلب در اينترنت انتشار ميابد اطلاع داريد؟ روزانه حدود 2 ميليون مطلب در اينترنت انتشار ميابد يعنی در هر 24 ثانيه  يك مطلب در حال انتشار است. اين حجم از مطالبی كه انتشار پیدا مي كنند احتمال ديده شدن مطالب وب سايت شما را توسط كاربران اينترنت كاهش می دهد اما برای اينكه بتوانيد اين احتمال را از بین ببريد مجبور به رقابت با ديگر وب سايت هاي ديگر هستيد تا بتوانيد با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل از رقيبان خود پيشی بگيريد. شايد برای بهتر شناساندن كسب و كار خود احتياج داشته باشيد تا از بازاريابی محتوا نيزاستفاده كنيد. در اين مطلب مي خواهيم درباره ارتباط سئو با بازاريابی محتوا كمی اطلاعات در اختيارتان قرار دهيم.

بازاريابی محتوا

به مفهوم توليد محتوا به صورت متمركز را بازاريابي محتوا مي گويند. يعنی محتوای مورد نظر با تمركز درباره محصول، تجارت و يا ماركت كه با هدف واحدی تولید مي شود. در حقيقت بازاريابی محتوا پاسخ به تقاضای كاربران می باشد. يك برنامه ريزی دقيق درباره بازاريابی محتوا شامل توليد متن و توسعه مفهوم در راستای خواسته كاربران با در نظر گرفتن تك تك مراحل خريد می باشد.

ارتباط سئو با ابازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

اهداف بازاريابی محتوا

طبيعتا براي اينكه بتوانيم در كسب و كار خود موفق باشيم بايد اهدافي رادر نظر داشته باشيم تا بتوانيم به آن جايگاه مورد نظر خود در موتورهای جستجو يا همان گوگل دست پيدا كنيم در ادامه به چند نمونه كوچيك از اهداف بازاريابی محتوا اشاره خواهيم كرد.

  •  افزایش آگاهی کمپانی و یا شخص حقیقی از برند
  • رهبری کردن تولیدات و آگاهی ساختن از تحولات
  •  کمک کردن به پروش چشم انداز مناسب
  • درآمدزایی در تولید

طبيعتا با مطالع مطالب قبلي كه درباره سئو در سايت انتشار داده شده است با مفهوم سئو به طور كامل مطلع شده ايد اما برای يادآوری در ادامه اختصارا درباره سئو نيز توضيحاتی خواهيم داد. بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که به افزایش کمیت و کیفیت بازدید از سایت شما از طریق نتایج طبیعی موتورهای جستجوی می پردازد.

ارتباط سئو با بازاريابی محتوا چیست؟

می دانیم سئو (seo) خلاصه شده ی search engine optimization و یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است. بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که به افزایش کمیت و کیفیت بازدید از سایت شما از طریق نتایج طبیعی موتورهای جستجو می پردازد.

سئو

SEO,seo

اهداف و ترتیب فرآیند سئو عبارت است از:

  • خرید دامنه و هاست خوب
  • طراحی سایت سئو بیس (با سرعت بالا)
  • انتخاب کلمه كليدی منحصر به فرد و متناسب با هدف و مخاطب
  •  بهبود بخشیدن به رتبه کلمه کلیدی انتخاب شده در موتور های جست و جو
  • جذب مخاطب و ترافیک مفید و بیشتر به سایت
  • آغاز درآمد و تصمیم به میزان بازگشت همین سرمایه به فرایند توسعه سایت و سئو (چون نباید رها شود)

سئو و بازاريابی محتوا با يکديگر تضادی ندارند. در حقیقت در يك مسير حركت می كنند. شايد بد نباشد كه اين موضوع را بدانيم كه چشم پوشي از بازاريابي محتوا دسترسي به سئو قوي را امكان پذير نخواهد كرد. هنگامي كه برای بازاريابی قوی مطلبی را در وب سايت خود انتشار می دهيد اگر به سئو آن اهميت ندهيد طبيعتا هيچگونه موفقيتی را به دست نخواهيد آورد.

در واقع نبايد ارتباط سئو با بازاريابي محتوا را ناديده گرفت. زيرا همانطور كه در بالا اشاره كرديم سئو و بازاريابی محتوا مكمل يكديگر هستند. و برای اينكه در بازاريابی و تجارت اينترنتی خود موفق باشيد می بايست روی اين دو مفهوم ذكر شده برنامه ريزی دقیق صورت گيرد تا بتوانيد به اهداف مورد نظر خود در كسب و كارتان نزديك تر شوید.

  • سئو و بازاریابی محتوا با یکدیگر یکپارچه هستند

بعضی از افراد تصور دارند که سئو و بازاریابی محتوا از هم جدا بوده و کاملا متمایز از هم هستند، در حالی که این دو درهم تنیده شده اند. گفتنی است سئو و بازاریابی محتوا به میزان زیادی با یکدیگر هم پوشانی دارند. البته باید این نکته ذکر شود که میان سئو و بازاریابی محتوا تفاوت‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود بتوان این دو را جدا از هم دانست.

اما از این سخن نمی‌توان نتیجه گرفت که این دو مورد باهم در تعارض داشته و با هم دشمن هستند برای مثال سئو محدود و فنی‌تر بوده اما بازاریابی محتوا گسترده و کامل ‎تر است.

  • سئو و بازاریابی محتوا با هم رابطه مکمل دارند

سئو و بازاریابی محتوا و رابطه‌ای که بین آن‌ها است را از یک منظر دیگر هم می‌توان نگاه کرد: سئو تقاضا می‌آفریند اما بازاریابی محتوا به این تقاضاها پاسخ می‌دهد. روشن است که سئو بدون محتوا مفهومی ندارد. شما به واژه‌ها، کلمات کلیدی، مقالات، عکس و فیلم و… احتیاج دارید تا قادر باشید حرفی از سئو به میان آورید.

به گفته یک کارشناس، سئو به معنای کلمات کلیدی، و بازاریابی محتوا به معنای به کار بردن این کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی، تحقیق در زمینه آن‌ها، بهینه‌سازی کردن آن‌ها و ردگیری کلمات طلایی، سئو را تشکیل می‌دهد. حال جواب سؤال «چطور می‌توان از این کلمات کلیدی استفاده کرد؟» بازاریابی محتوا می‌شود. راه استفاده از کلمات کلیدی این است که آن‌ها را به صورت استراتژیک در محتوای خود استفاده کنید.

  • سئو و بازاریابی محتوا در هم تنیده شده‌اند

اگر دقیق‌تر نگاه داشته اید، درمی‌یابیم که سئو و بهینه‌سازی بیش از تولید محتوا، وبلاگ‌نویسی و کلمات کلیدی می‌باشد. سئو در حقیقت یعنی بهینه‌سازی robots. txt، بهینه‌سازی متای داده‌ها، به کارگیری تگ‌های مناسب و یک سری مسائل فنی از این قبیل. گفتنی است که این بهینه‌سازی‌های فنی، کار را جهت بازاریابی محتوا آسان می‌سازد.

در واقع این بهبودها در جهت خدمت ترویج مطالب و همچنین محتواهای سایت بوده و بهبود تجربه کاربر را در پی خواهد داشت. به همین دلیل است که بازهم تأکید می‌شود ارتباط میان سئو و بازاریابی محتوا جدا ناپذیر است.

در حقیقت بازاریابی محتوا یک فعل معلوم بوده به همراه یک عمل در حال انجام، یعنی این گونه نیست که شما یک بار آن را انجام دهید و دیگر تمام، بلکه فرایندی دنباله دار است و استمرار می‌یابد. بازاریابی محتوا و سئو دو بال پرنده‌اند که امکان پرواز را برای او میسر می‌سازد. وبمسترها، صاحبان صنایع و همچنین مدیران کسب و کارها برای موفقیت در این زمینه، بایستی به سئو توجه نشان دهند و هم با فوت‌وفن‌های بازاریابی محتوا به‌خوبی آشنایی داشته باشند.

در خصوص ارتباط سئو با بازاریابی محتوا مطالعه مقالات زیر نیز به شما پیشنهاد می شود:

استراتژی بازاریابی محتوا

تفاوت بازاریابی سئو و بازاریابی محتوا

اهمیت بازاریابی محتوا در سئو

سوالات متداول درباره ارتباط سئو با بازاريابی محتوا

1بازاریابی محتوا چه مزیت هایی را به دنبال دارد؟
بالا بردن آگاهی شرکت و یا شخص حقیقی از برند، رهبری نمودن تولیدات و آگاه‌سازی از تحولات و همچنین کمک به پروش چشم‌انداز مناسب و درآمدزایی در تولید از جمله مزیت‌هایی است که بازاریابی محتوا به دنبال خواهند داشت.
2چرا باید از سئو استفاده کرد؟
سئو منجر به انتخاب کلمه کلیدی خاص و متناسب با هدف و مخاطب، بهبود یافتن رتبه‌بندی کلمه کلیدی موردنظر در موتور‌های جست و جو، جذب نمودن مخاطب و همچنین ترافیک مفید برای وب سایت و درآمدزایی خواهد شد.
3بازاریابی محتوا به چه معنا است؟
به معنای تولید محتوا به طور متمرکز را بازاریابی محتوا می‌گویند. به این مفهوم که محتوای مورد نظر با تمرکز در زمینه محصول، تجارت و یا حتی مارکت با هدف واحدی تولید می‌شود.
4.5/5 - (4 امتیاز)
73 / 100

1 Comment

  1. SEO IRAN گفت:

    در کل باید بگم خیر
    اما اگر در هنگام انتخاب مطالب از سایر سایتها و تکمیل محتوا این تغییرات واقعا محسوس و همچنین با ترکیب محتوای غیر کپی صورت بگیره شانس بیشتری برای موفقیت در سئو میشه براش متصور بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو