اهمیت بازاریابی محتوا در سئو

بازریابی محتوا چیست؟

 اهمیت بازاریابی محتوا را برای تجارت و کسب و کار خود بیاموزید

آیا تا به حال این جمله را شنیدید که می گویند محتوا پادشاه است؟ گرچه بازاریابی محتوا فقط راهی برای متمایز شدن از رقیبان محسوب می شد، اما اکنون برای هر برند تجاری و تمامی کسب و کار های مدرن، به یک ضرورت تبدیل شده است. بازاریابی محتوا در قلب موفق ترین کمپین های بازاریابی دیجیتال قرار دارد. اگر صاحب یک برند تجاری موفق هستید، برای رشد و توسعه ی خود، به دنبال بازاریابی محتوا باشید.

اهمیت تولید محتوا را از اینجا کامل تر بخوانید: اهمیت تولید محتوا

اگر می خواهید یک وبسایت محتوا محور بسازید، تا آخر این مقاله را با دقت بخوانید. در پشت هر نام تجاری منحصر به فرد و یونیک، محتوای ثروتمند و ارزشمندی وجود دارد که واقعاً با مخاطبان آن نام تجاری یا برند در ارتباط است. اما شما هنوز هم ممکن است متعجب شوید، که چرا بازاریابی محتوا مهم است؟ برای کمک به درک بهتر اهمیت بازاریابی محتوا، لیستی از مهم ترین مزایایی که بازاریابی محتوا می تواند تجارت کوچک شما را پر رنگ تر و پر رونق تر نشان دهد، جمع آوری نمودیم:

  1. شهرت نام تجاری کسب و کار خود را با ایجاد اعتماد از طریق بازاریابی محتوا بهبود ببخشید.
  2. محتوای عالی به تأثیرگذاری در نرخ تبدیل کمک می کند.
  3. محتوای بهینه شده به بهبود تلاش های شما در سئو کمک می کند.

چرا بازاریابی محتوا مهم است

      • اگر واقعاً متعجب هستید که چرا بازاریابی محتوا مهم است، به دنبال نرخ تبدیل چیزی نباشید. در اینجا فقط چند مورد از نرخ های تبدیلی که در مورد بهبود بازاریابی وب سایت و اهمیت بازاریابی محتوا از آن صحبت می شود را بررسی خواهیم کرد:(اگر براتون سوال است بازاریابی محتوا چیست؟ با ما همراه باشید)
      • بازاریابی محتوا نرخ تبدیلی در حدود 6 برابر بیشتر از سایر روش های بازاریابی دیجیتال، ارائه می نماید.
      • پس از خواندن توصیه‌ها و پیشنهادات در وبلاگ، 61٪ از مشتریانی که آنلاین بودند در ایالات متحده ی آمریکا تصمیم به خریدگرفتند.
      • ٪ 74 از شرکت هایی که مورد بررسی قرار گرفتند، بازاریابی محتوا هم از نظر کمیت و هم از لحاظ کیفیت باعث افزایش بازاریابی آن ها شد.
      • طبق 72٪ از مشاغلی که ما مورد بررسی قرار دادیم، محتوای ویدیویی می تواند به ارائه یک ROI عالی کمک کند و نرخ تبدیل ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
      • به دلیل تلاش برای بازاریابی محتوا، بازاریابان ورودی به طور متوسط می توانند ​​نرخ تبدیل سایت (از 6 الی 12٪) را دو برابر کنند.

        تولید محتوا

        اهمیت محتوا در سئو

 

محتوای بهینه شده به بهبود تلاش های شما در سئو کمک می کند

اهمیت بازاریابی محتوا با نگاه به نقشی که محتوا در کمک به مشاغل در ساخت و بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ایفا می کند، واضح و مشخص می شود. سئو نقش مهمی در بهبود دید آنلاین برای تجارت شما دارد. با این حال، اگر می خواهید SEO را بهبود بخشید، باید محتوای بهینه سازی شده ایجاد کنید به نوعی سئو در بهینه مشاغل تاثیر دارد و تولید محتوا در سئو سایت، طبق گفته Tech Client، تولید محتوا مؤثرترین تکنیک SEO است.

هرچه مطالب بیشتری در سایت خود داشته باشید، موتور جست و جوگر صفحات بیشتری را در نتایج موتور جستجوی خود برای نمایه سازی و نمایش به کاربران نشان می دهد. اگرچه صفحات بیشتر، لزوماً منجر به دریافت ترافیک بیشتر نمی شوند، اما این امکان را به برند شما می دهند تا برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کنید. به عنوان مثال، ایجاد بلاگ در موضوعات مختلف که مربوط به مخاطب هدف شماست، شانس بیشتری برای رتبه بندی کلمات کلیدی که این کاربران هدف در موتورهای جستجو جستجو می کنند،دارد.

ناگفته نماند، هرچه مطالب بیشتری در سایت شما وجود داشته باشد، دلایل بیشتری را برای بازدید کنندگان ارائه می کنید تا به طرف شما بیایند. این به معنای ماندن در مدت زمان بیشتری در سایت شماست که می تواند بر بهینه سازی موتور جستجوی شما نیز تأثیر بگذارد. گوگل مدت زمانی را که شما یا کاربران دیگر در وبسایت صرف می کنید، به عنوان یک سایت ارزشمند که دارای محتوایی ارزشمند است، تلقی می کند.

محتوای عالی روشی مقرون به صرفه برای به وجود آوردن نتایج

برای کسانی که می دانند چرا بازاریابی محتوا مهم است، لازم است بگوییم: به تمام راه هایی که محتوا می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا منجر به پیشرفت های جدید شود، نگاهی بیندازید. فرآیند جذب مشتریان بالقوه برای مشاغل کوچک، که به ترافیک مداوم متکی می باشند، جهت رشد نام تجاریشان و همچنین افزایش فروش، عامل بسیار مهمی می باشد. که باید حتما به آن توجه داشت. بازاریابی محتوا نه تنها برای جذب مشتریان بالقوه بسیار عالیست، بلکه مقرون به صرفه نیز می باشد. اگرچه بازاریابی محتوا حدود 62 درصد کمتر از تاکتیک های بازاریابی سنتی هزینه دارد، اما طبق گفته DemandMetric حدودا سه برابر بیشتر، به فرآیند جذب مشتری می پردازد. مقرون به صرفه بودن بازاریابی محتوا، این فرآیند را برای مشاغل ضروری و همچنین برای مشاغل کوچک که می خواهند بیشترین میزان بودجه خود را ایجاد صرف این امور کنند، بسیار مناسب می باشد.

محتوای برند یا نام تجاری

مصرف کنندگان یا مشتریان می خواهند با کارشناسانی که از مشکلات و مزایای صنعت اطلاعاتی را می دانند سر و کار داشته باشند. این یک پاسخ دیگری است که چرا بازاریابی محتوا مهم است؟ بازاریابی محتوا به برند شما اجازه می دهد تا ضمن ارائه ی دانشی ارزشمند، تخصص خود را در این زمینه نشان دهید. این امر می تواند خوانندگان را در تصمیم گیری برای خریدی با دیدگاه از قبل برنامه ریزی شده کمک کند.

هر بار که پست جدیدی را در وبلاگ خود، کاغذ سفید یا بخش های دیگری از محتوا منتشر می کنید، شما به مصرف کنندگان یا مشتریان خود نشان می دهید که چقدر آن ها درباره ی صنعت و چالش هایی که با آن مواجه می شوند، اطلاعات دارید. وقتی نوبت به خرید رسید، مشتریان از برندهایی که برای آنان اطلاعات لازم، در خصوص اینکه چه مشکلات، راه حل ها، و موارد دیگری که آن کالا می تواند برایشان در پی داشته باشد را به ذهن می آورند و ترجیح می دهند از بهترینشان خرید کنند.

برندینگ

اهمیت برند تجاری

ارتباط با مشتریان

اگر هنوز هم برایتان سوال پیش آمده است که، چرا بازاریابی محتوا مهم است؟ در نظر بگیرید که بازاریابی کردن با محتوایی عالی، چگونه می تواند به شما در ایجاد روابط با مشتریان کمک کند؟ پیش از این، ما بحث هایی کردیم که چگونه محتوا یک بخش جدایی ناپذیر در اعتماد سازی و ایجاد شهرتی مثبت در برند یا نام تجاری شما محسوب می شود. این عامل می تواند به شما در رشد مخاطبانتان و رسیدن به عناوین جدید، عامل کمک کننده ای باشد.

اما در مورد کسانی که قبلاً از شما محصولاتی خریداری کرده اند چه باید کرد؟ این که مشتریان بخواهند ازشما به صورت مکرر محصول خریداری کنند بسیار نکته ی مثبتی است. در حقیقت، طبق گفته BIA Kelsey ، 61٪ از کارفرمایان می گویند که نیمی از درآمد آن ها از مشتریانی که به صورت مکرر محصول خریداری می نمایند، تأمین می شود. علاوه بر این، وبلاگ بازاریابی فناوری گزارش می دهد که یک مشتری وفادار به طور متوسط ​​تا 10 برابر به اندازه ی خرید اول خود، ارزش دارد.

پس چرا آنچه را که مردم می خواهند به آن ها ندهیم؟

اگر می خواهید بازاریابی محتوای شما مؤثر باشد، از داده هایی که از مخاطبان خود جمع آوری نمودید، غافل نشوید. داده هایی را برای بینش مشتری خود از نقشه ی سفر، بازخورد کاربر، معیارهای غرور و شخصیت مشتری جمع آوری کنید. این اطلاعات برای برنامه ریزی محتوای شما بسیار مهم هستند. محتوای سفارشی شده ای ایجاد کنید که با مخاطب مورد نظر خود در حال صحبت است و به نوعی ارزش هایی را ارائه می دهد. چه سرگرم کننده باشد و چه آموزشی، از مطالب خود به عنوان فرصتی استفاده کنید تا به مصرف کنندگان نشان دهید برند شما درمورد چیست. نکته ی اصلی در ایجاد محتوای مؤثر برای کمک به شما در ارتباط برقرار کردن با مخاطبانی مشتاق، تمرکز روی موضوعاتی است که به نیازها، علایق و چالش های آن ها مرتبط است. فراموش نکنید که لازم است کمی شخصیت از خود نشان دهید تا به مصرف کنندگان و مشتریان کمک کنید تا از برند شما و آنچه که شما را از بقیه جدا می کند، مطلع شوید.

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا خودتان را از رقبایتان جدا کنید

در بازار شلوغ دیجیتال، باید حتما کسب وکار شما از رقیبانتان پیشی گیرد. این مورد یکی از مهم ترین اهمیت های بازاریابی محتواست. بازاریابی محتوا یک راهی مؤثر است که مشاغل کوچک بتوانند برای جدا کردن خود از دیگران در این صنعت تلاش کنند و نشان دهند که چه عواملی باعث می شود تا شرکتشان برای مشتریان، خاص تلقی گردد. مباحث ایجاد شده در پیرامون محتوا و ارزش محتوایی که ارائه می دهید می تواند به معنای تفاوت بین مصرف کننده در انتخاب برند شما نسبت به رقیبانتان باشد. به عنوان مثال: اگر خریدار، تحقیقاتی را در مورد چالش های خود و همچنین محصولات خاصی که می خواهد بخرد، انجام دهد و درحالی که فکر می کند، می تواند به حل آن چالش ها کمک کند، تمایل بیشتری به همکاری با مشاغلی دارد که اطلاعات مفیدی را در اختیارش قرار می دهد.

محتوا در هر مرحله ای از مجرای بازاریابی دارای اهمیت می باشد

حال بیایید درباره اهمیت بازاریابی محتوا در مورد مجرای بازاریابی شما بحث و فکر کنیم. مجرای بازاریابی شما دارای سه بخش می باشد که باید در هنگام توسعه ی کمپین های بازاریابی دیجیتال خود، به آن ها فکر کنید. و بازاریابی محتوا در هر مرحله از این مجرا نقشی اساسی دارد.

بازاریابی محتوا

سئو و بازاریابی محتوا

حرف آخر درباره بازاریابی محتوا

در کل محتوا مهم ترین عامل در سئو است و کسانی که بتوانند از طریق محتوا بازاریابی بکنند بازی بزرگ بین کسب و کار های جهانی را می برد. یادتان نرود در دنیای الان که جامعه به دنبال سرگرمی است تمام محتواهایی که بتواند جامعه را سرگرم کند جلو است حتما بدانید روی چه محتوایی سرمایه گذاری می کنید تا بترکونید:)

سوالات متداول

1ساده‌ترین تعریف بازاریابی محتوا چیست؟
یک فرایند بازاریابی برای کسب و کارها می باشد که هدف آن تولید یک محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطبین می باشد که بتوانند به خوبی با آن ها ارتباط برقرار کنند.
2هدف بازاریابی محتوا چیست؟
در کل هدف از بازاریابی محتوا رهبری کردن تولیدات و آگاهی ساختن از تحولات است.
3تفاوت محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟
کلمه، تصویر، ویدئو، صدا و… که بتواند فرد را درگیر خود کند را محتوا می گویند و در واقع منظور از محتوا آن چیزی است که گیرا و آگاهی بخش باشد. در صورتیکه بازاریابی محتوایی باید با کسب و کار و حرفه شما در ارتباط باشد با این  هدف که نتایج سودآوری را برای شما ایجاد کند.
4نیاز هست برای بازاریابی محتوا ui هم تغییر کند؟
لزومی ندارد حتما تغییر کند ولی تغییر آن می تواند به بازاریابی محتوا کمک کند.
3.7/5 - (4 امتیاز)
71 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو