سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست؟

به صورت کلی میتوان گفت سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است که در ادامه، آن را به صورت کامل بررسی میکنیم. (از نامش هم مشخص است که چیزی بین سیاه و سفید است، اما این مرز کجاست؟ با من همراه شو تا کار درست رو انجام بدی)

بر اساس دسته بندی سئو می توانیم انواع سئو را به سه دسته تقسیم کنیم:

  1. سئو کلاه سفید
  2. سئو کلاه خاکستری
  3. سئو کلاه سیاه

در مقالات پیشین درباره سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه مطالبی را ارائه کردیم. در واقع سئو روش های مختلفی دارد که نمیتوان گفت همه آنها مفید هستند، یعنی هر کدام از تکنیک های سئو که از نظر گوگل قانونی باشد جزء دسته سئو کلاه سفید است و هر آنچه غیر قانونی باشد جزء دسته سئو کلاه سیاه می باشد.

تعریف سئو کلاه خاکستری

در واقع تعریفی که می توان درباره سئو کلاه خاکستری بیان کرد این است که سئو کلاه خاکستری چیزی مابین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. یعنی زمانیکه گوگل متوجه آن شود سایت شما مورد جریمه گوگل قرار می گیرد. کسانی که دوست ندارند و نمیخواهند که نشان دهند که از قانون پیروی نمیکنند و در واقع طرفدار قانون مداری هستند از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند.

این را بخاطر داشته باشید که اگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری به درستی استفاده نشود شما و سایتتان در لبه پرتگاه قرار خواهید گرفت یعنی با یک اشتباه کوچک تمام تلاشتان از بین خواهد رفت.

سئو کلاه خاکستری

Gray Hat SEO

در ادامه می خواهیم به چند نمونه کوچک از تکنیک هایی که در سئو کلاه خاکستری می بایست به آنها توجه کنیم بپردازیم.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری

تکنیک سئو کلاه خاکستری

  • کامنت گذاشتن به روش UGC (ugc چیست؟)
  • بک لینک دادن به سایت خود.
  • خرید دامین.
  • طراحی مجدد سایت.
  • لینک دهی از شبکه های مجازی.
  • ورود به سایت از شبکه اجتماعی.
  • قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان.
  • گذاشتن لینک در ایمیل سایت های خبری.

اهمیت سئو کلاه خاکستری

استفاده درست از سئو کلاه خاکستری میتواند در هزینه و وقت شما صرفه جویی ایجاد کند. اما الگوریتم های گوگل باهوش هستند و همانطور که میدانید گوگل هر ساله این الگوریتم ها را تغییر میدهد. و ممکن است بعد از این تغییرات یک سری از تکنیک های سئو کلاه خاکستری ممکن است توسط الگوریتم های گوگل جریمه شوند. پس یادتان باشد که همیشه سایتتان به روز باشد. شاید خیلی از متخصصین سئو این موضوع را ندانند که طیف وسیعی از افرادی که به طور حرفه ای در حوزه سئو سایت یا بهینه سازی سئو سایت فعالیت دارند، در واقع از روش سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند.

آیا باید از متدهای سئو کلاه خاکستری نیز استفاده کنیم؟

تنها زمانی به شما توصیه می‌شود از متدهای سئو کلاه خاکستری استفاده نمایید که کاملا با آن‌ها آشنایی داشته باشید چرا که گوگل بر روی این مسئله بسیار حساس عمل می‌کند به طوری که رعایت نکردن یک نکته ممکن است باعث آسیب زدن به رتبه سایت شما شود و این که مورد جریمه گوگل قرار گیرد. نه تنها برای سئو کلاه خاکستری بلکه برای سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه نیز توصیه می‌شود قبل از استفاده حتما در زمینه چگونگی استفاده از آن ها، اطلاعاتی را کسب کنید.

پس این نکته را همواره به یاد داشته باشید که استفاده از متدهای سئو کلاه خاکستری تا زمانی که از خط قرمزهای گوگل عبور نکند و قوانین سئو اخلاقی را نقض نکند، می‌توان مفید واقع شود.

این که شما درک درستی از سئو کلاه خاکستری داشته باشید بسیار حائز اهمیت است چرا که هم می‌تواند باعث ارتقاء رتبه سایت شما شود و هم به صورت قابل توجهی در هزینه‌ها صرفه جویی شود. از آن جا که الگوریتم‌های تعریف شده گوگل دائما در حال تغییر و به روزرسانی هستند، توصیه می‌کنیم همیشه اطلاعات خود را در زمینه سئو کلاه خاکستری افزایش دهید و مرتب آن‌ها را بروز کنید تا بعدا به خاطر استفاده از تکنیکی از سئو کلاه خاکستری، جریمه نشوید.

مثالی از سئو خاکستری

لینک سازی خارجی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در بهینه‌سازی وب سایت باید رعایت شود. از نظر گوگل هر چه وب سایت شما معتبرتر و با کیفیت‌تر باشد به همان میزان لینک‌های بیشتری را از سایر وب سایت‌ها دریافت می‌کنید و در نتیجه وب سایت شما رتبه بهتری را کسب می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این کار (لینک دادن به سایت‌های دیگر) تنها در وب انگلیسی رواج دارد و در ایران کمتر وب سایتی را می‌توانید پیدا کنید که حاضر شده باشد به رقیب خودش و یا حتی وب سایتی که هیچ ارتباطی با حوزه کاری او ندارد، لینک داده باشد که این کار کاملا اشتباه است و اصلا توصیه نمی‌شود. در چنین حالتی اگر یک سئوکار بخواهد منتظر باشد تا کاربران خودشان وب سایت را بشناسند و به آن لینک دهند، باید سالیان سال منتظر باشند و دقیقا به همین علت است که بیخیال سئو کلاه سفید می‌شوند.

اگر هم که از سئو کلاه سیاه استفاده شود که صد در صد توسط گوگل جریمه و با پنالتی رو به رو می‌شوند. در این موقعیت راهکاری که پیش رو دارید استفاده از سئو کلاه خاکستری می‌باشد چرا که با این روش گوگل متوجه تقلب کوچک شما نمی‌شود برای مثال می‌توانید خرید لینک را انجام دهید و به مرور زمان از آن‌ها برای لینک بیلدینگ استفاده نمایید.

سوالات متداول درباره سئو کلاه خاکستری

1سئو کلاه خاکستری چیست؟
سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید می‌باشد و این که در این روش، استفاده نادرست و اشتباه از یک تکنیک می‌تواند باعث افت رتبه وب سایت شما شود.
2تکنیک های سئو کلاه خاکستری کدام اند؟
خرید دامین، لینک دهی از شبکه‌های مجازی، قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان و گذاشتن لینک در ایمیل سایت‌های خبری و… از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری می‌باشند.
3چرا باید از سئو کلاه خاکستری استفاده کرد؟
سئو کلاه خاکستری از آن جهت مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که لازم نیست همانند سئو کلاه سفید مدت طولانی را برای رسیدن به هدف خود در زمینه سئو صبر کنید و هم این مانند سئو کلاه سیاه، گوگل شما را جریمه نخواهد کرد چرا که پی به ترفندهای شما نخواهد برد.

4.4/5 - (11 امتیاز)
76 / 100

3 Comments

  1. seoball.ir گفت:

    سلام ممنونم مهندس جان، استفاده کردیم با آرزوی موفقیت برای سئو ایران

  2. علیرضا گفت:

    مطلب مفیدی بود.
    تازه فهمیدم کلاه سیاه و کلاه سفید چین
    ممنون

  3. مهدوی نیا گفت:

    فکر کنم اغلب شرکت های سئو سایت تو ایران دارن سئو سایت خاکستری کار میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو