لینک بیلدینگ چیست

لینک بیلدینگ چیست
سئو سایت

لینک بیلدینگ

آموزش لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ چیست

آموزش لینک بیلدینگ

در این مقاله به تعریف لینک بیلدینگ، آموزش لینک بیلدینگ و اهمیت آن میپردازیم چرا که ساخت لینک و برداشت موتور های جستجوگر از آن لینک مهم است.

موتور های جستجوگر با بررسی لینک ها رتبه سایت ها را مشخص کرده و صفحه های جدیدی را به وسیله ی لینک ها پیدا میکنند. هنگامی که موتور های جستجوگر وب سایت ها را بررسی میکنند علاوه بر محتوای صفحه ها و کلمات کلیدی به لینک هایی که در صفحه موجود است و اینکه این لینک ها به کجا اشاره میکنند و از چه کیفیتی برخوردارند اهمیت میدهد، اگر تعداد لینگ هایی که برای سایتتان دارید در سایت های پربازدید و معتبر بیشتر باشد موتورهای جستجوگر رتبه سایت شما را بالاتر میبرد و این برای سایت شما یک پیروزی است. این فآیند به دو صورت لینک بیلدینگ داخلی و لینک بیلدینگ خارجی انجام می شود.

اهمیت لینک بیلدینگ

اگر شما در صفحات خود از لینک استفاده نکرده باشید برای آشنایی با اهمیت لینک بیلدینگ در سئو باید بدانید که صفحات شما مانند کوچه های بمبستی است که انتهای آنها بسنه و به جایی راه ندارند در نتیجه این صفحات بدون لینک ارزش و رتبه ای ندارند چرا که کسی وارد کوچه ی بمبست نمیشود و آن را تا انتها نمیرود.

پس لینک بیلدینگ یکی از مهمترین روش ها برای سئو سایت است و به خلاقیت، مهارت و توانایی بسیار نیاز است. لینک ها به سه روش لینک خودساخته و لینک طبیعی و لینک های دستی بوجود می آیند. حتما به این نکته توجه بکنید که فقط تعداد لینک ها مهم نیست بلکه کیفیت لینک ها میتواند سایت شما را رشد دهد.

لینک بیلدینگ سئو

لینک بیلدینگ میتواند در سئو کلمات کلیدی بسیار تاثیر بگذارد و اعتبار سایت شما را بهبود ببخشد.از دیگر مزایای بک لینک میتوانیم به بالا رفتن تعداد ورودی سایت از طریق موتور های جستجوگر، بالارفتن ترافیک سایت، عامل مهمی در جذب بازدیدکننده ها از گوگل، بالا رفتن بازدید سایت از طریق لینک ها و از همه مهم تر رسیدن به رتبه یکم سایت در موتور های جستجوگر! همانطور که دیدیم لینک بیلدینگ اهمیت بسیار زیادی در سئو سایت دارد ولی این را هم فراموش نکنید که کمیت و کیفیت یک لینک مهم است و با هر لینکی سایت شما به رتبه بندی خوب نزدیک نمیشود.

همچنین میزان و تناسب لینک های فالو و نوفالو مهم میباشد.

لینک بیلدینگ

اهمیت لینک بیلدینگ در سئو

دو روش اساسی که موتورهای جستجو از لینک بیلدینگ استفاده می­کنند

  • برای کشف صفحات وب جدید
  • برای کمک به تعیین رتبه­ بندی یک صفحه در نتایج خود

هنگامی که موتورهای جستجو صفحات موجود در وب را جستجو کردند، می­توانند محتوای آن صفحات را استخراج کرده و به فهرست­ های خود اضافه کنند. به این ترتیب­، آن­ها می­توانند تصمیم بگیرند که آیا صفحه­ای از کیفیت کافی برخوردار است تا بتواند برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه ­بندی شود یا خیر. هنگامی که آن­ها در حال تصمیم ­گیری در مورد این هستند، موتورهای جستجو فقط به محتوای صفحه نگاه نمی­کنند.

آن­ها همچنین به تعداد پیوندهای اشاره شده به آن صفحه از وب سایت­های خارجی و کیفیت آن­ها نگاه می­کنند. به طور کلی، هرچه وب سایت­های با کیفیت بالا به شما لینک دهند، احتمال رتبه ­بندی شما در نتایج جستجو بیشتر است.

لینک­ها به عنوان یک عامل رتبه­ بندی به Google امکان می­دهند از اواخر دهه 1990 سلطه خود را در بازار موتورهای جستجو آغاز کند. یکی از بنیانگذاران گوگل، لری پیج، PageRank را اختراع کرد که گوگل از آن برای اندازه­ گیری کیفیت یک صفحه براساس بخشی از لینک­های اشاره شده به آن استفاده کرد. این معیار سپس به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه ­بندی کلی مورد استفاده قرار گرفت و به یک سیگنال قوی تبدیل شد زیرا روش بسیار خوبی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود.

این موضوع به این علت که لینکی می­تواند رأی اعتماد در مورد یک صفحه تلقی شود، بسیار کارآمد بود. توضیح بیشتر اینکه وقتی شخصی به وب سایت دیگری لینک می­دهد، در واقع به مخاطب می­گوید این منبع خوبی است. در غیر این صورت، آن­ها به آن لینک نخواهند داد. با این حال، سئوکاران به زودی نحوه دستکاری PageRank و نتایج جستجو برای کلمات کلیدی انتخاب شده را کشف کردند.

گوگل به طور فعال شروع به یافتن راه ­هایی برای کشف وب­سایت­هایی می­کند که نتایج جستجو را دستکاری می­کنند و شروع به ارائه به­ روزرسانی­ های منظم می­کند که به طور خاص برای فیلتر کردن وب سایت­هایی است که شایسته رتبه­ بندی نیستند.

استفاده بیش از حد لینک بیلدینگ چه پیامدی دارد؟

اخیرا Google به وب­سایت­هایی که سعی در استفاده بیش از حد از لینک بیلدینگ دارند نمره منفی می­دهد. اغلب به این روش، بهینه­ سازی بیش از حد گفته می­شود. به روزرسانی­های منظم الگوریتم پنگوئن Google یکی از این موارد است. توجه داشته باشید که شخصی از الگوریتم کامیل که Google برای تعیین نتایج جستجو استفاده می­کند اطلاع ندارد. علی رغم این واقعیت، اتفاق نظر کلی در بین جامعه سئوکاران (طبق نظرسنجی بررسی عوامل رتبه­ بندی جستجو در سال 2015) این است که لینک­ها هنوز هم در الگوریتم­های گوگل نقش موثری دارند.

سوالات متداول درباره لینک بیلدینگ

1چند نوع لینک بیلدینگ در سئو سایت وجود دارد؟
2 نوع لینک­سازی که باعث افزایش رتبه­بندی سایت شما می­شود وجود دارد. داشتن انواع لینک­های مناسب در وب­سایت یکی از بهترین راه ­ها برای بهبود رتبه ­بندی سایت است.
2مزایای لینک­ بیلدینگ چیست؟
پیوندها به شما اعتبار می­دهند. گوگل از لینک­ها برای رتبه­ بندی سایت شما استفاده می­کند. بک لینک­ها باعث افزایش بازدید در وب می­شوند. ایجاد لینک منجر به معیارهای بالاتر سایت و امتیازات سئو می­گردد. فرصت­های درآمد بیشتر و فروش بیشتر ایجاد می­شود و غیره.
3دو لینک مهم در سئو سایت کدام­ها هستند؟
لینک­دهی داخلی و لینک­دهی خارجی در سئو سایت بسیار مهم هستند و می­بایست به درستی از آن­ها استفاده کرد.

 

4.4/5 - (5 امتیاز)
78 / 100

4 Comments

  1. شیوا خدامی گفت:

    سلام، می شه بفرمایید در یک سایت متوسط گذاشتن چند لینک برای صفحه اصلی سایت منطقی است؟

  2. ثمین کسرایی گفت:

    اگر در محتوایی ما لینک نگذاریم آن محتوا بی ارش می شود؟

  3. sami گفت:

    با سلام
    میشه لطفا تفاوت لینک بیلدینگ و بد لینک و بگین؟
    با تشکر

  4. نازنین گفت:

    سلام.یه سوال داشتم.میخواستم بدونم برای رتبه گرفتن توی یک کلمه کلیدی و ساخت بک لینک برای category به اسم همون کلمه کلیدی و مطلب گذاشتن در اون میتونه بهتر باشه یا برای یک پیج؟ اصلا کار کردن روی category میتونه مفید باشه؟ من حدودا ۳ ماه دارم روی category کار میکنم اما الان به صفحه ۵ رسیدم.بنظرتون جای رشد داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 2 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو