لینک بیلدینگ داخلی چیست

لینک بیلدینگ داخلی چیست
سئو سایت

لینک بیلدینگ داخلی

 

لینک بیلدینگ داخلی چیست

لینک بیلدینگ داخلی

به نحوه ی لینک دهی مطالب در درون سایت به یکدیگر لینک بیلدینگ داخلی گفته میشود، یعنی اگر شما 100 مقاله در سایت خودتان دارید اگر آنها را با لینک هایی از داخل همین محتوا ها به یکدیگر متصل کنید به این کار لینک بیلدینگ داخلی گفته میشود.

لینک سازی داخلی

همانطور که میدانیم یکی از موارد مهم در سئو سایت لینک سازی داخلی است که باید در کنار لینک بیلدینگ خارجی به کار گرفته شود. است که نیاز به آموزش درست دارد چرا که باید بدانبم چه نوع لینک هایی منفی و چه لینک هایی برای سئو سایتمان مفید هستند.افراد کم تجربه بر این باورند که خرید بک لینک با قیمت بالا بهترین روش است در صورتی که ساخت لینک داخلی یکی از بهترین روش ها است.اگر به دنبال سئو سایت خود به روش صحیح هستید باید استراتژی صحیح لینک بیلدینگ را نیز یادبگیرید.

استراتژی درست لینک بیلدینگ

شما میتوانید لینک بیلدینگ را به طور مستقیم مثل به اشتراک گذاشتن نوشته یا محتوا و غیر مستقیم مثل بک لینک طبیعی انجام دهید. لینک هایی که خودتان کنترل آنها را در دست ندارید دشوار است در عین حال برای سئو سایتتان مهم است از طرف دیگر لینک هایی که کنترل آنها با شما است را بی اهمیت نشمارید. اهمیت لینک بیلدینگ در سئو بسیار بالا است.

حال این سوال پیش می آید که لینک بیلدینگ داخلی چیست و چگونه ایجاد میشود؟ لینک بیلدینگ داخلی سنجشی برای هر صفحه سایت شما است و موتور های جستجوگر به وسیله ی آنها ساختار سایت را درک میکنند در نتیجه لینک بیلدینگ های داخلی میتواند در رتبه بندی سایت شما بسیار موثر باشد و سئو سایتتان را بهبود ببخشد.

تقسیم بندی لینگ بیلدینگ داخلی

لینک بیلدینگ های داخلی به دو صورت لینک های مسیردهی و لینک های متنی هستند. لینک های مسیردهی را میتوانید در همه ی صفحه های سایت ببینید و کاربرانی که در سایت شما هستند به کمک این لینک های مسیردهی به موضوع مورد نظر خود دست پیدا میکنند.لینک بیلدینگ های متنی محتوای صفحه ای را به صفحه دیگر که دارای موضوع مشترک هستند وصل میکنند از این رو کاربرانی که درون سایت شما هستند موضوع های مرتبط به هم را پیدا میکنند و اینگونه موتور های جستجوگر ارتباط موضوعی صفحات را پیدا میکند. از این رو لینک بیلدینگ داخلی یکی از بخش های مهم سئو داخلی است.

در همین ارتباط میتوانید مقاله Orphaned content چیست را بخوانید تا با اهمیت این موضوع بر سئو مطالب واقف شوید.

قوانین اساسی در لینک بیلدینگ داخلی

برای تنظیم استراتژی لینک­سازی داخلی، موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. چگونگی انجام دقیق آن­ها به نوع وب­سایت و اهداف شما بستگی دارد. اما قوانینی که در زیر برای شما لیست کرده ­ایم قوانین اساسی هستند.

ساختار ایده آل سایت خود را تعیین کنید.

ما همیشه به صاحبان وب­سایت­ها توصیه می­کنیم وب­سایت خود را هرمی شکل تصور کنند. در بالای آن، صفحه اصلی شما و در زیر آن برخی از بخش­ها یا دسته­ ها قرار دارند و در پایین­تر پست­ها و صفحات منفرد (احتمالاً با زیر مجموعه­ هایی در این قسمت) وجود دارند. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، منوی وب­سایت شما باید این ساختار را منعکس کند. در راهنمای نهایی ساختار سایت می­توانید نحوه ایجاد بهترین ساختار سایت را برای سایت خود بخوانید.

تصمیم بگیرید مهم­ترین محتوای شما کدام­ها هستند.

به طور خلاصه محتوای انتخابی باید بهترین و کامل­ترین محتوای شما باشد. این محتوا هسته اصلی کار شماست؛ محتوایی است که می­خواهید افراد در هنگام جستجوی موضوعات یا محصولی که شما در آن تخصص دارید آن را پیدا کنند. از آن­جا که می­خواهید به Google اطلاع دهید که این محتوا مهم­ترین محتوای شماست باید لینک بیلدینگ داخلی به آن اضافه کنید. نقاط مختلفی وجود دارد که از آن­جا می­توانید به محتوای سنگ بنای خود (اصلی) لینک دهید.

لینک­های متنی را اضافه کنید.

وقتی درباره موضوعی خاص مقالات مختلفی می­نویسید باید آن­ها را با یکدیگر پیوند دهید. این کار به گوگل و کاربران نشان می دهد که آن مقالات به هم مرتبط هستند. می­توانید مستقیماً از جملات موجود در نسخه خود لینک بیلدینگ داخلی انجام دهید و یا لینک­هایی را در انتهای پست خود اضافه کنید.

لینک بیلدینگ داخلی در صفحات سلسله مراتبی

اگر در وب­سایت خود صفحات سلسله مراتبی دارید صفحات parent را به صفحه اصلی آن و بالعکس پیوند دهید. همچنین فراموش نکنید که صفحات خواهر و برادر را به یکدیگر پیوند دهید. در یک سایت منظم این صفحات باید مرتبط باشند و پیوند دادن آن­ها به این ترتیب کاملاً منطقی خواهد بود.

افزودن یک بخش مربوط به پست را در نظر بگیرید.

افزونه ­ها و ماژول­های زیادی وجود دارد که بخش­های کامل مربوط به ارسال­ها را به پست­های شما اضافه می­کنند. اگر از یکی این افزونه ­ها استفاده می­کنید توصیه می کنیم آزمایش کنید که آیا پست­های مرتبط در واقع پست­های مرتبط هستند یا خیر.

سعی کنید لینک­های ناوبری را اضافه کنید.

علاوه بر لینک دادن از طریق پست­ها و صفحات مرتبط با موضوعات می­توانید محتوای اصلی خود را با افزودن لینک­هایی به آن از صفحه اصلی یا ناوبری برتر معتبرتر کنید.

لینک­هایی به طبقه بندی­های خود اضافه کنید.

طبقه بندی­ ها مانند دسته­ ها و برچسب­ ها به شما کمک می­کنند سایت خود را سازماندهی کنید و به کاربران و Google کمک کنید تا محتوای شما را بفهمند.

آخرین گزینه ­ای که باید ذکر شود ایجاد لینک بیلدینگ داخلی به محبوب­ترین یا جدیدترین پست­ها در وب­سایت شما است. ترجیحاً این بخش­ها را در نوار کناری یا پاورقی وب سایت خود ایجاد کنید تا در همه صفحات و پست­ها نمایش داده شود.

سوالات متداول درباره لینک بیلدینگ داخلی

1استراتژی لینک­سازی یا پیوند چیست؟
استراتژی لینک­سازی طرحی است که شما ایجاد و اجرا می­کنید و به شما کمک می­کند پیوندهای خود را سازماندهی، ردیابی و بهینه کنید. با یک برنامه صحیح می­توانید بازدهی عمده کسب و کار را مشاهده کنید.
2چگونه می توان لینک بیلدینگ داخلی ایجاد کرد؟
محتوای زیادی ایجاد کنید. زیرا برای ایجاد پیوندهای داخلی زیاد ، باید صفحات داخلی زیادی داشته باشید. آن­ها را با توجه به ارتباط موضوعی و معنایی که دارند پیوند دهید تا راهنمای جامعی برای خواننده باشد.
3آیا لینک (پیوند)های داخلی به سئو کمک می کند؟
بله. هر وب­سایتی شامل لینک­های داخلی است. اما چیزی که اکثر مردم متوجه آن نیستند این است که در صورت استفاده استراتژیک از لینک­های داخلی می­توان عملکرد سایت را در موتورهای جستجو افزایش داد. در این مقاله شما یاد گرفتید که چرا پیوندهای داخلی برای موفقیت در جستجوگرها مهم هستند و چگونه می توان برای وب­سایت خود یک استراتژی پیوند داخلی هوشمند ایجاد کرد.

4.2/5 - (4 امتیاز)
77 / 100

1 Comment

  1. حسین گفت:

    چقدر مقاله بی سر و ته افتضاحی بود. قطعا آخرین باری هست که میام توی این سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو