آیا فیلترینگ بر نتایج سئو تاثیر می گذارد؟

فیلتر شدن گوگل
سئو سایت

بعد از فیلترینگ ساعتی نبود که کسی در ارتباط با تاثیر فیلترینگ بر سئو سایت و نتایج گوگل از ما سوال نپرسه، زمانهایی هم که کسی نمی پرسید خودمون به این فکر فرو میرفتیم که کسب و کار سئو کارها چه اتفاقی براش میوفته؟ آیا فیلترینگ بر نتایج سئو تاثیر می گذارد؟ (شاید به نوعی نگران خودمون هم بودیم) خلاصه همه اتفاقات این مدت بسته بودن اینترنت رو در این مقاله براتون مینویسیم.

تاثیر فیلترینگ روی سئو

ما یک آزمایش ساده انجام دادیم

موضوع آزمایش:

آیا گوگل در زمان فیلترینگ سایت های ایرانی رو که در داخل کشور هستند، میتونه بررسی کنه یا نه؟ فقط سایت هایی که در خارج از کشور هستند رو میتونه بررسی کنه؟

روش آزمایش:

با 2 نفر از دوستانی که خارج از ایران بودند تماس گرفتیم و نام ۲ تا  از سایت ها را برای بررسی دادیم (یکی سرورش خارج از ایران بود و در داخل ایران فیلتر شده بود و دیگری داخل ایران بود و فیلتر هم نشده بود)

جواب آزمایش:

هر دو دوست یک پاسخ دادند: هر دو سایت قابل مشاهده و دسترسی هستند.

 

نتیجه آزمایش:

اینکه گوگل تمام سایت ها را در زمان فیلترینگ نیز به راحتی کرول (crawl) می کرد.

 

اکنون با توجه به آزمایش فوق به سراغ سئوال و موضوع اصلی این آموزش میرویم که:

آیا فیلترینگ بر نتایج سئو تاثیر می گذارد؟

با توجه به آزمایشی که انجام دادیم، قطعا اگر فیلترینگ سایت ها بر روی سئو تاثیر بگذارد به دلیل بسته بودن سایت از داخل کشور نبوده است و دلایل این اتفاق می تواند سایر موارد مانند این باشد که یک سایت به این دلیل که از داخل ایران بالا نبوده است ، تیم محتواگذاری آن نتوانسته اند بر روی سایت مطلب جدید انتشار دهند و یا موارد این چنینی که به دلیل در دسترس نبودن سایت می تواند رخ دهد.

تاثیر فیلترینگ بر سئو هر چه که باشد ، برای همه ی سایت های یک کشور اتفاق می افتد.. پس همه می بایست برای آن آماده باشند تا اگر چنین شد از سایر رقبای خود در سئو عقب نیوفتاند. شاید خواندن مقالات زیر نیز به شما کمک کند

چرا سایت فیلتر می شود؟

چرا سایت فیلتر می شود؟

هاست چیست؟

هاست چیست؟

در انتها یک جمله هم در ارتباط با بسته شدن اینترنت در ایران که خیلی از دوستان ان را اشتباه متوجه شدند،: سایت هایی در ایران مسدود شدند که سرور آنها در خارج از ایران بود و نه سایتهایی که دامین آنها .com بود. دقت کنید هاست و یا فضای سایت اهمیت دارد نه پسوند دامین سایت. یعنی در مواقع فیلترینگ یا قطعی سراسری اینترنت پسوند سایت اهمیت ندارد و آن چیزی که مهم است سرور سایت می باشد.

در شرایطی که اینترنت به هر دلیلی بصورت کلی ضعیف یا قطع می شود وضعیت به همین صورت است اما در چنین کسانی که از هر طریقی بتوانند روی سایت خود فعالیت داشته باشند قطعا جایگاهشان در نتایج به مقدار چشمگیری تغییر می کند. پس اصلا نگویید که شرایط برای همه بد است و از سئو سایت خود قافل نشوید.

4.8/5 - (5 امتیاز)
23 / 100

2 Comments

  1. میری گفت:

    آقا چطوری در موقع فيلترينگ یا بستن اینترنت روی سئو سایت کار کنیم؟

  2. SEO IRAN گفت:

    بهترین زمان موفقیت در نتایج گوگل اتفاقا همین مواقعی هست که بقیه کمتر کار میکنن
    برای هر سایت روش موفقیت در سئو و نتایج گوگل متفاوته

    اما هر طور شده خودتون رو مقید کنید که هم ظاهر و هم محتوا هاتون رو با کیفیت تر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دو =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو