چرا سایت فیلتر می شود؟

چرا سایت فیلتر می شود؟
سئو سایت

دلیل فیلتر شدن سایت ها چیست؟

گاهی اوقات این فیلترهای بر روی سایت های بی ضرر اعمال می شود و مدیران سایت ها نمی دانند که چرا این فیلترینگ بر روی سایت شان اعمال شده است و سوال پیش می آید که چرا سایت فیلتر می شود؟ اگر گوگل به سایت شما مشکوک شود که میزبان محتوای نامناسب است یا اقداماتی انجام می دهد که برای کاربران مناسب نیست در مرورگر به شما هشدار می دهد. کسانی که خدمات اینترنت و پهنای باند ارائه می دهند فیلترهایی را جایگذاری می کنند تا افرادی که زیر 18 سال هستند نتوانند به محتواهای آنلاینی که برایشان مضر است دست پیدا کنند.

سایت بلاک شده

فیلترینگ سایت

فیلتر کردن سایت ها توسط گوگل

الگوریتم های گوگل به این دلیل، بطور مداوم بروز می شوند که عملکرد جستجو را بهبود ببخشند و سایت های نامناسب را فیلتر کنند. چرا سایت فیلتر می شود؟ گوگل این امکان را برای کاربران خود ایجاد کرده است تا سایت هایی که از نظر موتورهای جستجو ایمن هستند اما کاربران را آزار می دهند، بطور دستی مسدود کنند و از نتایج جستجوی خود پاک کنند.

اگر یک سایت را تعداد زیادی از کاربران آزار دهنده بیان کنند توسط گوگل این سایت فیلتر می شود. چرا سایت فیلتر می شود؟ فیلتر کردن سایت ها سبب افزایش امنیت کاربران و جلوگیری از لو رفتن اطلاعات آنها می شود. فیلتر ها سبب می شوند تا دسترسی کاربران به سایت هایی که حاوی کدهای مخرب هستند مسدود شود.

فیلتر شدن سایت

فیلتر شدن سایت

تفاوت فیلتر URL و فیلتر DNS

این دو فیلتر عملکرد مشابهی دارند اما یک تفاوت بسیار مهم هم با هم دارند. برای اینکه متوجه شوید چرا سایت فیلتر می شود؟ باید با این دو فیلتر آشنا شوید. به بیان ساده باید گفت فیلتر URL همانطور که از اسمش پیداست URL های یک سایت را مسدود می کند اما فیلتر DNS دامنه سایت ها را مسدود می کند. این فیلتر این امکان را می دهد که با مسدود کردن دامنه یک سایت از دسترسی به تمامی صفحات وب آن سایت جلوگیری کنید.

اگر بخواهید به صورت دقیق صفحاتی از یک سایت را مسدود کنید باید از فیلتر URL استفاده کنید اما اگر بنظرتان یک سایت کاملا مضر است و باید دسترسی کامل کاربران به آن مسدود شود باید از فیلتر DNS استفاده کنید.

گوگل چگونه سایت ها را فلیتر می کند؟

چرا سایت فیلتر می شود؟ Google از اطلاعاتی که در مورد سایت شما جمع آوری می کند استفاده می کند تا شما را دقیق تر در نتایج جستجو نشان دهد. گوگل سایت هایی که بررسی و ایندکس می کند آنها را از نظر اسکریپت ها، نقض محتوا، نقض خط مشی و مسائل کیفی بررسی می کند. وقتی گوگل سایت را محتوایی را بررسی کند و متوجه شود که دارای محتوای نامناسب است و تشخیص دهد که باید مسدود شود یکی از موارد زیر را انجام می دهد که عبارتند از:

  1. سایت را از نتایج جستجو حذف می کند.
  2. ربات های گوگل قبل از ورود کاربران به سایت هشدار می دهند.
  3. در هنگام نمایش سایت به کاربران اعلام می کند که سایت امن نیست.

چرا سایت فیلتر می شود؟ اگر سایت شما حاوی صفحاتی با محتوای نامناسب شامل محتوای بزرگسالان، قمار و… باشد به احتمال زیاد مسدود می شوید.

فیلتر سایت ها

فیلترینگ سایت ها

فیلتر محتوا چیست؟

فیلتر محتوا با عنوان فیلتر اینترنت نیز شناخته می شود که نرم افزاری است که محتواهایی که شامل کلمات یا تصاویر خاص هستند را فیلتر می کنند. اینترنت برای دسترسی افراد به اطلاعات طراحی شده است اما اگر افراد بصورت آزادانه به هر محتوایی دسترسی داشته باشند مشکل ساز خواهد شد.

چرا سایت فیلتر می شود؟ در پاسخ باید گفت برای جلوگیری از دسترسی کاربران به محتواهای نامناسب فیلترینگ انجام می شود. فیلترهای محتوا با بررسی صفحات وب سایت ها آنچه که برای کاربران مضر است را فیلتر می کنند. این فیلتر ها می توانند از توسط کشورها یا حتی مشاغل نیز برای کنترل استفاده از اینترنت استفاده شوند.

آیا فیلتر شدن به سئو سایت ضرر می رساند؟

قطعا بله، زیرا سایت فیلتر وقتی برای کاربر باز نشود، مخاطب صفحه را ترک می کند. هنگامیکه کاربر در چند ثانیه اول ورود، از سایت خارج میشود سبب کاهش رتبه سایت در گوگل خواهد شد و سئو سایت لطمه می بیند.

چه کار کنیم سایت فیلتر نشود؟

اگر سایت فروشگاهی دارید حتما نماد اعتماد و درگاه امن تهیه کنید. هرگز از مدارک جعلی که سبب فریب کاربر می شود استفاده نکنید. محتواهایی متناسب با قوانین و شرایط کشور منتشر کنید.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از فیلتر شدن سایت توسط گوگل آورده شده است:

  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید: محتوای سایت خود را با کیفیت بالا و مرتبط با کلمات کلیدی انتخابی خود ایجاد کنید. محتوا باید شامل اطلاعات دقیق و مفید باشد و از نظر نگارشی و فنی صحیح باشد.محتوایی که تولید می‌کنید نباید حاوی مسائل +18 باشد.
  • از لینک های طبیعی استفاده کنید: لینک های سایت خود را از سایت های معتبر و مرتبط دریافت کنید. لینک ها باید به صورت طبیعی ایجاد شوند و نباید از سایت های نامعتبر یا اسپم دریافت شوند.
  • سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید: از یک هاست با کیفیت استفاده کنید و از تصاویر و ویدیوهای با حجم مناسب استفاده کنید.
  • امنیت سایت خود را تقویت کنید: از یک افزونه امنیتی معتبر استفاده کنید و از آخرین نسخه نرم افزارهای خود استفاده کنید.
  • قوانین گوگل را رعایت کنید: قوانین گوگل را مطالعه کنید و از آنها پیروی کنید.

سخن پایانی

فیلتر کردن سایت ها سبب می شود تا کاربران تنها به محتواهای مفید و مجاز دسترسی داشته باشند. چرا سایت فیلتر می شود؟ دلیل فیلتر شدن سایت ها توسط دولت های مختلف و گوگل این است که آن سایت از حاوی بدافزار است و یا از محتوای نامناسب پشتیبانی می کند.

دلیل اصلی ایجاد فیلترینگ جلوگیری از دسترسی کودکان به محتواهایی است که برای سن آنها مناسب نیست. اما هیچ فیلتری وجود ندارد که بتواند از کاربران در برابر میلیون ها محتوایی که در لحظه انتشار می یابند محافظت کنند و همچنین فیلترها در برابر کاربرانی که می خواهند آنها را دور بزنند مقاوم نیستند.

سوالات متداول

1چرا یک سایت فیلتر می شود؟
فیلترهای معمولا بر روی سایت هایی اعمال می شوند که میزبان بدافزارهای یا محتواهای نامناسب هستند. فیلترهای پیشرفته می توانند مانع از ارسال اطلاعات در اینترنت شوند.
2دلیل اهمیت فیلتر محتوا چیست؟
فیلتر محتوا از دسترسی به محتوا ها و سایت های مضر جلوگیری می کند و سبب می شود تا کاربران به محتوای خوب و باکیفیت دسترسی داشته باشند.
3هدف از فیلتر کردن سایت ها چیست؟
هدف از فیلتر کردن سایت ها جلوگیری و مسدود کردن دسترسی کاربران به سایت هایی است که حاوی اطلاعات نامناسب هستند.
4.3/5 - (7 امتیاز)
76 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شانزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو