اسپم سایت چیست؟

اسپم شدن سایت

ایجاد اسپم در سایت یک تهدید امنیتی بزرگ برای محتوا و رتبه بندی وب سایت به حساب می آید و اعتبار و ارزش سایت را کاهش می دهد.

اسپم سایت چیست؟

به هر گونه اقدام و عمل غیر مجازی که از طریق آن سعی می شود رتبه سایت را ارتقا بدهند اسپم می گویند. چگونه؟

مثلا : انتشار بیش اندازه محتوای بی ربط، ایجاد لینک های خراب و مخفی در سایت، ارسال ایمیل تبلیغاتی بدون اینکه مخاطبان درخواست کرده باشند به صورت متعدد برای حجم بالایی از افراد فرستاده می شود. یا اینکه پیام های بی ربطی را از طریق sms یا آگهی برای افراد می فرستند و حتی ممکن است این پیامک ها برای هک کردن افراد ایجاد و فرستاده شود، پس نتیجه می گیریم این اقدامات بیشتر جنبه آزار و اذیت برای حجم بالایی از افراد را به دنبال دارد، تا اینکه بخواهند خدمات مفیدی را به آنها ارائه بدهند.

Spam چیست ؟

Spam چیست ؟

یا از روش های سئو کلاه سیاه مانند ریدایرکت های بی ربط در سایت استفاده می کنند یعنی زمانی که کاربران کلمه ایی را در گوگل سرچ می کنند ولی به صفحه ایی هدایت می شوند که هیچ ربطی با کلمه سرچ کرده آن ها ندارد. درواقع با ریدایرکت کردن کاربران با استفاده از چندین url و فرستاندن آن ها به چندین آدرس مختلف که قطعا دارای فریم هایی هم هستند انجام می گیرد، زیرا گوگل قادر به شناسایی این فریم ها نمی باشد ولی زمانی که متوجه بشود که سایت ها از این حقه استفاده کرده اند این اقدام را فعالیت اسپم شده می داند و حتما آن ها را جریمه خواهد کرد.

یک دیگر از راهای اسپم شدن سایت استفاده بیش اندازه از کلمات کلیدی است، نکته ایی که باید به آن توجه کنید چگالی کلمات کلیدی است یعنی شما باید با توجه به تعداد کلمات نوشته شده در متن خود، کلمه کلیدی را تکرار کنید زیرا تکرار غیرطبیعی  و بیش اندازه سایت شما را اسپم می کند و نه تنها افزایش رتبه به دست نمی آورید بلکه شما مجبور به پرداخت پنالتی هم می شوید.

اگر شما تصمیم دارید که در سایت خود به صورت مکرر از تبلیغات کلیکی استفاده کنید که هیچ کاربرد خاص و مفیدی را برای کاربران و مخاطبان سایت ندارد و فقط می خواهید افزایش سرمایه داشته باشید سخت دراشتباهید

چون شما با این کار در حال اسپم کردن وب سایت خود هستید و نتیجه ایی جز جریمه شدن برای شما نخواهد داشت. استفاده کردن از صفحات DoorWay page یا صفحات درگاه، که اصلا صفحات مفیدی نیستند و جز تکنیک های کلاه سیاه به حساب می آید

هدف از ایجاد این صفحه درگاه این است  که می خواهد به وسیله کلمات کلیدی رتیه سایت را افزایش بدهد در حالی که محتوای این صفحات هیچ ارزش و اعتباری را برای بازدیدکنندگان آن سایت ندارد و یک فعالیت اسپم شده می باشد و دارای معایب زیادی از جمله پایین آوردن سرعت اینترنت می باشد. صفحات درگاه معمولا به صورت دامنه های مجزا طراحی شده اند، به صورت ساده تر بگویئم مثلا:  زمانی که کاربران کلمه کلیدی را در اینترنت سرچ می کنند درواقع لینک هایی را مشاهده می کنند که همگی مربوط به یک دامین هستند و موجب عدم رضایت کاربر می گردد زیرا موفق به پیدا کردن جواب خود نشده است ازطرفی گوگل با ایجاد الگوریتم هایی سخت در حال شناسایی و مبارزه کردن با این صفحات است و آن ها حذف می کند.

افرادی هستند که سایت هایی را فقط برای افزایش درآمد طراحی می کنند و هزینه و وقت زیادی را برای آن به کار نمی برند مثلا خیلی راحت و بدون زحمت و تلاش،  مطالب خود را از سایت های دیگر کپی می کنند و در صفحات خود قرار می دهند به سایت های دیگر لینک خرید می دهند، از لینک ها و متن های پنهان استفاده می کنند در کل با انجام دادن این کارها جز سایت های اسپم شناخته می شود و حذف می شود

چگونه ایمیل اسپم برای شما می فرستند؟

ارسال کردن ایمیل های اسپم  یا هرزنامه ها، معمولا از طریق ربات ها صورت می گیرد این ایمیل ها مقاصد نامشخصی دارند گاهی به دلیل هک شدن سایت شما (به علت ضعف امنیت) و به سرقت رفتن ایمیل کاربران شما، بدون اینکه خودتان خبرداشته باشید از طریق سایتتان ایمیل های بی ربطی برای افراد فرستاده می شود که شما می توانید برای مقابله با این کار بهتر است برای ایمیل های خود و کاربرانتان در هاست خود ازپسوردهای ترکیبی و قوی استفاده کنید چون خیلی سخت می توانند بازگشایی بشوند و همچنین تمام تلاش خود را بکنید که همواره سیستم مدیریت محتوای خود را آپدیت کنید و به روز باشید زیرا نسخه های قدیمی راه خوبی برای نفوذ هکران می باشد.و در اخر حواستان باشد از افزونه هایی بی اعتبار استفاده نکنید.

چگونه برای شما مسیج و تبلیغات اسپم شده ارسال می کنند؟

ممکن است در تلفن همراه شما هر روز پیامک های تبلیغاتی  بی ربط و آزار دهنده ایی برای شما ارسال بشود که حاوی تبلیغاتی باشد که اصلا به کار شما نمی آید و هیچ ارزشی برای شما ندارد تنها راه خلاص شدن شما از شر این پیامک های مزاحم این است که به وسیله قابلیت هایی که اپراتورها ایجاد کرده اند وارد تنظیمات بشوید و این پیامک های اسپم و بی ارزش را غیر فعال کنید.

spam score چیست

spam سایت چیست؟

اسپم اسکور چیست؟ (spam score)

اگر میخواهید بدانید spam score چیست و چگونه میتوان آن را کاهش داد با ما همراه باشید.

شما می توانید وارد لینک زیر بشوید و از این طریق با ابزار spam score  آشنا بشوید و از آن استفاده کنید

https:// moz.com/researchtools/ose

اسپم اکور ابزاری است که به وسیله آن می توانید از مشکلان سایت خود مانند محتوا و لینک های مخرب و غیره… باخبر بشوید در زمان استفاده از این ابزار می توانید لینک ب سایت خود یا صفحات  را وارد کنید و بعد برای بررسی کردن روی گزینه search کلیک کنید البته توجه کنید اسپم اسکور به نشان دهنده این نیست که سایت شما اسپم شده است بلکه فقط می خواهید اطلاعاتی را در باره بک لینک های خود به دست بیاورید و حتی می توانید لیست زیر دامنه هایی را هم که به سایت شما لینک داده اند را ببینید شما می توانید منبع را مشخص کنید و از این طریق می توانید متوجه بشوید که آیا لینک های دریافتی اسپم هستند یا خیر

اگر امتیاز spsm score  شما زیر30 درصد باشد مشکلی نداردولی زمانی که امتیازتان 60 درصد را رد می کند زنگ هشدار است و شما باید به فکر اصلاح کردن لینک ها باشید و حتی اگر لازم است خیلی از آن ها را بهتر است حذف کنید.

نحوه محاسبه اسپم اسکور توسط ابزارها

ابزارهای مختلفی برای محاسبه اسپم اسکور وجود دارند، اما اکثر آنها از الگوریتم های مشابهی استفاده می کنند.

در اینجا چند فاکتور رایج که در محاسبه اسپم اسکور استفاده می شوند:

1. بک لینک ها:

  • تعداد بک لینک ها
  • کیفیت بک لینک ها
  • تنوع بک لینک ها

2. محتوای سایت:

  • کیفیت محتوا
  • اصالت محتوا
  • خوانایی محتوا

3. ساختار سایت:

  • ساختار URL ها
  • سرعت بارگذاری سایت
  • ریسپانسیو بودن سایت

4. اطلاعات تماس:

  • وجود اطلاعات تماس مانند آدرس و شماره تلفن
  • صحت اطلاعات تماس

5. فعالیت در شبکه های اجتماعی:

  • تعداد دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی
  • تعامل در شبکه های اجتماعی

 

اسپم اسکور سایت spam score

اسپم اسکور سایت

چه مواردی نشان دهنده اسپم شدن می باشند؟

  • اگر در سایت خود از دامنه هایی استفاده کنید که دارای اعداد و ارقام باشد یا اینکه خیلی طولانی باشد یک دامنه اسپم شده تلقی می گردد
  • نصب نکردن و عدم استفاده از گوگل آنالیتکس
  • عدم استفاده از پروتکل امنیتی https و قفل ssl سایت هایی که فاقد این امنیت باشند نشان دهنده این است که هیچ اهمیتی به به اطلاعات شخصی کاربران خود نمی دهد و به زودی اسپم می شود.
  • اگر رتبه بازدید وب سایت پایین باشد در دسته سایت های اسپم قرار خواهد گرفت
  • عدم رعایت طول عنوان: سایت هایی که در هدینگ خود تیترهای خیلی طولانی یا خیلی کوتاه می نویسند اسپم می شوند
  • یکی دیگر از موارد اسپم شدن سایت ها این است که توضیحات متا را یا خیلی کوتاه و نامفهوم می نویسند یا اینکه خیلی طولانی و بی ربط
  • لینک ها باید برای جلوگیری از اسپم شدن سایتتنان حواستان به تعداد لینک ها باشد یعنی اینکه نباید تعداد لینک های خروجی بیش اندازه باشد یا اینکه خیلی کم باشد
  • مورد بعدی این است که شما باید با توجه به میزان محتوایی مه دارید لینک خروجی ایجاد کنید گاهی این تناسب رعایت نمی شود و شما اسپم می شوید
  • به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از اسپم شدن حتما به شبکه های اجتماعی لینک بدهید تا نرخ بازدید خود را افزایش بدهید عدم این کار سایت شمارا اسپم می کند.

 

خدمات سئو سایت خود را به تیمی حرفه ای سئو ایران بسپارید و به آسانی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید و در کمترین زمان، فروش خود را به کمک گوگل چند برابر کنید.

 

تکرار کلمه کلیدی موجب اسپم سایت میشود

نتیجه گیری :

Spsme score به معنای انجام اقدامات نابهنجار مانند استفاده از ترفندهای سئو کلاه سیاه به منظور ارتقای وب سایت می باشد که به شدت از سمت گوگل جریمه می شود می تواند رتبه سایت را کاهش بدهید می تواند به طور کلی سایت را حذف کند.

 

4.7/5 - (9 امتیاز)
76 / 100

2 Comments

  1. ارسلان محمدی گفت:

    چند نوع اسپم داریم در کل؟ متن اسپم، سایت اسپم اینارو نمیتونم تکفیک کنم از هم. بازم اسپم داریم؟

  2. امینیان گفت:

    ممنون مقاله مفیدی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو