امنیت و نگهداری سایت

امنیت-سایت
سئو سایت

امنیت و نگهداری سایت

موضوعی که امروز در سئو ایران می خواهیم به آن بپردازیم امنیت و نگهداری سایت می باشد که در حقیقت می توان گفت یکی از مهم ترین اصولی است که باید در طراحی وب سایت آن را در نظر داشته باشیم.

این روزها سایت های بسیاری وجود دارند که به خاطر امنیت پایین وب سایت مورد حمله هکرها قرار گرفته اند و مجبور به پرداخت خسارت هایی شده اند جبران ناپذیر که هم برای صاحبین وب سایت و هم خود سایت هزینه های زیادی را به وجود آورده است.

شاید این موضوع را ندانید که دلیل بسیاری از نفوذهایی که در وب سایت ها صورت می گیرد به خاطر ضعف سیستم مدیریت وب سایت می باشد که خود عامل بسیار مهمی در بروز مشکلات امنیتی می باشد و این موضوع کار را برای هکرها نیز آسان خواهد کرد و آن ها می توانند به راحتی به وب سایت مورد نظر نفوذ کرده و در اطلاعات آن سایت تغییرات مختلفی را به وجود آورند . سئو آن سایت را به خطر بیاندازند.

امنیت و نگهداری سایت

امنیت و نگهداری سایت

نکاتی برای حفظ امنیت و نگهداری سایت

برای اینکه بتوانید وب سایت خود را به درستی مدیریت کرده و در امنیت و نگهداری سایت خود موفق باشید یک سری نکات را باید مورد توجه قرار دهید تا هم از نفوذ و حمله هکرها به  سایت خود جلوگیری نمایید و هم اینکه بتوانید بررسی سئو سایت خود را به خوبی انجام دهید.

نکاتی که برای حفظ امنیت و نگهداری سایت باید انجام دهید عبارتند از:

  • بروز نگه داشتن نرم افزارها

طبیعتا این موضوع که همیشه نرم افزارهای خود را به روز نگه دارید برایتان آشکار است اما کمی تاکید بر این موضوع خالی از لطف نمی باشد. زیرا که این موضوع نقش بسیاری حیاتی در حفظ امنیت و نگهداری سایت دارد. این موضوع هم برای سیستم عامل سرور میزبان و هم برای نرم افزارهای مورد استفاده در وب سایت مانند CMS ها یا Forum ها صادق است.

زمانی مشکلات حتی کوچک در نزم افزارهای سایت شما بوجود می آید که هکرها از این موضوع برای آسیب رساندن و نفوذ به سایت شما استفاده خواهند کرد تا با تغییراتی که در اطلاعات و محتواهای موجود در سایت شما به وجود می آورند رتبه و جایگاه شما را در نتیج گوگل به خطر می اندازند.

لذا تمامی سازنده های نرم افزار در دنیا سعی می کنند تا حفره های امنیتی موجود در محصولات خود را با ارایه بسته های بروز رسانی به کاربران برطرف سازند و به مرور زمان نرم افزار خود را در مقابل نفوذهای امنیتی مقاوم تر کنند.

  • پیغام های خطا

حتما بر این موضوع دقت کامل داشته باشید که پیغام های خطای در وب سایت شما چه اطلاعاتی را به کاربرانتان منتقل می کند. برای مثال زمانیکه در وب سایت خود فرم لاگین را برای اینکه بتوانید به قسمت مدیریت دسترسی پیدا کنید مورد استفاده قرار می دهید این موضوع را در نظر داشته باشید که در صورتیکه اطلاعات اشتباه وارد می شوند برای کاربر نمایش داده شود.

در پیغام های خطا دقیقا مشخص نکنید چه بخشی اشتباه می باشد زیرا با این روش به راحتی راه را برای هکر ها باز خواهید کرد تا بتوانند به وب سایت شما نفوذ کنند.

  • رمزهای عبور

این موضوع را بخوبی می دانید که برای امنیت و نگهداری سایت باید از پسوردهای پیچیده استفاده کنید. استفاده از پسورد ها و رمزهای پیچیده برای قسمت های مدیریت سرور یک امر بسیار حیاتی می باشد

اما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که باید با تمرین کاربران معمولی برای انتخاب پسوردهای مناسب نیز به حفظ امنیت حساب های کاربری آن ها کمک شود.

امکان اینکه بسیاری از کاربران شما چنین موضوعی را نپسندد اما اعمال چنین قانون هایی مانند انتخاب پسورهای حداق 8 کارکتری می تواند کمک بسیاری در افزایش امنیت حساب کاربران شما داشته باشد

  • امنیت سرور

بسیاری از شرکت هایی که در زمینه ارائه خدمات میزبانی وب سایت فعالیت دارند تمامی موارد مربوط به امنیت لازم برای حفظ سرورهای خود و وب سایت شما را عهده دار می باشند.

اما اگر شما اقدام به راه اندازی وب سایت خود بصورت سرور اختصاصی کرده اید باید از فایروالی قدرتمند استفاده کنید و توسط آن تمامی پورت های غیر ضروری سرور را مسدود نمایید. همچنین در صورتیکه  برایتان امکان پذیر است دیتابیس خود را بر روی سرورهای مجزا وب نگه دارید زیرا با این کار اطلاعات دیتابیس شما به هیچ وجه نمی تواند از دنیای خارج قابل دستیابی باشد و تنها وب سرور است که می تواند به آن دست یابد.

شما با انجام چنین کاری ریسک امنیت و نگهداری سایت خود را به حداقل خواهید رساند. این موضوع را فراموش نکنید که دسترسی فیزیکی به سرور خود را برای تمامی افراد محدود سازید.

حفظ امنیت سایت

پشتیبانی سایت

ویزگی های تامین امنیت و نگهداری سایت

  • پاکسازی وب سایت و سرور شما از ویروسها
  • جلوگیری از هک شدن سایت
  • آنالیز و بروزرسانی وب سایت
  • ایمن سازی پوشه ها و سطح دسترسی ها
  • بروز رسانی پایگاه داده ها
  • امن سازی پایگاه داده ها
  • بررسی پسوردها و سطح بندی نفوذ به سایت
  • نصب افزونه های امینتی و مانیتور وب سایت
  • پشتیبانی حرفه ای از امنیت سایت
  • مدیریت حفره های امنیتی

در نهایت اینکه امیدواریم به توجه به نکاتی که در مطالب بالا در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم بتوانید امنیت و نگهداری سایت خود را بخوبی مدیریت کرده و موارد عنوان شده به شما در این موضوع کمک کنند.

ناگفته نماند که بسیاری از نرم افزارهایی که برای مدیریت محتوا مورد استفاده قرار می گیرند دارای ابزارهای امنیتی می باشند اما با تمام این صحبت ها اطلاع داشتن از حملات رایج امنیتی به شما کمک خواهد کرد تا در کسب اطمینان از امنیت وب سایت خود کمک بسزایی نماید.

برخی از ابزارها و ماژول ها مانند  CMS ها وجود دارند تا با استفاده از آن ها بتوانید تمام حفره های امنیتی موجود در وب سایت خود را بررسی و رفع نمایید.

برای آگاهی از رتبه سایت در گوگل با سئو ایران همراه باشید.

آموزش های مرتبط با امنیت و سئو سایت

SEO 2018 South Africa 1

نکات طلایی سئو سایت

10 most important seo tips you need to know 1

آموزش نکات مهم سئو و طراحی سایت

4.5/5 - (4 امتیاز)
79 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو