آموزش نکات مهم سئو و طراحی سایت

آموزش نکات سئو
سئو سایت

به وسیله این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا با آموزش نکات مهم سئو و طراحی سایت در بهینه سازی سئو و سایت خود موفق باشید و اینکه چه اقداماتی را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

یکی از بزرگترین دغدغه ها و مشکلاتی که برای مدیران هر وب سایت وجود دارد سئو سایت می باشد. در واقع مدیران هر سایتی ترجیح می دهند و یا بهتر بگوییم دوست دارند که در زمانی که در گوگل سرچ می کنند سایت خود را در بهترین جایگاه گوگل مشاهده کنند. بنابراین افرادی که هیچ اطلاعی از سئو ندارند اما میخواهند سایت خود را با موتورهای جستجو بهینه کنند میتوانند با آموزش سئو سایت تا حدودی از عهده این کار برآیند.

آموزش نکات مهم سئو و طراحی سایت

  • به کاربردن کلید واژه ها و کلمات کلیدی در جاهایی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. یعنی در واقع از موضوع خاص می توانید در عنوان سایت، نام دامنه، دسته بندی بلاگ، کلید واژه ها، برچسب ها و… استفاده کنید.
  • استفاده از کلیدواژه در تصاویر: برای تصاویری که در محتوای خود بکار میبرید در قسمت های نامگذاری (انتخاب نام جایگزین در cms هایی مانند وردپرس) و نوشتن توضیحات تصویر (image description) سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که بر روی موضوع سایت شما انعکاس داشته باشد.
  • صفحات داخلی سایت خود را لینک گذاری کنید: خیلی از سیستم های مدیریت محتوا این کار را بطور اتومات انجام میدهند (هرچند این کار هم باید توسط یک شخص حرفه ای انجام شود) ولی اگر سیستم شما اینگونه نیست از صفحات اصلی سایت به سایر صفحات داخلی و مطالب میتوانید خودتان لینک بدهید. البته در سایت ها اغلب بخشی به نام وبلاگ و یا فروشگاه وجود دارد که اتوماتیک محتوا های جدید در آنجا به نمایش گذاشته می شود و خود این امر باعث میشود که خزنده های گوگل محتوای جدید سایت را پیدا کنند.
  • چه چیز باعث می شود که سایت شما کند شود آنها را حذف کنید: زمانیکه صفحات سایت خود را بارگذاری میکنید خیلی مهم است که سعی کنید هر عاملی که باعث می شود سرعت سایت شما کند شود حذف گردد مثل حجم زیاد تصاویر، فلش های گرافیکی کدهای سنگین، loop های بدون پایان و …
  • لینک زدن به سایت هایی که دارای محتوای مشابه با سایت شما هستند: برای این کار می بایست لیستی داشته باشید از لینک های مرتبط در صفحه سایت و یا ایجاد صفحه منابع. البته این کار را باید خیلی دقیق انجام دهید زیرا با آوردن هر لینک در واقع شما در حال رای دادن به آن سایت می باشید.
    و کاربرانی که بر روی لینک های شما کلیک میکنند به نوعی به موتورهای جستج نشان میدهند که شما قابل اعتماد هستید و همچنین منبع مطلب در چه سایتی قرار داشته. این مورد هم اگر با دقت انجام شود با اینکه می تواند دارای لینک (حتی فالو باشد) برای سایت شما ضرری در پی نخواهد داشت.
نکات کلیدی سئو

آموزش نکات مهم سئو و طراحی سایت

در کنار طراح سایت خود یک سئوکار داشته باشید.

توسعه دهنده ها بیشتر درگیر طراحی و دیزاین هستند اما سئو کارها تمرکز خود را بر روی موفقیت سایت در گوگل می گذارند.

  1. بروزرسانی کردن مستمر سایت خود: زمانیکه سایت خود را بروزرسانی میکنید در واقع به گوگل می گویید شما یک سایت بروز هستید و با این امکان را به سایت خود اعتبار بیشتری می دهید و در رده های بالاتری نسبت به سایت های ذیگر قرار خواهید گرفت.
  2. از رصد شدن سایت خود توسط موتورهای جستجو مطمئن شوید: خیلی از موتورهای جستجو مطلب و محتوای شما را پیدا می کنند و جزء فهرست قرار می دهند، اما این موضوع خیلی نباید خیال شما را راحت کند. برای این کار مطمئن شوید که موتورهای جستجویی همچون گوگل، bing و یاهو سایت شما را رصد کرده اند تا کاربران بتوانند از طریق آنها سایت شما را پیدا کنند، چیزی که در این میان نیز حائز اهمیت می باشد این است که حداکثر هر مطلب می بایست پس از 24 ساعت index شود و این یعنی در عرض کمتر از یک روز محتوای جدید سایت شما باید در گوگل نشسته باشد.
  3. کاری انجام دهید که سایر سایت ها به سایت شما هم لینک بدهند: زمانیکه سایت های دیگر به سایت شما لینک می دهند نقش بسیار مهمی در بهینه سازی سایت شما دارد. این کار را خودتان هم می توانید کنترل کنید فقط باید از دیگر سایت ها بخواهید که لینک شما را در صفحات خود قرار دهند. البته با توجه به اینکه گوگل با لینک سازی های پولی و غیر اورگانیک کاملا مخالف است، باید به طوری این لینکها در سایت های دیگر قرار داده شود به طوری که organic link محاسبه و ست شوند.

برای موفقیت در سئو سایت خود با آموزش های سئوایران همراه شوید.

4.3/5 - (7 امتیاز)
72 / 100

2 Comments

  1. farshad گفت:

    با سلام
    آیا امکان اینکه کارهای سئو سایت را خود طراح انجام دهد وجود ندارد؟

  2. کیانا رستمی گفت:

    می خواستم متوجه بشوم گوگل از کجا متوجه می شود که که لینکی پولی و غیر ارگانیک است یا خیر میشه بیشتر توضیح بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 9 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو