اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار

داشتن وب سایت

در دنیای کنونی که بسیاری از مشتریان زمان خود را در اینترنت سپری می کنند تا بتوانند نیازهای خود را برطرف نمایند، اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار از درجه بسیار بالایی برخوردار می باشد. چون دیگه همه سرشون توی موبایل، سایت ها و اینترنته.

بسیاری از کسب و کارها به دنبال این موضوع هستند که حرفه و کسب و کار خود را از شکل سنتی بودن آن خارج کنند و برای پیشرفت کسب و کار خود به دنبال راهکارهای جدید و مدرن امروزی باشند.

داشتن وب سایت یکی از راه هایی است که بسیاری از کسب و کارها می توانند انجام دهند تا در دنیای اینترنت و عصر اینترنت حضور پررنگ تری داشته باشند و به این وسیله بتوانند هم کسب و کار خود را جهانی کنند و هم بر تعداد مخاطبین و مشتریان خود بیافزایند. آنهم 24 ساعته و بدون تعطیلی. این خودش عالیه 🙂

اکثر کارشناسان و افرادی که در زمینه طراحی سایت تجربه دارند بر این باور هستند که استفاده کردن از فضای اینترنت در دنیای امروز به عنوان یک ابزار جدید و مدرن در تجارت ها و کسب و کارهای امروزی بسیار اهمیت پیدا کرده و در کنار طراحی سایت، تولید محتوا و سئو بهترین راه برای موفقیت در این حوزه هست.

وب سایت

اهمیت داشتن وب سایت

اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار

یکی از مهم ترین مسائلی که در اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار ضرورت دارد فراگیر بودن اینترنت می باشد. در دنیای امروز بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای اینکه بخواهند زمان خود را در ترافیک های خیابانی هدر دهند در منزل خود بمانند و نیازهای خود را از طریق خرید های اینترنتی انجام دهند.

این دسته از افراد اولین جایی که برای رفع نیاز خود به دنبال آن می گردند وب سایت هایی می باشد که می توانند با سرچ در گوگل به آن ها دسترسی پیدا کنند.

بنابراین اگر وب سایتی که طراحی کرده اید دارای سئو موفقی بوده باشد و توانسته باشد در رتبه و جایگاه مناسبی در صفحات نخست گوگل قرار بگیرد بدون شک می تواند این دسته از افراد را جذب نماید و باعث شود که ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کند و حتی ممکن است برخی از آن ها را به مشتریان دائمی و وفادار وب سایت شما نیز تبدیل کند که این موضوع نقش بسیار مهمی می تواند در ارتقاء پیدا کردن رتبه سایت در گوگل داشته باشد.

انواع وبسایت بر اساس کاربرد

  • وبسایت های شخصی: این وبسایت ها برای بیان دیدگاه ها، علایق یا فعالیت های شخصی یک فرد ایجاد می شوند.
  • وبسایت های تجاری: این وبسایت ها برای معرفی محصولات یا خدمات یک کسب و کار ایجاد می شوند.
  • وبسایت های خبری: این وبسایت ها برای ارائه اخبار و اطلاعات به روز ایجاد می شوند.
  • وبسایت های آموزشی: این وبسایت ها برای ارائه آموزش در زمینه های مختلف ایجاد می شوند.
  • وبسایت های سرگرمی: این وبسایت ها برای ارائه سرگرمی و تفریح ایجاد می شوند.

وبسایت های اجتماعی: این وبسایت ها برای برقراری ارتباط و تعامل بین افراد ایجاد می شوند

اقتصادی بودن وب سایت

بدون شک زمانیکه تصمیم به راه اندازی وب سایت گرفته اید، به این موضوع پی خواهید برد که برای طراحی سایت باید سه مولفه را بطور همزمان در وب سایت خود اجرا و عملی سازید که این سه مولفه عبارتند از:

  1. خرید هاست سریع
  2. انتخاب دامنه مناسب
  3. طراحی سایت کاربردی

عمده هزینه ای که شما باید به آن توجه داشته باشید هزینه ای است که بابت طراحی سایت باید پرداخت کنید و بدون شک اگر می خواهید که در بازار رقابتی با همکاران خود در دنیای اینترنت قرار بگیرید نباید نسبت به این موضوع نگرانی داشته باشید. هزینه هایی که برای هاست و دامنه پرداخت می کنید چندان بالا نمی باشند و شما می توانید آن ها را به صورت سالانه نیز تمدید کنید.

در نظر داشته باشید که وب سایتی را که طراحی می کنید به گونه ای باشد که در 24 ساعت شبانه روز در دسترس مخاطبین و مشتریان شما باشد زیرا وب سایت شما در حقیقت نماینده شما می باشد که باید این قابلیت و توانایی را داشته باشد درزمان هایی که شما در حال استراحت می باشید نیاز کاربران وب سایت را برطرف نماید.

هر چه شما بر روی بررسی سئو سایت خود بیشتر زمان گذاشته باشید و محتواها و اطلاعاتی که در وب سایت خود منتشر کرده اید جذاب و مخاطب پسندتر باشد بدون شک به افزایش ترافیک وب سایت خود کمک کرده اید و رتبه و جایگاه بهتری را در نتایج جستجو گوگل بدست خواهید آورد.

اهمیت داشتن وب سایت برای کسب وکار

مزیت داشتن وب سایت

مهم ترین مزیت های داشتن وب سایت

برای طراحی و راه اندازی وب سایت باید مهم ترین مزیت هایی که شما را به این کار تشویق می کند را بخوبی بدانید تا بهتر به میزان اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار خود در دنیای اینترنت پی ببرید.

صرفه جویی در راه اندازی وب سایت

حتما شما هم این موضوع را بخوبی درک کرده اید که همیشه برای راه اندازی کسب و کار جدید هزینه های بسیاری باید پرداخت شود هزینه هایی مانند اجاره یا خرید دفتر و فروشگاه، هزینه تجهیزات، حقوق کارمندان و غیره

اما در دنیای اینترنت و تجارت الکترونیک شما تنها با طراحی یک سایت مناسب و حرفه ای می توانید خود را از شر تمام هزینه های جانبی که در بالا به آن ها اشاره کردیم در امان نگه دارید و با تمرکز بر روی فعالیت های سایت خود و اجرای تکنیک ها و اصول های صحیح می توانید به میزان مشتریان خود نیز بیافزایید.

نمایش محصولات

وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که در آن تمامی خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید به طور کامل برای مخاطبین معرفی شود و مدام آن ها را بروزرسانی کنید.

این کار نیاز به حضور فیزیکی مشتریان ندارد و آن ها می توانند با هر بار مراجعه به وب سایت شما بصورت آنلاین محصولات شما را دیده و با استفاده از تصاویر و ویدئو هایی که شما در سایت خود بارگزاری کرده اید اطلاعات لازم را درباره محصولی که می خواهند به دست آورند و خرید خود را انجام دهند.

بازاریابی اینترنتی

یکی دیگر از مزیت هایی که می تواند میزان اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار را به شما نشان دهند بازاریابی اینترنتی می باشد.

شما به جای اینکه هزینه های بالایی را برای تبلیغات و بازاریابی حضوری صرف نمایید تنها کافی است وب سایت خود را به گونه ای بهبود بخشید که خود گوگل به صورت شبانه روز برای مشتریان وب سایت شما تبلیغات انجام دهد.

شما می توانید با انجام دادن برخی از فعالیت ها در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ و سئو به سایت خود بازدید دهنده دهید، توجه کنید که با سئو سایت با کمترین هزینه میتوانید برای وب سایت خود بازاریابی اینترنتی انجام دهید.

برقراری ارتباط با مشتری

در دنیای اینترنت مشتریان خیلی راحت تر می توانند نظرات و پیشنهادات خود را درباره خدماتی که شما ارائه داده اید عنوان کنند و شما هم این امکان را خواهید داشت تا بیشتر با سلیقه مشتریان خود آشنا شوید و برای جذب مشتریان خود قدم های بیشتری بردارید.

برند سازی

شما با داشتن وب سایت خوب و جامع می توانید خدمات و محصولات خود را در دنیای اینترنت به هزاران مشتری معرفی کنید و با این کار شهرت و اعتبار وب سایت خود و کسب و کارتان را افزایش خواهید داد به گونه ای که کسب و کار شما دارای اعتبار تجارتی بالایی خواهد شد و شما با این کار خود را به صورت برند شناخته شده ای تبدیل خواهید کرد.

 

ویدئو آموزشی راجع به اهمیت سئو در کسب وکار

Why Every Business Needs A Website

سخن پایانی

اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار علاوه بر اینکه شما را از دنیای سنتی خارج خواهد کرد و شما را وارد دنیای جدید اینترنت می کند باعث می شود تا شما بستری 24 ساعته داشته باشید برای اینکه بتوانید از رقبای خود سبقت بگیرید، حتما تمام تمرکز و فعالیت خود را بر روی سایت به گونه ای بگذارید که رتبه و جایگاه مناسبی را در صفحه نخست گوگل بدست آورید و هر روز برای بروز رسانی وب سایت خود و ثبت خدمات و اطلاعات جدید و مدرن در تکاپو بوده و به دانش خود در زمینه فعالیت در دنیای اینترنت بیافزایید.

آموزش های مرتبط با سایت و کسب و کار آنلاین

11 1 660x330

داشتن وب سایت دلیل بر جذب مخاطب نیست

Untitled 2 7

دلایل اصلی شکست کسب وکارهای اینترنتی

4.7/5 - (3 امتیاز)
85 / 100

16 Comments

  1. مهتاب بالازاده گفت:

    سلام می خواستم بدونم برای پرداخت های اینترنتی حتماً باید نماد اعتماد الکترونیکی داشت؟

  2. نازنین گفت:

    گفتید که داشتن وب سایت اهمیت زیادی برای کسب وکارهای امروزی داره میشه بگید که اهمیت سایت استاتیک از اهمیت بالاتری برخوردار است یا سایت های داینامیک؟

  3. ساناز گفت:

    چه وب سایت هایی می تونن در عرصه رقابت با سایت های رقیب خود موفق تر باشند؟ و اینکه اهمیت سایت بسته به نوع کسب وکارها فرق می کند یا همه وب سایت ها به یک اندازه در کسب وکارها می توانند تاثیر گذار باشند؟

  4. SEO IRAN گفت:

    قطعا کسب و کارهایی که از طریق سایت و فضای آنلاین میشه توی اون حوزه خدمات رسانی کرد، میتونن سایت های موفقی باشن.

  5. سیاوش خیامی گفت:

    سئو تاثیری در معروفیت داره؟ برای برندسازی استفاده میشه؟

  6. مهسا گفت:

    داشتن وب سایت سئو نشده سودی داره؟

  7. SEO IRAN گفت:

    قطعا وقتی صفحه شما در صفحات اول قرار بگیرد شناخته تر می شه تا سایتای دیگر و برای برند سازی هم استفاده می شود.

  8. محمد گفت:

    در کسب و کار به جای سایت بهتر نیست از اپلیکیشن استفاده کنیم؟

  9. SEO IRAN گفت:

    هیچ چیزی نمی تواند جای سایت را برای یک کسب و کار بگیرد ولی برای کارهای بیشتر می توان اپی به این منظور مورد استفاده قرار داد

  10. سعید گفت:

    برای کسب و کارهای فروشگاهی سایت وردپرس بهتره یا CMS اختصاصی؟

  11. مسترمافیا گفت:

    اینستاگرام رو ممکنه ببندن اما محاله سایت گوگل رو به بندن ، حتی دیگه نمیشه سرچ کرد
    جذاب نیست؟
    کسب و کارا به فنا میره

  12. ساعد گفت:

    من از وقتی سایت زدم
    اول
    8 ماه طول کشید تا به سود برسم
    الان خوبه اوضاع سایت و راضی ام
    بسیار ممنونم از اطلاعات واقعی تون

  13. SEO IRAN گفت:

    تا قبل از سال 1401 خیلی مهم نبود
    اما از بعد از خرداد 1401 بله واقعا یکم تراکنش های سایت زیاد بشه، نیاز هست که اینماد داشته باشید

  14. SEO IRAN گفت:

    بله مثلا برخی شرکت ها برای معرفی محصولاتشون سایت میزنن و نیازی به سئو هم ندارن

  15. SEO IRAN گفت:

    قبلا نیاز نبود
    الان اینماد گرفتن مهم شده

  16. SEO IRAN گفت:

    هیچ فرقی از این نظر سایت ها ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو