دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی
سئو سایت

با پیشرفت صنعت و کسب و کار اینترنتی و آنلاین بسیاری از افراد تصمیم بر این گرفته اند به جای فعالیت در بازار سنتی کسب و کار اقدام به طراحی وب سایت کرده و در حقیقت کسب و کار خود را به صورت اینترنتی و آنلاین رونق دهند.

اما در این راستا یک سری عوامل وجود دارد که باعث می شود که بسیاری از صاحبین سایت ها در این موضوع با شکست روبرو شوند و نتوانند وب سایت طراحی شده خود را در بهترین جایگاه در نتایج گوگل نمایش دهند.

عوامل بسیاری در این باره وجود دارد که باعث شکست آنها می شود ما در ادامه دلایل اصلی شکست کسب وکارهای اینترنتی را برایتان توضیح خواهیم داد. البته ناگفته نماند که در این راستا بسیاری از کسب و کارها هم هستند که با موفقیت های چشمگیری روبرو می شوند.

بدون شک اگر بدانید که چه دلایلی باعث شکست شما می شود و برای پیشگیری از آنها از راه ها و روش های اصولی استفاده کنید بدون شک در کسب و کار اینترنتی که راه اندازی کرده اید موفق خواهید شد. با راه اندازی وب سایت سئو شده و با رعایت تکنیک های مهم در طراحی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی این امکان را برای خود به وجود خواهید آورد از عواملی که باعث شکست وب سایت شما در کسب و کارهای اینترنی می شوند دوری کرده و با موفقیت کسب و کار اینترنتی خود را مدیریت کنید.

دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی

اگرشما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید دست به کسب و کار اینترنتی بزنید و یا اینکه مدتی است این کار را شروع کرده اید ولی چندان در این زمینه موفق نبوده اید بهتر است با ما همراه باشید تا شما را با دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی آشنا کنیم تا با شناخت این دلایل وب سایت خود را به گونه ای طراحی و مدیریت کنید که در نتایج جستجو به بهترین رتبه و جایگاه دست پیدا کنید.

از دلایل شکست کسب وکارهای اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه درباره هریک به اختصار توضیحاتی خواهیم داد.

  • نبود دانش پایه ای کسب و کار
  • نداشتن طرح توجیهی کسب و کار
  • نداشتن اهداف کسب و کار
  • بی توجهی به یادگیری مهارت های حیاتی کسب و کار اینترنتی
  • رقابت سنگین
  • رعایت نکردن قواعد سئو
  • تبلیغات
  • نداشتن محتوای مفید
  • عدم به روز رسانی سایت
  • بی توجهی به مشتری

قبل از اینکه هر مورد را شرح دهیم، اگر میخواهید بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت را بشناسید اینجا را بخوانید.

نبود دانش پایه ای کسب و کار

یکی از دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی این است که نسبت به فعالیت و کاری که می خواهند آغاز کنید دانش لازم و کافی را ندارند طبیعی است زمانیکه درباره کاری اطلاعات یا دانش لازم را نداشته باشید بدون شک نمی توانید آن کار را بخوبی انجام دهید درباره کسب و کار های اینترنتی نیز همین گونه می باشد مخصوصا اینکه شما در دنیای کسب و کار اینترنتی در زمینه کاری و حرفه ای خود با سایت های رقیب بسیاری روبرو می باشید و اگر نتوانید بر سئو سایت خود به خوبی مدیریت داشته باشید نمی توانید در نتایج جستجو از رقبای خود پیشی گرفته و میزان ترافیک وب سایت خود را نیز افزایش دهید. هر چه میزان بازدید کنندگان از وب سایت شما بیشتر باشد بدون شک سایت شما برای گوگل دارای اهمیت بوده و جایگاه مناسبی را برای وب سایت شما در نظر خواهد گرفت.

نداشتن طرح توجیهی کسب و کار

برای موفقیت در بازار کسب و کار اینترنتی باید برای حرفه و کسب و کار خود جایگاه مشخصی را در نظر بگیرید که بتوانید در بازار رقابتی قرار گرفته و میزان سود آوری آن را نیز بتوانید برآورد کنید. بنابراین این موضوع را حتما در راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود در نظر داشته باشید که اگر طرح کسب و کار اینترنتی شما توجیه اقتصادی لازم را نداشته باشید با شکست روبرو خواهید شد.

کسب و کار اینترنتی

دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی

نداشتن اهداف کسب و کار

بدون شک این موضوع را می دانید زمانیکه برای انجام کاری هدف مشخصی نداشته باشید نمی توانید در آن زمینه به موفقیتی که می خواهید دسترسی پیدا کنید.

یکی دیگر از دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی نداشتن هدف می باشد شاید بگویید که هدف شما از راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدست آوردن پول می باشد اما این به تنهایی کافی نیست. اهداف شما برای راه اندازی این کسب و کار باید جزئی تر و دقیق تر و واقعی تر باشد. زمانیکه شما اهداف مشخصی را برای خود مشخص و تعریف نکرده باشید مسیر واضح و مشخصی را هم نیز نخواهید طی کرد و نتیجه چیزی جزء شکست نخواهد بود.

بی توجهی به یادگیری مهارت های حیاتی کسب وکار اینترنتی

برای شروع و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی نیاز به آموزش و یادگیری در زمینه کاری که می خواهید در آن فعالیت داشته باشید دارید و بدون آموزش و یادگیری مهارت های لازم نمی توانید کوچکترین کاری را با موفقیت انجام دهید. درست مثل این می ماند که شما بدون یادگیری و گذراندن دوره های تخصصی و دانشگاهی در زمینه شیمی بخواهید درس مربوط به شیمی را در مدارس و دانشگاه تدریس کنید. طبیعتا با شکست در این زمینه که هیچ آگاهی و دانشی درباره آن ندارید مواجه خواهید شد.

رقابت سنگین

عصر، عصر رقابت های سنگین می باشد و همه می خواهند با انجام راه ها و روش های اصولی به موفقیت دست پیدا کنند. در کسب و کارهای امروزه که بسیاری از آنها به صورت اینترنتی می باشد و هر سایت در جستجوی آن است که بتواند بهترین جایگاه را در نتایج جستجو در گوگل بدست آورد باید توجه داشته باشید که وب سایت و کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن که میتواند به شما در بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب یاری دهد طراحی و راه اندازی کنید. شما باید به نقاط قوت و ضعف وب سایت خود در مقابل با وب سایت های رقیب پی برده و در راستای بهبود آن اقدام کنید.

رعایت نکردن قواعد سئو

شاید بتوان این موضوع را عنوان کرد که از مهم ترین دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی رعایت نکردن قواعد سئو می باشد. شاید در ابتدای راه هستید و اطلاعات کافی از این مورد ندارید بهتر است زمانی را برای یادگیری و آموزش های مربوط به سئو برای خود اختصاص دهید. بدون استراتژی بازاریابی سئو نمی توان در راستای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی کاری را انجام داد.

تبلیغات غیر اصولی و بدون تجربه قبلی

موثرترین عاملی که می تواند به شما و کسب و کارتان کمک کرده تا با شکست روبرو نشوید در صورتیکه بدانید چگونه و از چه طریقی از آن برای بهبود کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید تبلیغات می باشد. شما می توانید از راه ها و روش های مختلفی درباره کسب و کار خود تبلیغات انجام دهید.

نداشتن محتوای مفید

شاید بد نباشد این موضوع را بدانید که بسیاری از کاربرانی که در وب سایت های گوناگون وارد می شوند به محتوای آن وب سایت بسیار اهمیت می دهند و به آن اعتماد می کنند تا به محصولاتی که در سایت وجود دارد. بنابراین تولید محتوای مفید و جامع که مخاطب پسند نیز باشد می تواند از شکست کسب وکار اینترنتی شما نیز جلوگیری کند.

عدم به روز رسانی سایت

از بزرگترین اشتباهاتی که باعث شکست کسب وکارهای اینترنتی می شود این است که بعد از راه اندازی سایت کسب و کار خود فکر می کنیم که دیگر کارمان تمام شده است و دیگر نیازی نیست که هیچ کاری را انجام دهیم در صورتیکه اگر هر چند وقت یکبار به بررسی سئو سایت خود نپردازید و وب سایت خود را به روز رسانی نکنید بدون شک با شکست مواجه خواهید شد زیرا با توجه به این موضوع که الگوریتم های گوگل مدام در حال بروز رسانی می باشند و ممکن است در وب سایت شما با موضوعی مواجه شوند که همان موضوع باعث افت سایت شما و جریمه شدن وب سایت توسط گوگل گردد، بنابراین باید در بروز رسانی وب سایت خود دقت بسیاری داشته باشید.

بی توجهی به مشتری

مطلب آخری که از دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی می باشد بی توجهی به مشتری است در زمان راه اندازی و طراحی وب سایت باید نیاز مشتری های خود را نیز در نظر داشته باشید زیرا شما برای رونق دادن به کسب و کار اینترنتی خود نیاز به مشتری های ثابت و وفادار دارید بنابریان باید بدانید که مشتریان شما در جستجو چه هستند این موضوع را فراموش نکنید که در تمام کسب و کارها مشتری حرف اول را می زند.

4/5 - (4 امتیاز)
70 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو