اهمیت لینک داخلی در سئو

لینک داخلی در سئو
سئو سایت

محتواهایی را که شما برای وب سایت خود منتشر و تولید می کنید قبل از اینکه رتبه بندی و ارزش گذاری شوند نیاز به لینک دارند. زیرا در صورت وجود داشتن لینک در محتوای تولید شده گوگل به سرعت آن را پیدا خواهد کرد. لینک هایی که در محتوا و صفحات مختلف به یکدیگر متصل می شوند باعث می شوند ساختار صفحات مهم وب برای گوگل بهتر قابل درک و شناسایی باشد.

لینک هایی داخلی علاوه بر اینکه بر روی سئو سایت و ux سایت می تواند تاثیر گذار باشد این قابلیت را نیز دارا می باشد که ساختار وب سایت شما را هم تشکیل دهد.

ما در مقاله امروز قصد داریم برای شما دوستان و همراهان سئو ایران درباره اهمیت لینک داخلی در سئو صحبت کنیم پیشنهاد می کنیم برای کسب موفقیت و رتبه های بالا در نتایج موتورهای جستجو تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لینک داخلی چیست؟

لینک داخلی که به آن  Internal Links هم گفته می شود در واقع لینک هایی می باشند که از یک صفحه به صفحه دیگر سایت شما ارجاع داده می شوند که برای مسیریابی سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

لینک داخلی به کاربر این فرصت را می دهد که بتواند به آسانی در بین صفحات وب سایت شما جابه جا شود تا به آنچه که می خواهد برسد. همچنین کمک خواهد کرد تا سلسله مرتب صفحات سایت به خوبی انجام شوند. از دیگر کارهای لینک داخلی این است که باعث تقسیم شدن اعتبار یک صفحه در بین صفحات داخلی آن می شود.

Internal Links

لینک داخلی

اهمیت لینک داخلی در سئو

موتورهای جستجو همچون گوگل روزانه و ساعتی مشخصات سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند و به همین دلیل است افراد متخصص در زمینه سئو سایت بر این باور هستند که که بروز رسانی و آپدیت کردن سایت باید در زمان مشخص و به صورت مداوم انجام شود.
اگر شما وظیفیتان تولید محتوا و گذاشتن پست هایی در سایت می باشد بهتر است آن ها را در ساعت مشخصی از روز انجام دهید. با تمام این صحبت ها خزنده های گوگل به صفحات سایت شما وارد می شوند و محتوایی که شما در سایت خود مثلا با عنوان الگوریتم های گوگل منتشر کرده اید را مشاهده می کنند و در بین محتوای شما با لینک های متفاوتی برخورد می کنند که آن را به صفحات دیگر سایت شما هدایت می کند بنابراین خزنده با کلیک بر روی لینک می تواند محتوای مرتبط دیگری را نیز مورد بررسی قرار دهد.

نتیجه ای که در این باره می توان گرفت این است که خزنده گوگل توانسته است به خوبی ساختار سایت شما را درک کند و مطالب موجود در سایت شما را با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار داده و برای ایندکس شدن آن ها اقدام کند

امیدوارم تا به این جای مطلب امروز متوجه میزان اهمیت لینک داخلی در سئو شده باشید اما برای تکمیل این موضوع بد نیست که بدانید لینک داخلی به دو دلیل مهم می باشند

1/ برای کمک به موتورهای جستجو برای پیدا کردن صفحات جدید سایت

2/انتقال ارزش به سایر صفحات

قبل تر اشاره کردیم که گوگل و دیگر موتورهای جستجو از لینک های داخلی استفاده می کنند تا راحت تر بتوانند به کشف و ایندکس شدن مطالب جدید وب سایت شما بپردازند بنابراین شما در نقش مدیر سایت باید مدام صفحات جدید وب سایت خود را جستجو کرده و آن ها را به صفحاتی که قبلا مطالب موجود در آن ها ایندکس شده است اضافه کنید این موضوع را فراموش نکنید اگر آدرس صفحه جدید در صفحات شناخته شده شما وجود داشته باشد به آسانی و در کوتاهترین زمان ممکن می توانید آن ها را شناسایی و ایندکس کنید.

لینک داخلی

اهمیت لینک داخلی در سئو

عوامل  افزایش تاثیر سئو در لینک سازی داخلی

در مقاله های قبلی در سئو ایران به این موضوع بارها اشاره شده است که طوری لینک سازی داخلی را در سایت خود انجام دهید که تا حد امکان آمار کلیک و ورودی را در سایت شما بالا برده و آن را افزایش دهد یکی از کارهایی که که می توانید در این زمینه انجام دهید تغییر دادن رنگ لینک می باشد که بتواند نظر کاربران را به خود جلب نماید.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که با بولد کردن لینک ها می توانید تاثیر مستقیم بیشتری را اعمال کنید. مسئله ای که باید درباره اهمیت لینک داخلی در سئو همیشه به خاطر داشته باشید این است که  به هیچ عنوان لینک های داخلی خود را با تگ no follow قرار ندهید زیرا با این کار شما به موتورهای جستجو خواهید فهماند که من به لینک های سایت خودمم هم اعتمادی ندارم و این یعنی ضعف شما در دنیای وب.
زمانیکه شما که خود صاحب وب سایت می باشید به لینک هایی که در صفحات سایت خود آورده اید اعتماد و اعتباری نداشته باشید چگونه می خواهید موتورهای جستجو و کاربرانی که به سایت شما هدایت می شوند به شما و سایت شما اعتماد کنند.

برای اینکه در محتواهای خود لینک داخلی بدهید و یا لینک سازی داخلی را انجام دهید نیازی نیست که عنوان مطلبی که قرار است به آن لینک دهید با کلمه ای که قرار است کلیک بر روی آن صورت گیرد یکی باشد.

حرف آخر

لینک های داخلی به شیوه های مختلفی دسته بندی می شوند اما هیچ کدام از این دسته بندی ها خوب و یا بد نیستند و هر یک با توجه به هدفی که شما در محتوای خود دارید و مدل کسب و کارتان مشخص می شود که مناسب هستند و یا مناسب نمی باشند.

آموزش های مرتبط با لینک سازی داخلی

Untitled 1 1

چرا به صفحات داخلی لینک دهیم

Link Building

لینک بیلدینگ داخلی چیست؟

4.3/5 - (6 امتیاز)
67 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 12 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو