تغییرات در هسته الگوریتم گوگل

Google Core Update
سئو سایت

تغییرات در هسته الگوریتم گوگل

در مقاله امروز با ما همراه باشید تا شما را با تغییرات در هسته الگوریتم گوگل که به آن Google Core Update نیز گفته می شود بیشتر آشنا کنیم.

اکثریت افراد بر این باور هستند که زمانیکه سخن از بروزرسانی گوگل و یا الگوریتم های گوگل به میان می آید باید شاهد تغییرات بسیار بزرگی بود که می تواند بر رتبه بندی وب سایت نیر تاثیر گذار باشد و آن را تغییر دهد. چیزی که شما به عنوان مدیران وب سایت های مختلف باید بدانید این است که گوگل هر روز در نتایج خود تغییرات کوچک و بزرگی را اعمال می کند که تمام این تغییرات و نتایج آن ها وب سایت شما را یک پله به سمت بهتر شدن هدایت می کند.
بروزرسانی هایی که گوگل بر روی الگوریتم های خود انجام می دهد به دو دسته تغییرات روزانه و تغییرات گسترده تقسیم بندی می شوند که درباره این دو نوع تغییرات در گوگل در ادامه به اختصار توضیح داده ایم.

تغییرات در هسته الگوریتم گوگل

تغییرات الگوریتم گوگل

تغییرات روزانه

گفتیم که یکی از انواع تغییراتی که گوگل بر روی الگوریتم های خود اعمال می نماید تا سئو سایت شما را بهتر کند تغییرات روزانه می باشد. این تغییرات توسط الگوریتم ها به طور پیوسته انجام می شود که باعث بهبود جزئی وضعیت نتایج در موتورهای جستجو می شود.

تغییرات گسترده

اما نوع دوم از تغییرات در الگوریتم های گوگل تغییرات گسترده می باشد که نتایج بدست آمده از این تغییرات می تواند در رتبه بندی وب سایت شما تاثیر گذار باشد. شاید باورش کمی سخت باشد که در بیشتر موارد این تغییرات مورد تایید گوگل می باشند و اطلاعات کاربردی مورد نیاز مدیران سایت و نویسنده های محتوا به صورت عمومی منتشر می شوند. از جمله الگوریتم هایی که در این زمینه به گوگل کمک می کنند می توانیم به الگوریتم هایی همچون الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگسخوار اشاره ای داشته باشیم. برای آشنایی بیشتر با الگوریتم های گوگل مطلب باغ وحش گوگل که درباره الگوریتم ها می باشد را مطالعه کنید.

لازم به ذکر می باشد که نوعی از تغییرات نیز وجود دارد که فقط سالی چند بار منتشر شده و با تغییرات عمده ای که به وجود می آورند می توانند نتایج و جایگاه وب سایت ها را به طور گسترده ای زیر و رو کنند.

به این سبک از بروزرسانی که با افت یا بهبود ناگهانی وب سایت نشان داده می شود تغییرات در هسته الگوریتم گوگل گفته می شود.

همیشه بعد از این تغییرات در گوگل سایت‌هایی که در مرحله رشد بوده اند با تغییرات زیادی در رتبه روبرو میشوند.

الگوریتم گوگل

معیارهای الگوریتم گوگل

چرا در هسته الگوریتم های سئو به‌روزرسانی اتفاق می‌افتد؟

زمانیکه سایت شما با طبق اصول و تکنیک های سئو طراحی و راه اندازی می شود اما با افت جایگاه مواجه می شوید اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمام تلاش خود را بکنید تا وب سایت خود را به رتبه و جایگاه قبلی که داشته است برگردانید.

اما توصیه گوگل به این قبیل وب سایت ها این است که دنبال بازگشت جایگاه خود نباشند زیرا جا به جایی در نتایج امکان دارد که بخاطر بی کیفیت بودن وب سایت آن ها نباشد و مشکل جای دیگری باشد که باید آن را پیدا کنید.

در حقیقت تغییرات در هسته الگوریتم گوگل به معیارها قابل اندازه گیری برای هدف گذاری بر روی سایت وابسته نمی باشند بلکه به جای آن نیازمند درک هوش مصنوعی گوگل از محتوای بروزتر و دقیق تر می باشد. برای مثال اگر شما روزانه لیست فیلم سینمایی های برتر را در دنیای وب چک کنید می بینید که این لیست همیشه ثابت نمی باشد و با گذر زمان تغییر می کنند. این به این معنا می باشد که یک فیلم در سال 2015 در لیست 20 فیلم برتر بوده و برای شما نمایش داده شده است اما در سال 2020 اینگونه نبوده و سقوط کرده است.

همانطور که در مثال برایتان عنوان کردیم بهترین فیلم ها هم تغییر می کنند اما این نشان دهنده این موضوع نمی باشد که فیلم های برتری که به رتبه های پایین در گوگل رسیده اند بدون کیفبت می باشند و یا برعکس فیلم هایی که در رتبه های اول هستند همیشه جزء بهترین ها می باشند بلکه نشان دهنده این موضوع است که جا به جایی به طور پیوسته در حال تغییر می باشد.

این مثال را برایتان عنوان کردیم تا به این موضوع بپردازیم که درباره وب سایت شما هم به همین شکل می باشد زمانیکه با یک مرحله بروزرسانی سایت شما در رتبه 12 نمایش داده می شود دچار تغییر شده است و این اصلا به معنای بد بودن سایت شما نمی باشد. با گذر زمان هوش مصنوعی گوگل دقیق تر شده و سایت های با ارزش و با کیفیت جدیدتری را مشاهده می کند و رتبه آن ها را افزایش می دهد.

تغییرات در هسته الگوریتم گوگل

بروزرسانی الگوریتم های گوگل

معیارهایی مورد توجه الگوریتم های گوگل

تا به اینجای مطلب به این موضوع پرداختیم که گوگل به ما می گویید که تغییرات در هسته الگوریتم گوگل بی فایده می باشد اما سوالی که اینجا برای شما به وجود می آید این است که تکلیف سایت شما چه می شود؟ و باید دست روی دست بگذارید و هیچ کاری انجام ندهید؟

در جواب باید بگوییم که مسلما خیر گوگل به شما می گوید مانند قبل از کیفیت محتواهایی که در وب سایت خود منتشر می کنید مطمئن شوید. می دانید که گوگل در هیچ شرایطی شما را تنها نمی گذارد و همیشه راه حل های تاثیر گذاری را برای شما دارد. برای اینکه بتوانید ارزیابی محتوای خود را به خوبی انجام دهید باید بر روی کیفیت محتوا، تخصصی بودن محتوا، شکل ظاهری محتوا و مزیت رقابتی محتواهایی که در وب سایت خود تولید می کنید متمرکز شده و آن ها را به خوبی انجام دهید.

درک و ارزایابی محتوای خوب توسط گوگل

بدون شک این موضوع را می دانید که موتورهای جستجو درک محتوایشان همانند انسان ها نمی باشد و روبات های گوگل به جای اینکه در مورد کیفیت محتوا تصمیم گیری کنند به دنبال سیگنال های مربوط به محتوا می باشند. در واقع این سیگنال ها به گوگل کمک می کنند تا دقیق تر محتواهای تولید شده در وب سایت شما را مورد ارزیابی قرار دهند

 

آموزش های مرتبط با الگوریتم های گوگل

Untitled 2 5

الگوریتم پنگوئن

Untitled 1 12

الگوریتم پاندا

4.7/5 - (6 امتیاز)
71 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو