سئو سایت املاک

سئو سایت املاک
سئو سایت

یکی از کسب و کارهایی که از سال ۱۳۹۴ به بعد به شدت برای بسیاری از افراد جامعه جذاب شد طراحی و سپس سئو سایت املاک بود، به این علت که املاک شامل (آپارتمان، ویلا، مغازه) در چندسال اخیر به شدت سود دهی بالایی داشت، بسیاری از افراد تصمیم گرفتند که در فضای آنلاین بتوانند این کسب و کارها را راه اندازی کرده و درآمد زایی کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با یکدیگر یاد بگیریم چگونه یک سایت آگهی املاک را سئو کنیم. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید تعرفه سئو سایت های مختلف را با یکدیگر بررسی نمایید به این بخش مراجعه کنید، توجه کنید که این تعرفه ها برای سال 1401 میباشد.

منظور از سئو سایت املاک در این آموزش، سئو سایت های زیر میباشد:

  • سئو سایت آگهی ملک مانند دیوار و کلید
  • سئو سایت اجاره ویلا و باغ
  • سئو سایت مشاوره املاک و آژانس املاک در محدوده ای خاص (مثلا آژانس املاک در پردیس)

سئو سایت املاک

در ابتدا می خواهیم بررسی کنیم که برای موفقیت در حوزه سئو سایت املاک در گوگل چه نکات ابتدایی را می بایست رعایت کنیم، سپس و در ادامه نکات سئو را تیتر وار آورده‌ایم:

  1. برای موفقیت در سایتهای املاک می بایست حتماً یک منطقه را مشخص نمایید برای مثال: تهرانپارس یا کرج (منطقه خاص و یا یک شهر)
  2. حتماً می بایست تمرکز خود را بر روی یک حوزه متمرکز کنید برای مثال حوزه اجاره، یا حوزه فروش املاک
  3. به صورت روزانه می بایست حداقل ۱۰ فایل (یا همان ملک) را در سایت بارگذاری نمایید
  4. می بایست هر هفته یک خبر و یا مقاله آموزشی برای راهنمایی مراجعه کنندگان و کاربران سایت منتشر نمایید
  5. حتما می بایست املاک و آگهی هایی که در سایت موجود می باشند دارای قیمت باشند
  6. حداقل زمان مورد نیاز برای موفقیت در گوگل و سئو سایت در حوزه املاک یک سال می باشد
سئو سایت املاک

سئو سایت های املاک

اکنون به بررسی و آموزش هر کدام از موارد بالا میپردازیم:

تمرکز سئو روی یک حوزه یا لوکیشن برای املاک

گاهی کارفرما تصور می کند که با هزینه ای در حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان و تولید محتوای مستمر روزانه و یا حتی انتشار ۲۰ آگهی در روز (آن هم آگهی سایت های دیگر) میتوان ظرف مدت شش ماه نتایج خوبی در گوگل بدست آورند، اما واقعیت این است که اگر همه موارد گفته شده را به میزان ۲ برابر کنیم باز هم نمی توانیم به نتیجه مطلوب برسیم مگر آنکه همه این موارد را برای یک لوکیشن مشخص (منطقه مشخص مانند تجریش یا سعادت آباد) سئو انجام دهیم.

حتما بخوانید: افزایش ورودی گوگل

مثال واقعی سئو سایت املاک، با هزینه تقریبی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان و انتشار روزانه ۱۰ آگهی ظرف مدت ۸ الی ۱۲ ماه میتوان مواردی مانند مثال های زیر را در نتایج گوگل به دست آورد:

اجاره آپارتمان ارزان در سهروردی

اجاره آپارتمان اداری در میرداماد

فروش واحد مستقل در الهیه

رهن کامل در تهرانپارس

توجه داشته باشید که اگر ما میگوییم برای موفقیت در سئو حداقل ۸ تا ۱۰ ماه زمان نیاز می باشد این بر اساس تجربه و موارد مشابه ای است که ما خودمان برای بسیاری از سایت ها انجام داده ایم (همچنین با سئوکار های حرفه ای دیگر که صحبت می کنیم، آنها نیز نظرات مشابهی مانند ما را دارند) که سئو سایت های آگهی که از قبل هم رقیب داشته اند، زیر 8 ماه (حتی 1 سال) شدنی نیست.

نمونه ای از دو تا سایت اگهی املاک بزرگ

نمونه سایت آگهی ملک

سایت آگهی ملک

سایت دلتا یکی از قدیمی ترین سایت های حوزه ملک میباشد و سایت کلید هم یکی از موفق ترین سایت های خرید و فروش ملک در ایران است.

بهترین سایت های املاک

  • کیلید
  • دلتا
  • 2نبش
  • اول خونه
  • شابش
  • دودوتا
  • دیوار
  • ایران فایل

مراحل سئو سایت املاک

شرایط موفقیت در هر حوزه کاری با حوزه دیگر متفاوت است و نیاز به تدوین استراتژی مختص به خود را دارد. سئو سایت املاک نیز از این امر مستثنی نیست و شما به عنوان صاحب این کسب و کار و یا یک سئوکار که می خواهید در این حوزه موفق شوید باید مراحلی را دنبال کنید و به اصولی پایبند باشید تا بتوانید در حوزه رقابت کنید. مراحل موفقیت در حوزه املاک عبارتند از:

آنالیز سئو سایت و بررسی وضعیت کلی وب سایت

قبل از شروع باید سایت شما از لحاظ فنی مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات سایت مشخص شود. در این آنالیز اولیه سئو سایت املاک شما مواردی مورد بررسی قرار می گیرند که عبارتند از:

  1. سایت دارای هدینگ های درست می باشد.
  2. سایت دارای سایت مپ می باشد.
  3. فایل robot.txt بررسی می شود.
  4. هدر و فوتر سایت بررسی شده و از قرار داشتن کلمات کلیدی در منو و نبودن موارد اضافه در فوتر اطمینان حاصل می کنند.
  5. تصاویر سایت دارای alt هستند
  6. سایت اسلایدر دارد و اگر جواب بله است آیا به جایی لینک شده است.
  7. چگالی کلمات کلیدی چگونه است.

موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از موارد اولیه ای است که باید در سایت ها مورد بررسی قرار بگیرد.

تحقیق کلمات کلیدی پولساز در حوزه املاک

برای شروع کار باید کلمات کلیدی و پرسرچ این حوزه را مشخص کنید تا از طریق تولید محتوای ارگانیک بتوانید شروع به رقابت با رقبای خود کنید. برای تحقیق کلمات یا keywoord research راه ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  1. kwfinder
  2. semrush
  3. majestic
  4. ahrefs
  5. seo NGRAM
  6. google trend
  7. keywoord planer
تحقیق کلمات کلیدی املاک

تحقیق کلمات کلیدی در حوزه املاک

ابزارهای ذکر شده معروف ترین و پرکاربردترین ابزارها برای تحقیق کلمه کلیدی و شروع سئو سایت املاک است. اما در فرآیند پیداکردن کلمات پولساز املاک باید به نکاتی توجه داشته باشید که عبارتند از:

  1. فهرستی از عبارات مرتبط با کسب و کار خود تهیه کنید تا از ابتدا همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.
  2. از عبارات یا موضوعاتی که مشتریانتان به دنبال آن هستند استفاده کنید.
  3. با توجه به کلمات و عبارات استفاده شده توسط مشتریان و لیستی که تهیه کردید کلماتی را پیدا کنید که حداقل روزانه 40 سرچ داشته باشند.
  4. کلمات کلیدی که از طریق ابزارهای ذکر شده مشخص کردید را بررسی کنید و ببینید آیا با نیروی انسانی و بودجه مالی تان توانایی رقابت با رقبا را دارید یا خیر
  5. هدف کاربران را از سرچ کلمه کلیدی مشخص کنید تا محتوایی که ارائه می دهید به هدف کاربر نزدیک باشد. این مورد از نکات مهم در سئو سایت املاک است.

آنالیز رقبا برای تدوین استراتژی سئو

بعد از اینکه کلمات هدف مشخص شدند باید بررسی کنید که در آن کلمات چه سایت هایی رقبای شما هستند. حال باید شروع به آنالیز سئو سایت رقبای خود کنید. استراتژی سئو سایت املاک بسیار به فعالیت رقبا وابسته است پس باید در این زمینه تخصص داشته باشید تا دیتایی که بدست می آورید به شما کمک کند و برایتان مفید واقع شود.

با آنالیز رقبا نقاط ضعف و قوت وب سایت شما هم مشخص می شود و متوجه می شوید که برای موفقیت در این حوزه سایت شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد و ui سایت شما باید چگونه باشد. اگر برای آنالیز رقبای خود به کمک نیاز دارید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و در این زمینه به شما کمک کنند.

    تدوین استراتژی تولید محتوا سئو محور

    در این مرحله شما باید باتوجه به کلمات کلیدی و آنالیزی که از رقبای خود داشته اید اقدام به تهیه تقویم محتوایی کنید که در آن دقیقا تایتل هایی که در یکماه باید نوشته شود به همراه زمان انتشار مشخص شود. داشتن یک برنامه منظم برای تولید و انتشار محتوا بسیار مهم است و سبب جلب اعتماد گوگل می شود البته کیفیت محتوا انتشاری بسیار مهم است. اگر می خواهید در سئو سایت املاک خود توانایی رقابت با رقبا را داشته باشید باید محتوای یونیک و مطابق با اصول سئو منتشر کنید.

    روش های موفقیت در سئو سایت املاک

    انتشار حداقل 10 آگهی ملک در روز

    خیلی از دوستان تصور می کنند برای موفقیت در گوگل لازم است به اندازه سایت های بزرگی مانند دیوار،شیپور و یا سایت های دیگر معروف در حوزه املاک آگهی ملک منتشر نمایند اما با توجه به هزینه بالای تبلیغات و نیروی انسانی، نمی‌توان به سادگی این کار را انجام داد بنابراین پیشنهاد می کنیم که روزانه حداقل ۱۰ محتوا، آن هم با رعایت اصول سئو و نگارش خوب و روان منتشر نمایید.

    انتشار آگهی ملک در روز برای سئو سایت

    انتشار آگهی ملک برای سئو سایت املاک

    * ذکر این نکته در اینجا لازم است که به مواردی مانند لینک های درونی، آگهی های مرتبط و یا سایر موارد تاثیر گذار بر سئو سایت املاک بشدت دقت نمایید، چرا که رقبای شما حداقل چند سال زودتر از شما این فرایند را آغاز کرده و از قدمت بالایی در اینترنت و گوگل برخوردار می باشند.

    تولید محتوای آموزش های مرتبط با خرید و اجاره املاک

    با توجه به اینکه در ابتدای راه هزینه تبلیغات و نیروی انسانی برای مجموعه های کوچک و یا تازه تاسیس بسیار اذیت کننده می باشد میتوانید با انتشار محتواهایی که پاسخ سوالات ملکی مردم را می دهند و کسب رتبه در آنها به موفقیت در سئو سایت خود کمک نمایید.

    مثال: در قولنامه خرید خانه به چه مواردی دقت کنیم؟

    در قرارداد اجاره چگونه به تمدید در سال بعد اشاره کنیم؟

    * توجه داشته باشید که در این روش، لینک سازی و نظم در انتشار محتوا حرف اول را در سئو میزند.

    درج قیمت در آگهی های املاک

    ببینید بسیار دیده شده است که خیلی از کارشناسان و یا حتی سئو کاران به این دلیل که کاربران با مجموعه ارتباط بگیرند، به مدیر سایت پیشنهاد می دهند که قیمت ملک در آگهی درج نشود. قطعاً این روش راهگشا نخواهد بود به این علت که کاربران به سرعت به سراغ سایتی خواهند رفت که قیمت ها را نمایش می دهد و از هدر رفتن وقت آنها جلوگیری می نماید در نتیجه شما نیز حتماً برای آگهی های خود قیمت را درج نمایید.

    *توصیه می کنیم اگر می خواهید ورودی بیشتر از سئو و گوگل به دست آورید حتی روی کلماتی مانند قیمت، ارزان و تومان فعالیت نماید، با این روش ورودی بیشتری از ltk ها به دست می آورید(ltk چیست) مطمینا این مورد را خیلی ها که در سئو سایت املاک تازه کار به حساب می آیند رعایت نخواهند کرد.

    مدت زمان موفقیت در سئو سایت املاک

    اگر سئوکاری به شما پیشنهاد داد و اعلام کرد که می تواند طی مدت شش ماه در کلماتی که مربوط به حوزه املاک می باشند سایت شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند یقین بدانید که این فرد تجربه لازم برای انجام این کار را ندارد. برای موفقیت در حوزه ملک قطعاً به زمانی بالای یکسال نیاز می باشد. از سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار گرفته‌اند نیز می‌توانید دریابید که همگی قدمت‌هایی بالای سه سال دارند.

    برای موفقیت در گوگل دو پارامتر همیشه موثر بوده است:

    1. تلاش و پشتکار به همراه صبر
    2. بالا بردن دانش فنی و استفاده از روش های هوشمندانه تر
    سایت املاک

    سئو و طراحی سایت املاک

    در ادامه می خواهیم دو مثال را که در حوزه ملک موفق بودند باهم بررسی نماییم.

    سایت همخونه یکی از سایت هایی است که در حوزه ملک با تارگت قرار دادن بخش کوچکی از این حوزه توانسته است سال ها در بیزینس املاک حضور داشته و کسب درآمد نماید این سایت هم اکنون با انتخاب کلمات کلیدی فکر شده و هوشمندانه روزانه بیش از ۲۰۰۰ ورودی از گوگل کسب نماید

    سایت جاجیگا با هدف قرار دادن اجاره ویلا به صورت روزانه و یا اجاره هر نوع آپارتمان و ملک به صورت کوتاه مدت، از گوگل و با کمک سئو روزانه بیش از ۵۰۰۰ ورودی به دست آورد. به سادگی با ذکر این دو مثال متوجه شدیم برای موفقیت در گوگل می توان بخش های کوچکتر از بازار را با روش نیک مارکتینگ به دست آورد و در سئو نیز موفق شد.

    *پیشنهاد میکنیم برای سئو آپارتمان در خارج از کشور، مثلا اجاره آپارتمان در استانبول، حتما و حتما روی یک شهر کار کنید.

    معرفی تیم مشاوران املاک

    اگر قصد دارید در سایت خود به صورت بنگاه معاملات ملکی عمل نمایید بهتر است بخشی از سایت را به معرفی مشاورین املاک و تیم فروش خود اختصاص دهید و نفرات خود را به صورت جداگانه معرفی نمایید تا کاربران احساس امنیت و راحتی نمایند.

    درج آدرس و شماره تلفن

    درج آدرس دقیق، روش های رسیدن به آژانس از طریق اپلیکیشن های مسیریابی به همچنین قرار دادن شماره تلفن های ثابت و موبایل یکی از از ملزومات ابتدایی برای تمام سایت های املاک آژانس ها می باشد. دقت داشته باشید بهتر است حداقل ۱ خط تلفن و واتساپ را برای آن هم به صورت ۲۴ ساعته بر روی سایت خود معرفی نمایید کاربران احساس برخط بودن و تعامل ساده ترا با شما داشته باشند.

    تعرفه سئو سایت املاک

    برای سئو سایت املاک حداقل هزینه سئو معادل با با ۵ میلیون تومان توسط شرکت های مختلف و یا افراد فریلنسر برای انجام تولید محتوا و سئو سایت اعلام می گردد، نکته ای که در این میان می بایست در نظر بگیرین این است که تسک ها و وظایفی که توسط مشاور و یا سئوکار شما می بایست انجام گردد به صورت کامل از قبل مشخص شده و نیز تعیین گردند که در چه زمانی به دست می آید. در غیر اینصورت هزینه ای که میکنید مشخص نمیشود کجا خرج میشود.

    بروز بودن آگهی ها و درست بودن ساختار سایت

    چقدر زمان میبره که سایت املاک در نتایح گوگل بیاد بالا؟

    برای بازخورد و زنگ خور خوب حداقل به 8 ماه زمان نیاز دارید که در نتایج گوگل جایگاه خوبی بدست بیارید

    حداقل چند آگهی در روز باید بذاریم که سئو سایت خوب پیش بره؟

    در آموزش به صورت کامل گفته شده اما حداقل 10 آگهی ملک در روز نیازه

    نمونه چند سایت املاک و آگهی موفق در سئو

    در ادامه چند سایت را که در سئو املاک خود حرفه ای عمل کرده اند و موفق شده اند را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید از آنها الگو برداری صحیح کنید، سایت های موفق در سئو آگهی های خود:

    1. سایت دیوار
    2. سایت دلتا
    3. سایت کلید
    4. شیپور
    5. سایت جاجیگا
    6. سایت شب
    7. سایت همخونه (اجاره آپارتمان ارزان)

    سوالات مربوط به سئو سایت درج آگهی ملک

    1مهم ترین عامل در موفقیت سئو سایت املاک چیست؟
    2چقدر زمان میبره که سایت املاک در نتایح گوگل بیاد بالا؟
    برای بازخورد و زنگ خور خوب حداقل به 8 ماه زمان نیاز دارید که در نتایج گوگل جایگاه خوبی بدست بیارید
    3حداقل چند آگهی در روز باید بذاریم که سئو سایت خوب پیش بره؟
    در آموزش به صورت کامل گفته شده اما حداقل 10 آگهی ملک در روز نیازه
    4.7/5 - (3 امتیاز)
    87 / 100

    3 Comments

    1. سپهری گفت:

      من که هرچی فایل املاک
      یونیک و سئو شده قرار دادم
      فایده نداشت
      رقیبا خیلی قوی هستن تو حوزه ملک

    2. آی تی من گفت:

      چطوری میشه تو سئو املاک ظفر، آژانس املاک در میرداماد و موارد مشابه اومد صفحه اول گوگل؟

    3. سپنجا گفت:

      بازم در مورد سئو املاک
      مطلب بزارین
      خیلی منو کمک کردید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + 17 =

    آموزش های سئو

    پربازدیدترین مقالات سئو سایت

    ui چیست؟

    رتبه سایت

    آنالیز سئو سایت

    اصطلاحات سئو

    سئو گوگل

    پروژه های سئو