سئو سایت دیوار

سئو سایت دیوار
سئو سایت

سئو سایت دیوار

در این مقاله به تحلیل و بررسی دقیق سایت دیوار می پردازیم. سایت دیوار یکی از بزرگ ترین سایت های آگهی در ایران و جهان است. سایت هایی با این سبک را در دنیا با نام classified websites می شناسند. این سایت ها مدلی جدید از پلتفرم های درج آگهی و اتصال افراد و بیزینس ها به یکدیگر هستند. پیشنهاد می کنیم حتما مقاله سئو سایت گردشگری را نیز مطالعه کنید.

بررسی سئو سایت دیوار

دیوار که از آن به عنوان یک نمونه موفق سئو سایت بزرگ یاد می کنند، در سال 1391 راه اندازی شد، آن زمان به پشتوانه بدون رقیب بودن به سرعت رشد کرد و در میان مردم شناخته شد، البته در آن زمان سایت های درج آگهی مانند سایت ایستگاه وجود داشت (که به مرور این سایت ها مردند). سایت دیوار در آن زمان با ارائه خدمات رایگان خوب و وسیع با سرعت بالا در بین مخاطبین خود جایگاه خوبی برای خود بدست آورد.

در سال 1392 دیوار به دلیل اینکه به پلتفرم آگهی داشت تبدیل می شد بجای سایت آگهی توانست در همان سال از سد تمام سایت های آگهی قبل از خود بگذرد، تا اینجا هنوز دیوار بر روی سئو خود کار نکرده بود، هرچند توان و دانش این کار را در آن زمان نداشت ، با توسعه شبانه روزی سایت دیوار در سال 1393 این سایت به شرایط پایدار تری رسید به نحوی که از این سال به شدت بر روی افزایش سرعت سایت خود کار کرد.

در سال 1394 اولین گام های جدی دیوار برای موفقیت در گوگل و سئو سایت برداشته شد. در این سال کمی url های آگهی ها (rout سایت) بهتر شد به نحوی که از قواعد منطقی تر و قابل درک تری برای گوگل پیروی می کرد.

سئو سایت

سئو سایت دیوار

نکته ای که جالب است بدانید این است: دیوار از کدهای Ajax برای نمایش آگهی های خود استفاده می کند و گوگل در آن سالها به شدت با کدهایی از این قبیل مشکل داشت و آن هم به این علت می باشد که هیچ صفحه بندی در سایت وجود ندارد و نمایش محتوای سایت (آگهی ها) با اسکرول کردن انجام می شود. بنابر این دیوار کار نسبتا دشواری برای موفقیت در گوگل جلوی راهش داشت. البته این مسائل در سال 1395 به نحوی در گوگل بهتر شد ، اما همچنان عده ای این اعتقاد را دارند که بهتر است از ajax (لود در صفحه) استفاده نشود.

روش سئو سایت دیوار

دیوار با استفاده از روش های زیر موفق شد به جایگاه خوبی در سئو سایت خود در گوگل دست پیدا کند:

  • محتوای زیاد
  • ورود به بازاهای بکر
  • توسعه مداوم پلتفرم
  • کد های سبک
  • استفاده درست از میکروفرمت Schema.org و در نتیجه بدست آوردن ctr بهتر
  • سایت مپ سایت دیوار دستی نوشته شده و در robots.txt به درستی ست و به موتورهای جستجو معرفی شده
  • محتوای تو در توی مرتبط باهم
  • حل مشکل 404 برای آگهی هایی که منقضی می شوند
  • صفحات سبک با حجم کم کد
  • ورود به بازار های خارجی و کمک گرفتن از سایت موازی و مشابه دیوار در افغانستان
  • دسته بندی های صحیح و قابل درک برای گوگل
  • سطح بالای رضایت و مراجعه مجدد کاربران دیوار و User Friendly بودن سایت

در تصویر زیر مشاهده می کنید که دیوار مدل تولید url های آگهی های خود را کوتاه تر و حرفه ای تر کرد(شاید بهینه سازی URL می توانست 2 سال زودتر بیوفتد)

سئو دیوار

سئو سایت دیوار

همانطور که می بینید تمام قسمت هایی که در گذشته جدا بوده در یک url قرار داده شده که شامل عنوان آگهی + شهر آگهی + نام سایت می باشد (به همراه یک unic id)

به دوستانی که علاقه مند به بررسی سئوی سایت های بزرگ و جذاب هستند پیشنهاد می کنیم سئو سایت دیجی کالا را بخوانید و یا سایت هایی را که میخواهید از لحاظ سئو بررسی کنیم به ما اعلام کنید تا دانشمان را با هم به اشتراک بگذاریم. تا همینجا به نظر کافی است برای بررسی سئو سایت دیوار هرچند بنده مدت کوتاهی با دوستان در این مجموعه همکاری داشتم.

استفاده از پروتکل‌های امنیتی در سایت دیوار

در مورد امنیت سایت دیوار باید بگوییم که این سایت از پروتکل امنیتی https پشتیبانی می‌کند و تمامی تاییدیه‌های داخلی، گواهینامه‌ها و همچنین نماد الکترونیکی را دارا است، گفتنی است که گواهینامه ssl سایت دیوار از نوع unizeto technologies s. a می‌باشد. بدون شک تمامی موارد بیان شده در مخاطبین و کاربران حس امنیت را ایجاد خواهد کرد که موجب می‌شود کاربران با خیالی آسوده از این وب سایت استفاده نمایند.

زبانی که این برنامه با آن نوشته شده است، زبان پایتون می‌باشد و به سیستم طراحی آژاکس پرداخته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نقشه سایت این برنامه به صورت دستی به گوگل و موتورهای جستجوی آن معرفی شده است. شرکت آگاه پردازان هوشمند صاحبان اصلی سایت دیوار می‌باشد و تمدید دامنه این سایت آخرین بار در سال ۲۰۱۹ تمدید شد. گفتنی است سایت دیوار به دلیل حجم بالای اطلاعات خود از سرورهای اختصاصی در ایران استفاده می‌کند.

بررسی شرایط و رتبه سایت دیوار در الکسا

سایت دیوار از جمله سایت‌های پربازدید و پرکاربرد ایرانی است که از همان روزهای نخست راه اندازی، با استقبال بیش از اندازه کاربران رو به رو شد. این سایت دارای رتبه ۷ کشور و همچنین ۳۳۹ الکسای دنیا است. ۱۰۸ هزار کلیدواژه برای سایت دیوار در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود به راحتی در نتایج گوگل قابل دسترسی باشد و دلیل دیگر آن هم ارائه انواع خدمات تبلیغاتی و همچنین حجم بالای کاربران این وب سایت می‌باشد.

در ایران علاوه بر دیوار، سایر وب سایت‌ها نیز همچون دیجی کالا، شیپور، torob و… وجود دارند که در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر به سر می‌برند و همگی دارای تعداد زیاد کاربر می‌باشند و سئو مطلوبی را از نظر گوگل دارا هستند.

سوالات متداول درباره سئو سایت دیوار

1سایت دیوار از چه روش‌ هایی برای سئو استفاده می ‌نماید؟
ورود به بازاهای بکر، کد‌های سبک، نوشته شدن سایت مپ دیوار به صورت دستی، حل شدن مشکل ۴۰۴ برای آن دسته از آگهی‌هایی که منقضی شده اند، صفحات سبک با حجم کم کد، دسته‌بندی‌های صحیح برای گوگل را می‌توان از جمله مهم‌ترین تکنیک‌هایی دانست که در جهت سئو دیوار انجام شده است.
2سایت دیوار از چه پروتکل‌ های امنیتی استفاده می‌ کند؟
سایت دیوار دارای تمامی پروتکل‌ها از جمله پروتکل https و همچنین تمامی گواهینامه‌های امنیتی، تاییده‌های داخلی و نماد الکترونیک استفاده می‌کند.
3رتبه الکسا سایت دیوار در ایران و دنیا چند است؟
رتبه الکسای این سایت پرطرفدار در دنیا ۳۳۹ بوده و در ایران نیز رتبه ۷ را به خود اختصاص داده است.

چند نکته خاص برای سئو سایت دیوار

در اینجا چند نکته خاص برای سئو سایت دیوار آورده شده است:

  • از کلمات کلیدی مرتبط با محلی استفاده کنید: کاربران اغلب از کلمات کلیدی مرتبط با محل برای یافتن محصولات یا خدمات در منطقه خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر سایتی در تهران دارید، می توانید از کلمات کلیدی مانند “خرید آنلاین در تهران” یا “فروش آنلاین در تهران” استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی مرتبط با زمان استفاده کنید: کاربران اغلب از کلمات کلیدی مرتبط با زمان برای یافتن محصولات یا خدماتی که در یک دوره زمانی خاص ارائه می شوند استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر سایتی دارید که محصولات فصلی را می فروشد، می توانید از کلمات کلیدی مانند “خرید لباس زمستانی” یا “فروش لباس تابستانی” استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی مرتبط با نیاز استفاده کنید: کاربران اغلب از کلمات کلیدی مرتبط با نیاز برای یافتن محصولات یا خدماتی که نیازهای آنها را برآورده می کنند استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر سایتی دارید که محصولات و خدمات مربوط به سلامتی را ارائه می دهد، می توانید از کلمات کلیدی مانند “خرید مکمل ورزشی” یا “فروش دستگاه ورزشی” استفاده کنید.
4.5/5 - (4 امتیاز)
86 / 100

5 Comments

  1. محمود گفت:

    چطور سایت دیوار با اینکه به قول شما هیچ صفحه بندی مشخصی نداره ، اما میگید سئو سایت خوبی داره!!

  2. SEO IRAN گفت:

    سلام
    بعد از بررسی سئو سایت های بزرگ به بررسی روش های موفقیت این سایت ها ، پرداخته و سایت های بزرگ ایران و جهان رو بررسی حرفه ای تری خواهیم کرد

  3. SEO IRAN گفت:

    با کمی جستجو در نتایج گوگل میبینم که سایت دیوار در تمام حوزه ها حضور داره.
    هر چند سایت آگهی هست و هر ماه تمام آگهی های ماه قبلش هم پاک میشه

  4. ممنون از مقاله مفیدتون

  5. mr.farrashi گفت:

    خواهش میکنم ممنون از توجه تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − نه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو