طراحی سایت با اصول سئو

اصول طراحی سایت
سئو سایت

طراحی سایت با اصول سئو

یکی از دغدغه های صاحبان سایت ها و کسانی که می خواهند برای شرکت و یا کسب و کار خود سایتی داشته باشند، سئو و بهینه سازی سایت می باشد. طراحی سایت با اصول سئو، باعث تطابق هرچه بیشتر سایت با الگوریتم های موتور های جستجو شده و با هزینه ی بسیار پایین بهینه سازی، سایت در رتبه های نخست نتایج جستجو قرار می گیرد. این کار باعث می شود موتور های جستجو (مخصوصا گوگل) به عنوان یک سایت منبع و مرجع اقدام به تبلیغ سایت شما کرده و ورود بازدیدکنندگان و مشتریان جدید از این طریق را فراهم می کنند. دستیابی به طراحی سایت با اصول سئو خوب، با تلاش بسیار و صرف زمان و هزینه‌ی متناسب امکان‌پذیر است.

همین ابتدا نیز پیشنهاد میکنم این برگه را باز و ذخیره کنید: جامع ترین لیست اصطلاحات سئو

طراحی سایت با اصول سئو

طراحی سایت

برای سئو، چه نکاتی را در طراحی سایت رعایت کنیم؟

اولین گام در طراحی سایت و سئو سایت، طراحی سایت با اصول سئو می باشد. برای این کار ابتدا قبل از ساخت سایت باید تعدادی کلمات کلیدی تعیین کنیم که می خواهیم سایت ما در جستجوی این کلمات در صفحه نخست و نتایج ابتدایی موتور های جستجو قرار گیرد. سپس طراحی سایت خود را بر اساس این کلمات کلیدی پایه ریزی کرده و به این کلمات اهمیت بیشتری در طراحی بدهیم. در طراحی سایت با اصول سئو، کلمات کلیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در حقیقت هدف ساخت سایت ما را تعیین می کنند.

استفاده از استاندارد های طراحی سایت با اصول سئو نیز بسیار مهم است. استاندارد های طراحی سایت می تواند شامل مواردی همچون افزایش سرعت لود صفحات، بهینه سازی و اصلاح کد های قالب سایت {عدم پیچیدگی کدها و compress بودن کدها}، سادگی شکل ظاهری سایت، مکان و نحوه ی قرار گیری کلمات کلیدی در منو ها، زیر منو ها، استفاده از ترکیب رنگی مناسب در طراحی سایت(ui)، راحتی دست یابی به مطالب مورد نظر توسط بازدید کننده(ux) و … می باشد.

تاثیر مطالب {مفید بودن محتوا} در طراحی سایت با اصول سئو را نیز باید در نظر گرفت. شاید مهمترین اولویت موتورهای جستجو برای رتبه دهی وب سایت، مطالب و محتوا باشند. عدم استفاده از مطالب تکراری و بکارگیری مطالب جدید و جذاب علاوه بر اینکه برای بازدید کنندگان و مشتریان سایت مهم است، این موضوع باعث می شود موتور های جستجو سایت شما را به عنوان یک سایت تولید کننده ی محتوا شناسایی کرده و اهمیت بیشتری به آن بدهند.

زمان بندی در انتشار محتوا و اخبار سایت از اهمیت زیادی نیز برخوردار می باشد. و حتما این را در نظر داشته باشید که گوگل به ریتم کاری که در سایت انجام میشود اهمیت میدهد.

طراحی و سئو

سئو طراحی سایت

 

از تاثیر سرعت لود صفحات در طراحی سایت با اصول سئو نیز نباید غافل شد. این گزینه علاوه بر اینکه برای موتور های جستجو مهم بوده و یکی از معیار های رتبه بندی سایت در نتایج جستجو می باشد، برای کاربران نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مخصوصا در کشور هایی که سرعت اینترنت آن ها پایین است ای مساله نقش مهمتری در جذب بازدید کنندگان در سایت ایفا می کند. تصاویر در طراحی سایت از مهمترین عوامل در سرعت لود صفحات سایت می باشند و باید به این نکته توجه داشت که در کنار حفظ جذابیت به صورت بهینه و طبق اصول و استاندارد های طراحی سایت از آن ها استفاده کرد.

بهتر است موارد زیر در همان ابتدای طراحی سایت با اصول سئو رعایت شود چون برخی مراحل در طراحی سایت، غیر قابل بازگشت است:

برخی ویژگی‌های سئو مانند ساختار پیوندهای سایت، جزئی از ساختار پایه‌ای سایت هستند و اگر از ابتدای کار با دید بهینه نسبت به طراحی آن اقدام نشود، تغییر دادن آن در آینده سبب می‌شود رتبه‌های به دست آمده و تلاش‌های انجام شده در گذشته از بین بروند. نکته‌ی مهم دیگر در اجرای همزمان سئو و طراحی سایت، حجم سایت است. حجم سایت که اثر مستقیم و مهمی در سئو دارد، عاملی است که بهبود آن پس از پایان طراحی سایت کاری به مراتب سخت‌تر از زمان طراحی سایت است.

در هنگام طراحی سایت‌ هایی که هدف سئو داشته باشند، ممکن است قالب گرافیکی طراحی شده به شیوه‌ای انتخاب و طراحی شود که باعث شود حجم سایت تا حد امکان پایین باشد. ولی کاهش حجم سایتی که قبلا طراحی شده است ممکن است مستلزم هزینه‌ی مجدد برای بازطراحی یا تغییرات گسترده باشد. بنابراین، بهترین روش برای سئو موفق، در نظر گرفتن آن در هنگام فرآیند برنامه‌ریزی، طراحی قالب و طراحی فنی سایت است.

طراحی سایت با اصول سئو

نکات طراحی سایت

رعایت عوامل سئو در همان ابتدای طراحی سایت ضروری است. چنانچه در زمان طراحی سایت، اصول سئو از جمله استفاده از کدهای بهینه و استاندارد، کاهش حجم سایت، نشانی‌های صفحات، کدهای متا، ارتباط میان صفحات، سرعت بارگزاری و بسیاری عوامل دیگر مورد توجه قرار نگیرند، انجام این بهینه‌سازی‌ها پس از پایان کار گاهی بسیار دشوار و گاهی نشدنی است.

به همین دلیل بهترین روش برای دستیابی به موفقیت در سئو و دستیابی به رتبه‌های بالا در موتور جستجو مستلزم رعایت اصول فنی سئو در زمان طراحی سایت است. تجربه ثابت کرده، رعایت اصول فنی از ابتدای کار سبب می‌شود، سئو بسیار بیش از آنچه تصور می‌شود بازدهی داشته باشد. پس اگر برای جذب مشتریان جدید از طریق موتورهای جستجو به عنوان یکی از روش‌های بازاریابی برنامه‌ریزی کرده‌اید، بهترین روش برای موفقیت بیشتر انجام همزمان و موازی سئو و طراحی سایت است. بنابراین به کسب و کارهایی که به دنبال پیشرفت سریع هستند، توصیه می شود که اول از همه بر روی طراحی سایت با اصول سئو، جهت کسب و کار خود سرمایه گذاری کنند. اینجا را بخوانید : اصول سئو

 

من همیشه این مثال رو میزنم، سایت ویکی پدیا اصلا طراحی جذابی نداره اما چون بر اساس اصول سئو طراحی شده، قطعا یکی از موفق ترین سایت ها در جهان شده. در انتها به یاد داشته باشید که سایت علاوه بر طراحی جذاب می بایست محتوای خوب هم به مخاطبان ارائه دهد و ux خوبی داشته باشد.

4.5/5 - (4 امتیاز)
70 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یک =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو