عوامل موثر در سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت
سئو سایت

یکی از بخش های مهمی که در آموزش سئو برای وبمستران ضروری می باشد آشنایی با عوامل موثر در سئو داخلی سایت است که ما در این مقاله به برخی از این عوامل موثر اشاره کرده ایم.

دانستن این عوامل و نکات به شما کمک خواهد کرد تا سئو داخلی سایت خود را بهبود بخشیده و کاری کنید که رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نیز ارتقاء پیدا کند.

سئو داخلی

همانطور که در مقاله های قبلی سئو ایران مطالعه کرده اید سئو به دو قسمت اصلی سئو داخلی و سئو خارجی سایت تقسیم بندی شده است.

سئو داخلی در واقع مجموعه اقداماتی است که بر روی سایت انجام می گیرید که به آن On-Page-Seo نیز گفته می شود. در صورتیکه شما یک سایت وردپرسی را راه اندازی کرده باشید می توانید با نصب پلاگین یواست سئو به راحتی سئو داخلی سایت خود را انجام دهید.

عوامل موثر در سئو داخلی عموما مواردی هستند که در صورت رعایت کردن آن ها صفحات سایت شما با دقت بیشتری برای موتورهای جستجو ایندکس خواهند شد و نتیجه آن کسب رتبه مناسب برای وب سایت می باشد.

سئو داخلی سایت

on page seo

عوامل موثر در سئو داخلی سایت

عواملی بسیاری وجود دارند که می توانند بر روی سئو داخلی سایت شما تاثیر گذار باشند. در این قسمت به صورت تیتر وار به برخی از عوامل موثر در سئو داخلی سایت پرداخته ایم.

  • انتخاب دامنه مناسب
  • انتخاب پسوند مناسب
  • عمر دامنه
  • فعال سازی SSL بر روی سایت
  • افزایش سرعت بارگذاری سایت
  • لینک سازی داخلی در صفحات
  • بهینه سازی سایت برای شبکه های اجتماعی
  • افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت

انتخاب دامنه مناسب

اولین مسئله که درباره سئو داخلی سایت باید در نظر داشته باشید انتخاب دامنه مناسب برای سایت می باشد. داشتن یک دامنه مناسب از موارد بسیار مهم در سئو داخلی سایت می باشد که بر روی سئو کلی سایت نیز تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین زمانیکه می خواهید برای وب سایت خود دامنه مناسبی را انتخاب کنید حتما به طول دامنه و تعداد کلماتی که در آن به کار برده شده است دقت کنید. به خاطر داشته باشید که 3 تا 5 کلمه اول آدرس وب سایت اهمیت زیادی در سئو داخلی سایت دارد.

انتخاب پسوند مناسب

از موارد دیگری که می تواند تا حدودی بر سئو داخلی سایت تاثیر گذار باشد انتخاب یک پسوند مناسب برای دامنه سایت می باشد طبیعتا زمانیکه شما از پسوند کشوری برای دامنه وب سایت خود استفاده می نمایید این امکان را به وجود خواهید آورد تا وب سایت شما در جستجوهای محلی بیشتر دیده شود.

عمر دامنه

یکی از عوامل موثر در سئو داخلی سایت سن و عمر یک دامنه می باشد. پیشنهاد ما در سئو ایران به شما دوستان این است که مدام به فکر تغییر نام دامنه و صفحات سایت خود نباشید زیرا که این کار باعث لطمه زدن به سئو سایت خواهد شد. به خاطر داشته باشید که حتما نیاز نیست که شما وب سایتی با عمر دامنه طولانی باشید تا حتما در نتایج نخست گوگل برای کاربران وب سایت شما نمایش داده شود زیرا این موضوع تنها یکی از عواملی است که گوگل آن را در نظر خواهد گرفت.

فعال سازی SSL بر روی سایت

مسئله مهم دیگر برای سئو داخلی سایت فعال سازی ssl بر روی دامنه سایت می باشد که می توانید آن را با استفاده از پروتکل https انجام دهید.

on page seo

عواما موثر سئو داخلی

افزایش سرعت بارگذاری سایت

اگر مقاله هایی که تا به امروز برای بهبود سئو سایت در سئو ایران برای شما همراهان عزیزان منتشر شده است را مورد مطالعه قرار داده باشید به این مسئله پی برده اید که افزایش سرعت بارگزاری سایت از چه میزان اهمیتی برخوردار می باشد.

گوگل به طور مشخصی و رسمی در سال 2010 این مسئله را اعلام کرده است که سرعت لود شدن سایت و صفحات وب سایت می تواند تاثیر بسیار زیادی روی رتبه بندی سایت شما توسط گوگل داشته باشد. زمانیکه وب سایت شما در مدت زمان کمتر از 4 ثانیه برای کاربران لود شده و اطلاعات لازم در اختیار آن ها قرار گیرید بدون شک در افزایش ترافیک سایت نیز تاثیر گذار خواهد بود.

برای اینکه بتوانید سرعت وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید می توانید از ابزارهای مختلفی که در این زمینه به شما کمک می کنند همچون  GTMetirx و Pingdom و Goolge PageSpeed Insight استفاده نمایید.

لینک سازی داخلی در صفحات

لینک بیلدینگ تنها این نیست که شما برای صفحات سایت خود از سایت هایی خارج از سایت خود لینک دریافت کنید بلکه ساخت لینک داخلی بر روی سئو داخلی سایت بسیار تاثیر گذار می باشد.

به خاطر داشته باشید که گوگل مدام صفحات مهم وب سایت شما را از طریق لینک های داخلی که به آن ها داده شده است مشخص می نماید.

برای لینک سازی داخلی نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید.

  • قرار دادن لینک صفحه اصلی در منو سایت
  • استفاده از لینک های مناسب برای ارتباط بین صفحات مختلف سایت
  • لینک دادن توسط عکس
  • استفاده درست و به جا از لینک در صفحات سایدبار
  • افراط نکردن در دادن لینک
  • لینک سازی درست در صفه اصلی سایت

بهینه سازی سایت برای شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از عوامل موثر در سئو داخلی سایت بهینه سازی صفحات وب سایت برای شبکه های اجتماعی می باشد. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن مطالب و خدمات خود در شبکه های اجتماعی شانس خود را برای گرفتن لینک افزایش دهید.

این روزها شبکه های اجتماعی طرفداران خاص خود را دارا می باشد که هر یک از آن ها می توانند تبدیل به کاربران و مشتریان وفادار وب سایت شما شوند.

حرف آخر

ما سعی کردیم در این مقاله به عوامل مهم و تاثیر گذار بر سئو داخلی سایت اشاره مختصری داشته باشیم تا شما با در نظر گرفتن هر یک از آن ها بتوانید روند بهبود سئو سایت خود را به خوبی در پیش گرفته و شاهد تاثیرات مثبت آن ها بر سایت خود باشید.

امیدرواریم که مطلب امروز توانسته باشد به شما در راستای کسب رتبه و جایگاهی که در نظر دارید کمک کرده باشد.

آموزش مرتبط با سئو داخلی سایت

سئو خارجی سایت

سئو خارجی سایت

Untitled 1 1

سئو داخلی سایت

3.7/5 - (3 امتیاز)
77 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو