سئو خارجی سایت

off page seo
سئو سایت

در این آموزش فقط به سئو خارجی سایت می پردازیم.

سئو خارجی چیست؟

این روزها افرادی که به تولید محتوا برای سایت خود اقدام میکنند، اطلاعات درستی درباره سئو ندارند و در محتوای آن ها هیچ گونه تکنیک خاصی از سئو مشاهده نمی‌شود و این محتوا ها بدون هدف سئو منتشر می شود. همانطور که می دانید سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. بنابراین به کار بردن اصول سئو خیلی مهم است تا در گوگل و سایر موتورهای جستجو دیده شوید و اگر کاملا این اصول رعایت شود در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می تواند به شما کمک بسیاری کند.

سئو امروزه به دو قسمت سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت تقسیم می شود. در این مقاله می خواهیم درباره سئو خارجی سایت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

سئو خارجی سایت

سئو خارجی

سئو خارجی Off Page Seo

سئو خارجی، مربوط به پیوندهایی است که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره می کند و به طور کلی در خارج از سایت انجام می شود، بک لینک ها قلب سئو خارجی هستند، اما چگونه به بهینه سازی سایت کمک میکند؟ برای پاسخ گویی به این سوال تکنیک های سئو بیرونی و بعضی مواردی که می توانید از آن ها استفاده نمایید را ذکر می کنیم.

سئو خارجی سایت چیست؟

سئو خارجی سایت یا Seo off page تمرکز اصلی بر روی پروسه لینک بیلدینگ می باشد. (برای اینکه درباره لینک بیلدینگ بدانید مطلب لینک بیلدینگ چیست؟ را مطالعه کنید) و کلیه فعالیت هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود. به عبارتی سئو خارجی سایت شامل تکنیک هایی است که بیرون از سایت به منظور بهینه سازی آن انجام می شود.

سئو خارجی سایت نسبت به سئو داخلی سایت قدرت بیشتری دارد ولی شاید توجه و تمرکز به سئو خارجی سایت به جای اینکه به کاربران هدفمند وب سایت شما بیافزاید تنها بازدید کننده برایتان داشته باشد. بنابراین برای بهینه سازی درست و سئو اصولی می بایست در ابتدا بر سئو داخلی سایت متمرکز باشید زیرا زمانیکه سئو داخلی سایت را بخوبی به نتیجه برسانید سئو خارجی سایت را می توانید به خوبی مدیریت کنید و به نتیجه مطلوب برسید.

تکنیک های مهم سئو خارجی سایت

تکنیک های مهم در سئو خارجی سایت عبارتند از:

  1. وبلاگ نویسی
  2. پست مهمان
  3. سایت های نشانه گذاری اجتماعی
  4. فرم های انجمن
  5. ارسال فهرست راهنما
  6. ارسال مقاله
  7. اطلاعیه مطبوعاتی
  8. لیست کسب و کار
  9. پرسش و پاسخ
  10. تصاویر
  11. اینفو گرافیک
  12. اشتراک سندها
  13. ویدئوها
  14. PPT
  15. محبوبیت سایت پیوند دهنده
  16. چگونگی ارتباط موضوع سایت با سایت پیوند دهنده
  17. تازگی لینک
  18. متن مورد استفاده در سایت پیوند دهنده
  19. قابلیت اطمینان سایت لینک دهنده
  20. تعداد لینک های دیگر در صفحه پیوند
  21. قدرت دامنه و صفحه پیوند دهنده
سئو خارجی سایت

seo off page

ابزارهای بررسی بک لینک ها

  1. SEMrush، ابزاری برای بهبود دید آنلاین و کشف بینش بازاریابی است و به راحتی می توانید آماری کامل از وضعیت سایت خود داشته باشید.
  2. Check My Links، یک چک لیست است که به دنبال لینک های خراب می باشد. در واقع یک برنامه افزودنی است که در درجه اول برای طراحان وب، توسعه دهندگان و ویراستاران محتوا، ایجاد شده است.
  3. Moz’s Pro Tools، یک ابزار کامل بهینه سازی برای بالا بردن رتبه و بازدید شما می باشد.
  4. Ahref، یک ابزار جستجو با مطالب آموزشی رایگان و انجمن پشتیبانی می باشد.
  5. Link Building، ابزاری برای بهبود کیفیت سایت شما می باشد.
  6. Social Promotion، تأثیر ابزار تبلیغات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و باعث ایجاد ترافیک می شود.

عوامل تأثیرگذار در بهینه سازی سایت با استفاده از سئو بیرونی

  • شبکه های اجتماعی

    امروزه اکثر افراد در شبکه های مجازی عضو هستند و ساعات زیادی وقت صرف آن می کنند.افراد زیادی می توانند از این طریق وارد سایت شما شوند و به بهینه سازی سایت شما و در بالا رفتن بازدید آن نقش داشته باشند.

  • ایندکس کردن سایت

    ایندکس کردن سایت، به معنی ثبت نام در سایت هایی مانند گوگل و یاهو است که می تواند به رتبه بندی و دیده شدن سایت شما کمک کند.

  • نوشتن مقاله

    مقالاتی بنویسید و در سایت های ثبت مقاله، آن ها را ثبت کنید و به سایت خود مربوط سازید، با این کار می توانید ترافیک زیادی را برای سایت خود ایجاد نمایید.

  • بخش پرسش و پاسخ

    اکثر سایت ها دارای یک قسمت پرسش و پاسخ هستند. شما می توانید به سایت هایی که محتوایشان در حوزه مطالب سایت شما است، رجوع کنید و در بحث ها شرکت کنید، کامنت بگذارید و پاسخ سوالات کاربران را به طور تخصصی بدهید. این کار در جذب کاربران تأثیر می گذارد و باعث جذب کاربر به مطالب سایت شما می شود تا بتواند پاسخ سوال های خود را در آن بیابد.

  • ثبت سایت در نقشه گوگل

    فرض کنید شما یک سایت برای فروشگاه یا کسب و کارتان راه اندازی کرده اید. یکی از امکاناتی که گوگل فراهم کرده این است که بر اساس موقعیت کاربر، نزدیک ترین کسب و کارها را به او نشان میدهد. شما می توانید با ثبت کردن کسب و کارتان در نقشه گوگل از این مورد بهره ببرید.

  • پست مهمان

    شما می توانید مقالات، مطالب و محتوا، تصاویر و فایل های تصویری را در سایت های دیگر برای مثال سایت ویرگول بفرستید و در ازای آن در متن نوشته برای خود یک بک لینک قرار می دهید، که باعث ترافیک برای سایت شما می شود.

سئو داخلی بهتر است یا خارجی؟

برای بهبود یک سایت و بالا بردن رتبه آن در موتورهای جستجو باید همه فاکتورها را در نظر بگیریم و این کار فقط از این طریق انجام پذیراست که هر مدل بهینه سازی چه سئو داخلی و چه خارجی را انجام دهیم. این دو عامل به هم وابسته هستند و نمی توان یکی را بر دیگری ارجحیت داد.

لازم به ذکر است که روش های سئو داخلی باید به درستی قبل از سئو خارجی انجام شود، همان طور که در مطالب قبلی هم توضیح داده شد بدون بهینه سازی داخل سایت، بهینه سازی خارجی نیز امکان پذیر نمی باشد. اگر محتوای سایت شما ضعیف باشد، سئو خارجی نمی تواند تأثیری که باید را داشته باشد. باید خلاق باشید و ایده های جدید داشته باشید. بحث سئو خارجی را نیز جدی بگیرید که عامل موفقیت بسیاری از سایت ها می باشد.

هزینه سئو خارجی چقدر است؟

نمی توانیم بگوییم همه فاکتورهایی که در سئو خارجی سایت تأثیر دارند هزینه برهستند، بدون پرداخت هزینه هم می توانید تعدادی از این فاکتورها را انجام دهید، اما نیاز به دانش و اطلاعات کافی از این مبحث دارد که همه کاربران در این مورد موفق نیستند. سعی کنید به روز باشید و از امکانات جدیدی که موتورهای جستجو در اختیارتان قرار می دهند بهترین استفاده را داشته باشید.

بعضی از موارد نیز شامل هزینه می شود. برای مثال اگر شما بخواهید برای سایت خود در فضای مجازی مثل کانال های تلگرامی و یا سایت های دیگر تبلیغات داشته باشید و یا اینکه کار بهینه سازی سایت خود را به دست افرادی که دانش و اطلاعات کافی در این زمینه دارند و به صورت حرفه ای فعالیت می کنند بسپارید، شامل هزینه نیز می شوید.

به این نکته توجه کنید، هزینه ای که بابت سئو خارجی صرف می کنید باعث موفقیت سایت و کسب و کار شما می شود و باعث می شود خدمات و محصولات شما با بالا رفتن بازدید سایت، در معرض دید و مورد توجه قرار بگیرد و در نهایت به جذب مشتری و سود آوری دست می یابید و می توانید چند برابر هزینه ای که برای سئو خارجی پرداخت کرده اید را در آینده ای نه چندان دور به دست آورید.

اهمیت سئو خارجی سایت

از آنجایی که الگوریتم های جستجو گوگل مدام در حال تغیر است، گوگل برای سئو خارجی سایت یک روند عالی را در نظر گرفته است که گوگل از سایت های دیگر برای اعتبار و ارزش دادن به یک سایت و دخالت آن در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده کند. در واقع هر چه سایت شما در سایت های دیگر قدرت و اعتبار داشته باشد سئو خارجی سایت شما موفقیت آمیز خواهد بود. برای اینکه بیشتر در این باره بدانید می توانید مطلب بک لینک چیست؟ را مطالعه کنید.

برای بهینه سازی سئو سایت ارزان با سئو ایران همراه باشید.

چرا سئو خارجی مهم است؟

از آنجا که الگوریتم‌های گوگل در زمینه جستجو، فاکتورهای سئو و رتبه‌بندی وب سایت، به طور دائم در حال تغییر هستند، توافق انجمنSEO، طبق مرتبط بودن، قابلیت اطمینان و اعتبار می‌باشد، همین موضوع باعث می‌شود تا سئو خارجی، نقش مهمی در رتبه‌بندی سایت‌ها داشته باشد. ما کلیه الگوریتم‌های گوگل را جهت رتبه‌بندی و اعطای امتیاز به محتوای سایت استفاده می‌کند را نمی‌شناسیم.

داده‌های بدست آمده از عوامل مختلف در رتبه‌بندی موتورهای جستجو، حاکی از آن است که سئو خارجی، بیش‌تر از ۵۰ درصد در رتبه‌بندی سایت‌ها تاثیر گذار است. وب سایتی که با کیفیت بالا باشد و مطالب خوبی را ارائه دهد، احتمال این که بک لینک دریافت کند، بسیار زیاد است. هم چنین شانس اشتراک‌گذاری محتوا موردنظر در شبکه‌های اجتماعی، لایک خوردن، بوک مارک شدن و اشتراک‌گذاری در انجمن‌های مختلف خیلی زیاد است. ما در سئو ایران برای شما عزیزان لیست کاملی از بک لینک‌های با کیفیت را قرار داده‌ایم و این لیست به صورت روزانه در حال بروزرسانی است.

رابطه لینک سازی و سئو خارجی

لینک سازی، یکی از مهم‌ترین و موثر‌ترین شیوه‌ها جهت سئو خارجی است. اساساً، با لینک‌سازی خارجی برای وبسایت ها، در حال جمع آوری رای هستید، در واقع هر بک لینک از نظر گوگل یک رای برای وبسایتتان به حساب می‌آید. پس این گونه قادر خواهید بود رقیب‌هایتان را پشت سر گذاشته و رتبه بالاتر و بهتری بگیرید.

به عنوان مثال اگر شخصی یک مقاله را پسندید و لینک آن را در بلاگ یا در وب سایت شخصیش به عنوان مرجع قرار دهد، مثل این است که به موتورهای جستجو گفته که این صفحه، از مطالب ارزشمندی برخوردار است. سالیان زیادی است که وب مستران تلاش کردند برای سایتشان لینک‌هایی ایجاد کنند که رتبه بیشتری بگیرد و راه های جدیدی کشف کنند که تعداد لینک‌های دریافتیشان را افزایش دهند.

سوالات متداول درباره سئو خارجی سایت

۱سئو خارجی سایت چیست؟
سئو خارجی شامل تکنیک‌هایی است که بیرون از سایت جهت بهینه‌سازی انجام می‌شوند. سئو خارجی سایت قدرت بیشتری از سئو داخلی سایت دارد اما ممکن است به جای اینکه به کاربران هدفمند وب سایت شما اضافه کند تنها بازدید کننده برایتان ایجاد کند.
۲تکنیک های مهم سئو خارجی سایت کدام اند؟
تولید محتوا، ثبت نام در موتورهای جستجو، به اشتراک‌گذاری عکس، بررسی و نقد کسب و کار، شبکه‌های فروش آنلاین و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های سئو خارجی است.
۳چرا سئو خارجی مهم می باشد؟
سئو خارجی مهم است چرا که شانس اشتراک‌گذاری محتوای موردنظر در شبکه‌های اجتماعی و لایک خوردن، بوک مارک شدن و همچنین اشتراک‌گذاری در بسیاری از انجمن و ارتقا رتبه سایتتان بسیار زیاد می‌شود.
4.5/5 - (6 امتیاز)
82 / 100

1 Comment

  1. علی گفت:

    بازاریابی محتوا یعنی چی؟ محتوا مگه داخل سایت نیست؟ چه ربطی به سئو خارجی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + ده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو