بک لینک چیست

تعیین ارزش بک لینک
سئو سایت

بک لینک چیست؟

در این آموزش شما به شما خواهیم گفت: بک لینک چیست؟ و شما را با Back Link لینک هایی که به صفحات مختلف سایت وارد میشود، آشنا می کنیم.

BAKLINK DIGIK4

Back Link چیست

امروزه برای طراحی سایت بک لینک در سئو از مهمترین دغدغه های سئوکاران به حساب می آید. در حقیقت استفاده از بک لینک روشی مناسب برای موفقیت سایت در سئو و در زیر شاخه تبلیغات اینترنتی می باشد. در ادامه به اینکه Back Link چیست و در بهینه سازی سئو سایت چقدر میتونه نقش مهمی داشته باشه صحبت خواهیم کرد.

بک لینک (Backlink)

لینک هایی که به صفحات مختلف سایت وارد می کنید را اصطلاحا Back Link می گویند. یعنی زمانیکه از سایت خود به سایت دیگر پیوند می دهید سایت مقابل از سایت شما بک لینک گرفته است. اگر از سایت دیگری به سایت شما لینک داده شود ، یعنی شما برای سایت خود بک لینک گرفته اید.

بک لینک دارای انواع متفاوتی از جمله بک لینک فالو و نوفالو نیز می باشد که در مطالب اصطلاحات سئو و تفاوت لینک فالو و نوفالو درباره این دو بک لینک توضیحاتی را در اختیارتان قرار دادیم.

به طور پیش فرض لینک ها Dofollow محسوب میشود مگر اینکه در کد HTML آن از ویژگی Nofollow استفاده شده باشد.  در این زمان است که ربات گوگل وقتی یک بک لینک نوفالو را میبیند ارزشی را برای صفحه در نظر نمیگیرد. و اعتباری به آن صفحه نمیدهد.

در سال 1990 مفهوم پیج رنک گوگل معرفی شد و با معرفی آن تعداد بک لینک های یک وب سایت تاثیر چشم گیری روی رتبه بندی آن وب سایت در نتایج گوگل داشت. این کار باعث شد که افراد سئو کار و مدیران سایت ها از این موضوع استفاده کرده  و تلاش کنند با بک لینک دادن و تکنیک های مانند آن رتبه و جایگاه خود را در نتایج جستجو گوگل برای موفقیت در سئو سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بیشتر کنند.

همچنین زیاد شدن بک لینک ها نیز باعث شد تا گوگل الگوریتم های خود را نیز آپدیت کند و پیج رنک را کلا حذف کرد تا وابستگی رتبه بندی نتایج به لینک سازی را تا حد امکان کاهش دهد.

اهمیت استفاده از بک لینک

برای گوگل این موضوع خیلی اهمیت داره که وب سایتی که به ما لینک میدهد مرتبط به سایت ما باشد. زمانیکه گوگل می خواهد وارد سایت ما شود، چون در روزهای نخست وب سایت ما برای گوگل مانند معما می ماند. با استفاده از اینکه چه سایت هایی به ما لینک دادن و ساختار داخلی سایت ما و بررسی محتوا کرده و زمینه کاری وب سایت ما را متوجه می شود.

Back Link چیست

اهمیت استفاده از Back Link

بنابراین لینک هایی که اول کار به وب سایت خودمون میدهیم خیلی مهم است. برای این کار میتونید از وب سایت های معتبر و شناخته شده ای که در زمینه کاری شما هستند لینک بگیرید تا رتبه و جایگاه مناسبی را برای وب سایت خود در گوگل بدست آورید. و همچنین در بهتر شدن سئو سایت خود موفق تر باشید.

تعیین ارزش بک لینک به وسیله گوگل

بک لینک هایی که شما از سایت های مختلف دریافت می کنید از دیدگاه گوگل دارای ارزش و اعتبار یکسانی نیست بنابراین گوگل سعی می کند فاکتورهای متفاوتی را برای تعیین بک لینک لحاظ کند که در ادامه به چند نمونه مهم  از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • اعتبار دامنه یا Domain Authority
  • اعتبار صفحه یا Page Authority
  • تعداد لینک های خروجی
  • میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده
  • محل قرارگیری بک لینک

آماده سازی وب‌سایت برای بک لینک سازی

شما برای موفقیت در لینک‌سازی نیاز به انجام اقداماتی دارید که باید در وب سایت خود رعایت نمایید. اولین اقدام که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، موضوع سرعت وب سایت است چرا که اگر وب سایت شما کند باشد، دچار ایراد فنی باشد و یا به هر دلیلی جا به جایی در آن آسان نباشد، کاربران تجربه خوبی از سایت شما نخواهند داشت و در نتیجه گوگل نیز به دلیل نارضایتی کاربران، رتبه خوبی را برای وب سایت شما در نظر نمی‌گیرد. لازم به ذکر است شما با استفاده از بهترین تاکتیک‌های لینک‌سازی هم قادر به پوشش ساختار و محتوای ضعیف و بی‌کیفیت وب سایتتان نخواهید بود.

در ادامه مهم‌ترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌هایی که شما را در زمینه لینک‌سازی بهتر کمک می‌کنند را معرفی خواهیم کرد:

  • سرعت بارگزاری وب‌سایتتان را افزایش دهید و تمامی ایرادهای فنی که در آن وجود دارد را برطرف کنید.

شاید خنده دار به نظر برسد اما باید بدانید که اندازه و تحمل کاربران برای بارگزاری یک صفحه از وب سایت به اندازه میزان قدرت حافظه یک ماهی قرمز یعنی ۵ ثانیه می‌باشد. به همین جهت شما باید با یاری گرفتن از ابزارهایی همچون PageSpeed Insights گوگل، بتوانید وب سایت خود را تا حد زیادی، بهینه کنید. شما همچنین با کمک گرفتن از ابزارهای کاربردی همچون کنسول جستجوی گوگل یا گوگل وبمستر تولز به راحتی می‌توانید ایرادات و مشکلات وب سایت خود را مشاهده و برای رفع آن‌ها اقدام نمایید.

  • ساختار سایت خود را تقویت کنید

به هر میزان که سازماندهی ساختار وب سایت شما بهتر باشد به همان میزان، توزیع ارزش بک لینک‌های وب سایت بهتر خواهد بود، به همین جهت توصیه می‌شود ساختار سیلو را جایگزین ساختار سنتی کنید. سیلو را می‌توان یکی از مهم‌ترین تکنیک های سئو به حساب آورد که مفهوم آن، گروه‌بندی محتوای مرتبط است و کاملا منظم و سازماندهی شده است.

با این که انجام این کار کمی دشوار است اما در مقابل مزایای چشمگیری که برای وب سایتتان دارد، بسیار ارزشمند است و بهتر است رعایت شود. در ادامه مطلب نمونه‌ای از سیلو را ذکر کرده ایم:

www.yourwebsite.com (صفحه اصلی وب سایت)

www.yourwebsite.com/topic1 (نمونه درج موضوع اصلی اول یا به اصطلاح سیلو)

www.yourwebsite.com/topic1/subtopic1 (نمونه درج زیرعنوان سیلو اول)

  • سرمایه‌گذاری روی آیتم‌های لینک‌پذیر

منظور از آیتم همان صفحه یا صفحاتی است که شما می‌توانید با قرار دادن محتوای مناسب و کاربردی کاری کنید تا دیگر کاربران آن‌ها را ارزشمند بدانند و برای لینک داده به آن ها، راغب باشند، برای این شما می‌توانید از یک دیکشنری تخصصی استفاده کنید و یا از ابزاری که مناسب دریافت آنالیز وب‌سایت باشد، استفاده نمایید.

مقالات زیر در مورد بک لینک به شما کمک خواهند کرد:

سوالات متداول درباره بک لینک

1بک لینک به چه چیزی می گویند؟
زمانی که شما از وب سایت خود به سایت دیگری لینک می‌دهید، در واقع گفته می‌شود که وب سایت مقابل از شما بک لینک دریافت کرده است.
2روش های تعیین ارزش بک لینک به وسیله گوگل کدام اند؟
اعتبار صفحه، اعتبار دامنه، تعداد لینک‌های خروجی، محل قرار گرفتن بک لینک و همچنین میزان ارتباط موضوع سایت شما با وب سایتی که از آن لینک دریافت کرده اید، همگی در تعیین ارزش بک لینک‌ها توسط گوگل تاثیرگذارند.
3برای آماده سازی وب‌سایت برای بک لینک سازی چه اقداماتی لازم است؟
سرمایه‌گذاری روی آیتم‌های لینک پذیر، تقویت ساختار وب سایت و همچنین برطرف نمودن ایرادات سایت جهت بالا بردن سرعت بارگزاری آن، از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که شما می‌توانید جهت آماده‌سازی وب سایت خود برای لینک‌سازی استفاده نمایید.

4.5/5 - (6 امتیاز)
73 / 100

1 Comment

  1. کارن گفت:

    مثلا برای لینک سازی قالیشویی مکانیزه که واقعا کارشون خوبه
    چه روشی رو پیشنهاد میدید که سئو سایت خوب بشه

    یا چند جا برای لینک سازی معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + پانزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو