ساخت بک لینک

ساخت بک لینک
سئو سایت

بک لینک از اجزای اصلی و مهم سئو به حساب می آید. برای همین و به درخواست کاربرای سئو ایران این مطلب آموزشی برای ساخت بک لینک منتشر شده، شاید این مطلب را شنیده باشید که گوگل همانطور که با استفاده بیش از حد کلمه کلیدی برخورد می کند، با تولید بک لینک بیش از اندازه نیز برخورد خواهد کرد و این موضوع برای کسانی که کار سئو انجام می دهند بسیار مهم است. ارزش بک لینک ها با هم مساوی نیست، بعضی از آنها حتی ممکن است روی رتبه سایت تاثیر منفی بگذارند. در این آموزش می خواهیم به ساخت بک لینک آنهم به صورت حرفه ای بپردازیم.

بک لینک چیست؟

زمانیکه شما از سایت خود به سایت های دیگر پیوند می دهید سایت مقابل در حقیقت از سایت شما لینک گرفته است. اما زمانیکه سایت دیگری به سایت شما لینک دهد شما برای سایت خود بک لینک دریافت کرده اید.
بک لینک چیست؟ به لینک هایی که به صفحه های مختلف سایت وارد می شود بک لینک می گویند.

نکته مهم این است که back link می بایست طبیعی و با کیفیت بالایی باشد. در حقیقت کیفیت بک لینک از تعداد آن مهم تر است و به شما در  قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کمک خواهد نمود.

بک لینک دارای انواع متفاوتی از جمله بک لینک فالو و نوفالو می باشد که در مطلب اصطلاحات سئو درباره این دو بک لینک توضیحاتی را در اختیارنان قرار دادیم. و برای اطلاعات بیشتر مطلب لینک نوفالو و تفاوت لینک فالو و نوفالو را می توانید مطالعه کنید.

ساخت بک لینک

اولین چیزی که برای ساخت بک لینک به ذهن شما می رسد چیست؟ شاید خیلی از شما که تازه کار هستید پاسختان این باشد، خرید بک لینک. ولی باید بدانید خرید بک لینک آخرین راه می باشد و تنها گزینه نیست. زیرا علاوه بر اینکه هزینه بسیار زیادی دارد ریسک جریمه شدن سایت توسط گوگل را هم افزایش می دهد. بنابراین بهترین راه و درست ترین روش ساخت بک لینک است.
ساخت بک لینک دشوار و زمان بر است این موضوع را حتما به خاطر داشته باشید. اما تاثیری که بر سئو سایت شما می گذارد بسیار زیاد است. روش های متفاوتی برای ساخت بک لینک وجود دارد که در ادامه به ساخت back link هایی می پردازیم که برای شما هزینه ای ندارد.

  • ساخت بک لینک با فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی
  • تهیه پست مهمان و ساخت بک لینک رایگان در سایت های مرتبط
  • ارسال دیدگاه و فعالیت در فروم های تخصصی
  • کسب بک لینک از طریق محتوای ارزشمند

بک لینک خوب

بک لینکی را بک لینک خوب می گویند که از وب سایت معتبر، شناخته شده و قابل اعتماد به سایت شما لینک داده باشد(خیلی بهتر است که بک لینک از سایت های هم حوزه گرفتن شده باشد) و اینکه سایت رفرنس و منبع هم باشد، البته که گرفتن بک لینک از منابع معتبر سخت است ولی طبیعتا ارزش آن زیاد است. بک لینک خوب دارای ویژگی هایی می باشد که به چند نمونه از آن در ادامه اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های بک لینک خوب

  • لینک های درون محتوا بهتر هستند (مانند pr هایی که در ایران هم رایج هست)
  • ارزش بک لینک زمانی است که خود ویراستار و در زمان انتشار آن را اضافه کرده باشد(مگر در شرایط خاص)
  • باید از یک وب‌سایت مرتبط با صنعت شما لینک داده شود
  • برای کمک به سئو بک لینک می بایست dofollow باشد
  • لینک نوفالو بد نیست. این لینک می تواند باعث ارجاع ترافیک به سایت شود که در بهبود سئو موثر باشد
  • دریافت لینک از مقالات بلند و باکیفیت از ارزش بالاتری برخوردار است.

در این مقاله سعی شد تا حد خوبی راجع به ساخت بک لینک خوب توضیح داده شود هرچند ساخت بک لینک نیاز به تجربه دارد. بک لینکی را بک لینک خوب می گویند که از وب سایت معتبر، شناخته شده و قابل اعتماد به سایت شما لینک داده باشدو همچین دارای ویژگیهایی چون برای کمک به سئو بک لینک می بایست dofollow باشد و یا از لینک های درون محتوا باشد.

با سئو ایران برای ارتقاء دانش سئو و آموزش لینک سازی همراه باشید.

4.3/5 - (3 امتیاز)
74 / 100

2 Comments

  1. محسن گفت:

    ممنون از مقاله بسیار عالی تون. من خودم روش پست مهمان رو از سایت تون خوندم و جواب گرفتم. به دیگران هم پیشنهاد میکنم اگه صاحب کسب و کار، استارت آپ و یا مسئولین مارکتینگ شرکت ها هستید، میتونین اخبار خدمات و محصولات شرکت تونو در قالب ارسال پست مهمان رایگان، با مراجعه به سایت کمپانیوز بطور کاملا رایگان میتونین مقاله تبلیغاتی تونو همراه با بک لینک قوی منتشر کنید.
    برای بک لینک گرفتن به آدرس زیر برید
    company.tech-news.ir

    با تشکر از سئو ایران

  2. واردات از چین گفت:

    تشکز از توضیحات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو