لینک نوفالو nofollow

ارزش لینک نوفالو
سئو سایت

تقریبا بیشتر از 13 سال می شود که از قابلیت لینک نوفالو nofollow میگذره. اما مسئله ای که وجود دارد این است که از زمانی که در سئو صحبت از لینک نوفالو nofollow به میان می آید ابهامات بسیاری برای افراد به وجود می آید و دلیل آن هم این است که یکی از آنالیزرو های گوگل Nathan Johns در یک همایش تخصصی سئو بیان کرده است که قابلیت لینک نوفالو nofollow تا کنون تغییری نکرده است. در این مقاله میخواهیم درباره ارزش لینک نوفالو nofollow صحبت کنیم.

لینک نوفالو nofollow

نوفالو در حقیقت کدی می باشد که در قسمتِ کد لینک سایت شما قرار می گیرد و موتورهای جستجو را آگاه میکند که نباید ارزش این لینک را منتقل نماین. شما با استفاده از لینک نوفالو nofollow به موتورهای جستجو اطلاع می دهید که در محاسبه ی پیچ رنک شما این لینک نباید با ارزش بالا وارد شود. ولی موتورهای جستجو اجازه این را دارند که صفحات سایت شما را ایندیکس کنند.

در حقیقت به این گونه است که شما وقتی مطلبی را در سایت خود انتشار میدهید هیچ تمایلی به این موضوع ندارید که برای بیشتر توضیح دادن آن مطلب یا لینکی به سایتی دهید که سئو خوبی ندارد. پس برای جلوگیری از این کار که باعث نشود رتبه سایت شما پایین بیاید لینک خارجی که به سایتی که داری سئو پایین می باشد را به کمک لینک نوفالو nofollow میدهید.، البته ممکن است که به سایت های خوب و رقبای خودتان هم نخواهید لینک دهید و این کار را با استفاده از لینک نوفالو انجام دهید.

لینک نوفالو

Nofollow

ارزش لینک نوفالو nofollow

لینک نوفالو nofollow از انتقال اعتبار سایت از صفحه ای به صفحه دیگر ممانعت می کند و مانع انتقال آن ها می شود. و همین موضوع باعث می شود که کیفیت لینک های داخل صفحه سایت از جانب گوگل نادیده گرفته شود. اهمیت و تاثیر لینک نوفالو بر سئو این است که  شما توسط گوگل به خاطر اینکه به سایت کم ارزش لینک داده اید دیگر جریمه نخواهید شد. اما یک مسئله ای که باعث منفی جلوه کردن لینک نوفالو nofollow شده است این موضوع است که استفاده از لینک نوفالو nofollow برای سایت های دیگر ارزشی ندارد. (ارزش کمتری دارد)

خیلی از کمپانی های بزرگ همچون CNN یا NFL، تمامی لینک های خارجی که در سایت های خود دارند را نوفالو می کنند. جای نگرانی ندارد قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم که لینک نوفالو nofollow ارزشی از نظر انتقال اعتبار برای سایت شما ندارد. با تمام این تفاصیر بازهم لینک های این سایت ها ارزش بالایی دارند چون کاربران زیادی این لینک ها را مشاهده میکنند. پس میتوانیم به این نتیجه برسیم که لینک نوفالو nofollow ارزشمند هم هست، به این دلیل که کاربران و بازدیدکنندگان امکان این را دارند که از سایت شما هم بازدید کنند و با برند شما آشنا شوند.

فواید لینک نوفالو nofollow

در این بخش می خواهیم به خلاصه ای از فواید لینک نوفالو(nofollow) بپردازیم:

  • جلوگیری از اسپم ها: اگه از صفحه های سایت شما به سایت دیگری اسپم لینک شده باشد، یا اینکه در صفحه های سایت شما لینک های نامناسبی وجود داشته باشد شما می توانید با کمک گرفتن از لینک نوفالو nofollow تاثیر آن را در سایت خود از بین ببرید.
  • جلوگیری از محتوای تکراری: زمانیکه که شما دو لینک متفاوت در صفحات خود به یک صفحه داخلی و خارجی دارید بهترین کار این است که با استفاده از لینک نوفالو nofollow یکی از آن دو لینک را حذف کنید تا از جریمه سایت به دلیل محتوای تکراری پیشگیری کنید.
  • جلوگیری از کاهش اعتبار سایت شما: مسلما شما هم لینک های خوب ومناسب را از دیگر سایت ها دریافت می کنید که این کار باعث می شود اعتبار سایت هایی که به آنها لینک داده اید افزایش پیدا کند و بالعکس از اعتبار سایت شما کاسته شود.
  • بک لینک های پولی: شما قصد این را دارید که گوگل را تحت تاثیر قرار دهید و برای این کار بهتر است از لینک نوفالو nofollow استفاده کنید. بهترین کار این است که از خرید بک لینک های پولی صرف نظر کنید. چون گوگل با روش هایی زیادی که دارد به راحتی می تواند به این موضوع پی ببرد.

آیا لینک‌های نوفالو در سئو سایت تاثیر دارند

در مبحث لینک بیلدینگ همیشه بحث لینک‌های نوفالو و تاثیرشان بر سئو وب سایت وجود داشته است. به طور کلی باید این مورد را در نظر داشته باشید که‌عدم دنبال کردن لینک‌های موجود در سایت یک کار اشتباه است چرا که این توانایی را دارند که به وب سایت شما آسیب‌هایی را وارد کنند.

بر خلاف گذشته گوگل از لینک‌های نوفالو به عنوان یک نشانه استفاده می‌کند تا متوجه شود که کدام یک از لینک‌ها بایستی در روند جستجویش قرار گیرد و کدام لینک را باید حذف نماید. این نادیده گرفتن لینک‌های نوفالو توسط گوگل باعث شده تا برخی کاربران وجود آن‌ها را برای وب سایت مضر بدانند و برخی دیگر آن‌ها را مفید می‌دانند چرا که بر این باورند به گوگل برای درک بهتر پیوندها و محتوای صفحاتی که به یکدیگر پیوند داده شده اند، کمک می‌کنند.

لازم به ذکر است لینک‌های نوفالو هر چند هم که بر سئو وب سایت شما تاثیری نداشته باشند اما می‌توانند برای سایت، ترافیک ایجاد کنند به عبارتی این نوع لینک‌ها می‌توانند کاربران زیاد و ارزشمندی را به سمت وب سایت شما بکشانند. مزیت دیگر این لینک‌ها این است که وجود لینک‌های فالو به تنهایی باعث می‌شود سایت کمی غیرطبیعی به نظر برسد در حالی که اگر از لینک‌های نوفالو استفاده نمایید می‌توانید کمی تنوع به وب سایتتان ببخشید.

در کل باید گفت که وجود لینک‌های نوفالو در وب سایت‌تان به هیچ وجه باعث آسیب رساندن به آن نخواهند شد و علاوه بر آن شما قادر خواهید بود که به اطلاعات زیادی در زمینه لینک‌های سایت خود، دست یابید.

راه‌های تشخیص یک لینک nofollow

یکی از سوالاتی که ذهن بیشتر افراد را به خود مشغول کرده است، موضوع تشخیص لینک‌های نوفالو می‌باشد که در ادامه شما را با روش‌های تشخیص آن‌ها آشنا خواهیم کرد:

  • کد HTML خود را بررسی کنید.

برای استفاده از این روش کافی است بر روی لینک کلیک راست کرده و گزینه «Inspect» یا «Inspect element» را انتخاب کنید. سپس اگر در بررسی کد عبارت “rel = “nofollow را پیدا نکردید، یعنی آن لینک فالو می‌باشد.

  • از ابزار‌های تحلیل بک لینک استفاده کنید.

LinkMiner از جمله ابزارهای آنالیز بک لینک است به این صورت که نام دامنه و یا یک url خاص را وارد می‌کنید، سپس برنامه به شما لیست تمامی لینک نوفالو را به شما نشان می‌دهد.

سوالات متداول درباره لینک nofollow

1لینک نوفالو چیست؟
در تعریف لینک نوفالو آمده است که این لینک‌ها از انتقال اعتبار و ارزش یک وب سایت از صفحه‌ای به صفحه دیگر ممانعت می‌کند و به افزایش رتبه سایت هیچ کمکی نمی‌کنند.
2آیا لینک های نوفالو بر سئو تاثیر می گذارند؟
وجود لینک‌های نوفالو اگر بر سئو سایت تاثیر ثبت نگذارند، تاثیر منفی نیز نخواهند گذاشت علاوه بر آن ممکن است به شما کمک کنند تا در مورد پیوندهای وب سایتتان اطلاعات بیشتری را کسب کنید.
3از کجا بفهمیم یک لینک نوفالو است؟
شما با استفاده از هر کدام از روش‌های بررسی کد HTML و یا ابزارهای تحلیل بک لینک همچون LinkMine می‌توانید به راحتی بفهمید یک لینک فالو است یا خیر.

4.5/5 - (2 امتیاز)
84 / 100

2 Comments

  1. امیر گفت:

    با سلام
    مطلب خیلی خوبی راجع به ارزش نوفالو بودن لینک بود، نمیدونستم

  2. bahar گفت:

    سلام
    خیلی مفید بود ممنون
    لطفا طریقه دقیق پیدا کردن بک لینک های مخرب رو بگین. هیچ جا واضح در این مورد ننوشته
    با تشکر از تیم خوب سئو و لینک سازی تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو