بهترین ابزار آنالیز بک لینک

ابزار آنالیز بکلینک
سئو سایت

بهترین ابزار آنالیز بک لینک

در آموزش سئو داخلی و خارجی امروز می خواهیم درباره بهترین ابزار آنالیز بک لینک با شما همراهان سئو ایران صحبت کنیم.

یکی از نکات بسیار مهمی که در زمان طراحی و راه اندازی وب سایت باید به آن توجه داشته باشید لینک هایی است که در سایت خود از آن ها استفاده می کنید. دریافت بک لینک با کیفیت در سایت شما یکی از روش های بسیار مناسب و عالی برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو و افزایش ترافیک سایت می باشد که به سئو سایت نیز کمک بسیاری می کند.

یکی از کارهایی که شما به عنوان صاحب وب سایت می توانید برای بدست آوردن لینک های بهتر در سایت خود انجام دهید این است که وب سایت های رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که آن ها لینک های خود را از کجا دریافت کرده اند و آیا لینک های دریافتی آن ها با سایتشان مرتبط می باشد یا نه؟! برای اینکه از کیفیت لینک های آن ها مطمئن شوید به راحتی می توانید با بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد استفاده کنید.

بک لینک با کیفیت

بک لینک با کیفیت چیست؟

بک لینک چیست؟

به لینک هایی که از صفحات مختلف وارد سایت می شود بک لینک می گویند. این لینک ها می توانند به صورت لینک های داخلی به صفحات دیگر سایت خود شما مرتبط بوده و یا از سایت های دیگر دریافت شده باشند.

شما برای اینکه بتوانید در نتایج موتورهای جستجو جایگاه و رتبه مناسبی را بدست آورید باید از کیفیت لینک های سایت خود مطمئن باشید زیرا همانطور که در مطالب بالا هم اشاره کردیم بک لینک با کیفیت یکی از راه های کسب رتبه مناسب در نتایج جستجو می باشد. بنابراین می توانید از طریق نوشتن محتوا مفید در قالب ریپورتاژ آگهی در وب سایت های خبری کاری کنید که میزان بازدید سایت شما افزایش پیدا کند و یا اینکه با سایت های معتبر و شناخته شده وارد مذاکره شده و از آن ها لینک های رایگان دریافت کنید.

تاثیر بک لینک در سئو

گفتیم که با استفاده از بهترین ابزار آنالیز بک لینک به راحتی می توانید از کیفیت لینک هایی که در سایت خود دارید مطمئن شوید. اما قبل از معرفی این ابزارها بد نیست درباره تاثیر بک لینک در سئو هم آگاه شوید.

وقتی شما در سایت های شناخته شده و معتبر مقاله و نوشته ای را در قالب ریپورتاژ آگهی منتشر می کنید کاربرانی که وارد سایت می شوند در قدم اول لینک هایی را مشاهده می کنند که شما در محتوای خود از آن ها استفاده کرده اید. پس اگر شما در محتوای خود از برند و نام سایت به صورت مکرر استفاده کرده باشید شک نداشته باشید که این موضوع در ذهن مخاطب به طور کامل نقش خواهد بست و همچون موتورهای جستجو  که لینک ها را در سایت شما شناسایی کرده اند به این نتیجه خواهند رسید که وب سایت شما اطلاعات مفیدی دارد که می تواند برای آن ها مناسب باشد.

فراموش نکنید هر چه تعداد بک لینک ها بیشتر باشد کسب کاربران و مشتریان بیشتر خواهد بود البته این درباره بک لینک هایی است که مرتبط با کسب و کار و فعالیت سایت شما باشد. استفاده درست و مناسب از بک لینک باعث می شود سئو وب سایت شما قوی تر و بهتر عمل کند. پیشنهاد میکنیم برای اینکه بهتر بک لینک ها را بشناسید انواع بک لینک را مطالعه کنید.

ابزارهای آنالیز بک لینک

معرفی ابزارهای آنالیز بک لینک

آنالیز بک لینک رقبا

یکی دیگر از کاربردهای ابزارهای آنالیز بک لینک تحلیل فعالیت سئو خارجی رقبا می باشد. این موضوع تا حد زیادی به شما کمک می کند تا به یک جمع بندی درباره استراتژی سئو سایت خودتان برسید.

برخی از ابزارهای آنالیز بک لینک این امکان را به شما می دهند تا با وارد کردن آدرس دامنه سایت های رقیب، گزارش های کاملی از تمامی بک لینک های ایجاد شده بر روی دامنه آن ها با جزئیات دقیق مشاهده کنید. ابزارهایی مانند Ahrefs مواردی مانند تاریخ بک لینک ها، اعتبار دامنه سایت مقصد و انکر تکست های کار شده در آن ها را به شما نشان می دهند. از مزایای این روش این است که به طور مثال شما می توانید متوجه شوید که رقبای شما در حال لینک سازی روی چه انکر تکست هایی هستند و یا اینکه هر چند وقت یکبار اقدام به لینک سازی خارجی می کنند. همچنین به کمک این تحلیل ها می توانید مشاهده کنید که رقبای شما هر چند وقت یکبار در چه دامنه هایی از رپورتاژ آگهی استفاده می کنند تا بتوانید هزینه های سئو سایت خود را تخمین بزنید؛ چرا که در صورتی که رقبای درجه یک شما از خرید بک لینک و رپورتاژهای با ارزش استفاده کرده باشند، شما هم باید با افزایش فشار بر روی سئو خارجی سایت خود، بودجه قابل توجهی را به این بخش اختصاص دهید تا بتوانید در این رقابت سهمی داشته باشید.

در ادامه بهترین ابزار هایی که خودمان هم برای آنالیز سئو سایت ها و بک لینک از آنها استفاده می کنیم را آورده ایم، اما یادتان باشد همه چیز از درون سایت شما شروع میشود.

بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک

  • Google Search Console

معروف ترین ابزار برای مانیتور کردن لینک ها رو در خودش داره که در قسمت Links میتونید تمام لینک هایی که به سایتتون اومده رو ببینید، فقط نکته ای که داره این هست که میتونید فقط بک لینک های سایت هایی رو چک کنید که دسترسی به وبمسترشون دارید. اگر میخواهید کامل تر با سرچ کنسول آشنا بشید آموزش وبمستر گوگل رو مطالعه کنید.

فقط دقت کنید که بخش links در سرچ کنسول دو بخش داره یکی به نام Internal links و یکی به نام External links که خوب مشخصه اولی داره لینک های سایت خودمون رو نشون میده و عددی هم که جلوش زده تعداد لینک های صفحات به اون صفحه هست.

نمونه زیر رو ببینید ، یک سایت که تازه راه اندازی شده و هنوز بک لینک نداره و فقط لینک های داخلی جلوش عدد داره:

بک لینک در سرچ کنسول

نمونه لینک های سرچ کنسول

این ابزار بخشی از ابزارهای وبمستر می باشد که تقریبا تمام وبمسترها در زمان راه اندازی سایت خود در گوگل سرچ کنسول ثبت نام کرده اند و تا حدودی با این ابزار آشنایی دارند.

شما در این ابزار می توانید علاوه بر اطلاعاتی که درباره ترافیک سایت خود بدست می آورید می توانید اطلاعات کاربردی دیگر همچون تعداد لینک ها، متن لنگر، سایت هایی که بیشترین لینک را به شما داده اند و … را نیز مشاهده کنید.

  • Majestic SEO

یه نقشه ی خیلی باحال میده که میتونید متوجه بشین کجای کارتون ضعیفه مثلا اینکه محتوای سایت مشکل داره ، بک لینک ها خوب نیست، توی سوشال خوب کار نکردید و موارد این چنینی.

در تصویر زیر هم یک نمونه از این نقشه ها رو میبینید. البته تصویر رو کوچیک گذاشتیم چون این سایت هم فیلتره هم روی ایران خیلی حساسه 🙁

نقشه سئو مجستیک

راهنمای ابزار مجستیک

چیزی که دارین میبینید در گوشه ی پایین سمت راست ، همون نقشه ی جذابه در یک نگاه متوجه میشید کجای کارتون رو باید تقویت کنید. یکی از ابزارها برای آنالیز بک لینک Majestic Seo می باشد که برای کمک به مدیران وب سایت ها خیلی پیچیده هم نمی باشد.

  • Ahrefs

بهترین ، بزرگ ترین ، قدیمی ترین و قدرتمند ترین سایت برای آنالیز لینک ها و بک لینک های سایت خودتون و رقیباتون، چیزی نمیگم فقط ازش حتما باید استفاده کنید.

این سایت هم ایران رو تحریم و فیلتر کرده ، اگر کسی نیاز به تحلیل یک سایت در شرایط واجب داشت بفرستین برای تیم پشتیبانی سئو ایران بهتون نتیجه ی آنالیز سایت رو میدن. Ahrefs تجزیه و تحلیل لینک های سایت خود را می توانید به کمک این ابزار انجام دهید. این ابزار از جمله ابزارهای رایگان و مورد علاقه متخصصان می باشد که به صورت آنلاین فعالیت های خود را انجام می دهند. نکته ی + آن این است که میتوانید ببینید کدام بک لینک های کی گرفته شده و کدام کی منقضی و حذف شده

  • Open Site Explorer

ما خودمون تجربه ی کار کردن با این ابزار رو نداریم (چون نسخه ی دموش هم چیزی نبود واقعا اما میدونیم خیلیا دارن باهاش کار می کنن و بک لینک سایت های رقیب رو با این ابزار بررسی می کنن)

  • SEMrush

هلو برو تو گلو ترین ابزار بررسی سئو سایت همین semrush هست. حتما پیشنهاد میکنم اگر بیش از 3 4 تا پروژه دارین از این ابزار استفاده کنید. معرکس خود ما هم از سم راش استفاده می کنیم.

  • Backlink Watch

خیلی دیتای لینکاش بروز نیست (به نظر ما البته)

  • Rank Signals

  • Open Link Profiler

  • kwfinder

قطعا همه این سایت رو بخاطر تحلیل تعداد کلماتش میشناسن که محشره ، اما اما اما یه قسمت تو نسخه های پولیش داره به اسم linkminer که به رنگ آبی هم هست (بر خلاف کل سایت که نارنجی رنگه) عالیه ، خیلی خیلی کاربردیه.

ابزارهایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم تنها چند نمونه از بهترین ابزار آنالیز بک لینک می باشند که شما به راحتی و با استفاده از آن ها می توانید از کیفیت بک لینک های سایت خود و سایت رقبا مطمئن شوید.

حرف آخر

در این مقاله  چند نمونه از بهترین ابزار آنالیز بک لینک را به شما معرفی کردیم و امیدواریم که با استفاده از این ابزار بتوانید کیفیت بک لینک های سایت خود و سایت رقیب هایتان را به درستی تشخیص دهید، اما به خاطر داشته باشید در گام اول سایت خود را سئو کنید بعد لینک های داخلی خود را بررسی کنید، سپس به سراغ لینک های خارجی بروید.

 

سوالات متداول درباره بهترین ابزار آنالیز بک لینک

1بهترین ابزار آنالیز بک لینک چیست؟
ابزارهای زیادی جهت تحلیل و آنالیز بک لینک به ما کمک می کنند که محبوب ترین و کاربردی ترین آن ها ابزارگوگل سرچ کنسول و Ahrefs می باشد.
2آنالیز بک لینک رقبا چگونه به سئو سایت کمک می کند؟
به کمک ابزارهای آنالیز بک لینک رقبا، شما می توانید پی ببرید که به چه تعداد بک لینک و چه مقدار هزینه برای حضور در بازار رقابتی حوزه کسب و کار خود نیاز خواهید داشت.
3چگونه با استفاده از گوگل سرچ کنسول بک لینک های سایت خود را چک کنیم؟
برای آنالیز بک لینک سایت از طریق گوگل سرچ کنسول، کافیست وارد محیط کاربری این ابزار شده و در منوی Links به قسمت External Links مراجعه کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)
86 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو